حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

تکنولوژی-PanoVU-هایک-ویژن-چیست؟

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

تکنولوژی PanoVU هایک ویژن چیست؟|هایک ویژن لند

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر از پیش از شروع این مقاله مطالعه کنید:

در مقاله این هفته هایک ویژن لند به سراغ یکی از تکنولوژی‌های جدید در دوربین‌های هایک ویژن یعنی تکنولوژی PanoVU می‌رویم. با ما همراه باشید.

با رشد استفاده از سیستم‌های نظارت تصویری نیازها و کاربردهای این سیستم‌ها نیز به مرور افزایش پیدا کرده است. یکی از محیط‌هایی که استقرار سیستم دوربین مدار بسته و نظارت بر آن همواره دغدغه کاربران بوده محیط‌های گسترده و وسیع است. محیط‌هایی مانند پارک‌ها، فرودگاه‌ها، میدان‌ها و … از این دسته محیط هستند. معمولا این محیط‌ها را با استفاده از دوربین‌های متعدد می‌توان پایش کرد. کمپانی هایک ویژن برای این نیاز دوربین‌های با دید گسترده PanoVU را طراحی و تولید کرده است. با استفاده از دوربین‌های PanoVU می‌توان دید وسیعی از محیط را با یک دوربین بدست آورد.

 

تکنولوژی PanoVU هایک ویژنتصویر پانورما – دوربین هایک ویژن PanoVU

ساختار دوببین PanoVU هایک ویژن

شرکت هایک ویژن به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه تولید تجهیزات نظارت تصویری اقدام به تولید دوربین‌های PanoVU هایک ویژن برای پاسخ به نیاز داشتن تصویر وسیع از محیط برای کاربران خود کرده است. دوربین یکپارچه پاناروما هایک ویژن که سری PanoVU است تصویر را با چند دوربین که روی آن تعبیه شده است، دریافت می‌کند.

دوربین PanoVU هایک ویژن تصاویر پانوراما توسط چند دوربین گرفته شده را با یکدیگر ترکیب و تصویری 180 درجه را با وضوح بالا مثلا Full HD و  4K را ارائه می‌کند. دوربین‌های هایک ویژن با تکنولوژی PanoVu دارای فشرده سازی تصویر با کدینگ هوشمند H.265+ هستند. این میزان از فشرده سازی تصویر باعث کاهش بسیار زیاد مصرف پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی می‌شود.

علاوه بر این، دوربین‌های PanoVu با تجزیه و تحلیل تصاویر با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته ، طیف گسترده‌ای از عملکردهای هوشمند را در حالت پانوراما ارائه می‌کنند. این قابلیت‌ها با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بکار رفته در دوربین بدست می‌آید.

برخی از مدل‌های دوربین PanoVU دارای یک دوربین گردان PTZ در زیر دوربین است. کاربر با استفاده از این دوربین PTZ می‌تواند نظارت دقیقتری از محیط را داشته باشد.

شما عزیزان می‌توانید مقالات ما در این زمینه‌ها را با عنوان “دوربین مداربسته Dark fighter هایک ویژن” و “تشخیص حرکت، تشخیص عبور از خط و تشخیص نفوذ در دوربین هایک ویژن” برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی‌ها مطالعه نمایید.

تکنولوژی PanoVU هایک ویژن

دوربین‌های هایک ویژن PanoVU

1.استفاده از دوربین‌های پاناروما با تکنولوژی PanoVU

استفاده از دوربین‌های پاناروما یا PanoVU این قابلیت را به ما می‌دهد که با استفاده از یک دوربین بتوانیم تصاویری را داشته باشیم که برای بدست آوردن آنها مجبور بوده‌ایم تعداد زیادی دوربین در محیط نصب کنیم. در این صورت با اجرا کردن یک کابل شبکه و وصل کردن یک منبع تغذیه تصویر چند دوربین در جهت‌‎های مختلف را خواهیم داشت. تصاویر این دوربین‌ها را می‌توانیم به صورت یک تصویر پاناروما یا تصاویر جداگانه مختلف داشته باشیم.

هایک ویژن دوربین‌های PanVU با مدل‌های مختلف جهت استفاده در پروژه‌های با مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ طراحی و تولید کرده است.

 

مقایسه دوربین‌های PanoVU و دوربین‌های معمولی

در واقع یک دوربین پاناروما از تجمع چندین دوربین تشکیل شده است که هریک از آنها یک محدوده‌ی خاص را پوشش می‌دهد. می‌توان گفت این دوربین یک دید 360 درجه کامل از محیط را ارائه می دهد.

حالت پانوراما

 

تصاویر دوربین‌های پاناروما، مانند دوربین‌های معمولی قابلیت اینکه روی دستگاه‌های NVR اضافه شوند را دارند. در مدل‌های فریم ویر قدیمی‌تر این دوربین‌ها، چون بنا بوده است که یک تصویر یکپارچه و گسترده ارائه دهد جریان تصویر ثانویه ارائه نمی‌شود. وقتی آن را روی دستگاه NVR اضافه می‌کنیم با مشکل پخش نشدن تصویر در حالت ماتریس چند خانه تصویر مواجه می‌شویم.

می‌دانیم در دوربین‌هایی که خیلی قدیمی نیستند، دو جریان تصویر وجود دارد. یکی از آنها جریان اصلی تصویر است و برای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای کیفیت بالا است. تصویر دیگری نیز در دوربین تولید می‌شود که جریان ثانویه تصویر نام دارد و برای مواقعی که ما تصاویر را در حالت کوچک شده ماتریسی مثلا 16 تصویر در یک صفحه را تماشا می‌کنیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. جریان ثانویه تصویر دارای کیفیت پایین‌تری نسبت به جریان اصلی تصویر است. این جریان ثانویه تصویر مناسب برای پخش همزمان مثلا 16 تصویر در یک صفحه است.

با توجه به توضیح بالا در صورتی که نیاز دارید از این دوربین‌ها استفاده و تصاویر آن را روی دستگاه رکوردر مرکزی یا NVR اضافه کنید؛ باید فریم ویر دستگاه را به روز رسانی کنید تا دوربین هم تصویر اصلی و با کیفیت بالا و هم جریان تصویر ثانویه را ارائه دهد.

اگر مایل باشید می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم‌افزار فریم ویر مقاله ما در این رابطه را با ورود به این لینک مطالعه نمایید.

2.تکنولوژی PanoVU هایک ویژن

مدل‌های مختلفی از دوربین‌های PanoVU توسط شرکت هایک ویژن تولید و به بازار ارائه شده است. هر یک از آنها دارای خصوصیات خاص بوده و دوربین‌های بکار رفته در آنها برای تولید تصویر متفاوت است. البته تصویر پانوراما دوربین PanoVU در خود دوربین تولید می‌شود و کاربر برای مشاهده تصویر پانوراما نیازی به نرم افزار اضافه برای تولید این تصویر ندارد. تصاویر خروجی این دوربین‌ها با کیفیت مناسب بوده و قدرت بزرگنمایی بزرگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

تکنولوژی PanoVU هایک ویژن

تصویر پانوراما دوربین PanoVU هایک ویژن

انواع دوربین‌های پاناروما با تکنولوژی PanoVU 

برند هایک ویژن انواع مختلفی از این دوربین‌ها را طراحی و تولید کرده است در ادامه به معرفی دو مدل از آنها پرداخته و هر یک از ویژگی‌های آنها را بررسی خواهیم کرد.

دوربین پاناروما هایک ویژن مدل DS-2DP0818ZIX-D236 :

این دوربین، دوربین پانارومایی است که یک دوربین گردان در زیر آن تعبیه شده است و قابلیت کنترل آن توسط کاربر فراهم می‌شود.

دوربین پاناروما هایک ویژن مدل DS-2DP0818ZIX-D236

دوربین پاناروما هایک ویژن مدل DS-2DP0818ZIX-D236

دوربین پانورامیک:

  • وضوح تصویر: 4096 × 1800
  • زاویه دید: افقی 180°- عمودی 80°

دوربین گردان:

  • وضوح تصویر : 1920 × 1080
  • محدوده‌ی حرکت(Pan) و شیب(Tilt) : 360° (Pan), -15° to 90° (Tilt)
  • لنز : 36× زوم اپتیکال، 16× زوم دیجیتال
  • دید در شب : 50متر

دوربین پاناروما هایک ویژن مدل  DS-2PT5326IZ-DE :

این دوربین، دوربین پانارومایی است که یک دوربین گردان در زیر آن تعبیه شده است و قابلیت کنترل آن توسط کاربر فراهم می‌شود.

دوربین پاناروما هایک ویژن مدل DS-2PT5326IZ-DE

دوربین پاناروما هایک ویژن مدل  DS-2PT5326IZ-DE

دوربین پانورامیک:

  • دوربین پانورامیک 180 درجه سری PanoVu + PTZ
  • وضوح تصویر : 1920 × 1080
  • زاویه دید : افقی 80.7° × 3- عمودی 43.5°
  • دید در شب :  30متر

دوربین گردان:

  • وضوح تصویر: 1920 × 1080
  • لنز : 10× زوم اپتیکال، 8× زوم دیجیتال
  • دید در شب : 50متر

امیدواریم این مقاله در جهت آگاهی هر چه بیشتر شما در رابطه با تکنولوژی PanoVu موثر واقع شده باشد. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه محصولات هایک ویژن و مشاوره جهت انجام پروژه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مقالاتی که بهتر است که پس از این مقاله مطالعه نمایید:

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها