حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

نقش ups و استابلایزر در عملکرد سیستم دوربین مدار بسته

12

9 دقیقه

اندازه فونت

12

0

نقش ups و استابلایزر در عملکرد سیستم دوربین مدار بسته چیست؟

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه این مقاله مطالعه نمایید:

نقش ups و استابلایزر در عملکرد سیستم دوربین مدار بسته

در این مقاله نقش ups و استابلایزر در عملکرد سیستم دوربین مدار بسته، به صورت کاملا تخصصی بررسی خواهد شد لطفا با ما همراه باشید.

تامین برق در سیستم دوربین مدار بسته امری بسیار حیاتی و مهم است. ازاین رو سیستم­‌های استابلایزر و UPS (برق اضطراری بدون وقفه) را به سیستم‌های دوربین مدار بسته برای فراهم کردن ورودی امن و مطمئن به اضافه می‌کنند. عملکرد درست و طول عمر یک سیستم دوربین مدار بسته به نحوه تامین برق در آن بسیار وابسته است.

تغییرات در برق ورودی یک سیستم الکترونیکی حساس مانند دوربین مدار بسته می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد و از کار افتادن و آسیب دیدن آنها شود. برای اینکه یک سیستم دوربین مدار بسته را از خطر تغییرات در برق ورودی حفظ کنیم باید تمهیداتی را در نظر بگیریم. بهترین گزینه برای این که سیستم دوربین مداربسته ما به دلیل تغییرات در شبکه برق آسیب نبیند اضافه کردن استابلایزر به آن است. استابلایزر برق ورودی  220 ولت ثابت و استاندارد را برای شبکه تضمین می‌کند.

جدا از بحث حفاظت در برابر تغییرات برق ورودی، تامین برق مداوم نیز برای یک سیستم دوربین مدار بسته که نقشی حراستی دارد نیز مهم است. قطع شدن برق خصوصا در روزهای پر مصرف و گرم سال یک امر طبیعی در ایران تبدیل شده است. البته گاهی نیز ممکن است قطع شدن برق ورودی به دلیل یک قصد خرابکارانه باشد.

در لحظاتی که برق ورودی به هردلیل قطع شده است سیستم دوربین مدار بسته در صورتی که از قبل برای آن تمهیدی اندیشیده نشده باشد خاموش خواهد شد. این امر  برای یک کاربر که حراست از محیط و پایش مداوم تصویر برای او مهم است می‌تواند خطرناک باشد. با اضافه کردن یک UPS به سیستم دوربین مدار بسته می‌توان از روشن ماندن سیستم دوربین مدار بسته در لحظات قطع شدن برق ورودی مطمئن شد.

تامین برق سیستم دوربین مدار بسته

برق ورودی همه سیستم‌های دوربین مدار بسته برق تکفاز 220 ولت است. برق 220 ولت همان برق شهری است که توسط شرکت های تامین کننده برق در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد. برق شهری 220 ولت که به مشترکان تحویل داده می‌شود توسط یک شبکه یکپارچه که وظیفه تامین برق همه مشترکان را دارد صورت می‌پذیرد.

نقش ups و استابلایزر در عملکرد سیستم دوربین مدار بسته

در یک شبکه برق انواع مشترکان با مصارف مختلف و انواع دستگاه‌های متفاوت در حال دریافت انرژی از شبکه می‌باشند. گاهی ممکن است مصرف کنندگانی دستگاه‌های خاص و پرمصرفی را داشته باشند. کارکرد آنها می‌تواند بر عملکرد سایر مشترکان نزدیک آنها تاثیر گذار باشد. ما برای اینکه بتوانیم یک سیستم دوربین خود را امن کنیم ملزم آن هستیم که هم از نظر زیر ساخت و هم از نظر اضافه کردن تجهیزات، سیستم خود را بهبود و ارتقا بخشیم.

زیر ساخت سیستم دوربین مدار بسته

در سیستم‌های دوربین و مدار بسته از هر دوربین یک کابل به سمت سوئیچ و یا DVR کشیده می‌شود. در دوربین‌های توربو اچ دی که کابل کواکسیال که کابل کواکسیال باید از دوربین تا محل DVR کشیده شود. همچنین یک کابل نیز برای تغذیه دوربین  اجرا شود. که البته در سیستم‌های جدیدتر دوربین مدار بسته (POC) تغذیه نیز با همان کابل کواکسیال انجام می‌پذیرد.

در سیستم‌های دوربین تحت شبکه نیز باید از محل دوربین تا محل سوئیچ شبکه یک کابل شبکه اجرا گردد. در دوربین‌های تحت شبکه معمولا ار تکنولوژی POE که برق را بر بستر شبکه انتقال می‌دهد استفاده می‌گردد. احیانا اگر که در صورتی که تامین برق دوربین از سوی سوئیچ انجام نشود باید یک کابل برق نیز برای تامین برق دوربین اجرا گردد.

از نظر بهبود و استاندارد زیر ساخت یک سیستم دوربین مدار بسته به متمرکز و یکپارچه بودن منبع تامین انرژی می‌توان اشاره کرد یعنی همه تجهیزات طوری کابل کشی و بستر سازی شوند که از یک یا چند منبع مناسب مورد نظر ما تامین شوند. با کنترل این منابع مشخص از حفاظت سیستم در برابر نوسان و همچنین روشن ماندن آن در مواقع قطع شدن برق اطمینان حاصل می‌کنیم.

در برخی مواقع اشتباه بزرگی که توسط برخی از طراحان و مجریان رخ می‌دهد این است که تامین برق تجهیزات را بر اساس یک استاندارد مشخص انجام نمی‌دهند. کابل‌های تامین برق دوربین ها همه از سمت DVR اجرا نمی‌شوند که در این صورت امکان استفاده از استابلایز و UPS در سیستم برای تامین برق همه تجهیزات تا اصلاح زیرساخت ممکن نخواهد بود.

استابلایزر و نقش آن در عملکرد دوربین مداربسته

استابلایزر یک تجهیز الکترونیک قدرت است که وظیفه تثبیت ولتاژ خروجی خود را دارد. این تجهیز خروجی ولتاژ ثابت در شرایط مختلف و تغییرات در ولتاژ ورودی را ارائه می‌دهد. استابلایز ها در توان‌های مختلف توسط شرکت‌های تولید کننده ارائه می‌شوند.

استابلایزر

هر کاربر با توجه به نیاز و مصرف خود باید تجهیز مورد نیاز خود را انتخاب نماید. توان استابلایزرها بر اساس  کیلو ولت آمپر(KVA) تعیین می‌شود که در واقع توان ظاهری دستگاه است.

توان مصرفی در تجهیزات معمولا بر اساس وات بیان می‌شود که در واقع توان حقیقی و واقعی در دستگاه است که برای کاربر مهم است. معمولا برای بدست آوردن توان ظاهری مورد نیاز توان‌های حقیقی دستگاه‌ها که بر اساس وات است را جمع می‌کنند و مجموع را بر 0.7 و یا 0.8 تقسیم می‌کنند تا توان ظاهری به دست آید. نکته قابل توجه این است که باید همواره توان دستگاه استابلایزر را 40 تا 50 درصد بالاتر از نیاز خود در نظر گرفت.

UPS (برق اضطراری بدون وقفه) و نقش آن در عملکرد دوربین مداربسته

یک دستگاه UPS  از دو بخش مبدل یا کانورتر (converter) و باتری تشکیل شده است. UPS برق را از شبکه دریافت و آن را به صورت DC – برق مستقیم، که قابل ذخیره در باتری‌ها است تبدیل می‌کند.

یو پی اس ups

در زمانی که برق ورودی UPS وصل است برق از ورودی دریافت شده به جریان مستقیم تبدیل و بخشی از آن صرف شارژ نگه داشتن باتری‌ها می‌شود و بخش دیگر آن به جریان متناوب با فرکانس مشخص تبدیل و در خروجی به سمت مصرف کننده ارسال می‌گردد. در هنگامی که برق ورودی UPS قطع می‌شود تامین برق مصرف کننده بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند و این روند تا وقتی که باتری‌ها شارژ کافی برای تولید ولتاژ و جریان خروجی را دارند ادامه پیدا می‌کند.

تصویر زیر عملکرد ups را به سادگی به تصویر کشیده است:

UPS

Ups انواع مختلفی دارد. در ادامه به بررسی انواع آن می‌پردازیم:

Ups با تکنولوژی آفلاین (offline)

این نوع یو پی اس ها که بیشتر برای مصارف خانگی و ادارات و تجهیزاتی کاربرد دارند که حساسیت بالایی نداشته باشند. یو پی اس های آفلاین که مستقیما به برق شهری متصل می شوند و تا زمانی که قطعی برق صورت نگرفته باشد فقط با رفع نویز و برطرف کردن نوسانات احتمالی کار می کنند.

در صورت قطعی برق این UPS ها فعال می شوند و شما می تواند تامین برق بی وقفه ای داشته باشید. از مزیت های این مدل UPS ها می توان به کم بودن تعداد باتری اشاره نمود.

این نوع از UPS  عملکردی مشابه نوع لاین اینتراکتیو دارد با این تفاوت که در شرایط عادی که برق وصل است ارتباط ورودی و خروجی این دستگاه فقط از طریق ارتباط مستقیم الکتریکی برقرار است.

UPSهای زیر 1KAVA  (کیلو ولت آمپر) جزو این دسته هستند و از نظر قیمت نسبت به UPS  آنلاین هزینه‌های کمتری را شامل می‌شوند.

Ups لاین اینتر اکتیو (line interactive)

در این مدل ups‌ها در شرایط برقراری برق ارتباط ورودی و خروجی از طریق اتوترانسفورمر انجام می‌پذیرد. در واقع این اتوترانسفورمر تنظیم دامنه ولتاژ را بر عهده دارد. در ups لاین اینتر اکتیو همواره باتری در حالت شارژ قرار دارد و در شرایط قطعی برق باتری از طریق اینورتر‌ها که مبدل‌های تبدیل جریان مستقیم به متناوب هستند بارهای خروجی را تغذیه می‌کند. زمان بین قطع برق شبکه و وصل برق اضطراری توسط یو پی اس در یو پی اس‌های Line Interactive و آفلاین، حدود از 20 میلی ثانیه است.

UPS‌های زیر 1KAVA (کیلو ولت آمپر) جزو این دسته هستند و از نظر قیمت نسبت به UPS آنلاین هزینه‌های کمتری را شامل می‌شوند.

Ups آنلاین (Online)

این مدل از ups ها همانطور که از اسمشان هم مشخص است آنلاین و یا اصطلاحا دائم کار هستند. این مدل از دو مدل قبلی دارای نوسان گیری و بازدهی بالاتر هستند. Upsهای انلاین از برق شهری استفاده کرده و باتری خود را به طور دائم شارژ می‌کند و از آن برای تامین برق خروجی استفاده می‌نماید. این مزیت باعث می‌شود در صورت قطعی برق هیچ وقفه‌ای در عملکرد سیستم بوجود نیاید.

در یو پی اس‌های آنلاین زمان بین قطع برق شبکه و وصل برق اضطراری توسط یو پی اس، صفر ثانیه است. این ups ها  مناسب برای سیستم‌های برق اضطراری، تامین برق بدون اختلال و تامین دائمی و کامل برق مناسب‌اند.

به طور کلی با توجه به کاربردی که ups ‌ها دارند باید توجه نمود که یو پی اس‌های انلاین بلافاصله و بدون تاخیر وصل می‌شوند و یو پی اس‌های line interactive با ۲۰ میلی ثانیه تاخیر وصل می‌شوند. پس استفاده از نوع آنلاین آن برای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی ،آزمایشگاه‌ها یا مکان‌هایی که دارای تجهیزات حساس هستند مانند سرور‌ها و تجهیزات پزشکی انتخاب بهتری است.

در این مقاله سعی شده نقش ups و استابلایزر در عملکرد سیستم دوربین مدار بسته به طور کامل بیان شود تا شما عزیزان  با توجه به نوع کاربردی که دارید استابلایزر  و یا ups  را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

با توجه به استفاده‌ای که از این دستگاه‌ها دارید یعنی مصارف خانگی، ادارات ، کارخانه‌ها و یا مکان‌های صنعتی شما مشتریان گرامی می‌توانید با تعیین تعداد دوربین، توان مصرفی و میزان ساعات برق دهی با برقراری تماس با مشاوران ما اقدام به انتخاب مناسب تر و بهتر دستگاه خود نمایید.

برای مشاوره و خرید تجهیزات شبکه، دوربین‌های مداربسته هایک ویژن و انواع ups با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مقالاتی که بهتر است پس از مطالعه این مقاله مطالعه نمایید:

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها