حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

قابلیت تعقیب سوژه

12

4 دقیقه

اندازه فونت

12

0

قابلیت هوشمند تعقیب سوژه(Smart Tracking)در دوربین اسپید دام

فهرست مطالب

در سیستم های نظارت تصویری در فضاها بزرگ برای دستیابی به امنیت بیشتر دوربین های اسپید دام را به عنوان دوربین مکمل در کنار دوربین‌های ثابت مانند بولت و  دام‌های مرسوم اضافه می کنند. دوربین‌های اسپید دام قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تصویر (زوم) و همچنین دارای قابلیت چرخش 360 درجه‌ای است. این دوربین‌های دارای قابلیت‌های هوشمندی نیز هستند، یکی از این قابلیت‌ها قابلیت تعقیب هوشمند سوژه است. قابلیت تعقیب هوشمند سوژه در دوربین های اسپید دام می تواند در ارتقا امنیت بسیار کمک کننده باشد. عملکرد این قابلیت بدین شکل است که اگر سوژه‌ای در محیط توسط یکی از دوربین‌ها در محیط شناسایی شود،  آلارمی را برای دوربین اسپیدام ارسال می‌کند، دوربین اسپیددام با بهره‌گیری از قابلیت تعقیب هوشمند روی سوژه مورد نظر زوم می‌کند و مطابق با حرکتی که دارد در بازه‌ای که برای دوربین تعریف شده، سوژه را دنبال می‌کند.

با توجه به توضیح بالا، معمولا به این صورت است که فضاهای مختلف محیط با استفاده از دوربین‌های با لنز ثابت پوشش داده می شود. در یک نقطه مناسب و در ارتفاع بالاتر از بقیه دوربین ها دوربین اسپید دام نصب می شود، طوری که بتواند از محل نصب شده با استفاده از قابلیت بزرگنمایی مناسب و گردش 360 درجه ای که دارد تمام محیط را رصد کند. این دوربین وقتی کارایی بالاتری خواهد داشت که بتوان از قابلیت‌هایی مانند لینک کردن آن با دوربین های ثابت دیگر، و قابلیت هایی مانند تعقیب هوشمند سوژه یا smart Tracking در آن استفاده کرد.

قابلیت smart Tracking در دوربین اسپیددام هایک ویژن

تعقیب هوشمند سوژه به صورت هوشمند در تولیدات اخیر برخی تولید کنندگان دوربین مدار بسته اسپید دام مانند هایک ویژن اضافه شده است. با توجه به توانایی دوربین‌های اسپید دام در گردش 360 درجه، زوم و فوکوس خودکار استفاده از قابلیت تعقیب خودکار و هوشمند تعقیب سوژه می‌تواند کمک بزرگی به اپراتور این سیستم‌ها کند.

قابلیت هوشمند -Smart Trackingتعقیب سوژه

این قابلیت به این صورت عمل می‌کند که در محیط باز و در نقطه‌ای از محیط که کاربر تعیین می‌کند دوربین اگر جسم متحرکی را شناسایی کند به دنبال کردن آن در بازه زمانی و محدوده تعیین شده اقدام می کند.

در این قابلیت دوربین با استفاده از هوش مصنوعی جسم متحرک را شناسایی می کند، این که در یک نقطه خاص از محیط مورد نظر ما تحرکی اتفاق افتاده است که نیاز است دوربین اسپید دام به آن توجه کند می‌تواند توسط یک دوربین ثابت نصب شده در آن نقطه به دوربین اطلاع داده شود.

مثلا با استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ و یا تشخیص عبور از خط فعال شده در یک دوربین ثابت حرکتی در یک نقطه از محیط تشخیص داده می شود (نحوه تشخیص و اعلام آلارم برای دوربین باید تعریف شود). این حرکت توسط ارتباطی که بین دوربین‌ها برقرار است به دوربین اسپید دام گزارش داده می شود.

لازم به ذکر است برای اینکه بتوان از قابلیت‌های پیشرفته یک سیستم نظارت تصویری خصوصا در مکان‌های بزرگ استفاده کرد، لازم است از تولیدات شرکت‌‎هایی استفاده کرد که به این قابلیت‌ها در تولیدات خود توجه کردند و امکان آن را برای کاربران خود فراهم کرده باشند.

وقتی به هر نحوی دوربین اسپید دام متوجه حرکت در منطقه مورد نظر ما شد، اقدام به دنبال کردن آن سوژه در محیط و تا جایی که در دیدرس دوربین باشد و همچنین از نظر نرم افزاری محدودیت حرکت اعمال نشده باشد، اقدام می‌کند. همچنین می‌توان آلارمی را نیز در این زمان برای اپراتور در این زمان پخش کرد که می‌تواند کمک کننده باشد. در نتیجه وجود این قابلیت می‌تواند بدون اینکه کاربر لازم باشد مدام توجه خود را روی تصاویر داشته باشد این سیستم نظارت تصویری باشد که به ما در مورد وجود حرکت در محیط گزارش دهد.

دقت داشته باشید دسترسی به منوی تنظیمات تعقیب هوشمند سوژه یا smart Tracking از  طریق کنسول خود دوربین است. در صورتی که به صفحه خود دوربین دسترسی نداریم، مانند وقتی که از NVRهای POE استفاده می‌کنیم می توان با استفاده از قابلیت Virtual Host  در NVR به دوربین دسترسی پیدا کرد.

تنظیمات تعقیب هوشمند سوژه

برای تنظیم smart Tracking ابتدا وارد پیکره بندی – Configuration شده و وارد تب PTZ می شویم.

در ابتدا با کلیک روی زوم میزان بزرگنمایی را انتخاب و سپس برای اینکه دوربین میزان بزرگنمایی مورد توجه ما را بداند روی set zoom ratio کلیک می‌نماییم.

سپس در قسمت event باید رخدادی را فعال کنیم تا دوربین بر اساس آن رخ داد به دنبال کردن سوژه بپردازد.مثلا می توان قابلیت تشخیص نفوذ و یا قابلیت تشخیص عبور از خط را فعال کرد. برای آشنایی با قابلیت تشخیص نفوذ و عبور از خط مقاله ما دراین زمینه را مطالعه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها