حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن

فهرست مطالب

وقتی یک سیستم دوربین مداربسته را برای اولین بار نصب می کنیم لازم است چند مورد از تنظیمات را که به صورت کلی هستند و برای یک دستگاه و کاربر شخصی سازی شده نیستند و برای عملکرد درست یک سیستم دوربین مداربسته ضروری اند را انجام دهیم. به صورت کلی تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن که برای شروع به کار یک سیستم دوربین مداربسته مورد نیاز هستند عبارتند از:

  • تخصیص آی پی آدرس با استفاده از نرم افزار SADP TOOL و تنظیم کارت شبکه در صورتی که از کامپیوتر برای تنظیم و پیکره بندی دستگاه رکوردر استفاده می کنیم.
  • تنظیم ساعت دستگاه ( در مقاله آموزش تنظیمات ساعت دستگاه‌های NVR و DVR به صورت کلی تنظیم ساعت دستگاه توضیح داده شده است. )
  • فرمت کردن هارد دستگاه برای شروع فرآیند ضبط تصاویر
  • اضافه کردن آی پی دوربین در صورت استفاده از NVR و یا ترکیب دوربین تحت شبکه و دوربین توربو اچ دی در DVR.

تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن با استفاده از مانیتور و موس متصل به دستگاه

دقت شود در ابتدا و در حالی که دستگاه برای اولین بار روشن شده است و می خواهیم تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن را انجام دهیم، دستگاه فعال نباشد و برای فعال شدن آن نیاز است که به آن رمز عبور اختصاص دهیم.

برای تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن در قدم اول لازم است که زبان دستگاه را انتخاب کنیم.

تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن با استفاده از مانیتور و موس متصل به دستگاه

در قدم بعدی ممکن است دستگاه از شما سوال کند می خواهید برای داشتن تصویر بهتر رزولوشن تصویر را مثلا 1920*1080  انتخاب کنید که بهتر است شما در این صفحه NO را انتخاب کنید چون ممکن است رزولوشن با مانیتور شما سازگار نباشد و با مشکل مواجه شوید.

تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن

در صفحه بعد باید رمز عبور یا پسورد مورد نظر خود را اعمال نمایید. این رمز باید حداقل هشت کاراکتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اعداد باشد تا به عنوان رمز قوی شناسایی گردد. قسمت سوم که نیاز است رمز وارد کنیم مربوط به رمز عبور برای اضافه کردن سریع دوربین های تحت شبکه است. با OK کردن این مرحله دستگاه فعال است.

تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن با استفاده از مانیتور و موس

در این مرحله در مورد سوال امنیتی و ایمیل ریکاوری پرسیده می شود که باید آنها را پاسخ دهیم. این سوال های امنیتی در عکس بالا تیک خورده اند وگرنه پرسیده نمی شوند.

در مرحله بعد از ما خواسته می شود  یک الگو برای ورود با استفاده از الگو انتخاب کنیم.

آموزش تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن

سپس وارد ویزارد (دنبال کردن مراحل پیش فرض تنظیم) می شویم که مراحل مختلف برای پیکره بندی را برای ما آماده کرده است:

در قدم اول از ما می خواهد ساعت و ناحیه زمانی را وارد کنیم.

پیکره بندی دستگاه DVR و NVR هایک ویژن

سپس پیکره بندی شبکه را انجام می دهیم:

پیکره بندی دستگاه DVR و NVR هایک ویژن

در مرحله بعد هارد دیسک را از طریق فرمت کردن به دستگاه شناسایی می‌کنیم.

آموزش تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن با استفاده از مانیتور و موس متصل به دستگاه

در مرحله بعد اگر دوربین تحت شبکه ای داریم که می خواهیم آن را روی دستگاه خود اضافه کنیم در این مرحله آن را انجام می دهیم.

نحوه تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن

با انتخاب Next اگر می خواهیم از انتقال تصویر بدون آی پی استاتیک دستگاه استفاده کنیم در این صفحه آن را پیکره بندی می کنیم و در نهایت اگر نیاز به تغییر پسورد admin باشد آن را تغییر می دهیم وگرنه Finish را انتخاب می کنیم. در اینجا تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن پایان یافته است و ضروری است برخی تنظیمات که مختص نیاز کاربر است در ادامه انجام پذیرد.

نحوه تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

در ادامه نحوه تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر شرح داده خواهد شد.

تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

مودم و DH هنگامولیه د تنظیمات استگاه DVR  و NVR با استفاده از کامپیوتر وقتی که DVR  و NVR را برای اولین بار روشن و به شبکه وصل می کنیم دو حالت وجود دارد: یکی این که ما دستگاه را به شبکه ای وصل می کنیم که مCP سرور دارد و حالت دیگر این است که شبکه ای وجود ندارد و ما مستقیم کامپیوتر خود را از طریق کابل شبکه به دستگاه DVR یا NVR وصل کرده ایم.

برای فهم بهتر ارتباط بین کامپیوتر و DVR مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.

بعد از ارتباط شبکه ای بین کامپیوتر و دستگاه DVR و NVR ابتدا نرم افزار SADP TOOL مربوط به برند هایک ویژن را نصب و آن را باز می کنیم. توجه شود که حتما کامپیوتر و دستگاه رکوردر باید در یک شبکه داخلی به هم وصل باشند و روتر بین آنها نباشد. در مقاله آموزش گام به گام اتصال NVR و DVR به کامپیوتر به صورت کامل این روش را توضیح داده ایم.

آموزش گام به گام اتصال NVR و DVR به کامپیوتر

برای شروع تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن ابتدا در لیست دوربین ها و تجهیزات شناسایی شده در نرم افزار دستگاه خود را انتخاب می کنیم. در سمت راست رمز عبور خود را وارد می کنیم. گزینه سوم پسورد را وارد می کنیم که همان رمز اضافه کردن سریع دوربین های تحت شبکه می باشد. بعد از وارد کردن پسوردها Active را انتخاب می کنیم.

آموزش اتصال NVR و DVR به کامپیوتر

در این صفحه با غیر فعال کردن DHCP سرور می توان آدرس آی پی دستگاه را به صورت استاتیک وارد کرد که در این صورت آدرس آی پی دستگاه به DHCP  سرور مرتبط نیست و همواره ثابت خواهد بود.

ما در این مثال آدرس دستگاه را 192.168.1.50 انتخاب می کنیم. حال پس از تغییر آی پی دستگاه رکوردر، آدرس آی پی دستگاه را برای تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن را در نوار آدرس مرورگر اینترنت اکسپلورر می نویسیم و اینتر می کنیم. صفحه لاگین دستگاه برای ما باز می شود.

نحوه اتصال NVR و DVR به کامپیوتر

بعد از وارد کردن نام کاربری و پسوردی که تعریف کردیم وارد پنل هایک ویژن شده و با مراجعه به بخش configuration تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن را شروع می کنیم. در قدم اول ساعت دستگاه را تنظیم می کنیم. برای این کار وارد بخش system از میان گزینه های سمت چپ می شویم.

تنظیمات ساعت دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

در صورتی که ساعت کامپیوتر ما دقیق باشد مانند شکل بالا تیک مربوط به همزمانی با ساعت کامپیوتر را می زنیم تا ساعت دستگاه با ساعت کامپیوتر یکی شود. اگر نه که به صورت دستی ناحیه ی زمانی و ساعت و تاریخ را تنظیم می کنیم.

قدم بعدی فرمت کردن هارد جهت شناسایی آن به سیستم است. برای این کار از میان گزینه های سمت چپ با انتخاب Storage و سپس انتخاب Storage Management و انتخاب هارد، به فرمت کردن هارد اقدام می نماییم.

فرمت کردن هارد دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

در ادامه تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن اگر دوربین آی پی هم وجود داشته باشد که باید در دستگاه اضافه شود آن را اضافه می کنیم. برای این کار از میان گزینه های سمت چپ وارد System  شده و سپس وارد Camera Management شده و دوربین های تحت شبکه را اضافه می کنیم. اگررمز عبور دوربین های تحت شبکه همان رمز عبوری باشد که در هنگام تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن در بخش Chanel Password تعریف کردیم می توان با اضافه کردن سریع به راحتی تعداد زیادی دوربین را به صورت همزمان اضافه کنیم در غیر این صورت با استفاده از گزینه add دوربین ها را تک تک به دستگاه رکوردر اضافه می کنیم.

در DVR های با فریم ویر جدید هایک ویژن این قابلیت وجود دارد که با غیر فعال نمودن برخی از کانال های ورودی آنالوگ به جای آنها دوربین تحت شبکه اضافه کرد که در صورت نیاز این کار را در صفحه اول در قسمت Camera Management انجام می دهیم. دقت شود دوربین هایی که به این روش اضافه می شوند فارق از تعداد دوربین آی پی است که DVR می تواند به صورت پیش فرض اضافه کند.

آموزش تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

سپس وارد سربرگ IP Camera شده و دوربین های آی پی را اضافه می کنیم. گفتیم اگر رمز عبوری که به دوربین ها اختصاص دادیم همانی باشد که به دستگاه معرفی کردیم می توانیم از روش اضافه کردن سریع استفاده کنیم.

آموزش تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

سپس از میان لیست، دوربین های مورد نظر خود را انتخاب و ok می کنیم.

آموزش تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

اما اگر رمز عبور دوربین ها متفاوت باشد با کلیک به روی add و سپس با وارد کردن مشخصات دوربین مانند آی پی، پورت، رمز عبور و نام کاربری دوربین را به دستگاه اضافه می کنیم.

تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR با استفاده از کامپیوتر

تنظیمات اولیه دستگاه DVR و NVR

در اینجا تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن با استفاده از کامپیوتر به پایان رسیده و باید تنظیمات لازم و شخصی سازی شده برای کاربر را انجام دهیم.

تیم هایک ویژن لند مفتخر است تا اطلاعات خود را در موضوعات مختلف در زمینه دوربین مداربسته با شما عزیزان به اشتراک بگذارد. لطفا جهت مشاوره و کارشناسی با ما در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها