حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۰۲۱-۸۶۰۴۷۷۲۱
۰۲۱-۸۸۵۲۹۱۰۷

12

10 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین اتاق کودک چیست؟|هایک ویژن لند

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه‌ی این مقاله بخوانید :

در پاسخ به سوال دوربین اتاق کودک (Baby Camera) چیست باید گفت یکی از مدل‌های کاربردی دوربین مدار بسته داخلی(indoor)، دوربین اتاق کودک است. وقتی ما کودکی در منزل داریم که شاید برای او پرستاری را نیز استخدام کرده‌ایم قطعا نظارت بر کودک و پرستار می‌تواند یکی از بزرگترین دغدغه‌های والدین باشد.

رصد رفتارهای کودک در مقاطع خاص توسط والدین می‌تواند آنها را در تربیت و جهت‌دهی مسیر رشد کودک کمک کند. این که والدین وقتی در محل کار هستند و از کودک خود دور هستند بتوانند مثلا بر روی گوشی همراه خود کودک خود در منزل را مشاهده کنند می‌تواند امنیت خاطر بزرگی را ایجاد کند. این نیاز شاید در گذشته‌ای نه چندان دور مطرح نبود اما امروز قطعا یکی از نیازهایی که سیستم‌های نظارت تصویری باید در فکر پاسخ به آن باشند دوربین اتاق کودک است.

این روزها سرعت تغییرات و تنوع در تکنولوژی را بطور عمده‌ای شاهد هستیم. صنعت دیجیتال روز به روز در حال رشد بیشتر جهت پاسخگویی به نیازهای مختلف انسان‌ها است. سیستم دوربین مدار بسته یکی از تجهیزات دیجیتال است که توانسته است کمک بسیاری را به کاربران خود در نظارت، پیشگیری، کنترل و … ارائه دهد.

در این زمینه تغییرات چشمگیر دوربین‌های مداربسته و امنیتی سهم زیاد و پر رنگی را دارند، چرا که  هر روز با مدل‌های کارآمدتر و همچنین متنوع‌تر با توجه به نیازهای کاربران، دوربین‌هایی با  قابلیت‌های جدیدتر و بهتری وارد بازار می‌شود، مانند دوربین اتاق کودک. طراحان و تولید کنندگان محصولات جدید خود را متناسب با نیاز کاربران طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در این مقاله موضوع ما دوربین اتاق کودک (Baby Camera) است، پس بهتر است کمی در مورد نیاز کاربر که دوربین باید به آن پاسخ بدهد را بررسی کنیم.

1.معرفی دوربین کنترل کودک

 همانطور که از اسم دوربین اتاق کودک مشهود است مخصوص اتاق کودک است و کارایی آن کنترل و رصد  کودک در هر ساعتی از شبانه روز است. دوربین اتاق کودک مناسب والدینی است که قصد دارند در هر ساعتی از شبانه روز کودک خود را رصد کنند و این برای هر پدر مادری خیلی فوق العاده و عالی به نظر می‌آید و همچنین آرامش خاطر زیادی را به همراه دارد.

دوربین اتاق کودک

اما در مجموع عمدتا اگر در خانه‌ یا آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید یا کودک را در مجاورت خود نگه داری می‌کنید و کنترل بیست و چهار ساعته رو کودک خود دارید به طور قطع نیازی به دوربین اتاق کودک ندارید.

اگر مثلا اتاق کودک جدا از شماست و با شما نیز فاصله دارد، دوربین اتاق کودک می‌تواند تا حد زیادی برای شما مناسب باشد و همچنین اگر شاغل هستید و یا حتی نظارت کودک خود را به پرستار و شخص دیگری سپرده‌اید در این صورت هم بطور قطع به دوربین اتاق کودک احتیاج دارید تا در هر ساعتی از شبانه روز که مایل هستید در هر زمانی و از هر مکانی بتوانید توسط دوربین اتاق کودک شرایط کودک خود را بسنجید‌، تا با خیال آسوده  و دور از نگرانی‌ به کارهای خود و روزمرگی خود بپردازید.

دوربین اتاق کودک در چندین نوع مختلف در بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از انواع آنها می‌پردازیم.

2.انواع دوربین اتاق کودک

در نوعی از این دوربین مخصوص کودک فقط می‌توانید تصاویر را  مشاهده کنید و شما نمی‌توانید صدایی از طریق آن دریافت کنید. به عبارتی صدا گریه یا جیغ نوزاد خود را متوجه نمی‌شوید بلکه فقط از طریق تصویر می‌توانید تشخیص دهید که کودکتان آرام است و یا در حال گریه؛

نوع دیگر دوربین اتاق کودک دوربینی است که شما هم می‌توانید تصویر را رصد کنید هم صدا را متوجه شوید که کارآمدتر هستند. حتی در برخی از این مدل‌ها اسپیکر نیز وجود دارد که به شما این امکان را که از راه دور بتوانید صحبت کنید و صدای شما توسط دوربین پخش شود را می‌دهد.

دوربین اتاق کودک

نوع دیگر دوربین اتاق کودک دوربینی که در بازار موجود است که البته نوع متداول دوربین اتاق کودک نیز محسوب می‌شود دوربینی است که علاوه بر قابلیت ضبط و پخش صدا دارای قابلیت چرخش نیز می‌باشد.

به صورت کلی دوربین اتاق کودک قیمت خیلی بالایی ندارد و آن به این دلیل است که برای تعدیل قیمت آن در طراحی بدنه از مواد پلاستیکی استفاده شده و سعی می‌شود در کنار حفظ کیفیت، به پارامتر قیمت نیز توجه شود.

3.کاربردهای دوربین اتاق کودک

خب ما والدین‌هایی را داریم که به هر دلیل می‌خواهند بتوانند کودک خود در محیط منزل را مانیتور کنند. مواردی مانند رفتار پرستاران، رصد نحوه عملکرد آنها، رصد رفتارهای خود کودک در هنگام تنهایی و … می‌تواند از جمله دلایل نیاز به استفاده از دوربین اتاق کودک باشد. پس این دوربین باید بتواند به این نیازها پاسخ دهد.

  • دوربین اتاق کودک باید به راحتی و توسط والدین بتواند در نقاط مختلف منزل نصب شود (نصب آسان) و کار خود را شروع کند. (مثلا مکانیزم دوربین زوری باشد که بتوان آن را روی میز و یا کمد یا هر جای دیگر قرار داد).
  • تا جای ممکن نیاز به کابل کشی نداشته باشد و بتوان بسته به نیاز جای آن را تغییر داد (به عبارتی دوربین بهتر است وایرلس و پرتابل باشد-مثلا بتوان آن را به وای فای منزل متصل کرد!).

بهتر است برای اطلاع بیشتر در رابطه با دوربین وایرلس یا بی‌سیم مقاله ما در این مورد را  مطالعه نمایید.

  • دوربین بتواند بدون نیاز به دستگاه دیگری تصاویر را در خود ضبط کند و نیاز به تجهیزات اضافه و حجیم نداشته باشد (دوربین دارای اسلات داخلی رم یا حافظه داخلی باشد و توانایی بط روی آنرا را داشته باشد)
  • دوربین دارای نرم افزاری مناسب و راحت باشد که بتوان به راحتی تصویر دوربین را روی گوشی همراه خود دریافت و تصاویر ضبط شده را مشاهده و دانلود کرد(داشتن نرم افزار کاربردی مناسب و ارائه شده از سوی برند)
  • و اگر بتوان از راه دور جهت و زاویه دید دوربین را نیز حرکت داد خیلی در کارایی دوربین می‌تواند موثر باشد. چرا که اگر ما یک دوربین را در موقعیت مناسبی قرار دهیم می‌توانیم با چرخاندن سر دوربین جهت‌های مختلف را رصد کنیم.
  • اگر دوربین توانایی ضبط و پخش صدا را نیز داشته باشد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد (دوربین دارای میکروفن داخلی و اسپیکر باشد)
  • این دوربین‌ها به دلیل آن که در محیط داخلی نصب می‌شوند نیاز ندارند که مثلا ضد ضربه و ضد آب باشند و در عوض هرچه قیمت آنها پایین‌تر باشد تهیه آن برای والدین راحت‌تر خواهد بود(مناسب محیط داخلی)
  • دوربین اتاق کودک باید دارای قابلیت دید در شب باشد و در تاریکی بتواند تصویر محیط را ضبط نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قابلیت دید در شب، بهتر است مقاله ما در این زمینه را مطالعه نمایید.

با توجه به کاربرد‌هایی که برخی از آنها را دراین بخش ارائه کردیم نیازهایی که دوربین مدار بسته اتاق کودک باید به آنها پاسخ دهد تقریبا مشخص است. حال با توجه به توضیحات بالا باید بررسی کنیم از نظر فنی دوربین اتاق کودک باید چه مشخصه‌هایی را داشته باشد.

4.مشخصات دوربین اتاق کودک

دوربین باید پرتابل باشد و قابلیت رومیزی بودن را داشته باشد، قابلیت اتصال به شبکه وای فای را داشته باشد یعنی دوربین باید از نوع تحت شبکه باشد و قابلیت اتصال به وای فای نیز در آن پیش بینی شده باشد و دارای اسلات ورودی رم برای ضبط تصویر باشد. دوربین اتاق کودک باید قابلیت چرخش یا PT داشته باشد و همچنین دارای نرم افزار کاربر پسند رابط باشد تا بتوان تصویر آن را از راه دور مشاهده و آن را کنترل کرد. همچنین دوربین باید دارای قابلیت دید در شب باشد.

دوربین اتاق کودک

پس قابلیت‌های مورد انتظار دوربین اتاق کودک عبارت‌اند از:

  • پرتابل بودن
  • نوع تحت شبکه
  • داشتن قابلیت اتصال به وای فای
  • قابلیت اتصال رم
  • قابلیت چرخش
  • قابلیت ضبط و پخش صدا
  • قابلیت دید در شب
  • نرم افزار کاربردی مناسب

در ادامه دوربین اتاق کودک با توجه به نیاز کاربران تولید و روانه بازار شد و تا حد زیادی مورد استقبال کاربران قرار گرفت ، بطور کلی در این مقاله سعی کردیم به بررسی دوربین اتاق کودک به طور مختصر و مفید بپردازیم و انواع مدل‌های دوربین اتاق کودک را مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم همچنین نحوه استفاده و فواید این دوربین را تا حد توان بررسی کنیم، تا بتوان در مواقع لزوم  قبل از اقدام به خرید با توجه به نیاز خود دوربین اتاق کودک مناسبی انتخاب کنید و سپس اقدام به خرید نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

5.نحوه قرار گیری دوربین اتاق کودک

اولین نکته حائز اهمیت برای نحوه قرارگیری دوربین اتاق کودک نیاز کاربران است، در کل نحوه قرارگیری دوربین اتاق کودک کمی حساس تر نسبت به مکان‌های دیگر مانند کارگاه یا شرکت‌ها است، زیرا برای نصب دوربین اتاق کودک نداشتن نقطه کور بسیار مهم است، نحوه قرارگیری دوربین اتاق کودک باید طوری باشد که بیشترین فضای ممکن اتاق را پوشش دهد.

دوربین اتاق کودک

به عنوان مثال در شرکت ها معمولاً گوشه‌ها یا قسمت چارچوب ورودی برای کاربران زیاد اهمیت ندارد،اما در اتاق کودک  خیلی مهم است که کمترین نقطه کور ممکن داشته باشیم تا بتوانیم رفتار کودک را کاملا رصد کنیم،در اینجا باید خاطر نشان شویم معیار قرارگیری دوربین اتاق کودک بیشتر نیاز کاربران می‌باشد.

6.دوربین اتاق کودک هایک ویژن

دوربین بی بی کم (baby came) تحت شبکه هایک ویژن با مدل DS-2CD2420F-IW  از بهترین دوربین‌های Baby  Cam  هایک ویژن به حساب می‌آید.

دوربین کنترل اتاق کودک مدل DS-2CD2420F-IW

دوربین اتاق کودک هایک ویژن DS-2CD2420F-IW

از مهم ترین ویژگی‌های‌ این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کیفیت تصویر ۲ مگاپیکسل رزولوشن تصویر ۱۹۲۰*۱۰۸۰
  • دید در شب به فاصله ۱۰ متر
  • این دوربین با دو دریچه دیافراگم متفاوت تولید شده است که میزان حداقل لوکس نوری در F1 1 لوکس  و در F2 ، 0.028 لوکس است.
  • سرعت شاتر ۱.۳ تا ۱/۱۰۰,۰۰۰ بر ثانیه می باشد.
  • این دوربین از فرمت ذخیره فشرده سازی H264 و MPEG پشتیبانی می‌کند.
  • این دوربین حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ با فریم ریت ۲۵ و ۳۰ برثانیه را پشتیبانی می‌کند.
  • کاهش نویز دیجیتال
  • رابط میکرو USB
  • فرمت ویدویی 264 سیستم بک لایت کنترل(back light)
  • لنز اپتیکال این دوربین در اندازه‌های8mm و 2.8mm و 6mm در بازار عرضه شده است. لنز 4mm  دارای یک زاویه دید 85 درجه‌ای می‌باشد.

یک مثال دیگر از این دوربین‌های کودک هایک ویژن می‌توان یک دوربین کوچک اما با قابلیت‌های‌ بزرگ را معرفی نمود. این دوربین مینی pt. که با نام تجاری DS-2CV2Q21FD-IW شناخته می‌شود برای نظارت در اتاق کودک گزینه مناسبی می‌باشد.

دوربین کنترل اتاق کودک مدل DS-2CV2Q21FD-IW

دوربین اتاق کودک هایک ویژن DS-2CV2Q21FD-IW

معرفی مشخصات فنی دوربین اتاق کودک هایک ویژن  DS-2CV2Q21FD-IW  :

  • کیفیت تصویر یک مگاپیکسل
  • مجهز به سنسور حرکتی مادون قرمز
  • مجهز به میکروفن و بلندگوی داخلی
  • دید در شب تا شعاع 10 متر
  • مجهز به وای فای استاندارد تا شعاع 50 متر
  • قابلیت حرکت و کنترل از راه دور
  • پشتیبانی از 128 گیگابایت کارت حافظه

امیدواریم تا حد امکان موفق شده باشیم  در زمینه انتخاب و خرید دوربین اتاق کودک شما را راهنمایی کرده و در صورت وجود هر گونه سوال یا راهنمایی می‌توانید با متخصصان ما در  هایک ویژن لند در تماس باشید.

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه‌ی این مقاله بخوانید :

مقالات مرتبط

Avatar

دوربین تحت شبکه چیست؟

ادامه مطلب

Avatar

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

ادامه مطلب

Avatar

نرم افزار های کاربردی هایک ویژن

ادامه مطلب

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها