حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

بررسی دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

بررسی دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

فهرست مطالب

امروزه دوربین مداربسته به عنوان یکی از تجهیزات مهم در حفاظت و نظارت بر اماکن و سیستم ها مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مشکلاتی که دوربین های قدیمی با آن مواجه بودند سیاه شدن تصویر در تاریکی بود که دوربین قادر نبود در آن شرایط تصویر مطلوبی را ارائه دهد. از این رو تکنولوژی دید در شب به دوربین های مداربسته اضافه شد.

یکی از فناوری هایی که امروزه در بسیاری از دوربین های مداربسته دیده میشود، دید در شب است. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا در محیط های کم نور نیز بتوانید تصاویر سیاه و سفید و قابل قبولی را دریافت و به همان شکل آن را ذخیره کنید. البته دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن کمی با دوربین های امروزی تفاوت دارد، زیرا این شرکت با همکاری شرکت های بزرگ تولید کننده لنز و چیپ، توانسته فناوری خود را با ویژگی های جدیدی تلفیق کند و بهترین محصولات را برای مشتریان خود ارائه کند.  امروزه شرکت هایک ویژن دوربین هایی را تولید کرده است که در تاریکی نیز توانایی ضبظ تصاویر به صورت رنگی را دارد.

دوربین مداربسته دید در شب رنگی هایک ویژن

دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

در اصل فناوری دید در شب، انواع مختلفی دارد و نمونه معمول آن استفاده از نورهای اینفرارد یا مادون قرمز است. این فناوری در دوربین ها باعث تشدید نور و کیفیت بهتر تصاویر می شود. اگر در اطراف دوربین های معمولی را نگاه کنید، در طول شب، احتمال دیدن چراغ های قرمز رنگی در کنار لنز دوربین بسیار زیاد است. در حالت عادی برخی از طیف های نوری توسط چشم انسان دیده نمی شوند، اما راهکارهایی وجود دارد که یک دوربین مداربسته بتواند آنها را بررسی و دریافت کنید. با دریافت این نورها دوربین های مداربسته می توانند میزان نور محیط را افزایش دهند و در شب با کاهش رنگ ها در تصویر، نور پس زمینه را افزایش دهند، به همین دلیل است که در شب و هنگام استفاده از فناوری مادون قرمز، تصاویر سیاه و سفید است.

تکنولوژی دید در شب، امروزه تغییرات بسیاری کرده است و فناوری های دیگری نیز به این حوزه اضافه شده است. این فناوری جدید کمک می کند تا بدون داشتن نورهای مادون قرمز نیز، بتوانید تصاویر مناسب دید در شب داشته باشید.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن بعد از کاهش میزان نور، سنسورهای مادون قرمز خود را به صورت خودکار روشن کرده و با ارسال نور از طریق این چراغ ها که توسط چشم انسان قابل دیدن نیست و دریافت برگشت نور، اقدام به جمع آوری نورهای محیط می کند. این فناوری بسیار ساده است، اما راهکار بسیار مناسبی نیز برای افزایش میزان نور محیط دارد. در کنار این قابلیت، دید در شب این امکان را می دهد تا در محیط هایی که نور به هیچ عنوان وجود ندارد نیز بتوان با این سنسورها میزان قابل توجهی نور را تا فاصله 200 متری نیز بدست آورد که برای شکار لحظه ها و برخی از فیلمبرداری ها در محیط هایی که انسان در آنها حضور ندارد، بسیار مفید است.

بررسی فناوری دید در شب در دوربین مداربسته هایک ویژن

بررسی فناوری دید در شب در دوربین مداربسته هایک ویژن

البته مدل دیگری از فناوری دید در شب نیز وجود دارد که در سال های اخیر، بهبودهای فراوانی پیدا کرده است. این فناوری دید در شب در دوربین مداربسته هایک ویژن که بسیار نیز کاربردی است، باعث می شود در طول فیلمبرداری و عکاسی از یک محیط توسط دوربین های دید در شب، حالت های مختلفی با میزان نور کم، میزان نور بالا و میزان نور متوسط را تصویر برداری کند و بعد از آن با ترکیب این تصاویر، و استفاده از روش های پردازش تصویر، میزان نور در محیط ها و سوژه های مورد نیاز را افزایش دهد. این فناوری در کنار سیستم افزایش میزان نور پس زمینه، سبب می شود سوژه های موجود در محیط بدون افت کیفیت یا کاهش نور، در تصویر دیده شوند.

تکنولوژی Exir در دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

تکنولوژی های دید در شب مورد استفاده در دوربین مداربسته هایک ویژن با شرکت های دیگر تولید کننده دوربین مدار بسته بسیار متفاوت است. این شرکت با تولید و طراحی محصولات جدید خود، فناوری خاصی به نام Exir را نیز معرفی کرده است که نسخه پیشرفته دوربین های مداربسته با مادون قرمز هستند. این فناوری که مخفف شده عبارت Enhanced Infrared Lighting می باشد، به معنای روشنایی ارتقا یافته مادون قرمز است که سبب شده تا نوع کارکرد نورهای مادون قرمز بسیار بهبود پیدا کند.

فناوری Exir تلاش کرده است تا بسیاری از مشکلات مربوط به دوربین های مادون قرمزی را رفع کند. به عنوان مثال دوربین های مادون قرمز در شب ها به دلیل گرمای تولیدی زیاد توسط سنسورها، منبع بسیار خوبی برای جذب حشره ها هستند و این موضوع می تواند میدان دید را از بین ببرد. از طرفی میزان دمای تولید شده در مادون قرمز می تواند باعث خرابی این سنسورها یا حتی کاهش کیفیت تصویر شود که این موضوع نیز به کمک فناوری جدید Exir رفع شده است.

تکنولوژی Exir در دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

مزایای استفاده از فناوری Exir

استفاده از این فناوری در دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن، باعث شده که این محصولات نسبت به مدل های دیگر، کیفیت بسیار بهتری داشته باشد و در کنار آن مزایای بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

افزایش قدرت منبع نور دید در شب

با استفاده از این فناوری میزان خروجی منبع نور در حدود 1050mV است که در مدل های قدیمی این میزان به بیشتر از 750mV نمی‌رسید. در این حالت، یعنی تصاویر بهتر و باکیفیت تری را در طول شب خواهید داشت و حتی بدون وجود منبع نوری در محیط، امکان تصویر برداری وجود دارد.

استفاده از ال ای دی های مستطیلی و جدید

سنسورهای نوری مادون قرمز، احتمال ایجاد آلودگی های نوری را در محیط دارند و در برخی موارد می تواند، حتی مانع از دریافت تصویر مناسب شود. اما این فناوری در مدل اکسیر بهبود پیدا کرده است و از این رو سنسورها با تراکم بیشتر و به صورت مستطیلی تولید می شوند.

فناوری Exir در دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

افزایش یکنواخت روشنایی

با فناوری دید در شب در دوربین مداربسته هایک ویژن ، امکان فیلم برداری بهتر و پخش نور یکنواخت در محیط وجود دارد. این فناوری به شما کمک می کند تا بتوانید با ایجاد یک منبع نوری مناسب توسط سنسورهای مادون قرمز، نور یکدستی را در محیط پخش کنید. این کار باعث می شود، تمام جزییات یک محیط و حتی یک سوژه به صورت کامل ذخیره شود و کم و زیاد بودن نور در محیط، تاثیری در کیفیت فیلمبرداری و ضبط اطلاعات نداشته باشد.

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها