حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

12

11 دقیقه

اندازه فونت

12

0

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

فهرست مطالب

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، دوربین مداربسته ای که برای امنیت محیط کار یا منزل خود نصب کرده اید در هنگام تاریکی و ظلمات شب، تصاویر سیاه و سفید و ناواضح ضبط کرده است!
شاید واقعا در آن هنگام دچار ترس شده باشید، چرا که اگر سارقی از تاریکی شبانه به نفع خود استفاده کرده و به حریم خصوصیتان تجاوز کرده باشد شما توانایی انجام هیچ کاری را ندارید ،چون دوربین مداربسته شما تکنولوژی دید در شب با مادون قرمز را ندارد یا از تکنولوژی ضعیفی استفاده می کند.

در این مقاله ما بهترین دوربین مداربسته دید در شب را معرفی می کنیم که با استفاده از سنسور هایی که در آن تعبیه شده است محیط اطراف را روشن می کند و می تواند تصاویری واضح و شفاف و در صورت لزوم و با دارا بودن سنسورهایی خاص، تصاویری رنگی با کیفیت بالا را ارائه دهد.

 دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

البته اکثر دوربین‌های امنیتی دارای دید در شب هستند که به آنها اجازه می‌دهد حتی اگر بیرون تاریک باشد، همچنان جزئیات را با وضوح  ببینند. اما این دوربین‌ها چگونه کار می کنند؟ دوربین مداربسته دید در شب رنگی چه ویژگی هایی دارد؟ تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته چگونه است؟ و بهترین دوربین مداربسته دید در شب از چه برندی است؟

در ادامه ما پاسخگوی تمام این سوالات هستیم. پس با هایک ویژن لند همراه باشید.

دوربین مداربسته دید در شب با مادون قرمز

شاید با خواندن این تیتر و دیدن کلمه مادون قرمز برای شما سوالی مطرح شود. مثلا اینکه مادون قرمز چه نوری است؟ و چرا به این اسم شناخته می شود؟
ما در ساده ترین حالت ممکن می توانیم بیان کنیم که کلمه “مادون قرمز” به معنای “زیر قرمز” است. نور مادون قرمز نوری است که بدون تجهیزات خاصی امکان دیدن آن با چشم فراهم نمی شود زیرا با داشتن طول موج طولانی‌تر و فرکانس کمتر نسبت به نور مرئی در گستره بینایی انسان قرار ندارد.

حالا که با مفهوم این اسم آشنا شده ایم قصد داریم به ساختار پیچیده و جذاب دوربین هایی با این قابلیت نفوذ کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

دوربین مداربسته دید در شب با مادون قرمز

همانطور که می دانید یک دوربین مداربسته شامل اجزای مختلفی است که به کمک آنها امکان تصویربرداری از محیط را فراهم می کند حالا اگر در اجزای یک دوربین مداربسته دید در شب کنکاش کنیم حتما با چیپ و سنسورهایی روبرو می شویم که این قابلیت ضبط تصویر شفاف را در تاریکی به آن می بخشند.

در واقع این چراغ های LED دوربین مداربسته دید در شب به صورت تمام وقت تصاویری را ضبط می کنند که از لحاظ کیفی، درصد بالایی را شامل می شوند.

برد دید در شب دوربین مداربسته هایک ویژن

اطمینان داریم متوجه تفاوت تصویر دوربین دارای قابلیت IR (سمت چپ) و دوربین که این قابلیت را ندارد(سمت راست) شده اید؟!

در صورت فراهم بودن نور دوربین های مداربسته دید در شب با مادون قرمز  تصویر رنگی و مورد قبولی را تصویر برداری کرده و به محض کاهش نور محیط و یا در دسترس نبودن آن، به صورت خودکار به حالت مادون قرمز رفته و تصویر سیاه و سفید واضح با جزئیات قابل دیدن را ارائه می دهند. البته تکنولوژی رنگی ضبط کردن تصویر در دوربین های مداربسته هم جزو جدیدترین و شاید کاربردی ترین تکنولوژی‌ها باشد.

با این حال مادون قرمز در گستره ای قرار دارد که چشم انسان توانایی دیدن آن را ندارد. بنابراین هرگز نوری که از دوربینی که درست روبروی ما قرار دارد و گسیل می شود را نمی بینیم.

دوربین های مادون قرمز بر اساس میزان “لوکس” رتبه بندی می شوند.”لوکس” میزان نوری است که یک دوربین برای گرفتن یک عکس خوب به آن نیاز دارد. بنابراین هرچه میزان لوکس کمتر باشد دوربین به نور کمتری احتیاج دارد.

بهترین دوربین مداربسته دید در شب با مادون قرمز، در حالت مادون قرمز دارای لوکس 0.0 هستند به این معنا که برای دیدن و گرفتن یک عکس خوب نیازی به نور ندارد!

جدول زیر جدول  LUX دوربین مداربسته برای شرایط روشنایی مختلف را نشان می دهد.

جدول لوکس دوربین مداربسته دید در شب

 

برد دید در شب دوربین مداربسته هایک ویژن

برد دید در شب یک دوربین مداربسته یعنی بیشترین میزان عمق دیدی که یک دوربین مداربسته در تاریکی پوشش می دهد و این در دوربین های مختلف متفاوت است.

LED های  استفاده شده در ساختار دوربین های مداربسته دید در شب با مادون قرمز که در ساختار دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن به کار رفته است از نظر تعداد و میزان نور که ساطع میکنند متفاوت هستند.
دلیل این تفاوت در چیست و چه تاثیری روی عملکرد دوربین می گذارد؟

لنز دوربین مداربسته دید در شب
برد دید در شب دوربین مداربسته به عواملی مانند تعداد LED  های به کار رفته در دوربین و قدرت نوری که LEDها ساطع می‌کنند بستگی دارد. برخی از دوربین های مادون قرمز می توانند تا 4.5 متر در تاریکی کامل، تصویر برداری کنند.

همانطور که اشاره شد تعداد LEDهایی که توانایی تولید مادون قرمز را دارند تاثیر به سزایی در تولید یک تصویر شفاف و باکیفیت دارد به طوری که هر چه تعداد این دیودها بیشتر باشد برد آن دوربین بیشتر است.

تصویر زیر یک دوربین مادون قرمز را نشان می دهد که در تصویر پایین LED های ساطع کننده نور سفید و قرمز آن فعال است.

دوربین مداربسته دید در شب مادون قرمز

دوربین مداربسته دید در شب مادون قرمز

دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین های مداربسته دید در شب رنگی دارای قابلیت های متفاوتی اعم از IR (مادون قرمز) ، EXIR  و Starlight  می باشند. همانطور که در این مقاله به دوربین هایی با قابلیت IR (مادون قرمز) پرداخته شد می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قابلیت EXIR در مقاله دیگر ما تحت عنوان “ بررسی دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن” مراجعه کنید.

می توانید در عکس های زیر تفاوت تصویر در دوربین دارای فناوری IR و EXIR را احساس کنید:

بررسی فناوری EXIR دوربین مداربسته دید در شب

قابلیت Starlight در دوربین های مدار بسته دید در شب همان قابلیتی است که دوربین را قادر می سازد تا در تاریکی محض تصاویر رنگی و جذابی را تصویر برداری کند.

قابلیت Starlight دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین‌های Starlight دارای یک فیلتر ICR هستند که در صورت عدم وجود نور کافی برای بازتولید تصاویر رنگی با کیفیت، دستگاه را به حالت شب تغییر می‌دهند. فیلتر ICR که با نام کامل IR-Cut filter Removable شناخته می شود یک فیلتر جداساز تصویر است به این معنی که در شرایط خاصی این فیلتر جلوی لنز قرار می‌گیرد و تاثیرات خود را اعمال می‌کند.

فیلتر ICR دارای قطعات حساس به نور مادون و پنل های شیشه ای کوچک است و در شرایط کمبود نور به صورت خودکار در مقابل لنز قرار می گیرد. تصاویر ضبط شده توسط دوربین های دارای فیلتر جداساز مادون قرمز و دوربین هایی که این فیلتر را ندارند از لحاظ کیفی دارای تفاوت زیادی هستند.

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

در بررسی و انتخاب دوربین مداربسته، معیار ها و عملکرد هایی که با نیاز های شما منطبق باشد یکی از مهم ترین دغدغه های یک تیم حرفه ای فعال در این عرصه می باشد. برای آسان تر کردن انتخابات شما ما در اینجا لیستی شامل  سه مورد از بهترین دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن را معرفی می‌کنیم.

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته داهوا

حالا بیایید تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب داهوا را باهم انجام دهیم.

1.  مرورگر Internet explorer را باز کنید و آدرس دوربین خود را در نوار URL بالای صفحه وارد کنید.سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد LOGIN  شوید.

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته داهوا

2.  روی تب “Setting” یا “Setup” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

حالا که با این توضیحات وارد تنظیمات بخش وب سرور IP دوربین خود شده اید در ادامه برای پیکربندی دوربین با ما همراه باشد:

در ابتدا باید زمان دوربین را تنظیم کنیم چون یک دوربین برای حفظ برنامه اش به زمان داخلی خود نگاه می کند.

  1.  روی منوی کشویی System در سمت چپ صفحه کلیک کنید.تنظیمات زمان دوربین مداربسته دید در شب
  2.    با توجه به تصویر زیر بر روی General کلیک کنید.

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

3.  روی تب Date&Time در وسط صفحه کلیک کنید.

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

4.    اکنون به تنظیمات “تاریخ و زمان” رسیده ایم. زمان را به ترتیب زیر پیکربندی کنید:

  1.  منطقه زمانی خود را تنظیم کنید – شرقی به وقت GMT -05:00 است.
  2. ساعت تابستانی را تنظیم کنید – روی DST Enable کلیک کنید – سپس روی دکمه رادیویی هفته کلیک کنید – تصویر دوم زیر را برای روزها و ساعاتی که تابستان شروع و پایان می‌یابد دنبال کنید.
  3. روی همگام سازی رایانه شخصی کلیک کنید – این کار تاریخ و زمان آن را با تنظیمات فعلی هم گام می کند.
  4. روی ذخیره کلیک کنید.

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب داهوا

در صورت تمایل می توانید با یک سرور NTP همگام سازی کنید. توصیه می شود این کار را انجام دهید زیرا با گذشت زمان دوربین شروع به از دست دادن زمان می کند. فقط کادر را علامت بزنید، سرور NTP خود را انتخاب کنید، مطمئن شوید که دوربین به اینترنت دسترسی دارد.

در ادامه باید کانفینگ تنظیمات دوربین را انجام دهیم. چگونه یک برنامه روز/شب را به صورت دستی پیکربندی کنیم؟ ما به شما آموزش خواهیم داد پس مراحل زیر را به ترتیب انجام می دهید:

  1. روی منوی کشویی Camera در سمت چپ کلیک کنید. سپس روی Conditions کلیک کنید.
  2. روی تب Profile Management در وسط صفحه کلیک کنید.

کانفیگ تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

3. نمایه شما باید روی Normal تنظیم شود.در غیر این صورت با پیام” Error ” مواجه می شوید.

کانفیگ تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

4. حالا دکمه Schedule را انتخاب کنید.

کانفیگ تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

5.با انجام این کارها تغییرات پنجره شما، باید چیزی شبیه به تصویر زیر باشد

کانفیگ تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

به‌طور پیش‌فرض، برنامه نمایه روز را در 24 ساعت پر می‌کند.

6. با توجه به تصویر زیر، بر روی بخش مشخص شده کلیک کنید و نگه دارید و آن را به زمان طلوع خورشید بکشید.

کانفیگ تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

7.   روی زبانه انتهایی دیگر کلیک کنید و نگه دارید و آن را تا زمانی که دقیقا تغییرات همانند تصویر زیر باشد حرکت دهید.

کانفیگ تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

سپس روی save کلیک کنید. اکنون  زمان خود را برای Daylight پیکربندی کرده اید.

بیایید به پیکربندی نمایه برای روز و شب ادامه دهیم.

نحوه پیکربندی نمایه روز و شب

تا اینجا در مراحل قبل دوربین را به شبکه اضافه کرده‌ایم، دوربین را پیش‌فرض قرار داده‌ایم، تاریخ و زمان را تنظیم کرده‌ایم و به آن برنامه‌ داده‌ایم. در ادامه :

1) روی تب Conditions در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

اگر افزونه‌های شما نصب شده باشند، پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که دوربین‌ها در آن در سمت چپ و مجموعه‌ای از کنترل‌ها در سمت راست قرار دارند.

2) روی برگه کشویی که عبارت “Normal” را نشان می دهد کلیک کنید و Night را انتخاب کنید

نحوه پیکربندی نمایه روز و شب دوربین مداربسته داهوا

3)در سمت راست کادر کشویی Day & Night را انتخاب کرده و سیاه و سفید را انتخاب کنید.

نحوه پیکربندی نمایه روز و شب دوربین مداربسته داهوا

شما باید متوجه شوید که تصویر سمت چپ به سیاه و سفید تغییر کرده است.پس از مشاهده این تغییر، بر روی ذخیره کلیک کنید.

نحوه پیکربندی نمایه روز و شب دوربین مداربسته داهوا

4)دوباره روی منوی کشویی نمایه در بالا کلیک کنید و روز این زمان را انتخاب کنید.

سپس روی منوی کشویی Day & Night کلیک کنید و آن را به  “Color” تغییر دهید.

نحوه پیکربندی نمایه روز و شب دوربین مداربسته داهوا

5)روی “ذخیره” در پایین صفحه کلیک کنید.

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

در این مرحله پیکربندی کامل شده است!

همیشه کار خود را دوباره بررسی کنید. چرا که بعدا در زمان عیب یابی صرفه جویی می کنید. برای اطمینان از درستی تنظیمات هم می توانید مراحل زیر را پیگیری کنید:

  1.  به تب Profile Managment در Setting > Camera > Conditions برگردید و همانند تصویر زیر عمل کرده تا دوربین به حالت شب برود و ذخیره کنید.تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب
  2. روی نمایش زنده در بالای صفحه کلیک کنید.

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب داهوا

شما باید تصویر را سیاه و سفید همانند عکس زیر مشاهده کنید.

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

در اینجا اطمینان پیدا کرده ایم که دید در شب کار می کند. ولی آیا تنظیمات روز هم مشکلی ندارد؟ پس بیایید این هم تست کنیم !

با رفتن به Setting > Camera > Conditions > Profile به تب مدیریت نمایه برگردید.

اگر برای رسیدن به این صفحه نیاز به کمک دارید به تصاویر قبل مراجعه کنید.برگه انتهایی را به محل خود (طلوع یا غروب خورشید) برگردانید و روی ذخیره کلیک کنید.

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

برای تست تنظیمات روز دوباره روی نمای زنده کلیک کنید.

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب داهوا

تنظیمات دوربین مداربسته دید در شب

حالا اگر تصویر را رنگی مشاهده کرده اید تبریک میگوییم این یعنی تنظیمات را درست و بدون نقص انجام داده اید!

در انتها تیم ما امیدوار است که در جهت ارائه اطلاعات و آموزش هایی با بیانی ساده به خوبی عمل کرده باشد. با نظرات خود ما را در این زمینه آگاه سازید.

برای هرگونه سوالی در رابطه با خرید، نصب و کانفینگ دوربین های مداربسته هایک ویژن از طریق راه های ارتباطی با مشاورین ویرا صنعت در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها