حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

فهرست مطالب

در مقاله “آموزش نصب و اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن در IVMS4500اضافه کردن دستی دستگاه هایک ویژن به نرم افزار آموزش داده شد. در ادامه نحوه اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 شرح داده خواهد شد.

همانطور که در مقاله قبل شرح داده شد برای اضافه کردن دستگاه در نرم افزار باید به منوی نرم افزار آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 (در بالای صفحه اصلی نرم افزار در سمت چپ) مراجعه و سپس وارد بخش Device می شویم.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

در ادامه وارد بخش Device شده و در بالای صفحه سمت راست با اننخاب علامت به علاوه وارد قسمت اضافه کردن دستگاه به نرم افزار خواهیم شد.

آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

با انتخاب علامت آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 گزینه‌های زیر برای انتخاب برای ما باز خواهد شد:

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

در مقاله قبل بخش اصلی و پر کاربرد این قسمت یعنی Manual Adding  شرح داده شد. در ادامه بخش‌های دیگر این منو را شرح خواهیم داد.

نحوه‌ی اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

در این بخش دو روش اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 به طور کامل بررسی خواهد شد:

  1. اسکن QR کد (Scan QR code)
  2. WIFI Configuration
  3. Online Device

نحوه‌یاضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 با اسکن QR کد

در این بخش اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 با اسکن QR  کد به طور کامل شرح داده خواهد شد.

اولین بخش قابل انتخاب این منو Scan QR Code است. با استفاده از این گزینه می‌توان با اسکن کردن QR کد موجود در منوی دستگاه عملیات اضافه کردن دستگاه به نرم افزار را انجام داد. برای دسترسی به این QR کد دو روش استفاده از نرم افزار IVMS4200  و استفاده از مانیتور متصل به دستگاه وجود دارد.

IVMS4200  نرم افزار ویندوز برند هایک ویژن است. روش دسترسی با استفاده از مانیتور متصل به دستگاه که به روش محلی (Local) نیز مشهور است.

برای دسترسی به QR کد از روش مانیتور متصل به دستگاه مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

Device Local Menu: Manu -> Maintenance -> Device Info.

با ورود به بخش Device Info میتوان علاوه بر مشخصات دستگاه QR کد آنرا نیز مشاهده کرد.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

همچنین امکان اسکن QR کد دستگاه با استفاده از نرم افزار IVMS4200 که البته ورژن آن باید از V2.3.0.4 بالاتر باشد نیز وجود دارد.

برای این کار وارد نرم افزار شده و در قسمت Control Panel وارد بخش Device Management  شده و سپس  Server و یا در ورژن‌های جدیدتر بخش Devices را انتخاب می‌کنیم. ابتدا باید دستگاه در نرم افزار IVMS4200 اضافه شده باشد و نرم افزار آن را شناسایی کرده باشد.

آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

در این بخش به هر نحوی که نرم افزار IVMS4200 ویندوز توانسته با دستگاه ارتباط برقرار کند به همان روش نیز نرم افزار IVMS4500 اندروید و یا IOS قادر خواهد بود با نرم افزار ارتباط برقرار کند.

نحوه‌ی اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 با WIFI Configuration

برای اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 با WIFI Configuration با کلیک به روی آیکون آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 قسمت WIFI Configuration را انتخاب می‌کنیم. در صفحه باز شده باید سریال 9 رقمی دستگاه که به روش‌های مختلف مانند لیبل پست دستگاه، نرم افزار SADP، از منوی تنظیمات داخل دستگاه و در بخش درباره دستگاه و یا استفاده از نرم افزار IVMS می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد را وارد کنیم.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن با WIFI Configuration

همچنین می‌توان با انتخاب آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 در قسمت بالا سمت راست بارکد سریال دستگاه را اسکن کرد. با وارد کردن و یا اسکن بارکد سریال دستگاه از روی لیبل پشت دستگاه نام شبکه‌ای که دستگاه به آن متصل است و ما می‌خواهیم از طریق وای فای به آن متصل شویم نشان داده می‌شود. در این مرحله نیاز است رمز وای فای وارد شود.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن با WIFI Configuration

با وارد کردن رمز صفحه زیر مشاهده خواهد شد.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن با WIFI Configuration

در این صفحه نکاتی در مورد اضافه کردن درست دستگاه یادآوری شده است. با انتخاب گزینه Next آی پی و پورت دستگاه شناسایی شده است و لازم است در این صفحه  User Name و Password دستگاه را وارد نماییم.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن با WIFI Configuration

در انتها با انتخاب علامت ذخیره آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 در بالای صفحه سمت راست داده‌ها ذخیره شده و می‌توان تصاویر را مشاهده نمود. لازم به ذکر است با استفاده از این روش فقط تصاویر را می‌توان در شبکه داخلی و هنگامی که به وای فای شبکه‌ای که دستگاه DVR-NVR به آن متصل است وصل هستیم مشاهده نماییم. این روش برای انتقال اینترنتی تصاویر کارایی ندارد.

نحوه‌ی اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 به صورت Online Device

هنگامی که در قسمت Device  در منوی نرم افزار IVMS4200 روی گزینه آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 کلیک می‌کنیم، با انتخاب گزینه Online Device تمام دستگاه‌های آنلاین متصل به شبکه‌ای که ما نیز به آن متصل هستیم به ما نمایش داده می‌شود.

نکته قابل توجه در این بخش این است که باید دوربین و گوشی ما که نرم افزار IVMS4500 روی آن نصب شده است، در یک شبکه داخلی باشند و ارتباط آنها از طریق لایه دو شبکه باشد.

به عبارتی باید بین گوشی و دستگاه هایک ویژن روتری وجود نداشته باشد که ارتباط آنها در لایه سه یا لایه آی پی صورت نگرفته باشد که در این صورت دستگاهی شناسایی نخواهد شد. به زبان ساده بین دستگاه هایک ویژن و گوشی سوئیچ شبکه باشد و نه روتر.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 به صورت Online Device

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌شود نوع دستگاه و آی پی شناسایی شده است. همچنین فعال (Active) بودن دستگاه نیز نشان داده شده است.

با کلیک روی دستگاه مورد نظر وارد صفحه بعد می‌شویم. البته در مواقعی که چند دستگاه در شبکه موجود باشد می‌توان دستگاه‌های مختلف را مشاهده و انتخاب کرد.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 به صورت Online Device

در صفحه باز شده مشخصات کلی دستگاه نشان داده شده است، در ادامه و با انتخاب Add در پایین صفحه به بخشی که وارد کردن User Name و Password  است وارد می‌شویم. بهتر است در این قسمت نام دستگاه را نیز تغییر داده و نام دلخواه خود را وارد کنیم.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 به صورت Online Device

با کلیک به روی علامت آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 در بالای صفحه سمت راست اطلاعات دستگاه ذخیره شده و می‌توانیم تصاویر را مشاهده کنیم.

 Generating QR Code

با استفاده از این بخش می‌توان تصویر QR کدی تولید کرد که حاوی اطلاعات دستگاه است و می‌توان این عکس را در گافری خود برای اضافه کردن مجدد دستگاه و یا اضافه کردن دستگاه در نرم افزار در گوشی دیگر استفاده کرد.

با انتخاب چند دستگاه از میان دستگاه‌های اضافه شده در نرم افزار می‌توان با اسکن این QR کد چند دستگاه را به صورت دسته‌ای به نرم افزار خود اضافه کرد.

وقتی در بخش Device  در منوی نرم افزار IVMS4200 گزینه آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 در بالای صفحه سمت راست را انتخاب می‌کنیم، از میان گزینه‌ها Generating QR Code را انتخاب می‌کنیم. در ادامه می‌توانیم دستگاه و یا دستگاه‌های مورد نظر خود را از میان لیست دستگاه‌های اضافه شده در نرم افزار انتخاب کنیم.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

با انتخاب Generate QR code کد مورد نظر ما برای دستگاه‌‌های انتخاب شده آماده تولید است.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

در ادامه صفحه‌ای باز می‌شود که از ما یک گذرواژه چهار رقمی درخواست می‌کند. با زدن گذرواژه و انتخاب Next کد QR ساخته می‌شود.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

با انتخاب SAVE می‌توان تصویر qr کد را ذخیره و در آینده استفاده کرد.

قدرت پسورد

بعد از اضافه شدن دستگاه به نرم افزار به صورت اتوماتیک قدرت پسورد دستگاه برای آگاهی کاربر نمایش داده خواهد شد که کاربر با توجه به آن می‌تواند در مورد تغییر دادن و یا حفظ رمز بر اساس قدرت آن تصمیم بگیرد. یک رمز عبور یا پسورد قدرتمند شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد است و باید حداقل 8 کاراکتر باشد.

ویرایش مشخصات دستگاه اضافه شده

اگر به هر دلیلی نیاز به ویرایش اطلاعات دستگاه اضافه شده در نرم افزار به وجود آمد می‌توان در صفحه Device با انتخاب دستگاه مورد نظر و سپس انتخاب گزینه آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 در بالای صفحه سمت راست عمل ویرایش اطلاعات آن دستگاه را انجام داد. در انتها با کلیک به روی آموزش نصب و اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500 در بالای صفحه تنظیمات ویرایش و ذخیره می‌گردد.

اضافه کردن دستگاه هایک ویژن در IVMS4500

نحوه ی حذف دستگاه اضافه شده به نرم افزار IVMS4500

برای حذف دستگاه اضافه شده به نرم افزار IVMS4500 در گوشی‌های اندروید به مدت چند ثانیه دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و نگه می‌داریم. سپس صفحه تایید حذف دستگاه، نمایش داده خواهد شد که در صورت تایید، دستگاه حذف خواهد شد.

در گوشی‌های IOS  کمی متفاوت است و باید دست خود را روی دستگاه مورد نظر نگه داشته و به سمت چپ بکشیم و سپس گزینه Delete را انتخاب کنیم.

در این مقاله سعی شد قسمت‌های مختلف بخش اضافه کردن دستگاه به نرم افزار در حد توان شرح داده شود. امید است که مفید واقع شود.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها