حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۰۲۱-۸۶۰۴۷۷۲۱
۰۲۱-۸۸۵۲۹۱۰۷
میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته

12

21 دقیقه

اندازه فونت

12

0

میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته چقدر است؟ |هایک ویژن لند

فهرست مطالب

اطلاع از مقدار حجم مصرف اینترنت دوربین مداربسته، یکی از دغدغه‌های کاربرانی است که تصاویر دوربین های مداربسته خود را از طریق اینترنت مشاهده و بررسی می‌کنند. به طور کلی، دوربین‌های امنیتی به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کنند؛ همچنین، درصورت وقوع سرقت یا حادثه، تصاویر ضبط شده این سیستم شواهد مفیدی را به کاربر ارائه می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های خوب یک سیستم دوربین مدار بسته این است که بتواند تحت شبکه اینترنت تصاویر محیط را روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند و در نرم افزاری کاربر پسند به ما ارائه دهد. حال این نکته مطرح می‌شود که میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته چقدر است و به چه پارامترهایی بستگی دارد. داشتن دانش حداقلی از این موضوع می‌تواند به کاربر در برنامه ریزی‌های او در استفاده آنلاین از یک سیستم دوربین مدار بسته کمک کند.

میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته چقدر است؟ |هایک ویژن لند

اگر می‌خواهید بدانید سیستم امنیتی و نظارتی شما چه مقدار اینترنت استفاده می‌کند، باید فاکتور‌های مهم کیفیت تصاویر دوربین، بیت ریت تصویر، تعداد دوربین‌های مداربسته و کیفیت تنظیم‌شده در برنامه انتقال تصویر را در نظر بگیرید.

با مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته روی گوشی همراه ممکن است برای کاربر سوال‌هایی مطرح شود؛ یکی از دغدغه‌های هر کاربر این است که میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته دقیقا چقدر است؟ میزان مصرف اینترنت روی گوشی همراه ما و در سمت سیستم دوربین مدار بسته چقدر است؟

1. میزان مصرف اینترنت (پهنای باند) دوربین مداربسته چقدر است؟

میزان مصرف تقریبی اینترنت یا پهنای باند به ازای هر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با کیفیت 1080p با استفاده از کدک H.265 و با سرعت 25 فریم بر ثانیه، بین 2 تا ۴ مگابیت بر ثانیه است.

مصرف پهنای باند یک دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با کیفیت 1080p با استفاده از کدک H.265 و با سرعت 25 فریم بر ثانیه
مصرف پهنای باند یک دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با کیفیت 1080p با استفاده از کدک H.265 و با سرعت 25 فریم بر ثانیه

این در حالیست که این عدد در حالت ارسال تصاویر با کیفیت 1080p با استفاده از کدک H.265 و سرعت 6 تا 10 فریم بر ثانیه، بین 1 تا 2 مگابیت بر ثانیه است.

مصرف پهنای باند یک دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با کیفیت 1080p با استفاده از کدک H.265 و با سرعت 10 فریم بر ثانیه
مصرف پهنای باند یک دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با کیفیت 1080p با استفاده از کدک H.265 و با سرعت 10 فریم بر ثانیه

در رابطه با میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته باید به این نکته توجه داشت که تنها زمانی که کاربر قصد تماشای آنلاین فیلم‌های دوربین را بر روی کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود دارد، در این صورت از داده‌های بسته اینترنتی شما استفاده خواهد شد.

با بیانی دیگر، کاربر مادامی که در حال مشاهده اینترنتی تصاویر دوربین مداربسته خود است از اینترنت استفاده می شود، در غیر این صورت چه در طرف سیستم دوربین مداربسته و چه در طرف کاربر اینترنتی مصرف نخواهد شد.

1.1. میزان مصرف اینترنت (پهنای باند) دوربین مداربسته در حالت ۲۴ ساعته

حال شاید شما کاربری هستید که نیاز دارید به صورت مداوم سیستم دوربین مداربسته خود را با استفاده از اینترنت مشاهده نمائید. در این حالت میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته برای شما قطعا بالا خواهد بود. چرا که در سمت دوربین مدار بسته، دستگاه رکوردر در حال آپ لود کردن تصاویر، و در سمت کاربر، گوشی هوشمند و یا کامپیوتر در حال دانلود مدام تصاویر است. این به آن معنی است که هر دو اینترنت سمت دوربین مدار بسته و اینترنت سمت کاربر درگیر هستند و در حال دانلود و آپ لود مداوم تصاویر می‌باشند.

اگر به صورت مداوم و ۲۴ ساعت شبانه روز تصاویر دوربین مداربسته خود را توسط اینترنت مشاهده می کنید میزان مصرف اینترنت (پهنای باند) دوربین مداربسته در حالت ارسال تصاویر با کیفیت 1080p با استفاده از کدک H.265 و با سرعت 25 فریم بر ثانیه، بین 700 تا 1 گیگابایت خواهد بود.

اما اگر این استفاده به صورت ۲۴/۷ باشد میتوان مصرف 20 تا 25 گیگابایت پهنای باند اینترنت را در روز برآورد کرد.

2.1. میزان مصرف اینترنت (پهنای باند) دوربین مداربسته در غیر منظم و دوره ای

اگر به صورت دوره ای و چند روز یا ساعت یکبار این کار را انجام می دهید جای نگرانی نیست، چرا که میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته در حدی نیست که کاربران بخواهند نگران حجم مصرفی اینترنت دوربین مداربسته باشند.

میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته چقدر است؟ |هایک ویژن لند

این مسئله به این دلیل است که احتیاج نیست در تمام مدتی که سیستم امنیتی فعال است اینترنت مدام مصرف شود. در حقیقت تنها زمانی اینترنت در سیستم دوربین‌های مداربسته مصرف می‌شود که کاربران قصد مشاهده تصاویر را داشته باشند.

البته به صورت تجربی اکثر کاربران سیستم‌های دوربین مداربسته در روز تنها چند بار آن هم در بازه‌های زمانی کوتاه اقدام به مشاهده دوربین مدار بسته می‌کنند، که این به آن معنی است که مصرف اینترنت دوربین مداربسته شما حجم زیاد و قابل توجهی نیست.

2. عوامل موثر در میزان مصرف اینترنت در سیستم دوربین مداربسته

همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کرده‌ایم میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بخشی از این عوامل پرداخته‌ایم:

2.1. تعداد دوربین‌های مداربسته

2.2. کیفیت و فریم ریت و بیت ریت تصویر دوربین مداربسته

2.3. جریان ویدئو در انتقال تصاویر

2.1. تاثیر تعداد دوربین‌های مداربسته در مصرف اینترنت

یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر عمده‌ای بر میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته دارد تعداد دوربین‌های مداربسته یک سیستم است که قصد داریم آنها را مشاهده کنیم؛ به عنوان مثال ممکن است محیط مورد نظر کاربران بسیار حساس باشد به نحوی که کاربران قصد داشته باشند محیط مورد نظر را بدون کمترین نقطه کور و با تعداد بالای دوربین مداربسته ممکن، نظارت کند. 

به صورت کلی می‌توان گفت هر چه تعداد دوربین مداربسته بیشتر باشد و کاربر بخواهد همه این دوربین‌ها را به صورت آنلاین با استفاده از اینترنت مشاهده کند، طبیعتا میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته هم بیشتر می‌شود.

میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته چقدر است؟ |هایک ویژن لند

2.2. کیفیت تصویر دوربین مداربسته

دومین عاملی که بر میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته تاثیر گذار است کیفیت تصاویر دوربین مداربسته است. هر چه کیفیت تصاویری که به صورت آنلاین مشاهده می‌کنید بالاتر باشد بدیهی است که میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته هم بیشتر می‌شود.

در اینجا لازم به ذکر است که دوربین‌های مداربسته مختلفی با کیفیت‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. به این منظور که اگر کاربران دوربین مداربسته خود را با مگاپیکسل بالاتر تهیه کنند کیفیت تصاویر بیشتر است. در نتیجه هر چه مگاپیکسل دوربین بالاتر باشد میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته هم بیشتر می‌شود.

نکته: در اینجا لازم به ذکر است که معمولا جریان ثانویه تصویر دوربین مداربسته (که کیفیت کمتری نسبت به تصویر اصلی دارد) در انتقال اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2.3. جریان ویدئو در انتقال تصاویر

نوع تنظیمات جریان ویدئو در انتقال تصاویر تاثیر بسزایی در میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته دارد. چرا که تنظیمات دوربین‌های مداربسته عمدتا در دو حالت وجود دارد که شامل استریم اصلی Main Stream و استریم فرعی Sub Stream است. البته که هرکدام از این جریان‌های تصویر تنظیمات مختص خود را در دستگاه رکوردر دارند.

درحقیقت، اگر کیفیت تصویر دوربین را در حالت اصلی (Main Streem) با حجم مصرفی بالا یا کیفیت پایین‌تر (Sub Streem) با حجم مصرفی کم قرار دهید، میزان اینترنت مصرفی متفاوت خواهد بود. این موضوع را هم به‌خاطر داشته باشید که در هریک از دو حالت گفته‌شده، تصویر نهایی را با کیفیت متفاوتی دریافت خواهید کرد.

بر روی نرم افزار پخش تصاویر دوربین مدار بسته نیز امکاناتی برای انتخاب این که تصاویر را با جریان اصلی و یا فرعی مشاهده نمائیم وجود دارد. به این صورت که اگر تنظیمات دوربین مداربسته در موقع انتقال تصاویر را روی حالت استریم فرعی قرار دهید کیفیت تصاویر ضبط شده پایین‌تر است اما اگر تنظیمات دوربین مداربسته را روی حالت استریم اصلی قرار دهید کیفیت تصاویر به مراتب‌ بالاتر است.

مهمترین تنظیمی که تاثیر بزرگی در میزان مصرف اینترنت یک سیستم دوربین مدار بسته دارد تنظیم بیت ریت دوربین در حالت جریان تصویر اصلی و فرعی است.

مقایسه تاثیر بیت ریت Bitrate در مصرف اینترنت یا پهنای باند دوربین مداربسته
مقایسه تاثیر بیت ریت Bitrate در مصرف اینترنت یا پهنای باند دوربین مداربسته

همچنین عوامل کلی‌ دیگری مانند دوربین مداربسته مجهز به میکروفون به منظور انتقال صدا، فشرده سازی تصاویر، چک کردن مداوم تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته، به طور عمده‌ای در میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته تاثیر بسزایی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی چک کردن تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته خود مقاله ما در این زمینه را با عنوان “مشاهده تصاویر ضبط شده نرم افزار ivms4500” مطالعه نمایید.

3. محاسبه و اندازه گیری میزان حجم مصرفی اینترنت در دوربین مداربسته

اگر شما هم به‌طور مدام تصاویر دوربین‌های مداربسته خود را از طریق اینترنت بررسی می‌کنید، می‌توانید از برنامه‌های زیر برای اندازه‌گیری حجم اینترنت مصرف دوربین مداربسته استفاده کنید.

اکنون که با عوامل تاثیرگذار در حجم اینترنت مورد نیاز برای مصرف دوربین مداربسته آشنا شدید، بد نیست بدانید که می‌توانید مقدار این حجم از داده‌های انتقالی را محاسبه کنید. برای این منظور، نرم‌افزار‌های کاربردی مختلفی همچون برنامه NetWorx مخصوص کامپیوتر و اپلیکیشن‌های ITM، Data Monitor pre، DataFlow و Los برای موبایل وجود دارد.

نرم‌افزار NetWorx

3.1. بهترین نرم‌افزار محاسبه مصرف اینترنت در کامپیوتر

نرم‌افزار NetWorx یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها برای اندازه‌گیری پهنای باند و میزان مصرف اینترنت در دوربین مداربسته است. پس از نصب این نرم‌افزار کم حجم بر روی رایانه، یک ویجت کوچک در کنار ساعت ویندوز در نوار پایینی صفحه در سمت راست قرار می‌گیرد. با کلیک بر روی آیکن برنامه، می‌توانید مصرف شبکه، گزارش فعالیت‌ها و… را مشاهده کنید.

اپلیکیشن اینترمتر نظارت هوشمندانه (ITM)

3.2. بهترین نرم‌افزار محاسبه اینترنت در تلفن همراه

اپلیکیشن اینترمتر نظارت هوشمندانه (ITM)، یک نرم‌افزار کاربردی مخصوص گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید برای محاسبه حجم اینترنت مصرف دوربین مداربسته است. به طور کلی، این برنامه موبایلی میزان مصرف اینترنت دوربین را در بازه‌های روز جاری، دیروز و تا 30 روز گذشته نمایش می‌دهد. درواقع، توسط این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی حجم بسته داده مورد نیاز برای دوربین مداربسته را مدیریت کنید.

اپلیکیشن DataFlow

اگر از گوشی‌های آیفون با سیستم‌عامل IOS استفاده می‌کنید به شما اپلیکیشن DataFlow را پیشنهاد می‌دهیم. با کمک این نرم افزار به‌سادگی می‌توانید میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته خود را بررسی کنید.

4. میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع دوربین‌های مداربسته است به همین منظور با توجه به نیاز کاربران دوربین‌های مداربسته با امکانات مختلف و با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید و روانه بازار می‌کند. در نتیجه میزان مصرفی اینترنت در دوربین مداربسته هایک ویژن بستگی به عوامل مختلف و انتظارات کاربران دارد.

میزان مصرف تقریبی اینترنت یا پهنای باند به ازای هر دوربین مداربسته هایک ویژن با کیفیت 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با رزولوشن 1080p با استفاده از کدک H.265+ و با سرعت 25 فریم بر ثانیه، بین 2 تا ۴ مگابیت بر ثانیه است.

مصرف پهنای باند یک دوربین مداربسته هایک ویژن با کیفیت 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با رزولوشن 1080p با استفاده از کدک H.265+ و با سرعت 25 فریم بر ثانیه
مصرف پهنای باند یک دوربین مداربسته هایک ویژن با کیفیت 4 مگاپیکسل در حالت ارسال تصاویر با رزولوشن 1080p با استفاده از کدک H.265+ و با سرعت 25 فریم بر ثانیه

در ادامه کنسول DVR هایک ویژن برای تنظیم عوامل موثر بر میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته هایک ویژن به صورت مختصر ارائه شده است.

میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته چقدر است؟ |هایک ویژن لند

در تصویر بالا در رکوردر توربو اچ دی (DVR) هایک ویژن تنظیمات تصویر که می‌تواند بر میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته هایک ویژن ما تاثیر داشته باشد نشان داده شده است. برای این کار ابتدا وارد صفحه تنظیمات سیستم دوربین مدار بسته می‌شویم. بخش 3 تصویر کیفیت دوربین متصل شده به دستگاه را نشان می‌دهد. در ادامه مثلا در بخش 4 می‌توانیم جریان اصلی و یا فرعی ر ا برای تنظیم انتخاب کنیم. در بخش 5 می‌توان کیفیت ضبط دوربین متصل شده را کاهش داد.

قسمت 6 و 8 در شکل بالا نشان دهنده این است که میزان بیت ریت که نرخ بیت‌های مجاز تصویر را نشان می‌دهد چقدر است. بخش 6 برای این است که با انتخاب گزینه Variable مشخص کنیم که جریان تصویر مطابق با نیاز خود هر مقدار بیت نیاز دارد استفاده کند ولی تا سقف مجازی که در بخش 8 مشخص شده است.

با انتخاب Constant نیز مشخص می‌کنیم که جریان تصویر باید با بیت ریت مشخص شده تولید شود. این بخش مستقیما مشخص می‌کند که هر تصویر چه در حالت اصلی و چه در حالت فرعی چه میزان پهنای باند نیاز دارد. به عبارتی مشخص می‌کند میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته هایک ویژن به ازای هر دوربین چقدر است. البته میزان نرخ فریم بر ثانیه نیز می‌تواند بر تصویر تاثیر داشته باشد که این تاثیر نیز جزئی است.

5. بهترین اینترنت برای انتقال تصویر دوربین مداربسته

به طور کلی، مشاهده تصاویر دوربین مداربسته به صورت زنده و استفاده از قابلیت انتقال تصویر، باعث افزایش مصرف حجم اینترنت خواهد شد. از این رو، کاربران برای مدیریت هزینه‌های خود باید از یک سرویس دهنده که قیمت‌های مقرون به صرفه تری دارد، خدمات اینترنت دریافت کنند، چراکه انتخاب یک سرویس مناسب به طور چشم‌گیری هزینه‌ نهایی پهنای باند مصرف دوربین مداربسته را کاهش می‌دهد.

نکته قابل توجه برای انتخاب بهترین اینترنت برای دوربین مدار بسته این است که اینترنت تهیه شده توانایی خوبی در آپ لود کردن تصاویر داشته باشد. در حقیقت سرعت آپ لود در اینترنتی که قرار است دستگاه رکوردر به آن متصل شود مهم است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که دو روش انتقال تصویر با استفاده از آی پی استاتیک و بدون آی پی استاتیک وجود دارد. استفاده از آی پی استاتیک به این صورت است که کاربر از شرکت تامین کننده خود درخواست آی پی استاتیک نموده و در صورت وجود زیر ساخت این آی پی به او اختصاص داده می‌شود. با داشتن این آی پی و انجام تنظیمات لازم کاربر امکان مشاهده تصاویر را روی گوشی خود و با سرعت مناسب را دارا خواهد بود. معمولا کاربرانی که از روش استفاده از آی پی استاتیک برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته خود استفاده می‌کنند تجربه بهتری را خواهند داشت.

توجه داشته باشید که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در مصرف اینترنت در انتقال تصویر دوربین مداربسته، نوع مودم و نوع اینترنت است. اینترنت‌های مختلفی برای این انتقال تصویر دوربین مداربسته می‌توان استفاده کرد که هر چقدر سرعت و پایداری آن بالاتر باشد، به شما امکان اتصال قوی‌تر و باکیفیت‌تر را خواهد داد. در ادامه به انواع سرویس‌های اینترنت مناسب برای دوربین‌های مداربسته اشاره شده است:

1. اینترنت فیبر نوری

2. اینترنت رادیویی

3. اینترنت مودم همراه – TDLTE

4. اینترنت ADSL

5.1 اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری (fiber-optic internet) اینترنت بر بستر فیبر نوری است که می‌تواند در برخی مناطق به سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه (Gbps) نیز برسد. این فناوری از کابل فیبر نوری استفاده می‌کند که به طرز شگفت انگیزی توانایی انتقال داده‌ها را با سرعتی حدود 70 درصد سرعت نور دارد. علاوه بر این، کابل‌های فیبر نوری به اندازه سایر انواع کابل‌ها در برابر شرایط آب و هوایی سخت حساس نیستند و در برابر تداخل الکتریکی مقاومت می‌کنند. از همین رو، بهترین گزینه برای مشاهده زنده تصاویر دوربین های مداربسته به شمار می‌روند.

5.2 اینترنت رادیویی

این نوع اینترنت که به اینترنت وایرلس یا اینترنت بی‌سیم نیز شناخته می‌شود، یکی از پرسرعت‌ترین سرویس‌های حال حاضر در کشور به شمار می‌رود. پهنای باند آن با سرعتی بین 20 تا 100 مگابیت بر ثانیه برای حالت اشتراکی و 50 تا 1000 مگابیت بر ثانیه برای اینترنت وایرلس نامحدود اختصاصی ارائه می‌شود. با نصب تجهیزات مورد نیاز آن در پشت بام یا بالکن ساختمان، می‌توانید از پهنای باند مناسب این نوع اینترنت برای ارسال و دریافت داده‌های دوربین مداربسته استفاده کنید.

5.3 اینترنت مودم همراه – TDLTE

این مدل اینترنت به عنوان نسل آخر اینترنت ثابت شناخته می‌شود که سرعت آن شبیه اینترنت 4G است و برای مصارف ثابت گزینه بسیار ایده آلی محسوب می‌شود. از این سرویس تا حداکثر سرعت 40 مگابیت بر ثانیه با پایداری بالا می‌توانید برای انتقال تصویر دوربین مداربسته خود استفاده کنید.

اینترنت ADSL

اینترنت ADSL یک نوع محبوب و قدیمی از فناوری اینترنت است که از خطوط تلفن معمولی (زوج سیم مسی) برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند. این نوع اینترنت عمدتا برای مصارف خانگی و مشاغل کوچک به‌کار می‌رود؛ همچنین، یک راه بسیار مقرون به صرفه برای دسترسی به اینترنت و انتقال تصویر دوربین مداربسته به شرط استفاده محدود و موقتی است.

6. سرعت مورد نیاز اینترنت برای دوربین مداربسته چقدر است؟

سرعت اینترنت مورد نیاز برای دوربین‌های مداربسته به عوامل مختلفی مانند تعداد دوربین، وضوح، نرخ فریم، بیت ریت، فشرده‌سازی و اینکه دوربین‌ها به صورت محلی (Local) یا از راه دور (Internet) متصل هستند، بستگی دارد. به طور کلی، سرعت اینترنت بالاتر باعث کیفیت بهتر ویدئو و پخش روان‌تر تصویر خواهد شد.

با توجه به موارد اشاره شده در قسمت قبل می توان تخمین زد پهنای باند یا به عبارتی سرعت مورد نیاز اینترنت سیستم دوربین مدار بسته ما چقدر است. حال می‌توان تشخیص داد که چه بسته اینترنتی برای ما مناسب است و اقدام به خرید آن کرد.

برای سیستم‌های دوربین امنیتی کوچک با چند دوربین و وضوح کمتر، حداقل سرعت اینترنت حدود 2 تا 4 مگابیت بر ثانیه مناسب است. این سرعت امکان پخش ویدئو با کیفیت استاندارد و دسترسی اولیه از راه دور را فراهم می‌کند. با این‌حال، با افزایش تعداد دوربین‌ها، سرعت اینترنت مورد نیاز نیز افزایش می‌یابد. برای دوربین‌هایی با وضوح بالا (FHD)، حداقل سرعت اینترنت 4 تا 8 مگابیت در ثانیه، برای اطمینان از پخش روان ویدئو و با کیفیت مطلوب توصیه می‌شود. اگر چندین دوربین FHD دارید یا قصد دارید چندین تصویر دوربین را به طور هم‌زمان پخش کنید، ممکن است سرعت اینترنت بالاتر یعنی حدود 10 تا 16 مگابیت در ثانیه یا بیشتر لازم باشد.

از طرفی، با پیشرفت در فناوری دوربین‌ها، همچون ارائه دوربین‌های 4K و حتی 8K، سرعت اینترنت 50 مگابیت در ثانیه یا بیشتر ممکن است برای استفاده کامل از قابلیت‌های این دوربین‌ها و تضمین پخش ویدئو با کیفیت بالا ضروری باشد. درنهایت، توصیه می‌شود برای تعیین سرعت اینترنت مورد نیاز سیستم دوربین امنیتی خود، با در نظر گرفتن تعداد دوربین، وضوح و سایر عوامل با سازنده دوربین یا مشاوران فنی هایک ویژن لند مشورت کنید.

7. تاثیر سرعت آپلود اینترنت در انتقال تصویر دوربین مداربسته چقدر است؟

هنگام مشاهده تصاویر دوربین مداربسته از راه دور، سرعت اینترنت در پخش بدون تاخیر یا پرش ویدئوها بسیار تاثیرگذار است. با این حال، سرعت آپلود 5 مگابیت در ثانیه حداقل مقدار مورد نیاز برای مشاهده تصاویر سیستم دوربین امنیتی از راه دور است. در حقیقت، این سرعت برای وضوح مطلوب، کافی است؛ اما عالی نیست. برای بهینه ترین تجربه مشاهده ویدئو‌های زنده دوربین مداربسته از راه دور، توصیه می‌کنیم سرعت آپلود حداقل 10 مگابیت در ثانیه را داشته باشید.

8. مصرف اینترنت DVR/NVR هایک ویژن چقدر است؟

توجه به این نکته مهم است که مشاهده تصاویر دوربین مداربسته با استفاده از مانیتور و کامپیوتر متصل به خود دستگاه DVR یا NVR نیازی به اینترنت ندارد. این در صورتی است که در زمان ارسال تصاویر دوربین مداربسته به صورت آنلاینو خارج از مجموعه، اینترنت مصرفی NVR/DVR همان اینترنت مصرفی دوربین مداربسته است و این دو موضوع از یکدیگر جدا نیستند. از همین رو، حجم اینترنت مصرف دوربین مداربسته زمانی محاسبه می‌شود که شما ویدئو‌ها را از طریق اینترنت در موبایل یا تبلت خود مشاهده کنید.

مصرف اینترنت دوربین سیم کارتی

9. مصرف اینترنت دوربین سیم کارتی چقدر است؟

اگر شما هم از دوربین مداربسته سیم کارت خور استفاده می‌کنید، به این نکته توجه داشته باشید که میزان مصرف داده یا اینترنت شما با عملکرد دوربین ارتباط مستقیم دارد. در حقیقت، هرچه دوربین قدرتمندتر باشد، مصرف اینترنت دوربین مداربسته بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، دوربینی که تصاویر با وضوح بالا ثبت می‌کند، برای انتقال تصویر به حجم داده‌های زیادی نیاز دارد. با این‌حال، باتوجه به اینکه تصاویر با کیفیت بالا برای امنیت بیشتر و نظارت تصویری دقیق‌تر ضروری هستند، نباید وضوح تصاویر را به‌خاطر مصرف بیشتر اینترنت کاهش داد.

در نهایت، برای ویدئو‌های ضبط‌شده با کیفیت HD، متوسط نرخ مصرف اینترنت و پهنای باند بین 2 تا 4 مگابیت در ثانیه است.

به عنوان مثال، این بدان معنی است که:

اگر دوربین مداربسته سیم کارتی شما به مدت 24 ساعت به طور مداوم کار کند، بین 1.5 تا 3 گیگابایت مصرف اینترنت دوربین مداربسته خواهد بود. اگر به صورت شبانه روز و 7 روز هفته کار کند، حداقل 45 تا 90 گیگابایت در ماه مورد نیاز است.

در واقع، اگر از دوربین مداربسته سیم کارتی 4G شما 12 ساعت در روز و 7 روز هفته پخش زنده اینترنتی داشته باشد، یک بسته اینترنت ماهانه بین 22 گیگابایت تا 45 گیگابایت کافی خواهد بود.

این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که می‌توانید به جای دوربین سیم کارتی خود از دوربین مداربسته WI-FI نیز استفاده کنید.

10. چرا مصرف اینترنت دوربین مداربسته زیاد است؟

به طور کلی، مصرف اینترنت دوربین مداربسته به عوامل مختلفی مثل کیفیت دوربین، برند دوربین، داشتن میکروفون، بیت ریت، فریم ریت و… بستگی دارد.  اگر تنظیمات کیفیت ویدئوی هر دوربین در برنامه مشاهده آن، روی High یا روی Mainstream تنظیم شده باشد، مصرف داده را در شبکه ضبط‌ کننده برای آپلود داده های ویدئویی افزایش می‌دهد. درنتیجه، از پهنای باند اینترنت بیشتری برای پخش ویدئو استفاده می‌کند.

1.10. راه‌های کاهش مصرف اینترنت دوربین مداربسته چیست؟

برای کاهش مصرف اینترنت دوربین مداربسته می توان میزان کیفیت تصویر (رزولوشن و مگاپیکس)، بیت ریت، کدک فشرده سازی تصویر (H265+ یا H265) و فریم ریت ارسالی (استفاده از 10 فریم به جای 25 فریم) را تا حد امکان کاهش داد.

11. کدام دوربین مداربسته را می‌توان به اینترنت وصل کرد؟

انتقال تصویر بر بستر اینترنت قابلیتی است که تمامی دوربین های مداربسته از آن برخوردار نیستند. در نتیجه برای خرید دوربین مداربسته با قابلیت انتقال تصویر از طریق اینترنت حتما مشخصات فنی دوربین را مطالعه یا با کارشناسان فنی هایک ویژن لند تماس حاصل فرمایید. اما به صورت کلی می‌توان گفت در دوربین مداربسته که بتواند با شبکه داده (کابل LAN) ارتباط برقرار کند می‌تواند به اینترنت وصل شود. دستگاه DVR، NVR و دوربین تحت شبکه دارای پورت LAN که اتصال آنها را به شبکه داده مقدور می‌سازد هستند.

در ادامه برخی از روش‌های ارتباط این سیستم‌های نظارتی به اینترنت را بیان می‌کنیم.

1.11. ارتباط NVR/DVR با اینترنت از چه طریقی است؟

ارتباط دستگاه NVR/DVR با اینترنت در ساده‌ترین روش از طریق یک کابل شبکه که آن را به مودم وصل می‌کند، امکان‌پذیر خواهد بود. برای این منظور، به کابل شبکه، سوکت، دستگاه ضبط، اشتراک اینترنت، مودم یا روتر نیاز دارید. از طرفی، برای مشاهده تصاویر دوربین در هر سیستمی باید از یک نرم‌افزار مخصوص خود آن استفاده کنید.

2.11. ارتباط دوربین تحت شبکه با اینترنت چگونه است؟

این نوع دوربین‌های مداربسته به صورت بی‌سیم یا به وسیله کابل شبکه به شبکه داده و بنابراین به اینترنت متصل می‌شوند. درحقیقت، با اتصال دوربین تحت شبکه به یک مودم ADS،  LTE و… می‌توانید از هرجایی که هستید توسط اینترنت، تصویر دوربین تحت شبکه خود را بدون نیاز به دستگاه NVR مشاهده کنید.

3.11. نحوه ارتباط دوربین مداربسته با اینترنت چگونه است؟

این یک سوال کلی است، اگر دوربین مداربسته مانند دوربین آی پی دارای پورت شبکه باشد، به طور مستقیم به مودم اینترنت وصل خواهد شد. اگر دوربین مداربسته به صورت آنالوگ با پورت BNC و کابل کواکسیال باشد، از طریق DVR به اینترنت متصل خواهد شود.

4.11. آیا دوربین آی‌پی با اینترنت کار می‌کند؟

خیر، دوربین آی پی با اتصال به شبکه داده که می‌تواند بدون اینترنت باشد کار می‌کند. دوربین‌های متصل به وای‌فای و دوربین‌های IP، بدون اتصال به اینترنت کار می‌کنند و عملکرد آنها ربطی به اینترنت ندارد. 

 اگر تصمیم دارید که تصاویر دوربین آی پی خود را از راه دور تماشا کنید، باید دوربین های مربوط را به اینترنت وصل کنید.

12. علت اتصال دوربین مداربسته به اینترنت

در حال حاضر، می‌توان گفت که اکثر دوربین‌های مداربسته به اینترنت متصل هستند، چرا که افراد به راحتی می‌توانند تصاویر زنده را از هر مکانی بررسی کرده یا دوربین خود را از راه دور پیکربندی کنند. درحقیقت، با اتصال دوربین مداربسته خود به اینترنت، بدون نگرانی در مورد دارایی‌هایتان می‌توانید به مسافرت بروید و از راه دور هرگونه فعالیت را کنترل کنید.

1.12. مزایای اتصال دوربین مداربسته به اینترنت

هنگامی‌ که قصد نظارت بر فعالیت‌هایی که ممکن است در محیط مورد نظر شما مانند خانه و محل کار رخ دهد را دارید، باید دوربین مداربسته خود را به اینترنت متصل کنید. این کار مزایایی دارد که در ادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

– از هر نقطه‌ای از جهان به تصاویر دوربین مداربسته خود دسترسی دارید.

– دوربین‌های مداربسته‌ای که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، اغلب به خوبی با سایر دستگاه‌های هوشمند ادغام می‌شوند و سیستم اتوماسیون شما را بهبود می‌بخشند.

همان‌ طو رکه اشاره کردیم، این نوع دوربین‌های مداربسته به شما اجازه می‌دهند در هر کجا و در هر زمان تصاویر را مشاهده کرده و محیط مورد نظر خود را کنترل کنید.

2.12. معایب اتصال دوربین مداربسته به اینترنت

اکنون که با مزایای اتصال دوربین مداربسته به اینترنت آشنا شدید، بد نیست معایب این کار را هم بدانید. معایب اتصال دوربین مداربسته به اینترنت به شرح زیر هستند:

– قیمت سیستم‌های دوربین مداربسته که توانایی اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور را دارند، معمولا گران‌تر است.

– دوربین‌های مداربسته که به اینترنت متصل هستند، می‌توانند در برابر خطرات امنیتی آسیب پذیر باشند، چرا که ممکن است هک شوند. این می‌تواند منجر به دزدیده‌ شدن فیلم یا استفاده از دوربین شما برای جاسوسی شود.

– هزینه مصرف اینترنت اینترنت دوربین مداربسته

برای کاهش این معایب، بهتر است یک برند معتبر با فناوری پیشرفته را انتخاب کنید؛ همچنین، برای جلوگیری از هک شبکه از رمز‌های عبور قوی استفاده کنید.

امیدواریم در این مقاله تا حدودی با میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته آشنا شده باشید. خاطر نشان می‌‎شویم که عوامل زیادی در میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته تاثیر گذار است. کاربران می‌توانند از طریق مشورت با افراد متخصص به بهترین نحو ممکن میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته مورد نظر را به حداقل برسانند. شما می‌توانید در صورت وجود هر گونه سوال با مشاوران فنی هایک ویژن لند در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها