حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

تکنولوژی POE و POC در دوربین های مداربسته هایک ویژن

12

8 دقیقه

اندازه فونت

12

0

تکنولوژی POE و POC در دوربین های مداربسته هایک ویژن

فهرست مطالب

نحوه تغذیه دوربین های مداربسته هایک ویژن در مدل های آنالوگ و دیجیتال بسیار باهم تفاوت دارند. تکنولوژی POE و POC به شما این امکان را می دهند تا بتوانید بدون استفاده از کابل اضافه برای تامین برق، تجهیزات امنیتی خود را به آسانی مدیریت کنید و هزینه های نصب و راه اندازی آن را نیز کاهش دهید.

اصول کلی در سیستم های دوربین مداربسته به این صورت است که دوربین دارای یک ورودی برق است که با داشتن این ورودی، خروجی که همان تصویر باشد را ارائه می‌دهد. خروجی در هر مدل از دوربین های مدار بسته خروجی می تواند متفاوت باشد اما ورودی همه دوربین های مدار بسته براساس استاندارد برق 12 ولت DC است. برق DC یعنی برقی که دارای پلاریته بوده و یک لاین + است و لاین دیگری – که در اعمال این برق به تجهیزات رعایت پلاریته الزامی است.

پورت ورودی برق دوربین مداربسته

همانطور که در شکل بالا مشخص است پورت ورودی برق دوربین در کنار کیستون شبکه دوربین قابل رویت است.

در کنار قابلیت ارسال داده ها، دوربین های مداربسته نیاز به برق دارند. این ابزارهای کنترلی، برای ارسال و دریافت دستورات مختلف باید بتوانند داده ها را انتقال دهند و برای این کار و همچنین حرکت و کارکرد سنسورهای خود نیازمند استفاده از برق هستند. در گذشته روش های ابتدایی و ساده ای برای مدیریت برق دوربین های مداربسته وجود داشت و کابل ارسال داده و کابل برق به صورت جداگانه وارد دوربین مداربسته می شد و به همین دلیل، نصب دوربین های مداربسته را با چالش های زیاد در زمینه کابل کشی های مورد نیاز مواجه می کرد. در این مسیر کمپانی های تولید کننده دوربین از قبیل کمپانی هایک ویژن تکنولوژی  POE در دوربین های تحت شبکه و اخیرا تکنولوژی  POC را در دوربین های توربو اچ دی مورد استفاده قرار داده است.

تکنولوژی POE مخفف Power Over Ethernet (تکنولوژی که در تجهیزات تحت شبکه مانند دوربین های تحت شبکه وجود دارد و برق دوربین را به جای آداپتور از طریق سوئیچ که دوربین به آن متصل است و قابلیت POE  را دارد تامین می کند). لازم به ذکر است ولتاژی که از طرف تامین کننده توان دوربین به دوربین اعمال می گردد 12 ولت نیست. این ولتاژ به استانداردی که تجهیزات براساس آن تولید شده اند بستگی دارد و حدود 48 ولت است.

تکنولوژی POC مخفف Power Over Coaxial (تکنولوژی که اخیر کمپانی هایک ویژن در دوربین های توربو اچ دی خود جهت ارسال برق به سمت دوربین بر بستر کابل کواکسیال مورد استفاده قرار داده است).

به عبارتی استفاده از تکنولوژی POE و POC ابزارهایی هستند که تولید کننده های دوربین مداربسته در تلاشند تا با استفاده از آنها پیاده سازی سیستم های دوربین مداربسته را ساده تر و با هزینه کمتر مقدور سازند.

شرکت هایک ویژن نیز در راستای پیشرفت تغذیه دوربین های مداربسته تولیدی خود با استفاده از این دو فناوری تلاش می کند تا دوربین های مداربسته دیجیتال و آنالوگ را طوری اصلاح کند که تنها با یک کابل، انتقال داده و برق انجام شود، با این روش هزینه های نصب و نگهداری سیستم های امنیتی، پیاده شده با استفاده از تجهیزات برند هایک ویژن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نحوه تغذیه دوربین های مداربسته هایک ویژن

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در طراحی و پیاده سازی یک سیستم دوربین مداربسته، تغذیه و برق رسانی به دوربین های مداربسته است. شرکت هایک ویژن با طراحی ویژگی های جدید در دوربین های مداربسته خود همواره سعی نموده با بهبود محصولات این مسئله را بهبود بخشد. جهت تغذیه و روشن نمودن دوربین های مداربسته حالت های مختلفی وجود دارد.

در روش مرسوم، در دوربین های توربو اچ دی و یا تحت شبکه، دو کابل به دوربین مداربسته متصل شده، یکی از این کابل ها برای انتقال داده و دیگری برای انتقال برق است که به نحوی برق 12 ولت DC را به دوربین اعمال کند. روش دیگر استفاده تکنولوژی و استانداردهایی است که با استفاده از آنها بتوان میزان کابل کشی و کابل مورد نیاز را مدیریت و بهینه کرد و نیاز به کابل دوم را حذف و با استفاده از یک کابل هم داده را منتقل کرد و هم برق را برای دوربین تامین نمود.

با رشد روز افزون تکنولوژی ها و استفاده از آنها در سیستم های دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن از فن آوری هایی مانند استفاده از تکنولوژی خاص در پروژکتورهای دید در شب در دوربین ها، امروزه دوربین های مداربسته، کم مصرف تر و بهینه تر شده اند. از طرفی با بهینه سازی تکنولوژی ساخت مثلا در دوربین های تحت شبکه، کابل های شبکه نیز می توانند بدون نیاز به انجام کار خاصی یا بدون وجود کابل اضافه، با همان کابل داده، برق دوربین را نیز تامین کنند.

تغذیه با فناوری POE بر بستر کابل شبکه در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن 

فناوری POE یکی از رایج ترین روش های انتقال برق به دوربین های مداربسته تحت شبکه یا تجهیزات موجود در یک شبکه داده است. این روش باعث می شود که امکان ارسال برق توسط کابل شبکه نیز در مدار وجود داشته باشد و دوربین های متصل به شبکه، امکان استفاده از یک کابل را برای انتقال برق و داده داشته باشند. این روش که امروزه نیز بسیار کاربردی است، باعث شده تا میزان مصرف کابل برق و حتی هزینه های تعمیر و نگهداری نیز کاهش چشمگیری پیدا کند. دوربین های تحت شبکه هایک ویژن، از این روش برای تامین برق دستگاه خود تحت استاندارهای POE (802.3af, 36 V to 57 V) استفاده می کنند.

تکنولوژی POE در دوربین مداربسته هایک ویژن

تغذیه با فناوری POC بر بستر کابل کواکسیال در دوربین مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن

روش POC برای دوربین های تحت شبکه که داده های دیجیتال ارسال می کنند امکان پذیر است و دوربین هایی که داده را به صورت داده آنالوگ ارسال می کنند، نمی توانند از این روش استفاده کنند. شرکت هایک ویژن با ایجاد تغییر در این فناوری و نحوه تغذیه دوربین های مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن در مدل های آنالوگ باعث شده است، تا امکان تامین برق توسط کابل های کواکسیال هم فراهم شود. این روش که Power-over-Coax نام دارد در سال 2016 ابداع شد و شرکت هایک ویژن جزء اولین تیم های بزرگی بود که بر روی این پروژه سرمایه گذاری کرد.

با این روش که اکنون در مراحل اجرا نیز درآمده است، امکان استفاده از یک کابل کواکسیال برای انتقال برق و داده وجود دارد. این فناوری نصب دوربین های مداربسته توربو اچ دی را بسیار ساده تر می کند و استفاده از این دوربین ها و تعمیر و نگهداری آنها بسیار ساده تر می شود زیرا در بیشتر مدل های قدیمی آنالوگ، شما باید حتما از یک ترانس و تبدیل کننده جریان برق و کابل کشی برق اضافه استفاده می کردید.

تکنولوژی  POC در دوربین مداربسته هایک ویژن

البته فعلا استفاده از این تکنولوژی به صورت گسترده در سیستم های دوربین مدار بسته مرسوم نشده است. تکنولوژی POC در کنار وجود ویژگی های جالبی که دارد، دارای محدودیت هایی نیز هست. در این نحوه تغذیه دوربین مداربسته هایک ویژن به عنوان مثال مهمترین عامل مشکل ساز، پشتیبانی تمام محصولات متصل می باشد، یعنی باید دوربین های مداربسته و حتی دی وی آر نیز از این فناوری برای ارسال برق پشتیبانی کنند و این موضوع به دلیل پشتیبانی نشدن دوربین های قدیمی، احتمال تغییر و بروزرسانی و خرید مجدد دوربین را افزایش می دهد.

استفاده از ورودی برق در دوربین مداربسته هایک ویژن توربو اچ دی

در ضمن به یاد داشته باشید که این فناوری بیشتر برای دوربین های مداربسته آنالوگ اچ دی و نسل جدید کاربرد دارد و دوربین های قدیمی امکان استفاده از این نحوه تغذیه دوربین های مداربسته هایک ویژن را ندارند. همچنین فناوری POC دارای محدودیت کابل نیز می باشد و در صورت افزایش فاصله کابل، احتمال بروز مشکل در سیستم برق رسانی در دوربین های مداربسته وجود دارد.

برق رسانی و روش های انتقال برق یکی از مهم ترین دلایل کیفیت و عمر یک دوربین مداربسته هستند و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، به خوبی می دانند که داشتن یک سیستم برق رسانی مناسب و پایدار می تواند عمر دستگاه های متصل به یک سیستم امنیتی را افزایش دهد. تکنولوژی POE و POC با اینکه ابزارهای تازه ای در دنیای دوربین های مداربسته محسوب می شوند، اما کارایی بسیار زیادی دارند و برای دوربین های آنالوگ و دیجیتال بسیار مفید هستند.

برق کشی به روش های سنتی، بسیار سخت و هزینه بر است، زیرا اتصال در کابل کشی های برق بیشتر شده و در این بین احتمال قطعی برق یا آتش سوزی افزایش پیدا می کرد. به همین منظور داشتن یک سیستم برق رسانی، قابل اعتماد و ساده باعث می‌شود تا در زمان نصب دستگاه های جدید یا بررسی و تعمیر دوربین های مداربسته، سرعت انجام کار و مدیریت آن نیز تا حدود زیادی بهبود پیدا کند.

شرکت هایک ویژن با داشتن سابقه بسیار درخشان در حوزه تولید دوربین های مداربسته و همچنین طراحی اختصاصی نحوه تغذیه دوربین های مداربسته هایک ویژن توانسته محصولاتی را خلق کند که در کنار نصب آسان و هزینه بسیار مقرون به صرفه، کیفیت بالایی نیز داشته باشند و در طولانی مدت بازدهی داشته باشند.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها