حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته ضد انفجار هایک ویژن

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

همه چیز درباره دوربین ضد انفجار هایک ویژن – Explosion-Proof

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم دوربین های مداربسته ضد انفجار را تجزیه و تحلیل کنیم، شاید برای شما هم جالب باشد وقتی اسم یک قطعه الکترونیکی را کنار کلمه انفجار می بینید! شاید همین حالا برای شما این سوال پیش بیاید که اصلا امکان دارد؟ چطور می توانیم دوربین مداربسته ضد انفجار داشته باشیم؟ اجازه بدید در پاسخ به این سوال صریحا به شما بگوییم بله امکانش هست! برای جواب کامل این سوال و جزئیات این دسته از دوربین های مدار بسته با هایک ویژن لند همراه باشید.

دوربین مداربسته ضد انفجار هایک ویژن

دوربین مداربسته ضد انفجار هایک ویژن

این روزها تکنولوژی به سرعت نور پیشرفت می کند و هر روز  و هر ساعت، ما با محصولات و اختراعات نو و جدید غافلگیر می شویم، در نتیجه نیاز انسان ها به تکنولوژی هر روز هر روز بیشتر می شود و به روزرسانی دوربین های مدار بسته نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین  دوربین مداربسته ضد انفجار نیز خارج از این موضوع نیست زیرا با احداث گسترده ای از کارخانه های شیمیایی، ایستگاه های گاز، سکوهای استخراج  نفت، کارخانه های نساجی، کارخانه های تولید فولاد، پمپ بنزین ها و از همه مهم تر پالایشگاه ها استفاده از دوربین های ضد انفجار روز به روز با نیاز بیشتری روبرو می شود. چرا که هر لحظه در  این  محیط ها به دلیل وجود حرارت، انواع سوخت های فسیلی، گرما، اکسیژن و حتی در بعضی موارد وجود جرقه های الکترونیکی احتمال وقوع انفجار بالا می رود که به اصطلاح به این محیط ها به طور مختصر  ATEX  نیز می گویند.

در نتیجه می توانیم بگوییم کاربرد دوربین های ضد انفجار در این محیط های (ATEX) با استقبال زیادی روبرو هست. تولیدکنندگان دوربین های مدار بسته برای طراحی چنین دوربین هایی تلاش فراوانی می کنند. یکی از بهترین تولید کنندگان این مدل دوربین ها، برند هایک ویژن است که در تولید و طراحی دوربین های ضد انفجار بسیار موفق عمل کرده و دوربین مدار بسته ضد انفجاری تولید کرده که در شرایط وقوع هرگونه انفجاری مقاومت کافی از خود نشان می دهد.

دوربین ضد انفجار هایک ویژن

ویژگی دوربین مداربسته ضد انفجار هایک ویژن

دوربین ضد انفجار هایک ویژن در واقع نوعی از دوربین های مداربسته بسیار مقاوم است که جنس بدنه ی آن ها طوری طراحی شده که هیچگونه راه نفوذی ندارد چرا که در طراحی آن از فولاد بسیار قوی و ضد زنگ با درجه 304L/304 یا 316L/316 استفاده شده است.

مقاومت محفظه این دوربین ها در برابر فشار وارد شده یک و نیم برابر حداکثر فشار انفجاری داخلی است؛ زیرا ضخامت فولادی که در طراحی دیواره محفظه آن استفاده شده است بیش از سه و نیم میلی متر است و جنس مفصل های اتصال دهنده آن ها از جنس نوعی ماده سیمانی است. همین امر باعث می شود که موقع آسیب و انفجار، دوربین دچار تغییر شکل نشود. همچنین در ساخت بدنه آن از آلیاژی استفاده شده است که می تواند مقاومت دوربین را  در مقابل عوامل طبیعی مثل فشار گاز نیتروژن و انواع مواد شیمیایی و …  تضمین کند. دوربین ضد انفجار هایک ویژن در مقابل هر گونه آلودگی و بخار و پرتوهای فرابنفش نیز بسیار مقاوم هستند.

کاربرد دوربین مداربسته ضد انفجار هایک ویژن

دوربین مداربسته ضد انفجار به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه انفجاری طراحی شده است که حتی در صورت هر گونه مشکل یا آسیب به قطعات الکترونیکی داخل محفظه، هیچ گونه جرقه، گرما و انرژی الکتریکی از محفظه آن خارج نشود.

دوربین های مداربسته ضد انفجار هایک ویژن بر اساس استاندارهای ضد انفجار لازم طراحی شده‌اند و دارای چندین گواهینامه معتبر ضد انفجار مانند ATEX و IECEx و ضدخوردگی C5-M و NEMA 4X هستند.

استاندارد دوربین ضد انفجار هایک ویژن

در ادامه می توانید استانداردهای لازم را برای یک دوربین مداربسته ضد انفجار مشاهده کنید. به طور مثال همان طوری که در استاندارد part 1 اشاره شده است، حفاظت از تجهیزات توسط محفظه ضد حریق با حرف اختصاصی d نشان داده می شود. در ضمن دوربین ضد انفجار هایک ویژن از تکنولوژی Dark fighter  هایک ویژن بهره می برد.

Dark fighter تکنولوژی رمزگذاری پیشرفته ای است که بر اساس استاندارد H.265 / HEVC (Video Encoding High Efficiency) است. یکی از  ویژگی های فوق العاده دیگری که این دوربین ها دارای آن هستند، نحوه نصب و کابل کشی آن ها است که در مقایسه با محصولات مشابه خود راحت تر می باشد زیرا سیم کشی آن ها به صورت یکپارچه و از قبل طراحی شده است.

  • استاندارد IEC 60079-0: 2011 Explosive atmospheres –Part 0: حفاظت از تجهیزات- الزامات عمومی
  • استاندارد IEC 60079-1: 2014 Explosive atmospheres- Part 1: حفاظت از تجهیزات توسط محفظه ضد حریق “d”
  • استاندارد IEC 60079-31: 2013 Explosive atmospheres –Part 3: حفاظت از تجهیزات توسط محفظه ضد گرد و غبار “t”

کاربردهای دوربین مداربسته ضد انفجار هایک ویژن

دوربین های ضد انفجار هایک ویژن در هر محیطی قابل نصب و استفاده هستند. همان طور که قبلا به آن اشاره شد، وجود این دوربین ها در مکان هایی که احتمال حریق و انفجار در آن ها بالا است بیشتر و گسترده تر مورد استفاده قرار می گیرد.

در مکان هایی همچون کارخانه های شیمیایی و ایستگاه های گاز و… با ویژگی هایی که بدنه دوربین مداربسته ضد انفجار دارد به راحتی می توان از دوربین در مقابل چنین شرایطی محافظت کرد. از جمله زمانی که در چنین محیط هایی حریق و انفجار صورت می گیرد.

مهم ترین مسئله دلیل وقوع حادثه است. مهم تر این است که بتوان از تکرار آن جلوگیری کرد که با وجود دوربین های ضد انفجار می شود دلیل وقوع حوادث را رصد کرد و از  بروز هر گونه انفجار یا حریق پیشگیری کرد زیرا  دوربین مدار بسته ای  که در مقابل انفجار مقاوم باشد می توانند نقش بسیار مهمی در  پیشگیری از وقوع انفجار های بعدی باشد.

به همین دلیل اهمیت دوربین های ضد انفجار در چنین محیط هایی بسیار زیاد است و در حقیقت سطح ایمنی مجموعه را به شدت افزایش می دهند و هرگز نمیتوان از اهمیت وجود این دوربین‌ها غافل شد.

از کاربرد های دیگری که این دسته از دوربین ها دارند کیفیت عالی تصاویری است که برای شما ثبت می کنند. این دوربین ها قادرند تا در شب تصاویری با جزئیات زیاد، حتی در فاصله 30 متری از خود را تصویربرداری کنند. این مدل از دوربین های هوشمند، قابلیت تصویر برداری با  رزولوشن 1080 را دارند و دارای قابلیت تشخیص حرکت و چهره، قابلیت تنظیم نور و ارسال هشدار نیز می باشند. ضمنا خاطر نشان می شویم که اکثر دوربین های ضد انفجار هایک ویژن استاندار های IK و IP را دارند .

برای درک بهتر این مدل دوربین ها در ادامه برای نمونه مشخصات یکی از دوربین های ضد انفجار هایک ویژن را بررسی می کنیم.

دوربین ضدانفجار هایک ویژن

مدل

DS-2XE6222F-IS
نوع و کاربری بولت-دیواری
استاندارد IP  دارای استاندارد IP
 استاندارد IK دارای استاندارد IK
 

ویژگی ها

شناسایی عبور از خط
 

تشخیص چهره

دارد
 

دید در شب

30 متر
 

تشخیص نفوذ

دارد

در نهایت باید خاطر نشان شویم که ابتدا باید توجه کنید از یک دوربین مداربسته چه انتظاراتی دارید، سپس می توانید دوربین مناسب شرایط خودتان را  انتخاب کنید. امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات لازمی که شما در رابطه با دوربین مداربسته ضد انفجار هایک ویژن نیاز داشتید را در اختیارتان قرار بدهیم، در غیر این صورت اگر احتیاج به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها