حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته ضد مه هایک ویژن

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین مداربسته ضد مه (Smart Defog) هایک ویژن چیست؟

فهرست مطالب

با توجه به نیاز روز افزون دوربین های مداربسته در این مقاله از هایک ویژن لند قصد داریم به دوربین های ضد مه و گرد و غبار بپردازیم؛ زیرا اگر می خواهید دوربین مدار بسته خود را در بیرون و فضای باز نصب کنید طبیعتا نگران مه گرفتگی ، باران ، دود و رطوبت  هستید! اما باید گفت نیازی به نگرانی نیست چرا که هایک ویژن لند همراه شماست و در این مقاله به شما دوربین مدار بسته ضد مه و گرد و غبار را معرفی می‌کند تا به راحتی و با آسودگی کامل بتوانید دوربین مناسب شرایط خود را انتخاب کنید.

دوربین مداربسته ضد مه و گردوغبار

همانطور که همه ی ما می دانیم، امروزه با گسترش شهرنشینی و سبک زندگی متفاوتی که به دنبال آن بوجود آمده است، استفاده از دوربین مداربسته یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری شده است.

هنگامی که دوربین مداربسته ای در شرایط کاملا مساعد قرارداشته باشد، کاملا طبیعی است که دوربین ها برای تصویربرداری شفاف و واضح با مشکل روبرو نشوند، اما ممکن است نصب دوربین مداربسته در بعضی مناطق به دلیل آب و هوای نامساعد و رطوبت، علمکرد مطلوب خود را  نداشته باشد و آن طوری که انتظار داریم بازدهی ندهد.

این موضوع  به یک مشکل اساسی در استفاده از دوربین های مداربسته تبدیل شده است. اما خوشبختانه تولیدکنندگان و سازندگانی همچون هایک ويژن (hikvision) درصدد این مشکل برآمدد و محصولی را تولید کردند که بتواند در مه و شرایط آب و هوایی نامساعد کار خود را به خوبی انجام بدهند. به طوری که اکثر دوربین های هایک ویژن قابلیت تصویر برداری در شرایط نامطلوب مخصوصا هنگام مه گرفتگی  را دارند و با عملکرد مناسب خود در نهایت تصویری با کیفیت بالا را تحویل ما می دهند.

اگر شما هم نگران کارکرد دوربین خود در موقع رطوبت و آب و هوای نامساعد هستید با ما همراه باشید؛ در ادامه به توضیح دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی ضد مه یا Defog و ویژگی های دوربین مداربسته ضد مه هایک ویژن می‌پردازیم.

تکنولوژی ضد مه یا Defog

همان طور که در این تصاویر مشاهده می کنید به راحتی می توان تفاوت تصویر یک دوربین با تکنولوژی ضد مه و بدون آن را متوجه شد.

تکنولوژی ضد مه یا Defog چیست؟

اگر تصمیم بگیرید دوربینی را در محلی نصب کنید، حتما برای شما واضح و شفاف بودن تصویری که دوربین در اختیارتان قرار می دهد بسیار حائز اهمیت است. زمانی که دوربین شما در معرض آب و هوای نامساعد مانند مه  قرار بگیرد، کیفیت تصویر تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند. اما  خوشبختانه یکی از ویژگی هایی که دوربین های ضد مه یا (Defog )  هایک ویژن طراحی کرده است دقیقا برای از بین بردن آثار مه گرفتگی در تصاویر است. در ساخت و طراحی این مدل دوربین یک سنسور نوری با ویژگی های  خاص استفاده شده است  که نسبت به امواج  مادون قرمز  IR حساسیت خیلی زیادی نشان می دهد.

در واقع به زبان ساده تر تکنولوژی Defog  کمک می کند تا شفافیت تصویر در شرایط بد آب و هوایی حفظ  شود. همان طوری که در تصویر پایین مشاهده می کنید می توانید تفاوت تصویر دوربین مداربسته معمولی را با دوربین ضد مه و دود درک کنید.

ویژگی ضد مه در دوربین مداربسته هایک ویژن

این تکنولوژی در همه دوربین های مداربسته وجود ندارد و تنها شامل دوربین های مدار بسته ضد مه Defog می شود.

در نتیجه  یکی از اصلی ترین ویژگی های این مدل دوربین هایک ویژن تصویر برداری بهتر در نور کم با وضوح بالا است و به طور قطع می توانیم بگوییم این مدل دوربین ها قادر هستند در آب و هوای نامطلوب به شما تصویری با کیفیت بالا بدهند.

ویژگی ضد مه در دوربین مداربسته هایک ویژن

طراحی دوربین های مداربسته ضد مه هایک ویژن به گونه ای است که عمق میدان و چگالی مه در نقاط مختلف تصویر را تشخیص می دهد و با استفاده از فرآیند فیلترینگ برای طبیعی و واضح جلوه دادن آن تلاش می کند و در انتها تصویری واضح و طبیعی نشان می دهد.

در کل دو الگوریتم برای این تکنولوژی وجود دارد. الگوریتم اول الگوریتم افزایش کیفیت تصویر است. در این الگوریتم واضح و دقیق بودن تصویر سنجیده می شود.

الگوریتم دوم ثبت جزئیات تصویر است. “تشخیص مه در تصویر” به این صورت که دوربین ضد مه هایک ویژن در ابتدا تشخیص می دهد چرا کیفیت تصویر پایین و ناشفاف است. در مرحله دوم جزئیات را بررسی و تجزیه تحلیل می کند. به طوری که قسمت های تار و غیرشفاف را شناسایی می‌کند و محاسباتی را روی کیفیت و وضوح تصویر انجام می دهد. در واقع درست مانند یک قطعه پازل عمل می کند و هر تصویر، تصویر کناری خود را تشکیل می دهد.

در آخر تصویر اولیه را بهبود بخشیده و تصویری شفاف و باکیفیت را ارائه می دهد. نکته‌ای که در این باره وجود دارد این است که تکنولوژی دوربین مداربسته ضد مه به گونه‌ای است که حتما باید در ساعت های مختلف تصویربرداری انجام شده باشد.

این دوربین ها دارای تکنولوژی هستند که درون خود دوربین قرار دارد، درست مثل یک هوش مصنوعی عمل کرده و به همین علت است که بدون هیچ تاخیری تصویر را از حالت ناشفاف و ناواضح بودن به تصویری با کیفیت تبدیل می کند. در نتیجه به راحتی و بدون وجود هیچ مشکلی می تواند در شرایط سخت آب و هوایی و مه آلود  تصویری باکیفیت و طبیعی همانند تصویر زیر را بسازد.

 دوربین مداربسته ضد مه هایک ویژن

به دلیل عملکرد این مدل دوربین ها آن ها را بیشتر در فضاهای باز مثل فضاهای عمومی و برای کنترل ترافیک و فرودگاه ها استفاده می کنند.

به همین دلیل تولیدکنندگان هایک ویژن این تکنولوژی را  بیشتر در دوربین های اسپید دام پیاده سازی کرده‌اند زیرا این دسته از دوربین‌های اسپید دام بیشتر در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد .

از کجا دوربین با تکنولوژی Defog را تشخیص دهیم؟

ممکن هست برای شما هم سوال پیش بیاد که وقتی دوربینی را خریداری کرده ایم چگونه متوجه ضد مه یا Defog آن شویم. از لحاظ فیزیکی این دوربین طوری طراحی شده است که دارای یک محفظه کوچک است. این محفظه باعث می شود گردوغبار و رطوبت روی لنز دوربین جمع نشود.

دوربین ضد مه هایک ویژن

اما در کل شکل ظاهری این دوربین ها تفاوت چندانی با دوربین معمولی ندارد و تنها  عملکردی که دارد باعث متفاوت بودن آن شده است. اما شما با مراجعه به date sheet این محصول می توانید کلمه Defog را پیدا کنید و مطمئن شوید دوربینی که خریداری کرده اید یک دوربین ضد مه است یا نه !
در ادامه یکی از دوربین‌های ضد مه و Defog هایک ویژن را به شما معرفی می‌کنیم.

دوربین مداربسته ضد مه هایک ویژن مدل DS-2CD4032FWD

دوربین 3 مگاپیکسلی هایک ویژن DS-2CD4032FWD

اگر در  date sheet این محصول جست و جو کنیم کاملا متوجه این موضوع می شویم که این محصول دارای تکنولوژی ضد مه و Defog است.

 

جدول مشخصات دوربین ضد مه هایک ویژن مدل DS-2CD4032FWD

در انتها به یاد داشته باشید، سعی کنید دوربین مداربسته خود را براساس نیاز و میزان کاربرد و بازده‌ای که از آن انتظار دارید انتخاب کنید. اگر برای انتخاب دوربین خود احتیاج به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتری دارید با کارشناسان هایک ویژن لند در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها