حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین پین هول Pinhole هایک ویژن

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین پین هول Pinhole هایک ویژن چیست؟

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه‌ی این مقاله بخوانید:

دوربین پین هول Pinhole نوعی مینی دوربین تحت شبکه است که از فاصله کانونی ثابتی برخوردار می‌باشد. سایز این نوع دوربین بسیار کوچک است، به طوری که می‌توان گفت ریزترین دوربین موجود در جهان است. معمولا از آن برای تصویربرداری‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به رعایت جوانب احتیاط را دارد.

سازنده اصلی این نوع دوربین شرکت هایک ویژن است که می‌توان به جرات مدعی شد که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده محصولات نظارتی و امنیتی جهان می‌باشد. دوربین‌های پین هول تولیدی این شرکت بسیار باکیفیت بوده و کار کردن با آنها بسیار راحت می‌باشد.

1. دوربین مداربسته مینیاتوری تحت شبکه Pinhole چیست؟

به طور کلی، دوربین مداربسته Pinhole که با نام‌های مینیاتوری و یا سوزنی هم شناخته می‌شود، نوعی دوربین امنیتی کوچک است که می‌توان از آن در محل‌هایی استفاده کرد که بهتر است وجود دوربین مشخص نباشد. معمولا سایز این نوع دوربین‌ها در حد و اندازه یک قوطی کبریت بوده و دارای یک میکروفون برای ثبت و دریافت صدای محیط می‌باشند. لنز این نوع دوربین‌ها ثابت می‌باشد و به کاربران امکان می‌دهند که از حفره‌های بسیار کوچک حتی در حد 3 میلیمتر هم تصویربرداری کنند.

 

توجه داشته باشید که اصلی‌ترین مشخصه دوربین‌های مینیاتوری پین هول وزن سبک و کوچک بودن بدن آنهاست. تنها چیزی که این نوع دوربین‌ها نیاز دارند، یک کابل است تا بتوان آنها را به سخت افزار موردنظر متصل کرده و تصاویر دریافت شده را پخش نمود.

 

دوربین پین هول Pinhole

 

1.1. مشخصات فنی دوربین پین هول

دوربین مداربسته سوزنی Pinhole همیشه دارای محدودیت در اندازه است. به همین خاطر هم معمولا امکان استفاده از چیپ‌های تصویری قدرتمند در آن وجود ندارد و به این ترتیب کیفیت تصویر این دوربین پایین است. همچنین این نوع دوربین‌ها دارای امکان دید در شب نیستند. این امر هم به خاطر سایز و اندازه آنهاست. چون آنقدر این نوع دوربین‌ها کوچک هستند که برای اتصال سنسورهای مخصوص دید در شب دچار محدودیت می‌شوند. البته به صورت محدود سنسورهای ساده و کوچکی را در ساختار آنها فعال می‌کنند تا به این وسیله بتوان در فضاهای کم نور تصویربرداری کرد.

شما کاربزان گرامی ‌می‌توانید برای اطلاع از فناوری دید در شب در دوربین‌های هایک ویژن مقاله ما در این مورد را با عنوان “بررسی دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن ”  از طریق این لینک مطالعه نمایید.

دقت داشته باشید که دوربین‌های Pinhole به خاطر ظرافت و کوچکی خود نیازمند مراقبت زیادی هستند. همچنین بهتر است این نوع دوربین‌‎ها را در محیط‌های گرم استفاده نکرد. دلیل این امر هم آن است که به خاطر سایز کوچک این نوع دوربین‌ها، معمولا امکان جابجایی هوا در آنها وجود ندارد و نمی‌توانند به راحتی خنک شوند.

 

دوربین پین هول Pinhole- دوربین مداربسته کوچک

 

یکی از مهمترین مشخصه‌های فنی دوربین پین هول، لنز آن است. با توجه به سایز کوچک این نوع دوربین‌ها، امکان تعویض کردن لنز در آنها فراهم نیست. بنابراین لنزی که در این نوع دوربین به کار می‌رود از نوع ثابت است که فقط می‌تواند محدوده خاصی را تحت پوشش قرار دهد. اگر از لنز 2.8 میلیمتری استفاده شود، زاویه دید دوربین تقریبا بین 83 تا 115 درجه خواهد بود. در حالیکه برخی از دوربین‌های سوزنی دارای لنزهای 3.6 میلیمتری هستند. در چنین حالتی زاویه دید دوربین حدود 75 درجه خواهد بود.

1.2. عملکرد دوربین Pinhole

دوربین Pinhole به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند از نقطه‌ای که آن را قرار داده اید، تصاویر را ثبت کند. لنز این دوربین که بسیار کوچک است، نور را عبور می‌دهد و تصویر مناسبی را ارائه می‌کند. سایز تصویر به دست آمده، بستگی به فاصله‌ای دارد که میان شیء مورد نظر و دوربین مینیاتوری وجود دارد.

1.3. مزایا و معایب دوربین مداربسته Pinhole

مسلما بزرگترین مزیتی که می‌توان برای دوربین مداربسته Pinhole در نظر گرفت، استفاده از آن در محیط‌هایی است که نمی‌توان دوربین‌های بزرگ را استفاده کرد. تصاویری که با استفاده از این نوع دوربین‌ها به دست می‌آیند، کاربردی هستند و کیفیت نسبتا قابل قبولی دارند. همچنین این دوربین‌ها دارای میکروفونی هستند که برای ضبط صدای محیط به کار می‌رود.

از طرف دیگر، با وجود اینکه این نوع دوربین‌های سوزنی فاقد قابلیت دید در شب هستند، ولی دارای سنسوری برای تصویربرداری در محیط‌هایی با نور اندک هم می‌باشند.

اصلی‌ترین عیب pinhole، آن است که نمی‌توان هیچ نوع سنسور و چیپ تصویر را در آن به کار برد. ضمن اینکه از حافظه SD هم برخوردار نیست. بنابراین باید تمام تصاویر به صورت زنده از طریق کابل به دستگاه ضبط منتقل شوند تا بتوان آنها را مشاهده کرد.

1.4. کاربرد دوربین مداربسته Pinhole

به طور کلی دوربین مداربسته مینیاتوری پین هول در فضاهای متعددی قابلیت استفاده دارد. در واقع این نوع دوربین‌ها در فضاهایی که باید به صورت غیرمحسوس به مراقبت و نظارت پرداخت، جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کنند. می‌توان آنها را بر روی انواع خودروها نصب کرد و به این ترتیب مانع سرقت آنها شد.

بهترین محل استفاده از دوربین مداربسته PINHOLE در دستگاه‌های ATM، اتاق مراقبت از کودک و یا نظارت بر عملکرد کارکنان است. توجه داشته باشید که در برخی محیط‌ها آرامش و راحت بودن حاضرین اهمیت زیادی دارد. بنابراین می‌توان از این نوع دوربین‌ها استفاده کرد تا ضمن نظارت بر محیط و حفظ امنیت آن، مخل آسایش و آرامش افراد هم نباشد.

2. دوربین مداربسته Pinhole هایک ویژن

دوربین مداربسته پین هول هایک ویژن مدل DS-2CD2D14WD یکی از شناخته شده ترین و محبوب‌ترین انواع دوربین مینیاتوری است. این دوربین دارای وضوح 1 مگاپیکسلی بوده و حساسیت نور در آن 0.01 LUX می‌باشد. فاصله کانونی لنز آن نیز 3.6 میلیمتر می‌باشد. در نتیجه زاویه دید این دوربین حدود 65 درجه است.

 

دوربین Pinhole هایک ویژن مدل DS-2CD2D14WD

دوربین Pinhole هایک ویژن مدل DS-2CD2D14WD

 

دقت داشته باشید که این دوربین مداربسته مینیاتوری در نوع خود بسیار پیشرفته است و از فناوری‌هایی مثل WDR، 3D DNR، BLC و ROI برخوردار است. سنسور تصویر به کار رفته در آن نیز عملکردی شبیه چشم انسان دارد و میتواند میزان نور لازم برای عبور از دوربین را مشخص کند.

برای آشنای بیشتر در رابطه با WDR، BLC و HLC می‌توانید مقاله ما با عنوان “بررسی قابلیت‌های WDR، BLC و HLC  در دوربین مداربسته‌های هایک ویژن” را مطالعه نمایید.

3. دستگاه رکورد سازگار با دوربین مداربسته Pinhole

دوربین مداربسته مینیاتوری Pinhole هایک ویژن از از استاندارد جهانی ONVIF پشتیبانی می‌کند. بنابراین هر نوع دستگاه رکورد که دارای چنین استانداردی باشند، با این دوربین سازگار است.

4. سخن آخر

دوربین مداربسته Pinhole یکی از جذابترین و در عین حال ساده ترین دوربین‌های موجود در جهان است. هایک ویژن یکی از معروفترین تولیدکنندگان این نوع دوربین بوده و محبوبترین محصول آن نیز مدل DS-2CD2D14WD است که نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار قابلیت‌های زیادی دارد.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها