حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

آموزش نرم افزار IVMS-4500 بخش اول

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش نرم افزار IVMS-4500 هایک ویژن |نصب و معرفی منو

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم آموزش نرم افزار IVMS-4500 و قسمت‌های مختلف آن را که یکی از نیازهای اساسی کاربران سیستم‌های دوربین مدار بسته هایک ویژن است را ارائه دهیم. نرم افزار IVMS-4500 ،نرم افزار کاربردی مدیریت تصاویر برند هایک ویژن است که مناسب برای نصب در سیستم عامل‌های اندروید، IOS و مک می‌باشد. نسخه ویندوز نرم افزار مدیریت تصویر هایک ویژن، نرم افزار IVMS-4500 است.

اخیرا و با پیشرفت‌های اینترنت و شبکه‌های داده، سیستم نظارت تصویری یا دوربین مداربسته بدون دسترسی به تصاویر دوربین‌ها و همچنین تصاویر ضبط شده آن از راه دور تقریبا کارایی ندارد. برای این منظور تولید کنندگان از چندین سال قبل اقدام به اضافه نمودن قابلیت ارتباط با شبکه در دستگاه‌های رکوردر (DVR-NVR) کرده اند.

قابلیت ارتباط با شبکه در سیستم دوربین مدار بسته شامل دسترسی به تصاویر در شبکه داخلی (داخل منزل یا اداره – بدون استفاده از اینترنت) و دسترسی از راه دور (اینترنت) می‌باشد. برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله ما “انتقال تصویر دوربین هایک ویژن با اینترنت و بدون اینترنت” در این زمینه را مطالعه فرمائید.

انتقال تصویر

به عمل مشاهده تصویر در بستر شبکه داده (شبکه داخلی و اینترنت) انتقال تصویر می‌گویند. به عبارتی ما یک روش مشاهده تصاویر با استفاده از مانیتور و موس متصل به دستگاه داریم که به آن دسترسی محلی(Local) می‌گوئیم. روش دیگر استفاده از سیستم‌های تحت شبکه است که به آن دسترسی ریموت می‌گوئیم. در دسترسی ریموت تصاویر بر بستر داده منتقل می‌شوند که از این رو به آن انتقال تصویر نیز می‌گویند.

در انتقال تصویر باید تنظیمات شبکه داده به درستی انجام شود. این کار نیازمند داشتن دانش حداقلی نسبت به شبکه‌های داده است. نحوه انتقال و تنظیم شبکه داده و انتقال تصویر موضوع این مقاله نیست و می‌تواند آنها را در مقاله‌های دیگر سایت ما در زمینه انتقال تصویر دوربین مدار بسته آموزش ببینید. در این مقاله خود نرم افزار و قسمت‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و آموزش داده می‌شود.

نرم افزار IVMS-4500

نرم افزار IVMS-4500 را می توانید با توجه به سیستم عامل گوشی یا تبلت خود از پلتفرم دانلود نرم افزار خود مانند google Play و یا APP Store دانلود کرده و نصب کنید. در ابتدا نرم افزار از شما می‌‌خواهد کشور خود را انتخاب کنید.

در قدم بعدی وارد محیط نرم افزار می‌شویم.

نرم افزار IVMS-4500

بالای صفحه نرم افزار IVMS-4500 دو آیکن مهم وجود دارد. شماره 1 منوی نرم افزار است و بخش مشخص شده با شماره 2 لیست دستگاه‌هایی است که نرم افزار با آنها ارتباط دارد.

منوی نرم افزار IVMS-4500

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود منوی نرم افزار IVMS4500 دارای هفت قسمت است. که در ادامه به بررسی هر کدام میپردازیم.

نرم افزار IVMS-4500

قسمت 1 (Live View) مربوط به مشاهده زنده تصاویر دوربین‌هایی است که نرم افزار با آنها ارتباط دارد.

قسمت 2 (Remote Playback) مربوط به مشاهده تصاویر ضبط شده دستگاه‌های مرتبط است.

قسمت 3 (Devices)  در این قسمت دستگاه‌هایی را که می‌خواهیم نرم افزار با آنها ارتباط داشته باشد را تعریف می‌کنیم.

 قسمت 4 (Alarm)  با ورود به این بخش با لیست دستگاه‌هایی که به نرم افزار IVMS-4500 اضافه کرده‌ایم روبرو می‌شویم. در این بخش می‌توان آلارم دستگاه‌هایی را که می‌خواهیم برای ما اعلام شود را مشخص کنیم. البته که در ابتدا باید تنظیمات آلارم دستگاه به درستی انجام شده باشد.

قسمت 5 (Picture&Video)  در این بخش می‌توانیم تمام تصاویر و عکس‌های که از دوربین‌های مختلف گرفته‌ایم را ببینیم.

قسمت 6 (Configuration)  تنظیمات خود نرم افزار می‌باشد.

قسمت 7 (Not Logged in) مربوط به زمانی است که می‌خواهیم از سرویس Connect Hik استفاده کنیم و مراحل ثبت آن را انجام داده‌ایم. با لاگین کردن در این بخش دستگاه‌هایی که به صورت فضای ابری (Cloud) با آنها در ارتباط هستیم را می‌‌بینیم.

لیست دستگاه‌های قابل مشاهده متصل به نرم افزار IVMS-4500

در صفحه اصلی نرم افزار بخش دیگر لیست دوربین های قابل مشاهده است که در شکل زیر در قسمت 2 نشان داده شده است.

نرم افزار IVMS-4500

این بخش لیست دستگاه‌هایی را که به نرم افزار جهت مشاهده معرفی کرده‌ایم را نشان می‌دهد. شکل زیر لیست دستگاه‌هایی که با نرم افزار ارتباط دارند را نشان می‌دهد.

در این لیست می‌توانیم دوربین یا دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و تصاویر آن را مشاهده کنیم. حتی می‌توانیم از هر دستگاه اضافه شده به نرم افزار  تعداد محدودی دوربین را نمایش دهیم و در صفحه اصلی تعدادی دوربین شخصی سازی شده از دستگاه‌های مختلف که مثلا در مکان‌های متفاوت نصب شده‌اند را ببینیم. در ادامه آموزش نرم افزار  IVMS-4500 به لیست دوربین‌ها (Camera List) میپردازیم.

در تصویر زیر در بخش 1 دستگاه را انتخاب می‌کنیم. در بخش 2 می‌توان انتخاب کرد کل دوربین‌های یک دستگاه پخش شود و یا حتی تعدادی که میخواهیم را می‌توانیم انتخاب کنیم، بعد از انتخاب دوربین‌ها می‌توان با کلیک به روی Start Live View  تصاویر را مشاهده کرد. دقت شود در جلوی Start Live View یک عدد داخل پرانتز نوشته شده است که نشانگر تعداد کل دوربین انتخاب شده برای پخش می‌باشد.

نرم افزار IVMS-4500

یک گزینه در این صفحه وجود دارد که در قسمت شماره 5 شکل نشان داده شده است. وقتی دوربین‌های دلخواه خود را برای پخش انتخاب کردیم می‌توانیم این دوربین‌های انتخاب شده را به عنوان یک  View دلخواه ذخیره کنیم تا در آینده با انتخاب View های ذخیره شده که از بخش 6 تصویر به آنها دسترسی داریم بتوانیم به سرعت به تصاویر مورد نظر خود در دستگاه‌های مختلف دسترسی پیدا کنیم. حداکثر تعداد 32 دوربین برای مشاهده زنده قابل انتخاب است.

اگر فقط یک دوربین در زیر مجموعه دوربین اضافه شده به نرم افزار وجود داشته باشد مانند قسمت 7 نشان داده خواهد شد.

پایین صفحه در صفحه Live View بخش‌های شماره گذاری شده در تصویر زیر وجود دارد.

با باز شدن تصاویر می توان با دابل کلیک کردن به روی هرتصویر آن تصویر را به صورت تک خانه و باز شده در قاب نرم افزار مشاهده کرد.

نرم افزار IVMS-4500

در قسمت 1 می‌توانیم انتخاب کنیم که صفحه تصویر به صورت همزمان چند دوربین را نمایش دهدو که تعداد 1 و 4 و 9 و 16 را می‌بینیم.

یک نقطه وسط تصویر وجود دارد که در صورتی که مثلا ما 12 دوربین داریم و صفحه 4 تایی را انتخاب کرده‌ایم این نقاط به 3 عدد تبدیل می‌شود (مانند تصویر زیر) که هر نقطه نشانگر یک صفحه چهارتایی است.

نرم-افزار-IVMS-4500

اگر صفحه را یکی انتخاب کنیم به صورت 1/X تبدیل می‌شود که X  تعداد کل دوربین انتخاب شده است. در تصویر زیر x برابر 9 است به این معنی که 9 عدد دوربین داریم.

نرم-افزار-IVMS-4500

پایین صفحه در بخش Live View گزینه هایی وجود دارد که در ادامه شرح داده خواهد شد.

 نرم افزار IVMS-4500

2: عکس گرفتن از تصویر دوربین انتخاب شده

3: فیلم گرفتن از تصویر دوربین انتخاب شده(دقت شود هر کیفیت تصویری که روی صفحه نمایش داده شود یا همان کیفیت ضبط تصویر (عکس و ویدئو) در نرم افزار IVMS-4500 در این بخش انجام می‌شود.)

4: کنترل دوربین گردان

5: انتخاب کیفیت جریان تصویر

با انتخاب این بخش سه گزینه Clear که همان پخش با جریان اصلی تصویر (Main Stream) است و دارای کیفیت بالا بوده و همان جریان تصویر است که ضبط می‌شود.

نرم افزار IVMS-4500

Fluent که همان جریان ثانویه تصویر (Sub Stream) و دارای کیفیت پایین‌تر است و در نهایت Custom  که توسط کاربر تعیین می‌گردد می‌باشد.

6: با انتخاب گزینه شماره 6 تصویرهای انتخاب شده اگر در حالت پخش باشند متوقف و اگر در حالت توقف باشند پخش خواهند شد.

با لمس بخش پایین صفحه و کشیدن آن به سمت راست گزینه‌های دیگر موجود ظاهر می‌شوند. در ادامه آموزش نرم افزار  IVMS-4500   به بررسی این بخش‌ها می‌پردازیم.

نرم-افزار IVMS-4500

7: قطع و وصل کردن پخش صدای (در دوربین‌های دارای میکروفن)

8: فعال اسپیکر دوربین و ارسال صدا برای پخش از دوربین (در دوربین‌های دارای اسپیکر)

9: تنظیم آلارم

10: قابلیت زوم دیجیتال به روی تصویر

11: قابلیت بسط دوربین Fish Eye

در این مقاله سعی شد بخش Live view  نرم افزار به طور مفصل شرح داده شود. بخش های دیگر نرم افزار در مقاله‌ی دیگر با عنوان”آموزش نرم افزار IVMS-4500-بخش دوم” شرح داده خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید پس از مطالعه‌ی این مقاله مقالات مرتبط با آن را مشاهده نمایید. به ترتیب عبارت اند از:

  1. آموزش نصب و اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500
  2. مشاهده تصاویر ضبط شده نرم افزار IVMS4500
2 1 رای
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها