حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

معرفی انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

12

14 دقیقه

اندازه فونت

12

0

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن را بشناسید – Hikvision CCTV

فهرست مطالب

برند هایک ویژن یکی از مهمترین و اصلی ترین برندهای تولیدکننده در زمینه سیستم های نظارت تصویری و دوربین مداربسته است که از سال 2001 در کشور چین تاسیس شد و توانست در کم ترین زمان ممکن به یکی از کمپانی‌های پیشتاز در صنعت دوربین مداربسته و محصولات نظارت تصویری در کل جهان، تبدیل شود. این برند در حال حاضر دارای 13000 نیروی انسانی در تمام کشورهای جهان بوده و با داشتن بزرگترین تیم تحقیق و توسعه، امروزه از موفق ترین برندهای دنیا محسوب می‌شود.

 

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های مداربسته هایک ویژن دارای انواع مختلفی هستند. دوربین های مداربسته هایک ویژن را می توان با بررسی ویژگی ها و امکاناتشان، در گروه های مختلفی قرار داد. به طور مثال یک دوربین را می‌توان براساس نوع تکنولوژی، شکل ظاهری، نوع لنز، کاربری خاص و… در دسته‌ی جداگانه‌ای قرار داد. به طور مثال دوربین های هایک ویژن از نظر تکنولوژی و کارکردشان، به دو دسته آی پی (IP) و توربو اچ دی (Turbo HD) تقسیم می‌شوند. در واقع این دسته بندی، تکنولوژی و نحوه‌ی ارسال سیگنال دوربین به دستگاه رکوردر هایک ویژن را بیان می‌کند.

دوربین های مداربسته هایک ویژن از نظر ساختار ظاهری، دارای دو مدل کلی دام و بولت هستند.

  • دوربین های دام، دارای ظاهری گنبدی‌اند و معمولا به صورت وارونه در سقف نصب می‌شوند.
  • دوربین های بولت، همانطور که از نامشان پیداست، دارای بدنه‌ای گلوله مانند هستند و روی دیوار نصب می‌شوند.

دوربین های دام به سبب شکل ظاهری و کاربردشان برای فضای داخلی و دوربین های بولت مناسب نصب در فضاهای خارجی هستند. انواع دیگر دوربین های مداربسته مانند دوربین های کیوب، باکس، اسپید دام و … نیز وجود دارند که دارای تکنولوژی های تحت شبکه‌ یا توربو اچ دی‌اند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن
انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

 

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، دوربین ها از نظر تکنولوژی در دو دسته زیر قرار می‌گیرند:

 

دوربین توربو اچ دی هایک ویژن (Hikvision TurboHD CCTV)

دوربین توربو اچ دی هایک ویژن مدل DS-2CE17H0T-IT3Fدوربین بولت توربو اچ دی هایک ویژن مدل 2CE17H0T-IT3F

 

دوربین های توربو اچ دی هایک ویژن، نسل به روز شده دوربین های آنالوگ قدیمی هستند که با استفاده از همان بستر دوربین های آنالوگ، کیفیت ضبطی بالاتر از HD مانند Full HD را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شرکت هایک ویژن با تحقیق و توسعه بسیار بر روی دوربین های توربو اچ دی، خود را به یکی از برترین برندهای این مدل از دوربین ها تبدیل کرده و مدام در حال توسعه آنها است.
اساسا دوربین های توربو اچ دی هایک ویژن، سیگنال آنالوگ HD تولید می‌کنند و این سیگنال از طریق کابل کواکسیال به طرف دستگاه ذخیره کننده دیجیتال (DVR) ارسال می‌شود. از آنجایی که سیگنال آنالوگ مستعد تاثیر از نویز محیط است، اجرای درست زیرساخت این مدل از دوربین ها در خروجی تصویر نهایی بسیار تاثیرگذار است. در واقع زیرساخت مورد نیاز دوربین های توربو اچ دی مشابه دوربین های آنالوگ است درحالی که کیفیت آنها بسیار متفاوت است.


شرکت هایک ویژن با تغییر در تولید دوربین های آنالوگ و با استفاده از تکنولوژی HDTVI توانست با تولید دوربین های با کیفیت بالای توربو اچ دی، بخش عمده نیازهای مشتریان به سیستم های نظارت تصویری با کیفیت و قیمت مناسب را رفع نماید. این شرکت همواره سعی در ارتقا این سیستم و اضافه نمودن قابلیت های به روزی مانند POC (قابلیت روشن کردن دوربین بدون استفاده از آداپتور و ارسال برق دوربین از طریق کابل کواکسیال) و ارسال همزمان صدا و تصویر از طریق کابل کواکسیال (از دوربین به دستگاه رکوردر) و …  را دارد.
دوربین های توربو اچ دی هایک ویژن ، مناسب برای استفاده در کسب و کارهای مختلف، ساختمان‌های مسکونی، اداری و غیره می‌باشند.

 

دوربین تحت شبکه هایک ویژن (Hikvision IP CCTV)

دوربین تحت شبکه هایک ویژن مدل DS-2CD2123G2-I دوربین دام تحت شبکه هایک ویژن مدل DS-2CD2123G2-I

 

دوربین های مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن نسبت به دوربین های توربو اچ دی نیازمند سیم کشی به متراژ بالا نیستند.

  • نوع کابل در دوربین های تحت شبکه نیز متفاوت بوده و از کابل های شبکه استفاده می‌شود. در واقع این مدل از دوربین‌ها برای محیط های بزرگ و صنعتی توصیه می‌شوند.


یکی از اجزای لازم جهت راه اندازی سیستم نظارت تصویری تحت شبکه، دستگاه NVR، کابل شبکه و سایر تجهیزات جانبی نصب مانند سوئیچ شبکه است. معمولا در این سیستم ها، یک یا چند سوئیچ وظیفه ایجاد یک شبکه را دارند.

 

چیدمان سوئیچ های شبکه در دوربین های مداربسته چیست؟

نحوه چیدمان و محل قرار گیری سوئیچ های شبکه بر اساس پراکندگی دوربین ها توسط طراح شبکه تعیین می‌گردد. سپس هر دوربین، به نزدیکترین سوئیچ شبکه متصل می‌گردد. همچنین همه‌ی سوئیچ هایی که با دوربین ها در ارتباط هستند به یک سوئیچ مرکزی (Core Switch) متصل می‌شوند.

 

قابلیت POE دوربین تحت شبکه هایک ویژن چیست؟

اغلب مدل های دوربین تحت شبکه هایک ویژن قابلیت POE دارند. این قابلیت یک استاندارد است که توسط آن ارسال برق دوربین یا محصول، از طریق کابل شبکه است انجام می شود. در این صورت در کنار دوربین‌ها نیازی به آداپتور جهت روشن شدن دوربین وجود ندارد و به این ترتیب به کمتر شدن متراژ کابل مورد نیاز، کمک بسیاری می‌کند.

 

لازم به ذکر است که سوئیچ های مرتبط با دوربین تحت شبکه، حتما باید دارای خروجی POE باشند، اگر دوربین های انتخابی شما دارای قابلیت POE نیستند، نیازی هم به سوئیچ POE نخواهد بود و برای تامین برق دوربین ها، لازم است از آداپتور (برای هر دوربین) و یا منبع تغذیه مرکزی (power supply) استفاده نمود.

 

ارتباط بین NVR و دوربین مداربسته تحت شبکه تحت چه پروتکلی است؟

دستگاه رکوردر مرکزی که در این مدل از دوربین ها، NVR نامیده می‌شود به سوئیچ مرکزی (Core Switch) متصل می‌گردد و بر اساس استاندارد یا پروتکل TCP-IPV4 با دوربین ها ارتباط گرفته و تصاویر را به روی هارد دیسک خود ذخیره می‌سازد.

 

بستر ارتباط بین سوئیچ‌ها در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

بستر ارتباطی بین سوئیچ‌ها (up link) با توجه به فاصله آنها از هم متفاوت خواهد بود که بر اساس طراحی انجام شده توسط طراح شبکه انتخاب می‌شود. این بستر می‌تواند کابل شبکه با پهنای باند بالا، فیبر نوری، لینک رادیویی و … باشد.

اغلب کابل‌های شبکه دارای پهنای باند زیر 100 متر است و اگر در سیستم شما به پهنای باند بیشتری نیاز باشد، لازم است از فیبر نوری استفاده شود. همچنین اگر امکان کابل کشی وجود نداشته باشد می‌توان از رادیو استفاده کرد. در انتخاب رادیو، حتما به پهنای باند رادیو توجه شود تا متناسب با نیازمان باشد.

 

با توجه به موارد فوق، استفاده از این مدل از دوربین ها، در پروژه های بزرگ و مکان هایی که امکان توسعه و گسترش بالا برای آنها پیش بینی شده است، بسیار مناسب می‌باشد. برند هایک ویژن با تولید محصولات تحت شبکه با استاندارد و کیفیت بالا در این زمینه توانسته است از رقبای خود پیشی گرفته و خود را به عنوان یکی از برترین ها در این مدل از دوربین ها مطرح کند.

 

سیستم های دوربین مداربسته در مکان های گسترده، موارد و پیچیدگی های خود را دارند که لازم است سازنده تجهیزات، آنها را در هنگام طراحی و تولید محصولات خود مد نظر قرار داده باشد. دوربین ها و دستگاه های رکوردر تحت شبکه (NVR) هایک ویژن در بسیاری از پروژه های بزرگ و پیچیده، قابلیت های خود را به اثبات رسانده‌اند و این به علت داشتن سخت افزار با کیفیت و نرم افزاری قدرتمند است.

 

دوربین های مداربسته هایک ویژن با کاربری خاص

دوربین های هایک ویژن، با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته مانند تشخیص چهره، تشخیص حرکت و تشخیص صدا، قادر به ضبط و نظارت بر تمامی فعالیت های درون و خارج ساختمان‌ها و اماکن عمومی هستند.

 

در برخی محیط‌ها، شرایط جوی ممکن است به برد دوربین و لنزهای آن آسیب وارد کند و باعث اخلال در عملکرد طبیعی دوربین مداربسته شده و در نهایت موجب خرابی و از کارافتادن آن شود.

 

به این منظور کمپانی هایک ویژن برای رفع نیاز کاربران خود دوربین هایی با کاربری خاص طراحی نموده است. دوربین های مداربسته هایک ویژن با کاربری خاص، مورد استفاده در محیط های خاصی هستند که دوربین های مداربسته معمولی نمی‌توانند در آن شرایط دوام کافی را داشته باشند. انواع مختلف این دوربین های مداربسته شامل: دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته ضد مه، دوربین مداربسته ضد آب، دوربین مداربسته ضد انفجار و… است که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

 

دوربین اسپید دام هایک ویژن – Hikvision speed dome camera (PTZ Cameras)

دوربین اسپید دام هایک ویژن مدل DS-2DE4425IW-DE T5

دوربین اسپید دام هایک ویژن مدل DS-2DE4425IW-DE T5

دوربین اسپید دام هایک ویژن، دوربین گردان (PTZ Camera) هایک ویژن هم نامیده می‌‌شود. تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در این سری از دوربین‌ها سبب شده است تا هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر کاربرد، متفاوت از گروه های دیگر باشند.

 

تکنولوژی و امکانات دوربین اسپید دام هایک ویژن

تکنولوژی‌های پیشرفته این دوربین‌ها به کاربران امکان انتخاب و مشاهده زاویه دید دلخواه را می‌دهد. این نوع دوربین‌ها مجهز به یک موتور داخلی هستند که قادر به چرخش 360 درجه در جهات مختلف است. در برخی از مدل‌ها با استفاده از کیبورد کنترلر مخصوص، کاربران می‌توانند دوربین را به صورت افقی، عمودی یا به هر زاویه دیگری جابجا کنند.

در اکثر مدل های دوربین های گردان هایک ویژن، امکان تنظیم چرخش و زاویه آن به صورت خودکار و یا دستی فراهم است. این ویژگی، به کاربران امکان مشاهده کامل محیط مورد نظر را می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا به طور همزمان به چندین نقطه تمرکز کنند. دوربین گردان هایک ویژن با ارائه تصاویر با کیفیت بالا و قابلیت‌های پیشرفته، به عنوان یک محصول نظارتی و امنیتی موثر در محیط‌های مختلف مانند: فروشگاه‌ها، محیط‌های صنعتی و… استفاده می‌شود.

 

دوربین کیوب هایک ویژن – Hikvision Cube Camera

دوربین کیوب هایک ویژن مدل DS-2CD2421G0-IWدوربین کیوب هایک ویژن مدل DS-2CD2421G0-IW

 

دوربین کیوب هایک ویژن یکی از محصولات پیشرو در زمینه تجهیزات امنیتی و اینترنت اشیا است.  دوربین کیوب، بیشتر به علت شکل ظاهری آن که شبیه مکعب است، با نام CUBE شناخته می‌شود. این دوربین، هم به صورت توربو اچ دی و هم به صورت تحت شبکه تولید و عرضه می‌شود؛ اما بیشتر دوربین‌های کیوب موجود در بازار ایران، نسخه تحت شبکه این دوربین ها است. 

دوربین کیوب هایک ویژن معمولا به صورت رومیزی استفاده می‌شود، البته این دوربین قابلیت نصب بر روی سقف و دیوار هم دارد.

 

امکانات دوربین کیوب هایک ویژن

این دوربین مجهز به میکروفن و اسپیکر (speaker) داخلی است که امکان مکالمه دو طرفه را فراهم می‌سازد. دوربین کیوب هایک ویژن با دقت بالا، قابلیت ضبط تصاویر در شب و روز، قابلیت اتصال به شبکه های اینترنتی و انتقال تصاویر به گوشی موبایل یا تبلت، همچنین قابلیت پشتیبانی از ذخیره سازی ابری و… را دارد. به همین دلیل، دوربین کیوب هایک ویژن برای استفاده در مکان های عمومی، ادارات، فروشگاه ها و منازل بسیار مناسب است.

 

دوربین چشم ماهی هایک ویژن – Hikvision Fisheye Camera

دوربین fisheye هایک ویژن مدل DS-2CD2955FWD-Iدوربین fisheye هایک ویژن مدل DS-2CD2955FWD-I

دوربین fisheye (چشم ماهی) هایک ویژن یک دوربین با فناوری نوین در زمینه تصویربرداری است که قابلیت ایجاد تصاویر با زاویه دید بسیار گسترده را داراست. این دوربین با استفاده از لنز خاص طراحی شده، قادر به ثبت تصاویر با زاویه دید تا 180 درجه هستند. این ویژگی بسیار منحصر به فرد، آنها را به انتخابی ایده آل برای کاربردهایی مانند نظارت بر فضاهای گسترده را فراهم می‌سازد. همچنین، دوربین fisheye هایک ویژن دارای قابلیت های پیشرفته ای مانند تشخیص حرکت، ضبط تصاویر با کیفیت بالا و اتصال به سیستم های نظارتی جانبی هایک ویژن را دارا می‌باشند.

 

دوربین ضد انفجار هایک ویژن – Hikvision Explosion-Proof Series Camera

دوربین ضد انفجار هایک ویژندوربین مدار بسته ضد انفجار هایک ویژن 

 

دوربین ضدانفجار هایک ویژن یک محصول با تکنولوژی بسیار پیشرفته است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در شرایط خاصی که امکان انفجار و ایجاد حریق وجود دارد، عکسبرداری و فیلمبرداری کنند. این دوربین ها دارای استاندارد IK10 (میزان مقاوت در برابر ضربه) هستند و به دلیل داشتن بدنه‌ای محکم که از مواد مقاوم در برابر حرارت و ضربه ساخته شده است، در محیط هایی استفاده می‌شوند که مستعد انفجار است. همچنین، این دوربین ها دارای قابلیت هایی مانند زوم، فوکوس اتوماتیک و… هستند.

دوربین ضدانفجار هایک ویژن مناسب چه محیطی است؟

با توجه به ویژگی های بالا، دوربین ضدانفجار هایک ویژن برای صنایع نفت، گاز، معدن و صنایع شیمیایی بسیار مناسب است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی تصاویر با کیفیت بالا را در محیط های نامساعد ثبت کنند.

 

دوربین ضد آب هایک ویژن – Hikvision Underwater cameras

دوربین ضد آب هایک ویژن
دوربین ضد آب هایک ویژن مدل DS-2XC6224G0-L

دوربین ضد آب هایک ویژن، به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شرایط آب و هوایی دشوار و در محیط‌های مرطوب به درستی عمل کند و تصاویر را ضبط نماید. این دوربین‌ها با استفاده از استاندارد ضد آب و گرد و غبار، IP68 طراحی شده‌اند و مقاومتی بسیار بالا در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را دارند، تا عمق 10 متری در زیر آب و با لوکس نوری صفر (0 lux) می توانند به وظیفه خود عمل کنند. ضد آب بودن دوربین هایک ویژن، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی در محیط‌های شرجی و دارای رطوبت و همچنین در عمق استانداردی از آب، از آن استفاد کنند. دوربین ضد آب هایک ویژن دارای لنز‌هایی با کیفیت بالا است که تصاویر و ویدئوها را با وضوح و رنگ قابل قبولی به کاربران ارائه می‌دهد.

 

دوربین ضد مه (De fog) هایک ویژن مدل DS-2DE4425IW-DE
دوربین ضد مه (De fog) هایک ویژن مدل DS-2DE4425IW-DE

دوربین ضد مه هایک ویژن – Hikvision Smart Defog Camera

دوربین ضد مه هایک ویژن، یک تکنولوژی پیشرفته در زمینه عکاسی و فیلمبرداری است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویری واضح و روشن را در شرایط مه آلودگی ثبت کنند. این دوربین‌ها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته توانسته‌اند مشکل تاریکی و مه را به خوبی برطرف کنند و تصاویری با کیفیت قابل قبول و دارای جزئیات، به کاربران ارائه دهند. این دوربین‌ها، به ویژه در مکان‌هایی که روشنایی کمی وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

دوربین ضد مه هایک ویژن - دوربین باکس
دوربین باکس هایک ویژن مدل DS-2CE37U8T-A

 

دوربین باکس هایک ویژن – Hikvision Box Camera

دوربین‌های باکس یا صنعتی هایک ویژن نوعی دوربین مداربسته هستند که بدنه‌ای مستطیلی شکل و جعبه‌مانند دارند. این دوربین‌ها معمولا در مکان‌های صنعتی یا خارجی استفاده می‌شوند و قابلیت تغییر لنز را دارند. لنز‌های این دوربین‌ها به صورت جداگانه خریداری و نصب می‌شوند و بر اساس نوع، فاصله کانونی، زاویه دید و نوردهی انتخاب می‌گردند. به عبارتی دیگر، دوربین های باکس هایک ویژن، دوربین هایی ماژولار هستند که قابلیت ارتقا و تغییر سخت افزاری را دارند.

 

برخی از دوربین‌های باکس هایک ویژن که در بازار موجود هستند عبارتند از:

  • DS-2CD5026G0-AP: این دوربین ۲ مگاپیکسل رزولوشن دارد و قابلیت WDR را پشتیبانی می‌کند. این دوربین قابلیت تشخیص چهره، تشخیص حرکت، تشخیص حد تجاوز به محدوده خاص و تشخیص صدا را نیز دارد.

  • DS-2CD5026G0-APL: این دوربین همانند مدل قبل است با این تفاوت که تکنولوژی IR برای روشنایی تصاویر در نور کم را دارد.

  • DS-2CD5A46G0-IZS: این دوربین ۴ مگاپیکسل رزولوشن دارد و قابلیت WDR را پشتیبانی می‌کند. این دوربین لنز وریفوکال ۲.۸ تا ۱۲ میلی‌متر دارد که قابل تنظیم به صورت خودکار یا دستی است. این دوربین قابلیت تشخیص چهره، تشخیص حرکت، تشخیص حد تجاوز به محدوده خاص و تشخیص صدا را نیز دارد.

مزایای دوربین‌های باکس هایک ویژن

  • کاربر می‌تواند لنز مناسب برای نظارت بر محدوده مورد نظر خود را انتخاب کند.
  • کاربر می‌تواند فوکوس لنز را به صورت خودکار یا دستی تنظیم کند.
  • کاربر می‌تواند از قابلیت‌های هوشمند دوربین برای شناسایی وضعیت‌های خاص استفاده کند.

معایب دوربین‌های باکس هایک ویژن

  • هزینه بیشتر برای خرید لنز.
  • دوربین باید در محفظه‌ای محافظ قرار گیرد تا از آسیب‌های محیطی جلوگیری شود.
  • تنظیمات دوربین باید با دقت انجام شود تا بهترین کیفیت تصویر حاصل شود.

 

اگر قصد خرید دوربین های مداربسته هایک ویژن را دارید، می‌توانید این محصولات را با هزینه های بسیار مناسبی در سبد خرید خود قرار دهید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از انواع دوربین مداربسته هایک ویژن، با کارشناسان ما در تماس باشید. در نهایت اگر سوالی دارید در قسمت کامنت مطرح کنید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها