حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

قابلیت شمارش افراد (People Counting) در دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟

12

8 دقیقه

اندازه فونت

12

0

قابلیت شمارش افراد (People Counting) در دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟

فهرست مطالب

از جمله ویژگی‌های جالب در نوعی از دوربین مداربسته، قابلیت شمارش افراد (People Counting) است که در نهایت دقت صورت می‌پذیرد. قابلیت شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن تنها به شمارش افراد منحصر نمی‌شود، بلکه می‌توان برای شمارش اتومبیل و یا هر سوژه دیگری از آن بهره برد. این شمارش به معنای شمردن سوژه‌هایی می‌باشد که در معرض دید و یا به عبارتی در محدوده میدان دید دوربین مداربسته قرار گرفته‌اند. شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن ، راه حلی فوق العاده و بسیار هوشمندانه برای دستیابی به برخی داده‌های مهم است. دوربین‌هایی با این قابلیت می‌تواند انتخابی مناسب برای سازمان‌ها و مراکز خرید بزرگ که شمارش افراد و مشتریان ضرورت دارد باشند.

شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن

1. قابلیت شمارش افراد در دوربین مداربسته و مزیت آن

برند‌های معتبر تولید دوربین‌های ‌مداربسته مانند هایک ویژن انواع  مختلف و به روز دوربین ‌مدار بسته هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را تولید می‌کنند. مدل‌های پیشرفته‌تر دوربین‌های مدار بسته برند هایک ویژن این قابلیت و برخی ویژگی‌های دیگر هوشمند را دارند. دوربین‌هایی که دارای قابلیت شمارش افراد می‌باشند معمولا به صورتی عمودی با فضای دید از بالا به پایین در سوپر مارکت‌ها، موزه‌ها و ورودی هتل‌ها و …  مثلا در جلوی درب ورودی مجموعه نصب می‌گردند. یکی از موارد مهم برای کارکرد درست دوربین مدار بسته نصب آن در محل مناسب خود است. اغلب نصب دوربین در بالای درب ورودی برای نصب این دوربین توصیه شده است.

شمارش افراد در دوربین مداربسته به این صورت است که این دوربین‌ها بعد از نصب در مکان موردنظر این توانایی را دارند که تعداد افرادی که به آن مکان وارد شده و یا از آن خارج می‌‎‌شوند، شمارش کرده و داده‌ها ار به صورت بلادرنگ نمایش دهند. باید خاطر نشان ساخت که این دوربین‌ها به پردازنده‌های بسیار قوی نیز مجهز می‌باشند. همچنین از الگوریتمی سطح بالا و با یادگیری عمیق برای به نتیجه رسیدن سریع استفاده کنند.

در حقیقت مزیت شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن، به صاحبان فروشگاه‌ها و مراکز بزرگ در زمینه خدمت رسانی به مردم، فروش بیشتر محصولات و حتی حفظ امنیت کمک می‌کند. به طور مثال، زمانی که یک دوربین شمارش افراد در قسمت درب ورودی فروشگاه نصب شده باشد افرادی که وارد این فروشگاه شده و یا از آن خارج می‌شوند به وسیله این دوربین شناسایی می‌شوند و مورد شمارش قرار می‌گیرند.

در نهایت این اطلاعات گردآوری می‌‎شود و در پایان روز و یا انتهای هر هفته آمار بسیار دقیقی از مشتریانی که به فروشگاه مراجعه نموده‌اند، در اختیار شما قرار می‌دهد. همین امر موجب عملکرد بهتر مدیریت و بهبود وضعیت مالی و اقتصادی آن فروشگاه خواهد شد.

قابلیت شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن

2.نحوه شمارش افراد در دوربین مداربسته 

در دوربین‌های مدار بسته که قابلیت شمارش افراد را دارند، حرکات اشخاص و تردد آنها براساس اصول و پارامتر‌های مشخص به درستی ردیابی می‌شود. روش کار به این صورت است که تعداد افراد و سوژه‌هایی منطبق بر پارامترهای تعریف شده‌ای که در شعاع دید دوربین از محل مشخص شده‌ای عبور کرده‌اند را ثبت کرده و اطلاعات را ارائه می‌نماید. هم چنین با استفاده از این دوربین تمام سوژه‌های خارج شده و یا وارد شده به صورت مجزا از یک محیط خاص نیز قابل شمردن است. همانطور که گفته شد بهترین حالت برای شمارش افراد زمانی است که دوربین در بالا و در سقف نصب شده باشد. درنتیجه در این حالت افراد و سوژه‌هایی که قرار هست شمارش شوند به صورت عمودی و از بالا قابل رویت هستتند. این حالت باعث می‌شود دوربین دید واضح تری داشته باشد و نتایج دقیقی به دست آورد.

در حقیقت دوربین برای اینکه بتواند عمل شمارش افراد را به درستی انجام دهد باید در ابتدا توانایی شناسایی انسان در یک تصویر را داشته باشد. به عبارتی باید بتواند کل تصویر را پردازش کرده، افراد و سوژه‌های مورد نظر را شناسایی و آنگاه تمامی افرادی را که شناسایی کرده است مورد شمارش قرار دهد. این دوربین باید توانایی رصد عبور و مرور و دنبال کردن افراد را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است فردی را چند بار در یک صفحه شمارش کند، پس فرد را باید تا زمانی که از دید دوربین خارج نشده و در تصویر حضور دارد دنبال کند تا فقط یک بار او را مورد شمارش قرار دهد. پس دوربینی که دارای توانایی شمارش افراد است، برای انجام این کار مجموعه‌ای از توانایی را را برای رسیدن به هدف که همان شمارش افراد است را به کار می‌گیرد.

نحوه شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن

قابلیت شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن، تنها به شمارش افراد محدود نشده و توانایی تجزیه و تحلیل  را نیز به ما می‌دهد. در این نتایج علاوه بر ارتباط و تعاملات افراد با یکدیگر، ارتباط آنها با محیط نیز می‌تواند بیان شود. همین امر سبب درک درست افراد از محیط شغلی و حرفه‌ای آنان می‌گردد. در یک سیستم که نیاز به قابلیت شمارش افراد در آن وجود دارد باید از دوربین‌های مداربسته ای که استاندارد باشند استفاده کرد. این دوربین‌ها‌ی استاندارد امکان کار کردن به تنهایی (با اضافه کردن حافظه داخلی به آنها) و یا به صورت شبکه به هم پیوسته (استفاده از چند دوربین متصل به دستگاه NVR) را دارند. این دوربین‌ها همچنین نقشه‌های هوشمند مانند تعداد بازدیدکنندگان از یک مرکز خرید بزرگ برای تحلیل زنجیره‌های خرده فروشی را فراهم می‌کند.

باید اضافه نمود که این سیستم‌ها، خروجی و ورودی، صف و حتی زمان انتظار در یک فروشگاه و مرکز خرید را ردیابی کرده و ثبت می‌نماید و این امکان را به افراد می‌دهند که زمان ماندن افراد در یک مکان و هم چنین زمان بازدید آنها از آنجا را تشخیص دهند. همچنین شما می‌توانید طول صف را کنترل نموده و افرادی که اطراف فروشگاه قرار دارند را ردیابی نمایید.

شمارش افراد در دوربین مداربسته هایک ویژن

3.قابلیت People counting دوربین هایک ویژن

برند هایک ویژن از جمله‌ی معتبرترین و موفق ترین تولید کنندگان دوربین مدار بسته در جهان می‌باشد که در زمینه تولید تجهیزات سیستم نظارت تصویری و اکسس کنترل فعالیت می‌کند. برند معتبر هایک ویژن دوربین هایی را با ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد تولید می‌نماید.

شرکت هایک ویژن محصولات جدید دوربین تحت شبکه که دارای قابلیت شمارش دقیق افراد هستند را تولید نموده است. قابلیت شمارش افراد دوربین هایک ویژن، مزایای فراوانی را در خود جای داده است. به عنوان مثال این امکان را می‌دهد که خطی فرضی ترسیم نمایید و از تعدادی افرادی که در یک مکان قرار دارند، مطلع شوید. هم چنین این دوربین رزولوشن بالایی داشته که می‌تواند به راحتی جزئیات را ثبت نماید.

باید اضافه نمود که قابلیت شمارش افراد دوربین هایک ویژن این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد افرادی را که در یک مکان در حال تردد هستند، شمارش کرده و آماری از آنها ارائه بدهید. از دیگر قابلیت‌های این دوربین این است که می‌تواند افراد را به صورت دو طرفه شمارش کند. به این معنا که کاربر برای شمارش نمودن دوربین جهت تعیین می‌کند و دوربین به راحتی افرادی را که به آن مکان وارد و یا از آنجا خارج شده‌اند را می‌تواند شمارش نماید. البته این دوربین به صورت دو طرفه نیز می‌تواند سوژه‌ها را شمارش کند.

قابلیت شمارش افراد دوربین هایک ویژن

تصویر زیر دوربین مدار بسته هایک ویژن با قابلیت شمارش افراد مدل DS-2CD6825G0/C-IS را نشان می‌دهد. این دوربین دارای دو عدد لنز و کیفیت 2 مگاپیکسل و با توانایی شمارش و رصد همزمان 32 نفر در یک فریم تصویر و با توانایی ارائه و ارسال گزارش روزانه، هفتگی و ماهانه است.

دوربین مدار بسته هایک ویژن با قابلیت شمارش افراد مدل DS-2CD6825G0/C-IS

دوربین مدار بسته هایک ویژن با قابلیت شمارش افراد مدل DS-2CD6825G0/C-IS

4.مزایای سیستم شمارش افراد در دوربین مداربسته

شمارش افراد به صورت هوشمند در دوربین مداربسته می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به طور مثال می‌توان به این مزیت اشاره نمود که با استفاده از قابلیت شمارش افراد در این دوربین‌ها، می‌توان تعداد مشتریانی که در طول روز و یا هفته به فروشگاه و مراکز خرید مراجعه می‌کنند را مقایسه آماری نمود. همین امر بر روش‌ها و تحقیقات بازاریابی کسب و کار می‌تواند تأثیرگذار باشد وآینده شغلی یک کسب و کار را ارتقا دهد.

همچنین می‌توان ساعت‌های خاصی که مشتریان در آن زمان‌ها بیشتر در فروشگاه حضور دارند را تشخیص داد. این می‌تواند یک داده مهم برای سهولت در مدیریت یک مرکز خرید کمک باشد. در پایان باید به این نکته اشاره نمود که قابلیت شمارش افراد در دوربین مداربسته در فعالیت‌هایی مثل تردد سوژه‌ها بیشتر مشخص خواهد شد. مکان‌هایی مثل استادیوم، ورزشگاه‌ها، فروشگاه و مراکز خرید و هم چنین پارکینگ‌ها از جمله مکان‌‎هایی هستند که برای مدیریت بهتر نیازمند آمار حضور افراد می‌باشند.

شمارش افراد در مکان های پر تردد توسط دوربین مداربسته هایک ویژن با قابلیت شمارش افراد

شما می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان و مشاوران ما از بهترین راهنمایی و مشاوره رایگان برخوردار شوید. همچنین با دریافت مشاوره‌ی مناسب، بهترین دوربین و تجهیزات را برای مجموعه‌ی خود انتخاب نمایید.

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها