حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

ریست پسورد دوربین هایک ویژن

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

ریست پسورد دوربین هایک ویژن

فهرست مطالب

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی ما رمز عبور سیستم دوربین مدار بسته هایک ویژن، رمز عبور دوربین تحت شبکه و یا رمز عبور دستگاه رکوردر خود را گم کرده باشیم. در این صورت می توان با استفاده از نرم افزار SADP TOOL  و در قسمت Forget Password با خروجی گرفتن یک فایل از نرم افزار که از دستگاه استخراج می کند فرآیند ریست پسورد دوربین هایک ویژن را شروع کرد.

بعد از خروجی گرفتن این فایل از نرم افزار، فایل به همراه یک عکس از لیبل که زیر یا پشت دستگاه چسبیده است را برای نمایندگی هایک ویژن ارسال کرده و منتظر می مانیم تا آنها فایل دیگری را در پاسخ به فایل ارسال شده برای ما بر گردانند. فایل دریافت شده را در همان نرم افزار SADP TOOL مجددا در قسمت Forget Password بارگذاری می کنیم تا عملیات ریست پسورد دوربین مداربسته هایک ویژن خاتمه یابد و مجددا رمز عبور جدیدی را به دوربین مداربسته موردنظر اختصاص می دهیم.

در ادامه مراحل و روند این کار را برای شما شرح می دهیم.

در ابتدا نرم افزار  SADP TOOL را از لینک زیر دانلود و نصب می کنیم.

 لینک دانلود نرم افزار SADP 

در ادامه دقت شود که شما و تجهیزی که قرار است رمز آن را ریست کنید باید در یک شبکه باشید تا نرم افزار بتواند دستگاه هایک ویژنی که قصد ریست کردن پسورد آن را دارید شناسایی کند. سپس با انتخاب دستگاه مورد نظر در پایین صفحه سمت راست گزینه Forget Password را انتخاب می کنیم.

ریست پسورد دوربین هایک ویژن

در صفحه باز شده دو گزینه برای انتخاب وجود دارد، با انتخاب گزینه اول نرم افزار فایلی را در اختیار ما قرار می دهد که یک فایل xml است و ما می توانیم آن را برای عوامل پشتیبانی دهنده هایک ویژن ارسال کنیم و انتخاب گزینه دوم QR کدی را تولید می کند که می توانیم عکس آن را ارسال کنیم. با انتخاب هر یک از روش ها این فایل و یا عکس را به همراه عکس با کیفیتی که باید از لیبل زیر دستگاه و یا پشت دوربین مداربسته تهیه کنیم ارسال می کنیم.

ریست کردن پسورد دوربین مداربسته هایک ویژن

در پاسخ به این فایل ارسالی یک فایل تقریبا مشابه چیزی که ارسال کرده ایم دریافت خواهیم کرد که باید مجددا آن را در قسمت forget password نرم افزار بارگذاری کنیم. البته در برخی از دستگاه ها ریست پسورد از طریق دریافت یک عبارت عددی انجام می پذیرد که در این صورت باید وارد کردن کلید عددی را انتخاب نماییم.

با انتخاب Import File گزینه انتخاب آدرس فایل فعال می گردد که با انتخاب آدرس فایل و سپس وارد کردن پسورد جدید، پسورد دستگاه ریست می شود و رمز جدید جایگزین رمز قدیمی می گردد.

نکات مهم در بروز رسانی پسورد دوربین هایک ویژن

نکات مهمی وجود دارد که برای انجام موفقیت آمیز عملیات ریست پسورد دوربین هایک ویژن باید به آن دقت نمود:

1- فایل ارسالی ریست پسورد که می خواهیم برای نمایندگی های فنی هایک ویژن ارسال کنیم باید به تاریخ روز باشد و یعنی فایل خروجی گرفته شده در روزهای قبل نباشد.

2- وقتی که فایل خروجی را دریافت کردیم و منتظر پاسخ برای ریست پسورد دوربین هایک ویژن هستیم دوربین و یا دستگاه موردنظر در این بازه نباید خاموش گردد.

3- جهت سرعت بخشیدن به انجام امور در مرکز فنی هایک ویژن حتما عکس لیبل زیر و یا پشت دستگاه را جهت ریست پسورد دوربین هایک ویژن ارسال کنیم وگرنه در پاسخ، آنها این عکس را از ما مطالبه خواهند کرد.

4- اگر با انجام درست همه موارد باز هم در هنگام ریست پسورد دوربین هایک ویژن با خطای  Reset Failed مواجه شدید می توانید انجام ریست پسورد دوربین هایک ویژن را با کامپیوتر دیگری که نرم افزار sadp روی آن نصب شده است امتحان کنید.

موارد استثنا در بروز رسانی پسورد دوربین هایک ویژن

به طور مثال گاهی اوقات پیش می آید که ما رمز ورود به سیستم دوربین مدار بسته هایک ویژن خود را فراموش کرده ایم اما الگوی ورود به دستگاه را می دانیم و این مشکل که یک مورد استثنا محسوب می شود با یک راه میانبر به راحتی قابل حل است. موارد استثنای دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

یک راه میانبر در صورت داشتن الگوی ورود به دستگاه

در صورتی که رمز را فراموش کرده ایم اما الگوی ورود به دستگاه را می دانیم، می توان با استفاده از الگو وارد سیستم دوربین مداربسته شده و با ورود به بخش menu و سپس وارد شدن به بخش maintenance دستگاه را ریست فکتوری کرد تا رمز ورود به دستگاه از بین برود.

دقت شود این روش برای dvr ها روش نسبتا خوبی است و مشکلی ایجاد نمی کند اما در صورتی که سیستم دوربین مداربسته شما یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه است با ریست فکتوری کردن دستگاه رکوردر NVR درست است که با این روش شما وارد دستگاه رکوردر شده اید اما برای بازگرداندن تصاویر و ارتباط مجدد دستگاه NVR ریست پسورد شده با دوربین ها نیاز است که تک تک دوربین ها را ریست پسورد کنید. بنابراین برای ریست پسورد NVR ها خصوصا زمانی که دوربین ها دکمه ریست ندارند این روش توصیه نمی گردد.

ریست سخت افزاری دوربین مداربسته هایک ویژن

برخی از دوربین های هایک ویژن مانند اغلب دوربین های دام، اسپید دام، کیوب و برخی مدل های دیگر دارای دکمه ای تحت عنوان دکمه ریست هستند که با استفاده از فشردن این دکمه ها ریست شده و به حالت تنظیمات کارخانه باز می گردند.

ریست کردن این دوربین ها به این صورت است که ابتدا دوربین را خاموش می کنیم، در واقع اگر دوربین از طریق سوئیچ POE روشن می شود پورت شبکه آن را خارج می کنیم و اگر از طریق منبع تغذیه روشن می شود ورودی برق آن را قطع می کنیم. در این حالت که دوربین خاموش است دکمه ریست را نگه داشته و دوربین را روشن می کنیم. همچنان که دوربین در حالت بوت شدن است دکمه را به مدت 10 تا 20 ثانیه نگه داشته و رها می کنیم تا دوربین ریست شود.

در صورت داشتن رمز ورود به NVR و فراموش کردن رمز ورود به دوربین مداربسته

در صورتی که شما قصد ریست کردن پسورد دوربین هایک ویژن متصل به یک NVR را دارید و این در حالی است که شما رمز ورود NVR را دارید اما رمز عبور دوربین تحت شبکه خود را ندارید و نیاز است آن را ریست پسورد کنید. یک راه میانبر این است وارد صفحه تغییر رمز در NVR شویم و با تغییر رمز NVR و زدن تیک مربوط به تغییر رمز دوربین ها مطابق با رمز NVR به نوعی رمز دوربین دوربین مدار بسته تحت شبکه را تغییر داده ایم.

در صورت داشتن رمز ورود به NVR و فراموش کردن رمز ورود به دوربین مدار بسته:

برای انجام این کار مطابق با شکل بالا وارد کنسول هایک ویژن شده و روند را مطابق با تصویر برای تغییر رمز یوزر admin ادامه می دهیم. با انتخاب گزینه Modify در مرحله آخر در صفحه باز شده مراحل زیر را دنبال می کنیم:

داشتن رمز ورود به NVR و فراموش کردن رمز ورود به دوربین مدار بسته

در این صفحه ابتدا رمز قدیمی را وارد و سپس رمز جدید را وارد می کنیم، (در واقع مراحل بالا همان مراحل تغییر رمز یوزر admin هستند) آنگاه در ادامه پس از وارد کردن رمز قدیمی و جدید دو گزینه وجود دارد که ممکن در دستگاه های با فریم ویر قدیمی تر یک گزینه که همان گزینه دوم در این شکل است وجود داشته باشد.

گزینه اول از ما می پرسد می خواهیم NVR این رمز را برای اضافه کردن سریع دوربین مداربسته تحت شبکه در قسمت Camera Management استفاده کند؟ در صورت تایید باید تیک آن را بزنیم.

گزینه دوم سوال می کند آیا NVR پسورد وارد شده را به دوربین ها هم اختصاص می‌دهد؟ با زدن این تیک پسورد اعمال شده به همه دوربین ها نیز اختصاص داده می شود و به عبارتی ریست پسورد دوربین هایک ویژن مورد نظر ما انجام گرفته است.

لطفا جهت مشاوره با کارشناسان ما و استعلام قیمت از آخرین محصولات ما با کارشناسان و نمایندگان فروش مجموعه هایک ویژن لند همراه باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها