حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن

12

8 دقیقه

اندازه فونت

12

0

علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن

فهرست مطالب

می توان گفت دوربین مداربسته هایک ویژن نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح جهان کاربر پسندترین برند دوربین مداربسته است. در این دستگاه به تمام نیازهای یک کاربر سطح ساده تا حرفه ای دوربین مداربسته فکر شده و گزینه های مناسب کاربری در آن مطابق با نیاز کاربر پیش بینی شده است.

یکی از این قابلیت های پرکاربرد و جذاب در سیستم دوربین مدار بسته هایک ویژن هشدار شنیداری یا به عبارتی قابلیت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن است. علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایلی مانند تداخل آی پی، خطا در هارد دوربین، خطا در ضبط تصاویر، فعال شدن آلارم از پیش تعریف شده و … که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت؛ در ادامه با هایک ویژن لند همراه باشید.

چگونه صدای بوق DVR هایک ویژن را قطع کنیم؟

چگونه صدای بوق DVR هایک ویژن را قطع کنیم؟

در قدم اول کاربر باید تشخیص دهد این آلارمی که در حال پخش است چه علتی دارد. به عبارتی در اولین قدم شناسایی دلیل اصلی از میان دلایل متعددی که منجر به بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن می شوند، است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. روش اول استفاده از مانیتور متصل به دستگاه هایک ویژن است که در حال بوق زدن است.

در دستگاه های ورژن 3 که منوی آنها به رنگ قرمز است در صورتی که به صفحه مانیتوری که به دستگاه متصل است نگاه کنیم در سمت چپ پایین صفحه مثلث زرد رنگی را می بینیم که با کلیک به روی آن علت مشکل در کادری که باز می شود نوشته شده و مشخص خواهد شد.

در دستگاه های جدید ورژن 4 که منوی آنها آبی و مشکی است در صورتی که دستگاه شروع به بوق زدن کرد با مراجعه به علامت آلارم در بالای صفحه سمت راست و کلیک به روی آن در کادری که باز می شود علت آلارم ها نوشته شده و متوجه علت آلارم دستگاه خواهیم شد.

علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن

در دستگاه رکوردر DVR  ورژن 4 که در شکل بالا نشان داده شده است با کلیک به روی علامت آلارم بالای صفحه می توان علت آلارم را دید که در این شکل علت بوق زدن قطع شدن تصویر دوربین 2 است. این آلارم از قبل در قسمت Video Loss در دستگاه DVR تعریف شده است اگر ورودی تصویر کانال 2 قطع شد، دستگاه شروع به بوق زدن کند.

علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن

حال ممکن است برای یافتن دلیل بوق زدن دی وی آر هایک ویژن به مراحلی که در بالا ذکر شد مراجعه کنید اما در دستگاه های ورژن 3 علامت زرد رنگ در پایین صفحه مشاهده نگردد و یا در دستگاه های ورژن 4 با کلیک به روی علامت آلارم چیزی به ما نشان داده نشود. در این صورت باید در منوی دستگاه گزینه Exception یا موارد استثنا را فعال کنید. ندیدن این موارد به دلیل غیر فعال بودن گزینه Exception است.

برای این کار در دستگاه ورژن 3 وارد منوی پیکره بندی می شویم:

منوی دستگاه رکوردر DVR ورژن 3 هایک ویژن

سپس از میان گزینه های سمت چپ گزینه exception را انتخاب و آن را فعال می کنیم. در ادامه نیز می توان مواردی که نیاز است دستگاه آلارم آنها را به ما اعلام کند را می توان پیکره بندی کرد.

منوی دستگاه رکوردر DVR ورژن 3 هایک ویژن

در دستگاه ورژن 4 ابتدا با کلیک راست روی صفحه وارد منو دستگاه می شویم. سپس مطابق با شکل ابتدا وارد پیکره بندی شده و سپس از میان گزینه های سمت چپ وارد بخش EVENT می شویم. حال تیک Event Hint را می زنیم تا آلارم ها به ما نمایش داده شود.

منوی دستگاه رکوردر DVR ورژن 4 هایک ویژن

در این صفحه نیز می توان موارد مختلف آلارم ها بر اساس رویدادهایی که می تواند برای ما مهم باشد را پیکره بندی نمود. در ادامه مشاهده علت بوق زدن دستگاه با استفاده از مرورگر و ارتباط با دستگاه دوربین از طریق کامپیوتر را شرح خواهیم داد.

پیدا کردن دلیل بوق زدن دی وی آر هایک ویژن از طریق شبکه

قبل از هر کاری ابتدا دستگاه را از طریق کابل شبکه به مودم یا سوئیچ شبکه و یا پورت شبکه کامپیوتر خود متصل می کنیم. سپس تنظیمات مورد نیاز در قسمت شبکه دستگاه رکوردر را پیکره بندی کرده و کارت شبکه کامپیوتر خود را نیز تنظیم می کنیم. برای آموزش نحوه ارتباط دستگاه دوربین هایک ویژن با کامپیوتر، مقاله ” آموزش اتصال NVR و DVR به کامپیوتر” را مطالعه کنید.

برای مشاهده علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن از طریق شبکه ابتدا از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر با وارد کردن آدرس آی پی و آنگاه وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد کنسول هایک ویژن می شویم. سپس از میان سربرگ های موجود در بالای صفحه وارد بخش configuration مربوط به کنسول هایک ویژن می شویم. از میان گزینه های سمت چپ وارد بخش system شده و سپس گزینه maintenance را انتخاب می کنیم.

حال از میان سربرگ های موجود در صفحه باز شده گزینه log را انتخاب می کنیم. چون ما به دنبال دلیل بوق زدن دی وی آر هایک ویژن هستیم بنابراین از میان انواع مختلف لاگ که در این دستگاه حرفه ای ذخیره می شود exception را انتخاب می کنیم و سپس گزینه search را انتخاب کرده تا مواردی که منجر به آلارم شده اند به ما نمایش داده شود.

همانطور که مشاهده می کنید در شکل زیر دستگاه همان مواردی را نشان می دهد که در صفحه مانیتور نشان داد فقط یک گزینه اضافه شده است که آن نیز منجر به آلارم شده و باعث بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن شده است و آن هم اشتباه وارد کردن نام کاربری و یا کلمه عبور در هنگام ورود به صفحه کنسول هایک ویژن بوده است.

آموزش قطع کردن صدای بوق دستگاه هایک ویژن

 

خب تا اینجا ما متوجه علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن شده ایم و وقت آن است برای رفع آن اقدام نمایم.

برطرف کردن مشکل بوق زدن DVR هایک ویژن

هر یک از دلایلی که به روش بالا آنرا متوجه شده ایم و باعث بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن شده است، راه حل برطرف کردن خاص خود را دارد. مثلا در مثال بالا قطع شدن تصویر کانال 2 ورودی آنالوگ که به روی آن آلارم از دست رفتن ویدئو (video loss) فعال بوده است منجر به بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن شده است پس برای رفع آن به روش زیر اقدام می کنیم:

برای قطع شدن دوربین شماره 2 که منجر به بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن شده است، می‌بایست سرویس و تصویر آن را باز گردانیم که در این صورت بوق زدن متوقف خواهد شد و یا اگر به هر دلیل فعلا نمی خواهیم تصویر را وصل کنیم و در نظر داریم آلارم دستگاه را قطع کنیم به روش زیر عمل می کنیم.

ابتدا از طریق مرورگر کامپیوتر وارد کنسول هایک ویژن متصل به شبکه ای که دستگاه رکوردر به آن وصل است می شویم. سپس وارد پیکره بندی شده و از میان گزینهای سمت چپ Event را انتخاب و از میان گزینه های آن video loss را انتخاب کرده و با انتخاب دوربین مورد نظر که در این مثال دوربین شماره 2 است، تیک فعال بودن این قابلیت به روی کانال 2 آنالوگ را برمی داریم تا غیرفعال گردد. آنگاه بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن متوقف خواهد شد.

آموزش حل مشکل بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن

در هنگام استفاده از مانیتور متصل به دستگاه ورژن 3 وارد منوی بخش دوربین شده و سپس از میان گزینه ها video loss را انتخاب و با انتخاب دوربین مورد نظر آن را غیرفعال می کنیم.

منوی دستگاه رکوردر دی وی ار ورژن 3 هایک ویژن

منوی دستگاه رکوردر دی وی ار ورژن 3 هایک ویژن

در دستگاه رکوردر ورژن 4 نیز با کلیک راست وارد منو شده، سپس وارد پیکره بندی configuration و Event شده و ازمیان سربرگ ها video loss را انتخاب کرده و با انتخاب دوربین موردنظر آن را غیرفعال می کنیم.

در این مثال علتی بررسی شد که قبلا تنظیم شده بود و به ما هشدار داده شده بود که تصویر ویدئو شماره 2 قطع شده است.

برخی موارد علت بوق زدن دستگاه دوربین هایک ویژن یک مشکل بزرگ مانند موارد زیر میتواند باشد که باید سریعا توسط کارشناس خود مورد بررسی قرار گیرد و برطرف شود چرا که عملکرد اصلی دستگاه به خطر افتاده است. این موارد که همه آنها در بخش exception که در بالا به آن نیز اشاره شد قابل مشاهده و برنامه ریزی هستند. این موارد عبارت اند از:

HDD Full : اگر ما قابلیت over write دستگاه را غیر فعال کرده باشیم و بخواهیم دستگاه با پرشدن هارد به جای حذف فیلم های اولیه و جایگزینی فیلم های جدید به جای آنها به ما اخطار دهد تا فیلم ها را از هارد خارج کنیم، دستگاه بوق خواهد زد.

HDD Error: این خطا نشان دهنده این است که به دلیلی هارد از دسترس دستگاه رکورد خارج شده است و باید بررسی سخت افزاری  و نرم افزاری (مانند فرمت هارد) شود.

Network disconnect: این بدان معنی است که شبکه متصل به دستگاه به هر دلیلی مانند قطع شدن کابل شبکه و یا خاموش شدن سوئیچ که دستگاه به آن متصل بوده قطع شده است.

IP Addresses conflict: این خطا بدان معنی است در شبکه ای که دستگاه رکوردر به آن متصل است آی پی های مشابه دستگاه وجود دارد که عملکرد دستگاه را مختل می سازد.

Illegal login: این بدان معنی است که کاربر غیر مجازی سعی در ورود به دستگاه را دارد.

Record/capture exception: این بدان معنی است که ضبط تصاویر به دلیلی متوقف شده است. مثلا هارد خراب شده و یا هر دلیلی که منجر به ضبط نشدن تصاویر گردد.

لطفا جهت اطلاع از آخرین محصولات و گرفتن مشاوره در زمینه خرید دوربین مداربسته، مشاوره جهت خرابی سیستم دوربین مداربسته تان و موارد این چنین با کارشناسان ما در ارتباط باشید. باشد که در جهت حفظ امنیت و پیشروی در ارتقا سیستم حفاظتی، در کنار هم قدم برداریم. مشاوران ما در ساعات اداری پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها