حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته Dark fighter هایک ویژن

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین مداربسته Dark Fighter هایک ویژن

فهرست مطالب

با افزایش استفاده از سیستم های دوربین مداربسته در سطح جامعه، وسعت کاربری سیستم های دوربین مداربسته نیز گسترش پیدا کرده است. در پی افزایش کاربران سیستم های دوربین مداربسته و ارتقا تکنولوژی کاربری و ساخت سیستم های دوربین مداربسته، نیازهای جدید نیز در این زمینه روز به روز برای کاربران به وجود می آید. همان طور که می دانیم همانند چشم انسان اساس کار سیستم های دوربین مداربسته جمع آوری نور انعکاس یافته از محیط است.

دوربین مداربسته Dark Fighter هایک ویژن

در ابتدا دوربین های مداربسته در شب و در هنگام تاریکی به علت عدم وجود نور در محیط، توانایی ضبط تصاویر خود را از دست می دادند. برای رفع این مشکل فن آوری دید درشب به دوربین ها اضافه شد. با استفاده از نور مادون قرمزی که از سمت دوربین به محیط تابیده می شد و همچنین اضافه شدن حالت دید در شب (تصویر برداری سیاه و سفید) به دوربین، دوربین های مداربسته توانایی ضبط تصاویر در تاریکی مطلق و آن هم به صورت سیاه و سفید را پیدا کردند اما مشکلی در این بین وجود داشت؛ اینکه با اضافه شدن تصویر برداری در حالت تاریکی مطلق به دوربین مداربسته واقعا بسیاری از نیازها پاسخ داده شد اما این تصاویر دارای کیفیت مناسبی نبوده و در برخی مواقع کاملا بلااستفاده می شدند.

در ادامه فن آور های دید در شب و پروژکتورهای نور مادون قرمز دوربین ها توسط شرکت های سازنده بهبود و ارتقا یافتند اما هنوز سیاه و سفید بودن تصاویر، منشا نارضایتی برخی کاربران دوربین مداربسته شده بود. ازاین رو و در ادامه مسیر رشد سیستم های دوربین مداربسته به این نیاز که دوربین بتواند در شرایط نور کم تصویربرداری کند نیاز به داشتن تصویری با کیفیت تر در حالت دید درشب و در تاریکی احساس شد. برای پاسخ به این نیاز فن آوری دید در شب رنگی پا به عرصه ظهور گذاشت. فن آوری هایی که با استفاده از آنها دوربین قادر شد در نورهای کم تصویری مناسب از محیط به ما ارائه دهد. یکی از این فن آوری های مدرن و بروز که توسط سازنده های معتبری مانند هایک ویژن به محصولات اضافه شد فن آوری دارک فایتر در دوربین های مداربسته است.

فن آوری دارک فایتر دوربین مدار بسته هایک ویژن

واحد اندازه گیری شدت نور در یک محیط بر واحد SI لوکس است. مثلا شدت نور محیط بیرون در یک روز آفتابی بین 10.000 تا 100.000 است و میزان شدت نور همان محیط در آسمان بدون ماه و با ستاره بین  0.001 -0.01 لوکس است و در حالتی که آسمان بدون ماه و با ستاره است و هوا نیز ابری باشد شدت نور محیط بین   0.0001-0.001 خواهد بود. برای مثال میزان لوکس استاندارد برای یک محیط اداری بین 300 تا 500 لوکس است.

برا اطلاع از لوکس و دیدن جدول مقدار آن  در آب و هوای مختلف مقاله دیگر ما با عنوان “بهترین دوربین مداربسته دید در شب” را مطالعه کنید.

دوربین دارک فایتر هایک ویژن قادر است تا شدت نور محیط حدود 0.001 تصویری رنگی و شفاف را ارائه دهد و تصویر B/W رنگی در شرایط نور بسیار کم تا 0.0001 لوکس که تصاویر رنگی و نسبتا واضحی را ارائه می دهند. این در شرایطی است که مدل‌های معمول دوربین های مداربسته در چنین نور کمی توانایی هیچ گونه تصویربرداری رنگی را ندارند. این توانایی دوربین دارک فایتر هایک ویژن به دلیل تغییر در طراحی قسمت های مختلف دوربین مداربسته حاصل شده است.

فن آوری دارک فایتر دوربین مدار بسته هایک ویژن

عملکرد این دوربین ها در نورهای بسیار کم به دلیل استفاده از  لنز Dark Eye – SLA در آن است. لنزهای SLA به لنزهایی گفته می شود که دریچه دیافراگم دوربین در آنها بیشتر از لنزهای معمولی است و در نتیجه می توانند نور بیشتری از محیط را جمع آوری کنند. همانند چشم انسان که مردمک آن در نورهای زیاد جمع و در نورهای کم باز می شود. دیافراگم واقعا بزرگ F0.95 در کل محدوده کانونی این دوربین عملکرد مناسب و قابل توجه در حالت زوم و گستره وسیع تصویر به ما ارائه می دهد.

دوربین دارک فایتر هایک ویژن در مدل های مختلف دام، بولت، ptz و باکس تولید و به بازار عرضه شده اند.

دوربین مداربسته باکس دار دارک فایتر هایک ویژن

دوربین مداربسته باکس دار دارک فایتر هایک ویژن

ویژگی های دوربین Dark Fighter هایک ویژن

ویژگی هایی خاص این مدل دوربین ها آنها را از مدل های دیگر دوربین های مداربسته متمایز می کند. ویژگی هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم:

لنز

جدیدترین و پیشرفته ترین لنز برای دوربین دارک فایتر هایک ویژن ارائه شده HV0733D-6MP است. این تکنولوژی در دوربین های باکس دار دارک فایتر هایک ویژن و با لنز DarkEye SLA با تصحیح IR و وضوح حداکثر 6 مگاپیکسل دارای دیافراگم ثابت F0.95 در کل فاصله کانونی 7 تا 33 میلی متر این دوربین است. به عبارتی ما می توانیم دوربین را با دیافراگم بزرگ آن همیشه و در هر تنظیمی از زوم تصویر، برای حداکثر عملکرد در نور کم استفاده کنیم.

5 مورد فناوری جدید

همه دوربین‌های دارک فایتر هایک ویژن دارای مجموعه‌ای از فناوری‌ های اسمارت هایک ویژن هستند که همان کارایی های هوشمند  و مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین های هایک ویژن مانند تشخیص چهره، تشخیص نفوذ، تشخیص عبور از خط و شمارش اشیا و … را در نور کم هم انجام دهند. مثلا به دوربین امکان می‌دهد هر جسمی که به تدریج در حال حرکت است را شناسایی کند و آن را در محدوده پوشش دوربین بدون خطا دنبال کند.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ANPR که در دوربین پلاک خوان هایک ویژن وجود دارد به بالا رفتن توانایی دوربین در شناسایی و تشخیص پلاک خودرو کمک می کند و اطلاعات ANPR را برای مدیریت دسترسی به دستگاه NVR هوشمند یا نرم افزار مدیریت ویدیو ارسال می کند. Smart Defog و EIS (Electronic Image Stabilization) نیز در دوربین های دارک فایتر هایک ویژن برای بهبود کیفیت تصویر در شرایط بد آب و هوایی در دوربین وجود دارند.

دوربین بولت دارک فایتر هایک ویژن DS-2CD4626FWD

در تصویر بالا دوربین بولت دارک فایتر هایک ویژن DS-2CD4626FWD نشان داده شده است.

موارد کاربرد دوربین مداربسته دارک فایتر هایک ویژن

این دوربین ها را می توان در مکان های حساس و در مناطقی که نیاز است تصویر در حالت نور کم و با کیفیت بالا و قابلیت تشخیص بالای سوژه ها از یکدیگر نیاز است مورد استفاده قرار داد.

مناطقی مانند خیابان ها و معابر عمومی، راه آهن، فرودگاه ها و ترمینال هایی که تردد بالایی دارند و تشخیص جزئیات در آنها برای برقراری امنیت آنها ضروری است، بنادر و اسکله های بارگیری و مسافری، میدان ها و محل تجمع زیاد افراد که امکان وقوع حوادث و جرایم در آنها زیاد است، پارک و مناطق تفریحی و جنگل و منطقی که حفاظت محیط زیست جانوران و طبیعت مد نظر است و هر جایی که به تصاویر رنگی و با کیفیت بالا در کل طول شبانه روز نیاز است استفاده کرد.

موارد کاربرد دوربین مدار بسته دارک فایتر هایک ویژن

شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید تا برای خرید یک دوربین با ویژگی های عالی و قیمت مناسب راهنمایی های لازم را داشته باشید.

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها