حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

آموزش نصب و اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش نصب و اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

فهرست مطالب

در این مقاله آموزش نصب و اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 ارائه خواهد شد. نرم افزار IVMS4500 نرم افزار مدیریت تصاویر سیستم‌های دوربین مدار بسته برند هایک ویژن است. این نرم افزار پنلی قدرتمند و کاربرپسند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این نرم افزار تقریبا همه ابزارهایی که یک کاربر برای استفاده سیستم دوربین مدار بسته خود نیاز دارد پیش‌بینی شده است. البته که طراحی مناسب و کاربرپسند آن منجر شده است تا کاربر ابزارهایی مورد نیاز خود را به راحتی در فضای نرم‌ افزار پیدا کند. لازم به ذکر است نرم افزار مدیریت تصاویر مناسب برای استفاده در کامپیوتر و فضای ویندوز IVMS4200 است.

برای شروع باید نرم افزار را از درگاه‌های مناسب با سیستم عامل خود دانلود و نصب کرد، مثلا برای دانلود برای سیستم عامل اندروید از GooglePlay، برای IOS از APPStore استفاده نمود. در این درگاه‌ها با جستجو کردن نام نرم افزار IVMS4500 و با انتخاب آن که آیکون آموزش نصب و اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500  دارد آن را نصب می‌کنیم.

بعد از نصب وارد محیط نرم افزار می‌شویم که از ما خواسته می‌شود منطقه و کشور خود را وارد کنیم. که در این قسمت Asia—Iran انتخاب می‌گردد.

انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500

انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500

با ورود به نرم افزار با محیط همانند تصویر زیر روبرو خواهیم شد.

انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500

بالای صفحه سمت چپ   انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500  منوی دستگاه وجود دارد و پس از انتخاب آن با این بخش ها مواجه می شویم.

انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500

بخش هاب مختلف تصویر بالا به صورت اختصار و کلی در جدول زیر  شرح داده شده است:

Menu

با ثبت نام در سرور فضای ابری هایک ویژن می‌توان دستگاه خود را بدون آی پی استاتیک مشاهده کرد

Not Logged In

مشاهده زنده، ضبط پخش زنده، کنترل خروجی آلارم، کنترل دوربین چشم ماهی و PTZ و …

Live View

مشاهده تصاویر ضبط شده و دانلود آنها

Remote Playback

مدیریت دستگاه‌های مرتبط با نرم افزار

Devices

فعال کردن نوتیفیکیشن آلارم و کنترل آلارم دستگاه‌ها

Alarm

مشاهده تصاویر و عکس‌های دانلود شده

Picture &video

پنل مدیریت نرم افزار

configuration

نحوه‌ی اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 (Manual Adding)

نکته قابل توجه این است که قبل از اینکه به اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 اقدام کنیم باید زیرساخت مناسب برای این کار مانند اتصال درست سیستم دوربین مدار بسته به شبکه و تنظیمات صحیح آن را انجام داده باشیم. استراتژی خود برای انتقال تصویر را بشناسیم و مطابق با آن تنظیمات را انجام می‌دهیم. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله می‌توانید مقاله “آموزش انتقال تصویر با استفاده از اینترنت و بدون استفاده از اینترنت” را مطالعه فرمایید.

در این مقاله قصد داریم اضافه کردن دستگاه DVR-NVR-IPC در نرم افزار به صورت دستی یا Manual Adding را بررسی کنیم و لذا منو را انتخاب و وارد بخش Device می‌شویم. بهتر است دستگاهی که به صورت پیش فرض در نرم افزار وجود دارد را حذف کنیم.

اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

برای شروع کار روی گزینه آموزش نصب و اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 در بالای صفحه سمت راست کلیک می‌کنیم. و سپس Manual Adding را انتخاب می‌کنیم.

انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500

با انتخاب گزینه Manual Adding  صفحه زیر برای ما باز خواهد شد.

انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500

در این صفحه برای ارتباط با دستگاه خود موارد مورد نیاز را پر می‌کنیم. در ادامه بخش‌های مختلف این صفحه شرح داده شده است.

Alias

اختصاص یک نام مستعار دلخواه به دستگاه است و می‌توان برای اینکه خصوصا وقتی چند دستگاه مختلف (مثلا دستگاه نصب شده در کارخانه، دفتر کار، ویلا و …) داریم بتوانیم آنها را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهیم.

Register Mode

در این بخش می توان با توجه به استراتژی ارتباط با دستگاه رکوردر خود که داریم و می‌توان چهار گزینه را انتخاب کرد که در شکل زیر مشاهده می‌کنیم:

انتقال تصویرهایک ویژن با IVMS4500

Hik-Connect domain

hik-Connect یک سرویس انتقال تصویر رایگان و بدون نیاز به آی پی استاتیک است که کمپانی هایک ویژن برای تجهیزات نظارت تصویری خود ارائه کرده است. هنگامی که می‌خواهیم با استفاده از سرورهای hik-Connect تصاویر خود را از راه دور مشاهده کنیم، در آنها ثبت نام کرده و سریال دستگاه خود را در آنها وارد کردیم می‌توانیم از این بخش استفاده کنیم.

HiDDNS

مانند Hik-Connect   که سرورهای فضای ابری هایک ویژن است سرورهای دیگری نیز هستند و وقتی از آنها برای انتقال تصویر خود استفاده می‌کنیم این گزینه باید انتخاب شود.

IP/Domain

وقتی با استفاده از آی پی استاتیک که از سرویس دهنده اینترنت خود دریافت کردیم (که این روش بهترین روش و با سرعت بالا است) استفاده می‌کنیم این گزینه انتخاب می‌شود.

IP Server

از طریق IP Server می توانید به دستگاه دسترسی داشته باشید. در این صورت باید آدرس IP سرور و شناسه دستگاه را که نام دستگاه یا شماره سریال دستگاه است در سرور خود تنظیم کنید.

نام کاربری است که کاربر برای ارتباط با دستگاه در اختیار دارد. این نام کاربری به صورت دسترسی کامل admin است. وقتی کاربرانی داریم که نمی‌خواهیم دسترسی کامل به آنها بدهیم و یا می‌خواهیم هر کاربر با نام کاربری خود وارد دستگاه شود باید ابتدا نام‌های کاربری و دسترسی‌های آنها را در دستگاه خود تعریف کنیم.

User Name

نام کاربری است که کاربر برای ارتباط با دستگاه در اختیار دارد. این نام کاربری به صورت دسترسی کامل admin است. وقتی کاربرانی داریم که نمی‌خواهیم دسترسی کامل به آنها بدهیم و یا می‌خواهیم هر کاربر با نام کاربری خود وارد دستگاه شود باید ابتدا نام‌های کاربری و دسترسی‌های آنها را در دستگاه خود تغریف کنیم. آموزش این کار در مقاله دیگر هایک ویژن لند با عنوان “آموزش تعریف کاربر جدید در DVR/NVR هایک ویژن” شرح داده شده است.

Password

نام کاربری را که برای هر کاربر و در تعریف کاربر در نظر گرفتیم در این بخش وارد می‌کنیم

Camera No

بعد از اینکه ارتباط با دستگاه برقرار شد مطابق با دستگاه و دوربین‌هایی که به آن متصل است این فیلد اتوماتیک پر می‌شود. مثلا وقتی دستگاه ما یک DVR 16 کانال است فارق از اینکه چه تعداد دوربین توربو اچ دی به دستگاه متصل است این عدد 16 خواهد شد(خانه‌های نرم افزار مربوط به کانال‌هایی که دوربین به آن متصل نیست NO vedio نمایش داده می‌شود ).

وقتی NVR 16 کانال است که مثلا 14 دوربین به آن متصل است این عدد 14 خواهد شد (خانه خالی یا مانند DVR که No Video باشد وجود نخواهد داشت). حال اگر دستگاه DVR 16 کانالی داریم که یک دوربین تحت شبکه نیز روی آن اضافه شده است فارق از اینک تعداد دوربین‌های توربو اچ دی متصل به دستگاه چه تعداد است این عدد 17 خواهد شد.

در نهایت و وقتی تمام فیلدهای مورد نیاز مطابق توضیحات بالا تکمیل شد، حال برای ذخیره شدن آنها و ارتباط با دستگاه گزینهManual Adding  در بالای صفحه سمت راست را انتخاب می‌کنیم. اگر هنگامی که از دستگاه DVR یا NVR استفاده می‌کنیم، تعداد Camera No. به تعداد دوربین‌ها تغییر خواهد کرد. این یعنی ارتباط با دستگاه برقرار شده است در غیر این صورت مشکلی وجود دارد که باید بررسی گردد.

بخش‌های دیگر مربوط به اضافه کردن دستگاه در نرم افزار در مقاله بعدی به تفصیل شرح داده خواهد شد. لازم به ذکر است که مهمترین و پرکاربردترین بخش در اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن درIVMS4500 همان Manual Adding است که در این مقاله شرح داده شده است.

 

امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد و در جهترشد آگاهی بهتر بیشتر شما عزیزان موفق عمل کرده باشد.

مقالاتی که نیاز است در جهت تکمیل این موضوع مطالعه شوند به ترتیب عبارت اند از:

  1. آموزش نرم افزار IVMS-4500-بخش اول
  2. مشاهده تصاویر ضبط شده نرم افزار IVMS4500

 

 

مقالات مرتبط

Avatar

دانلود نرم افزارهای کاربردی هایک ویژن

ادامه مطلب

Avatar

آموزش نرم افزار IVMS-4500-بخش اول

ادامه مطلب

Avatar

IVMS4500 مشاهده تصاویر ضبط شده نرم افزار

ادامه مطلب

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها