حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین اسپید دام هایک ویژن

12

10 دقیقه

اندازه فونت

12

0

همه چیز درباره‌ دوربین اسپید دام هایک ویژن

فهرست مطالب

دوربین مداربسته اسپید دام که تحت عنوان PTZ نیز شناخته شده است، از بهترین و جدیدترین مدل های دوربین مداربسته است. این دوربین ها امکان بررسی جزییات و کنترل تردد و هم چنین امکان کنترل دوربین از راه دور را به اپراتور می دهند. دوربین های اسپید دام به دلیل قابلیت پوشش بالایی که ایجاد می کنند بهترین انتخاب برای افرادی هستند که قصد کنترل تمامی نقاط در یک محیط وسیع را دارند. نکته مهم در به کار گیری دوربین های چرخشی اسپید دام توجه به مکمل بودن این دوربین ها در یک محیط بزرگ است. به عبارتی دوربین اسپید دام یک دوربین نظارتی است که اغلب توسط یک برنامه از پیش تعریف شده و یا با استفاده از کنترل مستقیم کاربر به نظارت محیط می پردازد.

وظیفه حراستی مورد نیاز در یک محیط با استفاده از دوربین های ثابت و در موقعیت های مناسب نزدیک و در یک جهت دید متناسب با نیاز ما به سوژه که به صورت مدام از یک محیط مشخص در حال تصویر برداری است حاصل می گردد و دوربین مداربسته اسپید دام در این راستا به اپراتور سیستم کمک و امکان نظارت با دقت بالاتر را می دهد.

در یک سیستم دوربین مداربسته هایک ویژن که دوربین اسپید دام هایک ویژن و دوربین های ثابت هایک ویژن در آن مورد استفاده قرار گرفته است امکان لینک کردن دوربین ثابت و دوربین چرخشی اسپید دام وجود دارد. به این صورت که ما در دوربین های ثابت آلارم هایی مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص نفوذ و … را تعریف و فعال می کنیم و در صورتی که دوربین آلارمی را آشکار کند، دوربین اسپید دام با توجه به نقطه ای که ما قبلا به عنوان preset در دوربین اسپید دام تعریف کرده ایم به روی نقطه مورد نظر زوم می کند. اگر دوربین اسپید دام ما دارای قابلیت تعقیب و دنبال کردن سوژه هم باشد سوژه مورد نظر را تا وقتی که در محدوده دید دوربین باشد دنبال می کند.

دوربین اسپید دام هایک ویژن

کاربرد دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام برای نصب در موقعیت خود روی یک پایه مخصوص قرار می گیرد و معمولا دارای شکلی گنبدی (دام) هستند و نصب آن ها با توجه به شرایط مختلف صورت می پذیرد. این دوربین ها به گونه ای ساخته شده اند که در برابر آب و هوای نامساعد و برف و باران به خوبی مقاومت می کنند.

کاربرد دوربین اسپید دام هایک ویژن در محیط های برف و باران

دوربین مداربسته اسپید دام بیشتر برای محیط های بزرگ و وسیع مناسب است که نیازمند دیدی قوی و فراگیر است. این دوربین ها را می توان در سالن های بزرگ سخنرانی و همایش دانشگاهی، پخش زنده فوتبال و مسابقات ورزشی و هم چنین کنفرانس های ویدیویی نصب کرد.

دوربین مداربسته اسپید دام هایک ویژن مناسب برای محیط های بزرگ و وسیع

این دوربین ها معمولا در ارتفاع بالا نصب می شوند که دیدی بهتر داشته باشند، تمام نقاط را کنترل کنند و هیچ نقطه کوری باقی نگذارند. دوربین اسپید دام در عین حال که بهترین تصاویر را ارائه می دهد، به دلیل ساخته شدن از محفظه های فلزی، ضد ضربه نیز است. دوربین مداربسته اسپید دام به دلیل قابلیت چرخشی بودن، توانایی تنظیم کردن بزرگنمایی و کنترل مستقیم را دارد. این دوربین توانایی چرخش در جهت های گوناگون 360 درجه افقی را دارد و می تواند 90 درجه و گاهی نزدیک به 180 درجه به صورت عمودی حرکت نماید. دوربین مداربسته اسپید دام امکان کنترل خودکار و دستی را دارد و قابلیت اصلی آن توانایی نظارت و کنترل محیط های بزرگ است.

نصب دوربین مداربسته اسپید دام هایک ویژن

 

دوربین اسپید دام هایک ویژن

دوربین اسپید دام هایک ویژن از پیشرفته ترین مدل های کمپانی هایک ویژن است که کاربرد آن کنترل و نظارت بر اماکن با وسعت زیاد است و به خوبی جزئیات را ثبت می کند. این دوربین ها، معمولا بزرگنمایی فوق العاده و زوم های قدرتمندی دارند. میزان توانایی این دوربین ها در بزرگنمایی یک محیط به نوع لنز آنها بستگی دارد که انواع  مختلفی نیز دارد. بیشترین کاربرد و استفاده دوربین اسپید دام هایک ویژن برای مکان های بزرگ مثل کارخانجات و فروشگاه های خیلی بزرگ و چهارراه های پر تردد برای کنترل نمودن ترافیک است.

این دوربین ها، مزیت چرخش 360 درجه داشته و به آسانی قابلیت فیلم برداری از تمامی زوایا را دارند. تکنولوژی جدیدی که شرکت هایک ویژن در دوربین مداربسته اسپید دام به کار بسته است، این است که به آسانی می تواند سوژه را تعقیب کند. قابلیت دوربین اسپید دام هایک ویژن این امکان را فراهم آورده که در زمان فیلم برداری سوژه های مشخصی را دنبال نماید. به این صورت که در دوربین یک سری برنامه تعریف شده است که یک شی و یا یک شخص را تا زمان زیادی دنبال کند و همین امر موجب کارایی و توانمندی بیشتر این دوربین شده و باعث شده دوربین اسپید دام هایک ویژن علاوه بر ارسال تصاویر با کیفیت بالا، به ابزاری کاربردی برای حفاظت و حراست از یک محیط تبدیل شده است.

دو مدل از دوربین های اسپید دام هایک ویژن را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

دوربین های اسپید دام هایک ویژن

برنامه ریزی دوربین اسپید دام هایک ویژن

در برنامه ریزی تصویربرداری دوربین اسپید دام هایک ویژن سه بخش مهم وجود دارد:

  1.  1PRESET در واقع نقاطی هستند که توسط کاربر تعریف می شوند.
  2.   قابلیت پاترول (PATROL): به کنار هم قرار گرفتن تعدادی PERSET تشکیل شده که دوربین روی هر PERSET  به مدت زمانی که قابل برنامه ریزی است توقف کرده و سپس به PERSET بعدی وارد می شود. این قابلیت در زمانی که دوربین اسپید دام هایک ویژن از دوربین دیگر پیام آلارم دریافت می کند و نیاز است مطابق با طرح روی نقطه ای خاص زوم کند.
  3.  قابلیت برنامه ریزی دیگر در دوربین های مدار بسته اسپید دام هایک ویژن، امکان دادن الگو به دوربین است. این قابلیت تحت عنوان PATERN در دوربین های اسپید دام قابل برنامه ریزی است. به این صورت که ما وارد تنظیمات PATERN   دوربین اسپید دام هایک ویژن می شویم آن را فعال و دوربین را به نحوی که مورد نظر ما است در یک مسیر درست حرکت داده و به قسمت های دلخواه و طی زمان های دلخواه زوم می کنیم. در طول این کار دوربین تمام نقاطی که ما روی آنها تصویربرداری کرده ایم در خود ذخیره و هنگام فراخوانی آن مسیری را که ما طی کرده ایم به صورت مداوم و پی در پی طی می کند.

دوبین اسپید دام این مزیت را دارد که چند نقطه را برایش تعریف نموده و بر حسب زمان بندی که برای دوربین تعین و تعریف می شود، در فاصله های زمانی مشخص، از این نقاط تصویربرداری نماید. این قابلیت در دوربین چرخشی اسپید دام تحت عنوان PATROL مشخص می گردد. به طوری که امروزه امکان تعریف 220 نقطه برای دوربین وجود داشته تا بتواند با توجه به قابلیت چرخشی بودن، از این نقاط تصویربرداری نماید.

قابلیت چرخش دوربین اسپید دام

دوربین مینی اسپید دام

همان طور که از نامگذاری این دوربین مشخص است، دوربین مینی اسپید دام اندازه و ابعاد کوچک تری نسبت به سایر دوربین های اسپید دام دارد. باید این نکته را خاطر نشان کرد که این دوربین تمامی ویژگی ها و مشخصات دیگر دوربین های مداربسته اسپید دام از جمله چرخش در تمامی جهات و قابلیت زوم و بزرگنمایی تصویر را پشتیبانی می کند.

دوربین مینی اسپید دام

اختلاف بین دوربین مینی اسپید دام و دوربین مداربسته اسپید دام بسیار اندک است. به طور مثال دوربین مداربسته اسپید دام زوم 30 ایکس دارد، در حالی که دوربین مینی اسپید دام دارای زوم بین 8 تا 10 ایکس است. این دوربین به خاطر ابعاد کوچک، انتخابی مناسب برای مکان های تجاری، مسکونی، محیط های اداری و داخلی است.

مزایای دوربین اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام دارای مزایای خوب و کاربردی اعم از قابلیت چرخش، قابلیت زوم و بزرگنمایی، دید در شب و تعقیب سوژه است. در ادامه به بررسی تک تک این مزایا می پردازیم:

قابلیت چرخش

از مهم ترین مزایای دوربین اسپید دام قابلیت چرخشی بودن آن است. این قابلیت به این معناست که دوربین به صورت دورانی حرکت می کند و می تواند تصاویر مربوط به تمامی نقاط را ثبت نماید و به خاطر هوشمند بودن فوکوس دوربین، هر نقطه تاری را بر اثر جابجایی از بین ببرد.

قابلیت بزرگنمایی و زوم

دوربین اسپید دام قابلیت زوم مکانیکی دارد و به راحتی می تواند زاویه دید را تغییر دهد. هم چنین توانایی تنظیم نمودن زوم و کنترل به صورت مستقیم را نیز دارد.

قابلیت دید در شب

این دوربین قابلیت دید در شب دارد و علاوه بر آن دارای قابلیت WDR جهت متعادل کردن نور محیط نیز می باشد. به این معنا زمانی که منبع نور به طور مثال خورشید در پشت دوربین قرار می گیرد، این دوربین در ضبط نمودن تصویر اختلالی ایجاد نکرده و توانایی تشخیص تصاویر را در مناطق خیلی تاریک دارد. هم چنین دوربین مداربسته اسپید دام می تواند تصاویر را با سرعت موردنظر در دو محور عرضی و طولی تنظیم کند.

تعقیب سوژه

تعقیب سوژه و یا Auto Tracking از هوشمندانه ترین قابلیت های دوربین چرخشی اسپید دام است. این مزیت، به این صورت است که دوربین می تواند به شکل خودکار سوژه را در نظر گرفته و تعقیب نماید و تا زمانی که از دید دوربین خارج می شود آن را دنبال کند. باید خاطر نشان ساخت که دوربین در زمان تعقیب این امکان را دارد که بر روی سوژه زوم نموده و جزئیات بیشتری از آن را ثبت کند.

اما نکته منفی در این مورد این است هنگامی که دوربین در حال تعقیب سوژه ای است توانایی رصد نواحی دیگر تصویر را نداریم پس لزوم وجود دوربین هایی با لنز ثابت برای پایش مداوم تصاویر نقاط حساس ضروری است. دوربین چرخشی اسپید دام به خاطر این که بر روی آن موتور تعبیه شده است، دارای بدنه ای بزرگتر و یا قابلیت های بالا است ازاین رو نسبت به سایر دوربین ها قیمت بالاتری دارد.

قابلیت تعقیب سوژه در دوربین اسپید دام

نصب دوربین مداربسته اسپید دام

در خصوص نصب دوربین مداربسته اسپید دام باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود. یکی از این موارد این است که دوربین چرخشی اسپید دام در محلی نصب گردد که بتواند 4 برابر وزن دوربین را تحمل کند. نباید در آن محل ارتعاشات مکانیکی و یا خارجی وجود داشته باشد. اگر تصمیم به نصب دوربین در فضای باز داشتید، باید بر روی دکل از برق گیر بالای دوربین، استفاده گردد و فاصله بین برق گیر و دوربین رعایت شود، چرا که انرژی رعد و برق بسیار بالاست و عدم رعایت استاندارد می تواند موجب آسیب دیدن دوربین شود.

مراحل نصب دوربین مداربسته اسپید دام

امکان نصب دوربین مداربسته اسپید دام روی دیوار با استفاده از پایه دیواری اسپید دام وجود دارد و ارتفاع 5 تا 15 متر برای نصب دوربین مداربسته اسپید دام مناسب است. همچنین این دوربین ها با استفاده از پایه سقفی اسپید دام امکان نصب زیر سقف را نیز دارند تا جایی که امکان دارد هنگام نصب این دوربین، از رول بولت محکم استفاده شده و محل دوربین کاملا تراز باشد.

همچنین برای سهولت در امر نصب دوربین مداربسته اسپید دام و اتصال آن به براکت، از کابل ساپورتی که داخل جعبه دوربین قرار دارد کمک گرفته شود تا در هنگام نصب از بروز مشکل برای آن جلوگیری گردد. لازم به یادآوری است که بعد از نصب به راحتی می توان کابل را جدا نمود. پس از طی نمودن تمام این مراحل لازم است که با چسب سیلیکونی عایق کاری صورت پذیرد تا نفوذ برف، باران و حتی نور خورشید باعث کم شدن عمر دوربین نشود.

تیم هایک ویژن لند امیدوار است که کاربران عزیز از تمام مزایا و معایب دوربین مداربسته اسپید دام آگاه شده باشند و در خرید یک دوربین مناسب و با کیفیت برای رفع نیاز مجموعه خود بهترین و درست ترین انتخاب را انجام دهند.

مشاوران و کارشناسان ما برای پاسخ گویی به سوالات شما در ساعات اداری آماده اند. شما می توانید برای انجام پروژه ، خرید و مشاوره فنی با تیم ما تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها