حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

استاندارد نصب دوربین مداربسته

12

18 دقیقه

اندازه فونت

12

0

استانداردهای نصب دوربین مداربسته کدام است؟

فهرست مطالب

اصول و استاندار های مهم در نصب و پیاده سازی دوربین مداربسته

یک سیستم نظارت تصویری، مانند همه سیستم‌ها دارای ویژگی‌هایی است که تحت عنوان استانداردهای نصب دوربین مداربسته مشخص می‌شوند. این استانداردها باید از مرحله طراحی و ساخت تجهیزات تا نصب و بهره‌برداری مورد توجه قرار گیرند.  یک سیستم برای اینکه بتواند عملکرد درستی را از خود به نمایش بگذارد و یا به عبارتی وظیفه اصلی خود را به درستی انجام دهد، لازم است که اعضای آن سیستم مطابق با استانداردی که موارد فنی، بصری و … در آن لحاظ شده است در کنار یکدیگر قرار گیرند. سیستم نظارت تصویری هم مانند همه سیستم‌های دیگر باید این موارد در آنها دیده شوند، که به آنها استاندارد نصب دوربین مدار بسته می‌گویند.

یک سیستم نظارت تصویری از قطعات مختلفی مانند دستگاه DVR و یا NVR، قطعات ذخیره داده مانند هارد، دوربین مدار بسته، سوئیچ‌ها و منابع تغذیه، کابل‌ها و کانال‌های ارتباطی، کانکتورها و اتصالات و … تشکیل شده است. در این سیستم هریک از اجزا دارای وظیفه‌ای مشخص هستند. این تجهیزات زمانی قادر خواهند بود وظایفی را که ما انتظار آن را از آنها داریم را به درستی انجام دهند که در هنگام طراحی مدل آنها درست و مطابق با استانداردها انتخاب شده باشد و در هنگام پیاده سازی نیز تمام اصول مورد نیاز رعایت شده باشد.

پس هریک از اجزاء تشکیل دهنده یک سیستم دوربین مدار بسته دارای مشخصات خاص خود است. این قطعات با توجه به اینکه کاربر چه نیازی را دارد توسط طراح که مشخصه‌های فنی آنها را می‌داند انتخاب می‌شوند تا عملکرد نهایی آنها پاسخگوی نیاز کاربر باشد. در ادامه یک مجری مجرب سیستم را طوری پیاده‌سازی و اجرا می‌نماید که اهدافی که کاربر به دنبال آن است به درستی محقق شود.

نصب دوربین مداربسته

منظور از رعایت استانداردهای نصب دوربین مداربسته چیست؟

برای مشخص‌تر شدن موضوع در ادامه منظور از رعایت استانداردهای نصب دوربین مدار بسته را با مثال بیان می‌کنیم.

فرض کنیم یک کاربر دارای مجموعه‌ای گسترده است و نیاز دارد مجموعه خود را به سیستم دوربین مدار بسته مجهز کند. از طرفی نیاز دارد که در آینده اگر به دوربین مدار بسته احتیاج داشت بتواند به راحتی و با هزینه‌ای معقول دوربینی جدید را به مجموعه خود اضافه کند. با این شرح در ابتدا یک طراح خوب باید متوجه باشد که در این مدل سیستم‌های گسترده و بزرگ باید از سیستم‌های دوربین تحت شبکه استفاده کرد و نه دوربین‌های توربو اچ دی (حتی با اینکه شاید قیمت تجهیزات تحت شبکه از توروبو اچ دی گران‌تر نیز هست).

استانداردهای نصب دوربین مداربسته در محیط اداری و مسکونی

اگر به هر دلیلی طراح این سیستم اشتباه کند و از سیستم توربو اچ دی در سیستم نظارت تصویری کاربر استفاده کند، قطعا کاربر متحمل هزینه‌های بزرگ تامین زیرساخت مورد نیاز خواهد کرد. این در حالی است که حتی با تامین این هزینه گزاف قطعا سیستم دوربین مدار بسته پیاده شده طول عمر زیادی نخواهد داشت و همواره با اشکالات مختلف مواجه خواهد شد. پس طراح یک سیستم دوربین مدار بسته با انتخاب اشتباه تجهیزات خود به دلیل عدم آگاهی از استاندارها می تواند منجر به مشکلات بزرگی برای بهره‌برداری کاربر از یک سیستم نظارت تصویری شود.

حال تصور کنید در مجموعه‌ای صنعتی و بزرگ به یک مجری محول شده که دوربینی توربو اچ دی را نصب کند. مجری باید بداند این دوربین مناسب این محیط نیست اما به هر دلیلی چاره‌ای جز استفاده از آن نیست. بنابراین اگر مجری استانداردهای نصب دوربین مدار بسته را بداند، از روش‌‌ها و تجهیزاتی استفاده خواهد کرد که دوربین پیاده‌سازی شده با کمترین مشکل در زمان بهره‌برداری خود مواجه شود.

مثلا برای اجرای کابل دوربین به جای کابل RG59 ساده باید از کابل کواکسیال دابل شیلید و از لوله‌های فلکسی فلزی روکشدار استفاده شود. دوربین نباید در تماس مستقیم با فلز و سازه‎‌های فلزی مجموعه باشد و … .

اینها مواردی حداقلی از استاندارد نصب دوربین مدار بسته هستند که عدم رعایت هر یک از آنها می‌تواند کارایی یک سیستم دوربین مدار بسته را کاملا به زیر سوال ببرد.

علت استفاده از استاندارهای نصب دوربین مداربسته

همانطور که در بخش قبل نیز شرح داده شد، مواردی مهم برای طراحی و اجرای یک سیستم دوربین مدار بسته وجود دارد که آگاهی از آنها برای تیمی که قصد طراحی و اجرای یک سیستم دوربین مدار بسته را دارد لازم است.

استانداردهای نصب دوربین مداربسته از جمله موارد مهم و پر اهمیتی هستند که متخصصین فعال در این زمینه باید به آنها توجه داشته باشند. به صورت کلی استانداردهای فعال در این زمینه به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به راحتی نیاز همه کاربران خود را رفع کنند. استانداردهای نصب دوربین مداربسته به افراد کمک می‌کند تا بهترین محل نصب دوربین را انتخاب نمایند و تنظیمات را بر اساس بهترین محل نصب اعمال کنند. توجه داشته باشید که نصب دوربین مدار بسته می تواند افراد را با چالش‌های متنوعی مواجه سازد. در نتیجه، برای انجام این کار در بهترین حالت ممکن شما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید. امروز ما قصد داریم تا در مورد مهم ترین استانداردهای نصب دوربین مداربسته با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

نکته پر اهمیت در مورد نصب یک سیستم دوربین مدار بسته این است که اگر چه رعایت استانداردهای نصب دوربین مداربسته در اجرای آن بسیار مهم است، اما نکته مهم و تعیین کننده دیگر تلاش برای برطرف کردن نیاز کاربر است، که ممکن است گاهی لازم باشد دوربین در مکان یا موقعیتی نصب شود که شاید از نظر استاندارد هم مناسب نباشد!.

نکات نصب دوربین مداربسته و استانداردهای نصب آن چیست؟

با در نظر گرفتن اهمیت موضوع استانداردهای نصب دوربین مداربسته باید توجه نمود این استانداردها و نکات رعایت می‌شوند تا نتیجه و خروجی سیستم چیزی باشد تا نیازی از کاربر را به نحوی که انتظار دارد را برطرف سازد. نباید به دلیل این که چیزی به صورت استاندارد اشتباه است منجر به عدم کارایی سیستم نظارت تصویری برای کاربر شود. در ادامه چند استاندارد مهم در نصب دوربین مدار بسته را شرح خواهیم داد.

استاندارد انتخاب تکنولوژی سیستم دوربین مدار بسته کدام است؟

به صورت کلی دوربین‌های مدار بسته با دو نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته توربو اچ دی و دوربین تحت شبکه طراحی و تولید می‌شوند. لطفا برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله‌های ما در مورد این دو تکنولوژی دوربین مدار بسته را با کلیک بر روی آنها مطالعه فرمائید.

هر یک از این دو تکنولوژی بکار رفته در تولید سیستم دوربین مدار بسته دارای مشخصات و استاندارهای خاص خود هستند. به عنوان مثال دوربین‌های توربو اچ دی به صورت استاندارد و پیش فرض برای محیط‌های کوچک و با نویز کم مناسب هستند. طول مسیری که می‌توان تصویر این دوربین‌ها را ارسال کرد محدود است و مثلا برای فاصله بیشتر از 300 متر معقول نیست. ولی به صورت کلی اگر بنا باشد فاصله دوربین تا محل DVR از 100 متر بیشتر باشد بهتر است از دوربین‌های تحت شبکه و با استفاده از سوئیچ‌های شبکه در بین مسیر استفاده گردد.

محل مناسب نصب دوربین مداربسته کجاست و دارای چه استانداردی است؟

یکی از اولین موارد موجود در لیست استانداردهای نصب دوربین مداربسته مربوط به انتخاب محل مناسب برای آن است. شما باید دوربین مدار بسته خود را در محل مناسب نصب کنید ولی این محل مناسب چه ویژگی دارد؟ بسته به هدف و محیطی که شما قصد نصب دوربین مدار بسته در آن را دارید، این موقعیت ممکن است تغییر پیدا کند.

پس در کنار دانشی که در مورد نصب دوربین مدار بسته نیاز است داشته باشیم، باید در اولین مرحله از انتخاب محل مناسب نصب دوربین مداربسته، نیاز است بدانیم با چه هدفی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و انتظار داریم در نهایت تصویر خروجی دوربین دارای چه ویژگی‌هایی باشد. سپس بررسی کنیم در این مورد چه استانداردی لازم است رعایت شود. مثلا آیا در تصویر دوربین نیاز است چهره افراد تشخیص داده شود؟ پلاک خودروها باید قابل تشخیص باشد؟ و … و یا حتی نیاز ما ترکیبی از این موارد است و بر اساس آن محل مناسب نصب دوربین مداربسته را می‌توان به راحتی تعیین کرد.

به عنوان مثال اگر شما به دنبال نصب دوربین مدار بسته در خانه‌های مسکونی هستید، باید درب‌های خانه، نقاط کور پنجره، پارکینگ، حیاط و راه پله‌های موجود در خانه را تحت پوشش قرار دهید. نصب دوربین مدار بسته در موقعیت‌های گفته شده به شما کمک می‌کند تا کل خانه را تحت نظر داشته باشید و در صورت بروز مشکل بتوانید مشکل را بررسی کنید.

خب با توضیح بالا استاندارد کلی از نحوه موقعیت‌یابی دوربین مدار بسته در یک محیط ارائه شد اما در بسیاری موارد این استاندارد قادر به پاسخ‌گویی نیاز کاربر نیست. مثلا کاربر نیاز دارد پرستار کودک خود در داخل منزل را کنترل کند و نیازی به مراقبت از محیط پیرامونی ندارد. پس حال دوربین‌های مدار بسته باید در موقعیت‎‌هایی قرار گیرند که این نیاز را برطرف کنند و نه این که از نظر استاندارد چه چیزی درست است. البته در این موارد استثنا هم نکات نصب دوربین مداربسته به طور کلی مستلزم رعایت است.

تعریف استانداردهای نصب دوربین مداربسته برای موقعیت‌های تجاری ولی کمی پیچیده است. اهداف ما از نصب دوربین در این نواحی می‌تواند چند هدف مختلف باشد و انتظار می‌رود سیستم نظارتی بتواند به همه آنها به شکل مناسب پاسخ دهد. از طرفی معمولا در این مجموعه‎‌ها ما افراد مانیتور کننده مداوم تصاویر را داریم که نیاز دارند با استفاده از سیستم دوربین مدار بسته بتوانند کنترل بیشتری را بر محیط داشته باشند. در محیط‌های عمومی لازم است رفتار افراد رصد و در صورت تخلف قبل از بروز مشکل مداخله و مشکل برطرف شود.

مثلا برای مراکز تولیدی، صنعتی و تجاری در ابتدا شما باید وسایل با ارزش را تحت پوشش قرار دهید. وسایل و ابزارهای گران قیمت اولین انتخاب سارقین و خرابکاران هستند. در نتیجه، قرار دادن آنها تحت پوشش نظارت تصویری به شما کمک می‌کند تا خیلی راحت و بدون هیچ مشکل خاصی امنیت مجموعه را افزایش دهید. نقاط کور یا با دسترسی سخت برای نگهبانان، دیوارهای اطراف مجموعه و پشت دیوارها، ورودی و خروجی‌های یک مجموعه از جمله نقاطی هستند که سیستم نظارت تصویری باید آنها را تحت پوشش قرار دهید. به صورت کلی در هر طراحی و جایگذاری دوربین مدار بسته باید دقت نمود تا حد ممکن از داشتن فضا و نقاط کور در محیط اجتناب شود چرا که می‌تواند عواقب بدی را منجر شود و این یکی از نکات نصب دوربین مداربسته است که در الویت بندی های ابتدایی موارد نصب باید به آن توجه نمود.

استاندارد های نصب و نقطه کور دوربین مداربسته

شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی و شناختن نقاط کور دوربین مداربسته مقاله ما در این مورد را با عنوان “نقطه کور دوربین مداربسته کجاست؟” را مطالعه نمایید.

پس اینکه در مرحله اول و قبل از اینکه محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم مطابق استانداردهای نصب دوربین مدار بسته باید کاملا بدانیم که دوربین را برای چه هدفی و در چه نوع محیطی نصب و پیاده‌سازی می‌کنیم.

در ادامه با دانش فنی که طراح و مجری سیستم نظارت تصویری (مانند شناخت انواع دوربین مدار بسته، لنز دوربین مدار بسته، قابلیت‌های انواع دوربین مدار بسته و … . شما دوستان می‌توانید با کلیک بر روی این موارد مقاله‌های ما در این زمینه را مطالعه فرمائید.) باید داشته باشد محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته مشخص می‌شود.

علاوه بر این یکی دیگر از اهمیت‌های نصب دوربین مداربسته در محیط صنعتی زیر نظر گرفتن کارکنان (رفتارها و نحوه عملکرد آنها) در بخش‌های مختلف است، خصوصا وقتی که با دستگاه‌های گران قیمت و یا با دستگاه‌های مخاطره آمیز مانند دستگاه‌های پرس کار می‌کنند. در این مورد سیستم دوربین مدار بسته کمک می‌کند تا مسئولان یک محیط صنعتی از طریق مانیتورنگ محیط بتوانند با نظارت خود نحوه‌ی کار با دستگاه و سلامت دستگاه‌ها را بیشتر تضمین کنند.

علاوه بر این نقاط کور نگهبانان و ورودی و خروجی‌های یک ساختمان، محیط صنعتی و یا تجاری از جمله نقاطی هستند که شما باید آنها را تحت پوشش قرار دهید. به صورت کلی شما باید بتوانید همه نقاط ورودی و خروجی یک مجموعه را تحت نظر داشته باشید؛ تا از این طریق بتوانید افراد مشکوک و دردسر ساز را شناسایی کنید.

ارتفاع مناسب نصب دوربین مداربسته کجاست؟

یکی دیگر از موارد تعریف شده در استانداردهای نصب دوربین مداربسته، مربوط به ارتفاع نصب دوربین مداربسته است. زمانی که شما به دنبال نصب دوربین‌های مدار بسته در محیط مورد نظر خود هستید، باید ارتفاع مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.

ارتفاع مناسب نصب دوربین مدار بسته چه ارتفاعی است؟ ارتفاع دوربین مدار بسته معمولا در محیط‌های بیرونی از 240 سانتی متر تا 300 سانتی متر است. این ارتفاع از این نظر انتخاب شده است تا هم دوربین به اندازه کافی ارتفاع داشته باشد تا در دسترس نباشد و هم اینکه به اندازه‌ای ارتفاع نداشته باشد که تنواند چهره افراد و پلاک خودروها را رصد کند.

با توضیح بالا در قدم اول شما باید مطمئن شوید که دوربین مدار بسته شما به عنوان یک بخش از سیستم نظارت تصویری به راحتی آسیب نمی‌بیند. زمانی که یک سارق به محیط وارد می شود، اگر دوربین‌ها را شناسایی کند، به راحتی با استفاده از ابزارهای خاص خود می‌تواند آسیب‌های فیزیکی زیادی را به آنها وارد کند و عملکرد آن را مختل نماید.

خب برای جلوگیری از این مشکل شما باید دوربین‌های مدار بسته را در مرتفع ترین مکان ممکن قرار دهید. با در نظر گرفت موضوع ارائه شده ما هدفی را از نصب دوربین مدار بسته در ذهن داریم مثلا می‌خواهیم در حد امکان چهره فرد را تشخیص دهیم. با ارتفاع گرفتن محل نصب دوربین و عمودی‌تر کردن زاویه دوربین به پایین، شما در تصویر خروجی دوربین بیشتر بالای سر افراد را خواهید دید! در اینجا بهتر است تعاملی بین دو موضوع که در تضاد با یکدیگر هستند برقرار کنیم تا به نقطه‌ی بهینه‌ای دست پیدا کنیم که هر دو خواسته مطرح شده را تا حد امکان پوشش دهد. پس نمی‌توان استاندارد دقیق و مطمئن در مورد ارتفاع دقیق دوربین به این شکل ارائه داد. بلکه چیزی که مورد توجه است دانش طراح و تسلط او بر انواع استانداردهای خروجی تصویر می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. مثلا برای محیط‌های داخلی و مسقف بهتر است دوربین مدار بسته را در کنج و چسبیده به سقف قرار دهید.

ارتفاع مناسب نصب دوربین مداربسته

استانداردهای نصب دوربین مداربسته به شما توصیه می‌کنند تا دوربین‌های مدار بسته با زاویه باز (Wide) را تا حد امکان را در کنج و گوشه محیط خود (مانند گوشه اتاق) قرار دهید تا همه نقاط تحت پوشش قرار گیرند(البته این در صورتی است که شما آشنایی به انواع لنز دوربین داشته و دوربین مناسب را انتخاب کرده باشید). برای محیط‌های خارجی مانند دیوارها هم شما حداقل باید دوربین را 8 تا 10 فوت (حدود بین 2.5 تا سه متر) بالاتر از سطح زمین نصب کنید. برای نصب در ارتفاع بالا شما باید مطمئن شوید که دوربین به خوبی محکم شده است. شما باید پیچ ها را به خوبی محکم کنید و اتصالات را سفت کنید. نصب دوربین در ایمن ترین حالت ممکن به شما کمک می‌کند تا طول عمر دوربین و امنیت محیط را بالاتر ببرید. با رعایت استانداردهای مشخص می توان ارتفاع مناسب نصب دوربین مداربسته در هر محیط خاص را با توجه به شرایط سنجیده و انتخاب نمود.

محل مناسب دستگاه ضبط تصویر کجاست؟

مورد دیگری که در استانداردهای نصب دوربین مداربسته تعریف شده است، مربوط به محل مناسب دستگاه DVR یا NVR می‌باشد. دستگاه ضبط تصاویر نقش مهمی را در امنیت یک سیستم دوربین مدار بسته ایفا می‌کند. شما باید این دستگاه را در موقعیتی قرار دهید که امنیت آن تحت هیچ شرایطی به خطر نمی‌افتد. اگر اتفاقی رخ دهد و ما به هر دلیل دستگاه ضبط تصویر خود را از دست بدهیم عملا همه چیز را از دست داده‌ایم.

مثلا در یک محیط مسکونی یا اداری بهتر است آن را در یک کمد یا قسمت‌های بالایی کمد قرار دهید و کابل‌ها را نیز طوری اجرا کنید که تا حد امکان در محیط مخفی شوند و به راحتی قابل رویت و ردیابی نباشند.

فرض می‌کنیم شما در حال نصب دوربین مدار بسته در یک محیط تجاری و یا صنعتی و یا اداری بزرگ هستید، بهتر است دستگاه رکوردر را در یک موقعیت تحت نظر نگهبان قرار دهید. چرا که دوربین‌های مدار بسته بدون دستگاه ضبط هیچ کاربردی ندارند. اگر سارق بتواند محل آن را شناسایی کند، همه تصاویر را از بین برده و همه تلاش‌ها برای بالا بردن امنیت بیهوده بوده است.

نکته دیگر جدای از بحث امنیت دستگاه، محل مناسب دستگاه رکوردر تصویر از نظر فنی است. این که از نظر فنی و فاصله دستگاه تا دوربین‌ها و نویزهای محیط و … بهترین محل برای دستگاه رکوردر کجاست؟ باید محلی انتخاب شود که امکان کابل کشی دوربین‌ها راحت‌تر و در حداقل فاصله باشد. همچنین گاهی کاربر نیازی را در بهره‌برداری از از سیستم نظارت تصویری دارد که به صورت کلی می‌تواند منجر به تغییرات بزرگی در محل دستگاه رکوردر شود. مثلا کاربر می‌خواهد و نیاز دارد که دستگاه ضبط کننده تصاویر کنار نگهبان باشد و این در حالی است که انجام این کار، موارد دیگر استاندارد مورد توجه از نظر فنی طراح را نقض می‌کند (البته که حتی در این موارد هم راهکارهای خلاقانه می‌تواند گره گشای کار باشد). در این صورت طراح باید طرحی را انجام که هم موارد مورد نظر کاربر را تامین کند و هم از نظر فنی سیستم مشکلی در عملکرد خود نداشته باشد.

اتاق کنترل دوربین مداربسته

پس در تعیین محل دستگاه ضبط کننده تصاویر با دانش و تسلط بر استانداردهای نصب دوربین مداربسته و همچنین آگاهی از نیاز دقیق کاربر طراح می‌توان بهترین محل مناسب دستگاه ضبط کننده تصاویر را شناسایی کرد.

کابل کشی و داکت کشی مناسب

چه از سیستم توربو اچ دی و چه از دوربین تحت شبکه استفاده کنیم، در هر صورت نیاز است برای دوربین کابل کشی شود. حتی اگر از دوربین‌های بیسیم هم استفاده کنید باز هم نیاز به اجرای کابل برق برای روشن کردن دوربین وجود دارد. از طرفی برای اجرای چندین کابل به سمت دوربین‌های مدار بسته مختلف مجموعه نیاز است که کانال‌ها و لوله‌هایی که کابلها در داخل آنها قرار می‌گیرند اجرا شود.

البته برخی اوقات کابل‌ها به صورت زیرکار و در داخل لوله‌های کارگذاری شده در دیوارها و سقف‌ها تا محل دوربین اجرا می‌شوند، که در این موارد بالاخره باید فکری برای قرارگیری و تجمع کانکتورهای دوربین در محل نصب دوربین صورت پذیرد، مانند در نظر گرفتن جعبه تقسیم و یا باکس دوربین و … . پس استفاده از داکت، لوله‌ها، باکس‌ها و … در سیستم نظارت تصویری در اغلب اوقات ضروری و اجتناب ناپذیر است. کسی که مسئول اجرای سیستم نظارت تصویری است باید به استاندارها و بایدها و نبایدهای اجرای این موارد مسلط باشد تا بتواند متناسب با هر پروژه بهترین روش و تجهیز و روش اجرا را تشخیص و آن را انجام دهد. مثلا به اندازی کافی از کابل‌کشی‌های برق فاصله بگیرد و همچنین کابل‌ها در کنار لوله‌های گاز اجرا نشوند.

به صورت کلی ظاهر نهایی کار باید طوری باشد که با محیط اطراف خود سازگاری نسبی را داشته باشد و همچنین موارد فنی مانند دور بودن از تابش مستقیم خورشید به کابل‌ها و دوربین از رطوبت و منشاهای نویز الکترومغناطیسی و … نیز باید به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد.

پس استفاده از کابل کشی و داکت کشی مناسب دیگر موردی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. به صورت کلی کابل‌های به کار رفته در هنگام طراحی سیستم مدار بسته باید به صورت کامل و یا به صورت حداکثری مخفی باشند. شناسایی مسیر کابل‌ها به معنای شناسایی محل دستگاه ضبط تصاویر و هارد می‌باشد.

محدودیت های نصب دوربین مداربسته

نکته مهم دیگری که لازم است در حین رعایت استانداردهای نصب دوربین مداربسته نامبرده شده تا به اینجای مقاله رعایت شود، مربوط به محدودیت‌های نصب می‌باشد. برخی محدودیت‌ها مانند موارد منع قانونی، اعتراض و مخالفت افراد، محدودیت‌های مالی، شرایط محیطی و اجتماعی و … می تواند بر انتخاب نوع، جایگذاری و هر چیز دیگر در مورد یک سیستم نظارت تصویری موثر باشد و آن را تغییر دهد.

در انتها لازم به ذکر است که به طور کلی سیستم نظارت تصویری مانند هر سیستم دیگر دارای قطعات و تجهیزات مختلف است و برای اینکه سیستم دارای خروجی مورد انتظار ما باشد باید هر یک از اجزا وظایف خود را به درستی انجام دهند. پس قطعا انتخاب، اجرا و راه‌اندازی این سیستم دارای استانداردها و ملاحضات فنی خاص خود است. از طرفی ماهیت یک سیستم نظارت تصویری پاسخ به نیاز کاربری است که به دلیل آن هدف اقدام به اجرای سیستم نظارت تصویری کرده است، می‌باشد. همچنین موارد و محدودیت‌هایی در این نوع سیستم‌ها وجود دارد که گاهی می‌تواند منجر به تغییرات بزرگی در تصمیم‌گیری جایگذاری و انتخاب اجزاء این سیستم‌ها را منجر شود. با در نظر گرفتن همه این موارد یک طراح متخصص باید نقطه‌ای مابین همه موارد ذکر شده برای دستیابی به بهینه‌ترین سیستم نظارت تصویری متناسب با نیاز کاربر، استانداردهای فنی و محدودیت‌ها در نظر گرفته و طراحی خود را بر اساس آن انجام دهد.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها