حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۰۲۱-۸۶۰۴۷۷۲۱
۰۲۱-۸۸۵۲۹۱۰۷
نکات خواندن دیتاشیت و مشخصات فنی دوربین هایک ویژن

12

10 دقیقه

اندازه فونت

12

0

نکات خواندن دیتاشیت و مشخصات فنی دوربین هایک ویژن

فهرست مطالب

یکی از نکات حائز اهمیت در مشخصات فنی دوربین هایک ویژن یا به طور کلی در دوربین‌های مداربسته برند‌های دیگر، پارت نامبر دوربین مداربسته یا سریال نامبر دوربین مداربسته است، چرا که توسط پارت نامبر‌ها مشخصات فنی دوربین‌های مداربسته از جمله مشخصات فنی دوربین هایک ویژن کاملا مشخص می‌شود.

به عنوان مثال شما تنها از طریق سریال نامبر‌ها می‌توانید تا حد زیادی از مشخصات فنی دوربین هایک ویژن و امکاناتی که محصول مورد نظر به شما می‌دهد آگاه ‌شوید، پارت نامبر دوربین‌های مداربسته از چندین حروف و اعداد تشکیل شده است که هر کدام از این حروف و اعداد، مشخصات خاصی از دوربین مدار بسته را بیان می‌کند.

مشخصاتی از جمله برند دوربین، شکل ظاهری دوربین مداربسته، قابلیت‌های دوربین مدار بسته و آپشن‌هایی که هر دوربین مختص به خود را دارد.

نکته قابل توجه در اینجا این است که نامگذاری دوربین‌های مدار بسته وابسته به مشخصات فنی و شکل ظاهری محصول مورد نظر است. در ادامه مقاله مشخصات فنی دوربین هایک ویژن را به طور گسترده‌تر تجزیه تحلیل می‌کنیم تا شما کاربران گرامی تنها از طریق سریال نامبر‌ها یا پارت نامبر‌ها، از مشخصات فنی دوربین هایک ویژن مطلع شوید. به همین منظور، در انتها مقاله چند نمونه از پارت نامبر دوربین‌های مداربسته هایک ویژن را آورده‌ایم تا به وسیله آن نکات خواندن دیتاشیت دوربین‌های هایک ویژن را بررسی نماییم؛ با ما همراه باشید!

 

سریال دوربین مداربسته کجاست ؟

 

پارت نامبر دوربین مداربسته یک کد یا شماره منحصربفرد است که به هر دوربین مداربسته‌ای اختصاص داده می‌شود. این پارت نامبر توسط تولیدکننده دوربین در قسمتی از بدنه دوربین قرار می‌گیرد، معمولاً در پشت دوربین یا در برچسب محصول نمایش داده می‌شود. این کد برای شناسایی و تفکیک دوربین‌ها در میان تعداد زیادی از دوربین‌های موجود در بازار استفاده می‌شود. با استفاده از پارت نامبر، کاربران و فروشندگان می‌توانند به راحتی نوع و مدل دوربین را شناسایی و از اطلاعات مربوط به آن مطلع شوند.

سریال  نامبر و مدل دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا

اگر تا به حال به جعبه دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن یا بدنه این دوربین‌ها دقت کرده باشید، متوجه یکسری کد و رقم می‌شوید که مثل یک جمله کنار هم قرار گرفته‌اند، به این کد‌ها و ارقام سریال نامبر یا پارت نامبر (part number) می‌گویند. در تصویر زیر، پارت نامبر یک دوربین مداربسته هایک ویژن با کادر قرمز رنگ مشخص شده است:

 

پارت نامبر دوربین مداربسته به چه معنی است؟

 

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم هر کدام از این حرف‌ها و اعداد نشان دهنده بخشی از مشخصات فنی دوربین مداربسته است. البته که پارت نامبر‌ها یا سریال نامبر‌ها تنها مختص سیستم‌های امنیتی یا تنها دوربین‌های مدار بسته نیستند بلکه هر محصولی می‌تواند پارت نامبر به خصوص خود را داشته باشد و اصولاً در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

در کل به زبان ساده‌تر، در دوربین‌های مداربسته داشتن پارت نامبر به کاربران این امکان را می‌دهد که در عرض چند دقیقه با دانستن کد‌ها بتوانند اطلاعات زیادی را راجب دوربین مدار بسته متوجه شوند.

همچنین از طریق این پارت نامبر‌ها دوربین‌های مداربسته راستی آزمایی می‌شوند؛ به این منظور که کاربران از طریق پارت نامبر‌ها می‌توانند از اصل بودن محصول خود اطمینان خاطر کسب کنند. به عنوان مثال پارت نامبر همه‌ی دوربین‌های هایک ویژن با عبارت لاتین DS شروع می‌شود اما در محصولات داهوا DH در ابتدا سریال نامبر‌ها قرار می‌گیرد.

تفاوت پارت نامبر دوربین هایک ویژن و داهوا

در ادامه خواندن مشخصات فنی دوربین هایک ویژن را از طریق پارت نامبر‌ها به طور جز به جز شرح داده ایم.

 

نامگذاری دوربین مداربسته

 

نامگذاری دوربین‌های مداربسته بر اساس مشخصات فنی و شکل ظاهریشان از الگوی خاصی پیروی می‌کنند که هر برندی الگو خاص خود را دارد؛ اما در حالت کلی شکل ظاهری دوربین مداربسته و قابلیت‌های دوربین مداربسته در نامگذاری دوربین حائز اهمیت می‌باشد. مانند دوربین دام ،دوربین بولت، دوربین اسپید دام ،دوربین ضد انفجار، دوربین دید در شب ،دوربین حرارتی و …

 

منظور از پارت نامبر های هایک ویژن

 

پارت نامبر های هایک ویژن، یک سیستم شناسایی و کنترل محصولات هایک ویژن است که به صورت یک شماره یکتا بر روی هر محصول قرار می‌گیرد. این پارت نامبرها به تولیدکننده‌ها و مشتریان این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را به راحتی شناسایی و ردیابی کنند. همچنین، این پارت نامبرها به شرکت های توزیع و فروش نیز کمک می‌کنند تا محصولات را به صورت دقیق و سریع تر به مشتریان ارسال کنند. با استفاده از پارت نامبر های هایک ویژن، امکاناتی مانند پیگیری سفارشات، مدیریت انبار و مشتریان بهبود می‌یابد و کارایی سیستم تولید و توزیع نیز افزایش می‌یابد. همچنین این پارت نامبرها جهت انتخاب سریع‌تر محصولات کمک کننده‌اند؛ چرا که هر عدد نشان دهنده ویژگی هر محصول است. هر کاربر با دانستن و شناختن آنها، مدل دوربین مداربسته را بسیار راحت‌تر انتخاب می‌کند. در ادامه به بررسی مفهوم این اعداد و کدها می‌پردازیم.

 

پارت نامبر دوربین هایک ویژن یا مشخصات فنی دوربین هایک ویژن

 

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در ابتدای پارت نامبر دوربین‌های مداربسته هایک ویژن حروف بزرگ DS قرار می‌گیرد، بعد از حروف DS خط فاصل قرار می‌گیرد سپس طبق مشخصات فنی دوربین مداربسته پارت نامبر کامل می‌شود برای درک بهتر به نمونه زیر توجه کنید:

دوربین تحت شبکه: DS-2CE16D3T-ITF

دوربین توربو اچ دی: DS-2CD1143G0-I

دوربین‌های مداربسته توربو اچ دی و دوربین مداربسته تحت شبکه دو مدل از دوربین‌های هایک ویژن هستند که پارت نامبر آن‌ها به این شیوه است که اگر دوربین مداربسته تحت شبکه باشد بعد از قرار گرفتن حروف بزرگ DS، حروف 2CD قرار می‌گیرد؛ اما اگر دوربین مداربسته توربو اچ دی باشد بعد از قرار گرفتن حروف بزرگ DS، حروف 2CE قرار می‌گیرد. همچنین اعداد موجود در سریال نامبر دوربین های هایک ویژن، نشان دهنده بولت یا دام بودن دوربین مورد نظر است. مثلا در مشخصات فنی دوربین مداربسته هایک ویژن اعداد 16و 26 و 10و 20 نشان دهنده این است که دوربین مداربسته مورد نظر بولت است یا اگر 11 و 21 و 17 و 27 باشد، یعنی دوربین مورد نظر دام است.لطفا برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید :

DS-2CE10

با توجه به عبارت بالا که نشان دهنده‌ی مشخصات فنی دوربین مداربسته هایک ویژن در قالب عدد است، این پارت نامبر نشان دهنده‌ی این است که، دوربین مداربسته از نوع توربو اچ دی و بولت(دیواری) است. بعد از بررسی دقیق تر این پارت نامبر، می‌توانیم در ادامه با توجه به کد‌‌های نوشته شده به نوع لنز، جنس بدنه، قابلیت دید در شب و .. پی ببریم.
به عنوان مثال قابلیت دید در شب در دوربین‌های هایک ویژن را می‌توان با نماد IR در دیتاشیت مشاهده نمود اگر قابلیت دید در شب از نوع EXIR باشد این مورد در پارت نامبر با نماد T نشان داده می‌شود. به نمونه زیر دقت نمایید:

DS-2CD2T43G0-I5

Tدر این پارت نامبر نشان می‌دهد که این دوربین از نوع بولت است و دید در شب آن EXIR می‌باشد. همچنین فاصله قابلیت دید در شب دیگر دوربین‌های هایک ویژن را می‌توان با کمی دقت در پارت نامبر متوجه شد. معمولا توجه به انتها پارت نامبر در این زمینه می‌تواند مشخص کند که دوربین تا چند متر می‌تواند پاسخگو باشد. به این صورت که اگر انتهای پارت نامبر IT1 باشد دوربین قابلیت بیست متر دید در شب را دارد؛ اگر  IT5 باشد پنجاه تا هشتاد متر قابلیت دید در شب را دارد.

در انتها مقاله چندین پارت نامبر دوربین‌های هایک ویژن را به عنوان مثال مورد بررسی قرار دادیم تا راحتر با مشخصات فنی دوربین مداربسته هایک آشنا شوید.

 

نکات خواندن دیتاشیت دوربین مداربسته هایک ویژن

 

بهتر است قبل از بررسی دقیق تر پارت نامبر دوربین های هایک ویژن، کمی با نحوه خواندن دیتاشیت آنها آشنا شویم. مشخصات فنی دوربین مداربسته هایک ویژن یا دیتاشیت دوربین مداربسته هایک ویژن به نحوی است که به دو دسته دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته توربو اچ دی تقسیم بندی می‌شوند. نام دیگر دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن، دوربین دیجیتال یا IP و نام دیگر دوربین توربو اچ دی دوربین آنالوگ می‌باشد. البته لازم به ذکر است که دوربین‌های توربو اچ دی مدل به روز شده دوربین‌های آنالوگ قدیمی هستند که لنز و تکنولوژی تصویر در آنها تقویت شده است.

دوربین مداربسته توربو اچ دی شامل دوربین مداربسته دام و بولت با لنز ثابت و متغیر، دوربین های دید در شب رنگی و یا دید در شب معمولی و .. است. دوربین های توربو اچ دی هایک ویژن از لحاظ کیفیت تصویر به گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. گروه هایی شامل دوربین های با لنز 2 مگاپیکسل، 5مگاپیکسل، 8مگاپیکسل و.. .

پارت نامبر دوربین توربو اچ دی هایک ویژن

دوربین مداربسته تحت شبکه هم مانند دوربین های توروبو اچ دی بر اساس کیفیت لنز دارای گروه های مختلفی هستند. همچنین به دلیل دارا بودن برخی قابلیت های ویژه، دوربین های مداربسته هایک ویژن در انواع دوربین مداربسته فیش آی (Fish eye) یا به اصطلاح چشم ماهی، دوربین مداربسته اسپیددام، دوربین مداربسته بی‌سیم، دوربین مداربسته کیوب و.. نیز تولید و عرضه می‌شوند.


شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی بیشتر با انواع متنوع دوربین مداربسته مقالات ما را در این زمینه‌ها را که به شرح زیر است، مطالعه نمایید:


 

پارت نامبر دوربین توربو اچ دی هایک ویژن

 

همانطور که در متن بالا هم خدمتتان عرض کردیم، مشخصات فنی دوربین مداربسته توربو اچ دی در چندین دسته دوربین مداربسته دام و بولت با لنز ثابت و متغیر و… دسته بندی می‌شوند که در ادامه پارت نامبر یک مدل از دوربین‌های مداربسته توربو اچ یا دوربین آنالوگ را به عنوان مثال ذکر کرده‌ایم.

در تصویر زیر به بررسی قسمت‌های دوربین توربو اچ دی هایک ویژن با مدل DS–2CE16H0T–IT3F پرداخته‌ایم:

توضیح پارت نامبر دوربین توربو اچ دی هایک ویژن مدل DS–2CE16H0T–IT3F

پارت نامبر دوربین‌های IP هایک ویژن

 

پارت نامبر در دوربین‌های IP هایک ویژن، از طریق لیبل موجود بر روی بدنه دوربین هم قابل مشاهده است. با استفاده از پارت نامبر، کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به مشخصات فنی، توانایی‌ها و ویژگی‌های دوربین را به سرعت و به راحتی دریافت کنند. در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن، Z نشان دهنده‌ی موتورایز بودن در دوربین وریفوکال است به این معنی که لنز این دوربین‌ها به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم دست(از طریق کنترل از پشت NVR) قابلیت تغییر فاصله‌ی کانونی را دارد. محدوده‌ی تغییر فاصله‌ی کانونی و به طبع آن میزان بزرگنمایی هر دوربین را، می‌توان از دیتاشیت آن چک کرد.

در تصویر زیر به بررسی قسمت‌های مختلف پارت نامبر دوربین تحت شبکه هایک ویژن با مدل DS–2CD2785FWD–IZS پرداخته‌ایم:

توضیح پارت نامبر دوربین تحت شبکه هایک ویژن مدل DS–2CD2785FWD–IZS

پارت نامبر دوربین های اسپید دام هایک ویژن

 

در صنعت دوربین‌های اسپید دام، هایک ویژن یکی از برترین تولیدکنندگان است که دوربین‌های با کیفیت بالا و قابلیت‌های ویژه ارائه می‌دهد. هر دوربین اسپید دام هایک ویژن دارای یک پارت نامبر منحصر به فرد است. در دوربین های اسپید دام هایک ویژن عدد قبل از عبارت IX معمولا نشان دهنده‌ی قدرت زوم این دوربین‌ها است. در تصویر زیر به بررسی قسمت‌های مختلف پارت نامبر دوربین اسپید دام هایک ویژن با مدل DS–2DF8225IX–AELW پرداخته‌ایم:

توضیح پارت نامبر دوربین اسپید دام هایک ویژن مدل DS–2DF8225I–AELW

 

در انتها، بررسی دقیق دیتاشیت و یا کاتالوگ هر محصول، اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بررسی دقیق دیتاشیت و توجه به پارت نامبر محصولات هایک ویژن شامل بررسی جزئیات فنی، ویژگی ها، مشخصات فیزیکی و عملکرد محصولات می‌باشد. این عمل در انتخاب مدل مورد نظر کمک کننده خواهد بود و به این روش بهترین مدل دوربین، مطابق با نیاز هر کاربر تعیین می‌شود.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها