حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام – PTZ هایک ویژن – بخش 1

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر از پیش از شروع این مقاله مطالعه کنید:

در این مقاله می‌خواهیم آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام – PTZ هایک ویژن را با استفاده از ارتباط با دوربین از طریق صفحه وب شرح دهیم. بعد از اینکه دوربین اسپید دام و یا PTZ  را در محل مناسب خود نصب کردیم نیاز است برای کارایی درست این دوربین تنظیماتی را مطابق با نیاز خود روی آن انجام دهیم. بعد از این که دوربین روشن شد و مراحل اختصاص آی پی و رمز عبور به آن به پایان رسید، به عبارتی وقتی دوربین Active شد در صفحه مرورگر خود آی پی دوربین اسپید دام و یا PTZ را وارد کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد دوربین شده و برای انجام تنظیمات وارد بخش Configuration  می‌شویم.

در این مقاله موارد مهمی که توصیه می‌شود آن را تنظیم کنید ارائه خواهد شد.

 تنظیم حداقل فاصله فوکوسMin. Focus Distance در دوربین اسپید دام هایک ویژن

با توجه به موقعیت و فاصله نصب دوربین برای اینکه دوربین بتواند در هنگام عملکرد خود تصویر شفاف و با فوکوس درست ارائه دهد لازم است حداقل فاصله فوکوس به درستی تنظیم شده باشد.

برای تنظیم حداقل فاصله فوکوس دوربین اسپید دام – PTZ هایک ویژن باید مراحل زیر را دنبال کنیم:

Configuration->Image->Display Setting->Focus

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

البته که این بخش با توجه به این که در بهترین خروجی مورد نظر ما با چه میزان از حداقل فاصله فوکوس است تنظیم می‌شود اما به صورت کلی برای محیط بیرونی 6 متر و برای محیط داخلی 1.5 متر توصیه شده است.

تنظیم نقطه شروع به کار لنز Lens Initialization در دوربین اسپید دام هایک ویژن

با فعال کردن Lens Initialization دوربین اسپید دام هر روز یکبار لنز خود را تنظیم اولیه می‌کند تا مشکلات ناشی از تغییر الگوی فوکوس دوربین که منجر به تار شدن تدریجی تصویر می‌شود حل شود. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کرد:

Configuration->Image->Display Setting->Other

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

تنظیم پریست اسپید دام هایک ویژن (Preset)

دوربین اسپید دام – PTZ هایک ویژن دارای ویژگی ذخیره 254 نقطه از محیط با میزان زوم و فوکوس مشخص شده توسط کاربر هستند. در صورت نیاز کاربر می‌تواند هریک از این نقاط را فراخوانی کند تا دوربین مطابق با تنظیمی که قبلا به آن داده شده است تصویر را با بزرگنمایی و فوکوس دلخواه ما برای ما نمایش دهد.

برای این کار ابتدا باید نقاط Preset را برای دوربین مشخص کنیم. ابتدا در صفحه

 Live View->PTZ

با استفاده از ابزار حرکت، بزرگنمایی و فوکوس دوربین تصویر دلخواه و مورد نظر خود را در هر نقطه از محیط دید دوربین که نیاز داریم تنظیم می‌کنیم.

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

حال با فشردن علامت آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام - PTZ هایک ویژن – بخش 1  این نقطه از تصویر محیط با مشخصات انتخاب شده در Preset1  ذخیره می‌شود. حال در صورتی که نیاز باشد نقطه ذخیره شده را مشاهده کنیم باید Preset ذخیره شده را فراخوانی (Call) کنیم. با فراخوانی  Preset1 با استفاده از علامت آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام - PTZ هایک ویژن – بخش 1 در جلوی Preset1 همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است دوربین در هر حالتی و موقعیتی که  در حال کار باشد به موقعیت از پیش تعیین شده و ذخیره شده Perset1 خواهد رفت.آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

فراخوانی Perset1

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

حذف Perset1

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

تنظیم Patrol در دوربین اسپید دام هایک ویژن

یک Patrol از تعدای Perset که ما از قبل تعیین کرده‌ایم تشکیل شده است. با کنار یکدیگر قرار گرفتن تعدادی از Perset ها روند قابل قبول و قابل فهم که بر اساس نیاز ما طراحی شده است به وجود می‌آید که به آن Patrol می‌گوییم. پس برای ایجاد یک Patrol به تعداد زیادی Preset نیاز داریم. Patrol در حقیقت یک الگوی حرکت برای دوربین است که از نقاط مختلف از پیش تعیین شده (Preset) تشکیل شده است که با ترتیب و زمان بندی و سرعت پیمایش درستی در کنار هم قرار گرفته اند تا دوربین مسیر خاص مورد نظر ما را طی کند و تصویر دلخواه ما را ارائه دهد. .

برای شروع کار به قسمت:

Live View->PTZ

مراجعه و تعدادی Preset ،بسته به نیاز در نقاط مختلف ایجاد می‌کنیم. البته که اگر بین Presetها یک رابطه منطقی هم باشد بهتر است؛ یعنی الویت Presetها بر اساس شماره دارای ترتیبی در محیط باشد یعنی در یک محیط از سمت چپ نقطه اول را 1 و به سمت راست حرکت کرده و نقاط مورد نظر(Presetها) را تعیین می‌کنیم.

سپس همانند شکل زیر بخش Patrol را انتخاب می‌‌کنیم.

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

بعد از انتخاب مسیر Patrol گزینه آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام - PTZ هایک ویژن – بخش 1 را انتخاب می‌کنیم تا آن Patrol، Set شود. با انتخاب این گزینه صفحه زیر باز می‌شود که در آن باید Presetهایی را که ایجاد کردیم وارد کنیم. برای این کار علامت + بالای صفحه را انتخاب می‌کنیم. در کادر باز شده ابتدا شماره Preset مد نظر را وارد می‌کنیم سپس مشخص می‌کنیم در این Preset چه زمانی مکث داشته باشد و با چه سرعتی بین Presetها جابجا شود. در این صفحه طوری Presetها را می‌چینیم که دوربین یک مسیر منطقی و درستی را مطابق نیاز ما طی کند.

زمان ماندن در یک Preset را نمی‌توان کمتر از 15 ثانیه انتخاب کرد. بعد از چیدن Presetها در کنار هم Patrol مد نظر ما ایجاد شده است. برای استفاده از Patrol ایجاد شده مانند شکل زیر روی گزینه مثلث شکل که علامت Play  (شماره 1 شکل) است کلیک می‌کنیم.

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

برای متوقف شدن حرکت دوربین نیز می‌توان با کلیک به روی علامت مربع شکل نشان داده شده با شماره 2 در شکل اجرای Patrol  را متوقف کرد. اگر بخواهیم Patrol را حذف کنیم به روی علامت ×  کلیک می‌کنیم و در صورت تائید Patrol حذف می‌شود.

تنظیم الگوی حرکت Pattern در دوربین اسپید دام هایک ویژن

همانند Patrol که در قسمت قبل شرح داده شد، Pattern هم یک الگوی حرکت است که مطابق نیاز ما در دوربین اسپید دام ثبت شده است.  دوربین مطابق آن مسیر مشخص شده‌ای را طی می‌کند. برای ایجاد یک Pattern در دوربین اسپید دام با مراجعه به بخش Pattern در تنظیم دوربین در قسمت:

Live View->PTZ

و انتخاب گزینه Pattern مانند شکل زیر می‌توان برای دوربین یک Pattern تعریف کرد(مرحله 1 شکل زیر).

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام

در تعریف Pattern یا الگوی حرکت ابتدا با کلیک به روی  شروع ثبت الگو را به دوربین اعلام کنیم (مرحله2 شکل بالا). در بازه‌ای که ما علامت شروع رکورد را فعال کرده‌ایم دوربین تمام حرکتی را که ما با استفاده از کلیدهای حرکت، زوم و فوکوس که با دوربین انجام می‌دهیم را در خود ثبت می‌کند(مرحله  3 شکل بالا).

با اتمام مسیر مورد نیاز ما که دوربین باید مطابق آن حرکت کند روی علامت توقف الگوبرداری کلیک می‌کنیم (مرحله 4 شکل بالا). مادامی که ما در حالت اجرای الگو برای یادگیری دوربین اسپیددام هستیم یک نوشته روی صفحه مانند شکل زیر است و عدد جلوی عبارت Remaining Memory از 100 شروع به کم شدن می‌کند و نشان می‌دهد حافظه دوربین چقدر دیگر فضا برای ذخیر سازی الگو دارد. این بدان معنی است که زمان الگو نمی‌تواند از یک حد مشخص بزرگتر باشد.

آموزش تنظیمات اولیه دوربین اسپید دام - PTZ هایک ویژن

با انتخاب علامت اجرا (مرحله 5 شکل بالا) می توان الگوی پیاده سازی شده را اجرا یا متوقف کرد.  همچنین برای حذف الگو در صورت نیاز می‌توان با انتخاب گزینه × (مرحله  6 شکل بالا) می‌توان الگوی پیاده‌سازی را حذف کرد.

مقالاتی که بهتر است که پس از این مقاله مطالعه نمایید:

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها