حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته مشاوره جهت خرید دوربین مداربسته

12

9 دقیقه

اندازه فونت

12

0

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته بررسی 6 مورد |مشاوره خرید

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه‌ی این مقاله مطالعه نمایید:

در ابتدا به بررسی نکات قبل از خرید دوربین مداربسته خواهیم پرداخت. پیش از خرید دوربین مداربسته، ابتدا باید هدف خود را از خرید مشخص نمایید. با توجه به هدفی که پیش رو دارید، مدت ضبط و کیفیتی را که از دوربین انتظار دارید، تعیین کنید. در انتها با توجه به بودجه‌ای که قرار است پرداخت نمایید، لنز مناسب و هم چنین استانداردی که مدنظر شماست را انتخاب کنید. یکی از کلیدی ترین موارد، بودجه‌‎ای است که قرار است بپردازید.

به طور مثال، اگر به دنبال دوربینی با قیمت مناسب باشید، دوربین مداربسته توربو اچ دی گزینه‌های مناسب و در دسترسی می‌باشند، اما اگر کیفیت تصویر و سخت افزار برای شما حرف اول را می‌زند، می‌توانید با انتخابی هوشمندانه دوربین‌های مداربسته تحت شبکه (IP) را خریداری نمایید.

دوربین‌های مداربسته را با تجهیزات کامل در خصوص نصب و به صورت یک جا خریداری نمایید که کاملا مقرون به صرفه باشد. فراموش نکنید که یکی از مهم ترین نکات قبل از خرید دوربین مداربسته این است که گارانتی بلند مدت داشته باشد و فروشنده این ضمانت را در فاکتور نهایی لحاظ فرماید.

یکی از موارد بسیار مهم و قابل توجه که قبل از خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید تاثیر بسیار زیاد نحوه پیاده سازی توسط مجری بر عملکرد درست یک سیستم دوربین مدار بسته است. بنابراین استفاده از یک مجری مجرب در این حوزه می توند بسیاری از هزینه‌های شما را کاهش دهد. در ادامه به بررسی نکات هنگام خرید دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

شما عزیزان می‌توانید با مطالعه مقاله‌ی “اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته” از بروز اشتباهاتی که اکثر مردم در خرید سیستم دوربین مداربسته خود دچار آن می‌شوند جلوگیری کنید.در ادامه به بررسی نکات هنگام خرید دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

1.تکنولوژی‌های به کار رفته در دوربین مداربسته

در مورد دوربین‌های به روز، این گزینه از اصلی ترین نکات خرید دوربین مداربسته می‌باشد و اهمیت زیادی دارد. نباید این نکته را فراموش کرد که پیش از خرید دوربین مداربسته، باید درباره جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در دوربین‌ها تحقیق نمایید. مواردی از جمله؛ بررسی نمودن هوشمندانه تصاویر، جبران کاهش نور موجود در محیط، جبران عدم وضوح تصاویر هنگام زوم کردن و … باید به درستی بررسی شود.

برخی از قابلیت‌های جدید نیز توسط برخی کمپانی‌های پیشرو مانند کمپانی هایک ویژن به سیستم‌های دوربین مدار بسته اضافه شده است که بهتر است وجود و امکان استفاده از آنها در سیستم دوربین مدار بسته خریداری شده نیز مورد بررسی قرار گیرد، قابلیت‌های مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص نفوذ، شمارش افراد و … از این دست هستند.

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

 

2.نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

در قبل و هنگام خرید دوربین مداربسته مهم ترین نکاتی که موجب انتخاب بهترین سیستم می شود را به شرح بررسی می کنیم:

2.1.اصالت و کیفیت دوربین نظارتی

در حقیقت هیچ کالایی را نمی‌توان یافت که دچار مشکل فنی نشود. بدون شک همواره راهی برای کم نمودن این مشکلات احتمالی وجود دارد. نخستین گام این است که برندی را انتخاب نماییم که معتبر باشد. چرا که برندهایی که معتبر باشند، خدمات پس از فروش خواهند داشت که نشان از کیفیت آن محصول است. همین ضمانت بلند مدت دوربین، از مهم ترین نکات قبل از خرید دوربین مداربسته است که باید به آن اهمیت داده و خدمات پس از فروش را مورد توجه قرار دهید.

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

همچنین با خرید برند‌های معتبری که با استفاده از تیم تحقیق و توسعه گسترده‌ای که دارند محصولاتی با کمترین خطاها و مشکلات تولید کرده‌‍اند که به ما در داشتن سیستم دوربین مدار بسته قابل اعتماد و کارا کمک بزرگی خواهند کرد.

2.2.زاویه دید دوربین مداربسته

این قابلیت از جمله ویژگی‌هایی می باشد که توجه درست به آن می‌تواند بسیاری در هزینه‌ها صرفه جویی کند و اشتباه در آن می‌تواند منجر به از دست رفتن هزینه و داشتن سیستم با عدم کارایی مناسب گردد. محدوده دید انسان با چشم، چیزی در حدود 70 درجه است که با وجود چنین دوربین‌های جدید برند‌های معتبری مانند هایک ویژن که زاویه دید در حدود 105 درجه دارند، محدوده بیشتری از محیط را نشان می‌دهند.

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

دوربین های هایک ویژن که به راحتی به اندازه دو عدد دوربین می توانند برای ما کارایی داشته باشند. بر اساس کارکردی که برای دوربین درنظرگرفته ایم، نوع لنز مناسب آن را می‌توان مشخص کرد.

در تصاویر پایین نوع دوربین و زاویه دید چند مدل از دوربین‌های هایک ویژن را مشاهده می‌کنید:

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته-دوربین مداربسته PTZ هایک ویژن

نمونه ای از دوربین مداربسته  PTZ  

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته-دوربین کیوب تحت شبکه با زاویه دید 110 درجه

دوربین کیوب تحت شبکه با زاویه دید 110 درجه

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته-دوربین توربو اچ دی هایک ویژن با زاویه دید 105 درجه

دوربین مدل توربو اچ دی هایک ویژن با زاویه دید 105 درجه

2.3.کیفیت تصاویر

بدون شک دوربین‌های نظارتی کیفیت تصویر پایین‌تری نسبت به دوربین عکاسی دارند. این نکته زمانی که هدف ما تشخیص چهره اشخاص و یا خواندن پلاک ماشین‌ها باشد، بسیار اهمیت می‌یابد. در موارد این چنینی کیفیت تصاویر چیزی در حدود 10 مگاپیکسل و چه بسا بالاتر می‌باشد، در حالی که در حالت عادی کیفیت تصاویر 2 تا 5 مگاپیکسل است. با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های مداربسته روز به روز به کیفیت این دوربین‌ها افزوده شده و عملکرد آنها را به ایده آل ما نزدیکتر کرده است.

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته کیفیت تصویر دوربین مداربسته

2.4.قابلیت دید در شب

این قابلیت در دوربین‌هایی که در محیط‌های با نور کم نصب می‌شوند بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این دوربین‌ها معمولا در فضای بیرونی نصب می‌‍شوند و در شب و هنگام تاریکی، کمبود نور را جبران می‌نمایند. بنابراین اگر دید در شب برای شما در اولویت قرار دارد، لازم است قبل از خرید دوربین مداربسته، برد مسافت دید در شب و هم چنین تعداد و اندازه LED‌های مادون قرمز را در نظر بگیرید. تکنولوژی دید در شب بکار رفته در دوربین مدار بسته نیز در عملکرد دوربین در حالت دید در شب بسیار تعیین کننده است.

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته قابلیت دید در شب

2.5.بزرگنمایی تصویر

از کاربردی‌ترین نکات قبل از خرید دوربین مداربسته، توجه به جزئیات، دسترسی داشتن به مواردی از قبیل؛ تشخیص چهره فرد سارق، خوانش پلاک خودرو و قابلیت بزرگنمایی تصاویر می‌باشد. بنابراین ضرورت دارد پیش از اقدام به خرید دوربین مداربسته، قابلیت بزرگنمایی و درجه زوم اپتیکال را بررسی کنید. در دوربین‌های با لنز ثابت بیشتر زوم دیجیتال مد نظر است که این امر به مناسب بودن کیفیت دوربین بستگی دارد. هر چقدر دوربین بتواند تصویری با عمق بیشتر ضبط کند در زوم دیجیتال تصویر بهتری خواهیم داشت.

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته بزرگنمایی تصویر

2.6.نرم افزارهای کاربردی

اخیرا با پیشرفت خیره کننده کنسول‌های متصل به شبکه اینترنت مانند گوشی‌های هوشمند بحث اتصال سیستم دوربین مدار‌بسته به گوشی و مشاهده تصاویر از راه دور به یکی از مهمترین نیازهای یک کاربر از سیستم دوربین‌های مدار‌بسته تبدیل شده است. استفاده مناسب و کارا از یک سیستم دوربین مدار‌بسته نیازمند این است که برند خریداری شده ما دارای نرم افزار کاربردی مناسب و قابل نصب در انواع کنسول‌های کاربردی مورد استفاده ما باشد.

برند هایک ویژن با ارائه نرم افزار قدرتمند و کاربر پسند ivms توانسته بخش بسیار بزرگی از نیاز یک کاربر در سطح مبتدی تا کاربر در سطح حرفه به یک نرم افزار دوربین مدار بسته را به خوبی پاسخ دهد. برای دانلود نرم افزار ivms به این لینک مراجعه  نمایید.

3.راهنمای خرید دوربین مداربسته

در حال حاضر سیستم‌های امنیتی به ویژه دوربین مداربسته، نقش به سزایی در بالا بردن میزان ایمنی و امنیت جامعه ایفا می‌کنند. به همین خاطر است که اقبال عمومی در خصوص استفاده از این تجهیزات به میزان زیادی رو به افزایش است. اصلی‌ترین نکته در خصوص انتخاب دوربین مداربسته برای مکان موردنظر و ایجاد سیستم نظارتی، در نظر گرفتن بودجه‌ای است که می خواهید صرف نمایید.

هم اکنون برندهای معتبری در سراسر دنیا وجود دارند که در زمینه تولید دوربین مداربسته از قبیل؛ هایک ویژن، داهوا، های لوک که مهم ترین آنها هایک ویژن، برای هر سلیقه و هر میزان بودجه‌ای دوربین‌های مناسب و باکیفیت تولید می‌نمایند. بنابراین به آسانی می‌توانید محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه را در نهایت دقت انتخاب نمایید. .

نکات قبل از خرید دوربین مداربسته

4.مشاوره دوربین مداربسته

امروزه استفاده نمودن از سیستم نظارتی و امنیتی برای مشاغل مختلف، ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی امری ضروری تلقی می‌شود. برای این که در مکان‌های مختلف امنیت برقرار گردد، لازم است که بر آن‌ها نظارت شود و این مهم توسط دوربین مداربسته انجام می‌پذیرد. مشاوره دوربین مداربسته به این دلیل اهمیت دارد که در بازارهای داخلی و خارجی انواع برندها وجود دارد که هر کدام از این‌ها ویژگی‌ها، امکانات و خصوصیات خاص خود را دارا می‌باشند. همین تنوعی که در برند، ویژگی و خصوصیات وجود دارد، انتخاب را برای کاربران با مشکل مواجه می‌کند.

دوربین مداربسته CCTV که امروزه تحت عنوان نظارت تصویری شناخته شده است، به معنای استفاده از دوربین‌های فیلمبرداری می‌باشد که برای منتقل نمودن سیگنال به مکانی خاص، در مجموعه‌ای محدود از مانیتورها قرار می‌گیرد. به طور کلی تمامی دوربین‌های مداربسته برای نظارت در مکان‌هایی از جمله ادارات، سازمان‌ها، فروشگاه، بانک و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در واقع هرگونه دوربینی که تصویر را نشان دهد و بتواند مکانی را به صورت نامحسوس و محسوس تحت پوشش قرار دهد، تحت عنوان دوربین مداربسته شناخته می‌شود. آن چه در این دوربین‌ها بسیار اهمیت دارد و کار با آن‌ها را سهولت می‌بخشد، بحث نظارت تصویری است. امروزه در سراسر جهان، نظارت بر مردم و مناطق مختلف امری بسیار شایع است.

برای خرید و یا اجرای دوربین مداربسته و شبکه داده با کارشناسان فروش و مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا پس از مشاوره رایگان و بررسی نیاز‌های شما در این زمینه بهترین و مناسب‌ترین دوربین مداربسته را انتخاب نمایید.

مقالاتی که بهتر است پس از مطالعه‌ی این مقاله مطالعه نمایید:

 

مقالات مرتبط

Avatar

دوربین تحت شبکه چیست؟

ادامه مطلب

Avatar

تشخیص حرکت،عبور از خط و نفوذ در دوربین هایک ویژن

ادامه مطلب

Avatar

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

ادامه مطلب

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها