حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

آموزش آپدیت فریمور دوربین هایک ویژن

12

5 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش آپدیت فریمور دوربین هایک ویژن

فهرست مطالب

همانطور که در اکثر مقالات یادآوری شده یکی از مولفه های اصلی یک سیستم که قرار است تحت شبکه داده خدماتی را ارائه دهند، نرم افزار آنها و خصوصا به روزرسانی مداوم آن از سوی کمپانی ارائه دهنده است.

این بدان دلیل است که شبکه های داده مدام در حال تغییر و گسترش هستند و نرم افزارهایی که قرار است در این شبکه کار کنند باید به روز شوند و مطابق با نیاز مشتری تغییر کنند.

از طرفی هر سیستمی که دارای نرم افزار است و مبتنی بر یک نرم افزار کار می‌کند قطعا به مرور زمان و با فعالیت های مختلف ممکن است موارد و مشکلاتی (باگ نرم افزاری) در آن مشاهده گردد که در هنگام طراحی دیده نشده؛ یا این مشکل در هنگام طراحی مطرح نبوده است. لذا لازم است یک کمپانی حرفه ای به روز رسانی های نرم افزاری تجهیزات خود را مطابق با نیازهای تولید خود در اختیار کاربران قرار دهد تا بیشترین کارایی تجهیزات تولیدی همواره در اختیار کاربران باشد. مثلا نیازی نرم افزاری که در ابتدای طراحی محصول مورد نیاز کاربر نبوده و در بخش نرم افزاری تجهیز پیش بینی نشده است و حالا تبدیل به یک نباز برای کاربر شده، می‌تواند دلیلی برای آپدیت فریمور یا نرم افزار یک تجهیز باشد.

از آن جایی که در سیستم های دوربین مداربسته نرم افزار یکی از مهمترین بخش های این سیستم ها هستند و همواره کاربران با آن در ارتباط‌ اند و  با توجه به مهم بودن امنیت در سیستم های دوربین مداربسته، مسئله به روز بودن و بدون اشکال بودن نرم افزار در این سیستم ها امری ضروری است.

بدیهی است که در ارائه اولیه یک نرم افزار همواره ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که از آن به عنوان باگ نرم افزاری یاد می‌کنند. همچنین ممکن است نیازی به نیازهای کاربران اضافه شود که در هنگام طراحی اولیه این نیاز مطرح نبوده است. از این رو یکی از مشخصه های یک برند حرفه ای دوربین مداربسته به روز رسانی نرم افزارهای آن محسوب می‌شود.

هایک ویژن به عنوان پر فروش ترین برند دوربین مدار بسته در دنیا، همواره سعی کرده به روزرسانی مرک افزار و فریمور تجهیزات خود را مورد توجه قرار دهد. می توان یکی از نقاط قوت کمپانی هایک ویژن که در سال های اخیر باعث رشد خیره کننده استفاده از سیستم های تولیدی این شرکت در بخش های مختلف در دنیا شده است را قدرتمند بودن نرم افزار این کمپانی بیان کرد. نرم افزارهای قدرتمندی که همواره به روز رسانی می شوند و با حذف اشکالات احتمالی کاربر پسندتر شده و کارایی آنها افزایش پیدا می کند.

-توجه داشته باشید، آپدیت کردن نرم افزار دوربین مداربسته هایک ویژن که به آن فریم ویر (firmware) می گویند کار  تخصصی بوده که نیاز به کمی دانش برای انجام آن وجود دارد. برای انجام این کار لازم است شما از مدل دستگاه خود آگاهی کامل داشته باشید.

در این مقاله آپدیت فریمور دوربین هایک ویژن با استفاده از ارتباط کامپیوتر با دستگاه شرح داده می شود.

آپدیت فریمور دوربین هایک ویژن

در مقاله ارتباط “آموزش اتصال NVR و DVR به کامپیوتر (بخش 1)”  نحوه تنظیمات اولیه برای ارتباط کامپیوتر با دستگاه DVR و NVR شرح داده شده است. بعد از اینکه مطمئن شدیم کامپیوتر ما با دستگاه ارتباط دارد آدرس آی پی آن را در قسمت نوار آدرس مرورگر خود یاداشت می کنیم و وارد صفحه دستگاه می شویم.

آپدیت فریمور دوربین هایک ویژن

سپس وارد سربرگ configuration شده و در قسمت system  و در سربرگ general اطلاعات دستگاه را مشاهده می کنیم. دراینجا مدل دستگاه قابل مشاهده است.

بروز رسانی نرم افزار Frimware

حال که مدل دستگاه را می دانیم در اینترنت و در یک موتور جستجو مانند گوگل کلمه  hikvision firmware  را جستجو می کنیم.

آپدیت فریمور دستگاه هایک ویژن

وارد سایت هایک ویژن شده و در قسمت جستجوی سایت مدل دستگاه خود را وارد و جستجو می نماییم و سپس با مشاهده آن روی آن کلیک می کنیم.

آپدیت Frimware هایک ویژن

در صفحه مربوط به دستگاه و در انتهای صفحه، firmware  های ارائه شده دستگاه قابل مشاهده است.

به روز رسانی Frimware هایک ویژن

 

به روی آخرین ورژن از firmware مناسب که ارائه شده است کلیک کرده (فریمور مناسب ما در ایران، فریمور آسیا است) وارد صفحه زیر شده Agree with these term  را انتخاب کرده و ادامه می دهیم.

آموزش آپدیت فریمور هایک ویژن

منتظر می مانیم تا فرآیند دانلود پایان فریمور پذیرد. بعد از اتمام دانلود وارد فایل دانلود شده و آن را از حالت فشرده خارج و در یک فولدر در دسترس جهت معرفی آن به دستگاه هایک ویژن خود قرار می دهیم.

حال مجددا وارد کنسول وب دستگاه هایک ویژن خود شده و از قسمت  configuration وارد قسمت  system  و سپس وارد قسمت maintenance  شده و  در بخش upgrade به روی browse کلیک کرده و آدرس فایلی که در قسمت قبل از حالت فشره خارج کردیم را می دهیم. در نهایت به روی upgrade کلیک میکنیم تا فرآیند شروع و تکمیل گردد.

به روز رسانی Frimware دوربین هایک ویژن

 

در این قسمت پیامی مبنی بر اینکه بعد از اتمام مراحل upgrade دستگاه ری استارت می شود نشان داده می شود که با قبول کردن آن ستون فرآیند شروع به پر شدن می کند.

با اتمام مراحل نصب دستگاه ری استارت شده و با شروع مجدد با firmware  به روز شده دستگاه بالا خواهد آمد. هرگونه خطا مانند دانلود اشتباه نرم افزار یا موارد دیگر منجر به خطا و عدم ارتقا فریمور دستگاه خواهد شد. همچنین باید دقت نمود در هنگام ارتقا و به روزرسانی دستگاه، برق آن به هیچ وجه نباید قطع گردد چون ممکن است باعث آسیب به دستگاه شود.

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها