حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

نکات خواندن دیتاشیت یا مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش خواندن دیتاشیت یا مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن

فهرست مطالب

همانطور که یکی از نکات حائز اهمیت در مشخصات فنی دوربین هایک ویژن یا یه طور کلی در دوربین‌های  مداربسته پارت نامبر یا سریال نامبر است در مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن هم سریال نامبر‌ها بسیار قابل توجه هستند زیرا از طریق پارت نامبر یا سریال نامبر‌ها مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن به طور  قابل توجهی مشخص می‌‍‌شود.

لازم به ذکر است که سریال نامبر یا پارت نامبر‌ها متشکل از  اعداد و حروف هستند، به این منظور که هر کدام از این اعداد یا حروف نمایانگر بخشی از مشخصات فنی دستگاه رکوردر هایک ویژن است. در ادامه‌ی مقاله مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن از طریق پارت نامبر‌ها و همچنین نحوه نام گذاری دستگاه‌های رکورد را به طور کامل تحلیل می‌کنیم.

 

سریال نامبر دستگاه دی وی آر (DVR)

 

اگر تا به حال به بدنه دستگاه‌های دی وی ار (DVR) یا جعبه‌ی دستگاه‌های دی وی آر، دقت کرده باشید متوجه‌ی یکسری اعداد و حروف خواهید شد. همچنین یک برچسب در پشت یا کنار و پایین دستگاه وجود دارد که به آن لیبل می‌گویند و این لیبل سفید رنگ، دارای ارقام و حروفی است که نشان دهنده‌ی سری و مشخصات دستگاه می‌باشد.

به این ارقام و حروف سریال نامبر یا پارت نامبر و به لاتین part number می‌گویند. البته که پارت نامبر یا سریال نامبر‌ها تنها مختص سیستم‌های امنیتی، دوربین‌های مدار بسته یا تنها مختص دستگاه‌های دی وی ار نیستند، بلکه هر محصولی می‌تواند پارت نامبر به خصوص خود را داشته باشد و اصولاً در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

لیبل  پارت نامبر دستگاه رکوردر هایک ویژن

در کل به زبان ساده‌تر پارت نامبر به کاربران این امکان را می‌دهد که در عرض چند ثانیه با دانستن اعداد و حروف بتوانند اطلاعات زیادی را از محصول مورد نظر بگیرند، چرا که تمام محصولات دارای یک شماره مدل است که نوع دستگاه را نشان می‌دهد و یک شماره سریال منحصر به فرد دارد مانند مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن که از طریق این پارت نامبر‌ها می‌توانید از اصل بودن دستگاه مورد نظر اطمینان خاطر حاصل نمایید.

به عنوان مثال عبارت DS در ابتدا تمام دستگاه‌های هایک ویژن مشترک است، اما در محصولات داهوا DH در ابتدا سریال نامبر‌ها قرار می‌گیرد. برای درک بهتر، به مطالب زیر توجه کنید.

به عنوان مثال دستگاه دی وی ار مختص دوربین‌های مدار بسته توربو اچ دی است‌ که سریال نامبر یا پارت نامبر به خصوص خود را دارد به این شیوه که در مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن، مانند دستگاه دی وی ار هر کدام از اعداد و حروف نشان دهنده موارد زیر است:

  1. مدل سازگاری دستگاه با مدل دوربین مداربسته
  2. تعداد کانال‌های دستگاه‌
  3. سازگاری دستگاه دی وی ار با مگاپیکسل دوربین مداربسته و به عبارتی توانایی یک دستگاه در ساپورت کردن دوربین‌ها و پردازش انواع به خصوصی از کدینگ تصاویر.
  4. تعداد هارد دستگاه
  5. نشانگر خروجی‌های دستگاه

در ادامخ به طور کامل‌تر با مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن، همچنین سریال نامبر دی وی ار آشنا خواهید شد‌.

 

بررسی پارت نامبر DVR و راهنمای مدل های دی وی آر هایک ویژن

 

همانطور که پیش‌تر خدمتتان عرض کردیم سریال نامبر یا پارت نامبر نشان دهنده مشخصات فنی یک محصول  در قالب اعداد و حروف است و برند هایک ویژن از این قاعده مستثنی نیست. عبارت DS مختص پارت نامبر محصولات هایک ویژن است. این محصولات شامل دوربین های مداربسته هایک ویژن و دستگاه‌های DVR یا NVR است. به این صورت که ابتدا حروف لاتین DS قرار می‌گیردو  سپس طبق مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن پارت نامبر کامل می‌شود.

ممکن است در اینجا برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانیم از اصل بودن دستگاه هایک ویژن از طریق پارت نامبر اطمینان حاصل کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم شماره سریال و شماره مدل معمولاً روی برچسبی در رو یا پشت دستگاه DVR / NVR یافت می‌شود، همچنین شماره سریال زیر بارکد قرار دارد و شماره مدل به صورت M/N نمایش داده می‌شود.علاوه بر این می‌توانید کد‌های QR را در منوی دستگاه مورد نظر مانند DVR یا NVR پیدا کنید تا از اصل بودن محصول مورد نظر اطمینان خاطر کسب نمایید. شما به ارائه این کدها به نمایندگان رسمی می‌توانید از خدمات پس از فروش هایک ویژن بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که بعد از حروف لاتین DS عدد 7در دستگاه‌های هایک ویژن مشترک است. به این صورت که هم در دستگاه دی وی ار (DVR) و هم در دستگاه ان وی ار (NVR)، عدد هفت بعد از عبارت DS و خط فاصل قرار می‌گیرد؛ خارج از هر خصوصیاتی که دستگاه مورد نظر دارد حال اگر دستگاه مورد نظر مختص دوربین‌‌های توربو اچ دی باشد عدد 2 بعد از عدد هفت قرار می‌گیرد. سپس اعداد 04_08_16 قرار می‌گیرد که نشان از تعداد کانال‌های دستگاه دارد و در واقع محدودیت اضافه کردن تعداد دوربین را نشان می‌دهند. اگر دستگاه در پارت نامبر خود عدد 08 را داشته باشد، یعنی دستگاه موردنظر ما 8 کاناله است اما اگر عدد 16باشد دستگاه موردنظر، 16 کاناله است. درواقع تعداد کانال در دستگاه‌های رکورد نشان دهنده‌ی تعداد دوربینی است که می‌توان به آن وصل کرد.

اعداد و حروف بعدی در این پارت نامبر، هر کدام نشانگر سازگاری مگاپیکسل تصویر ، تعداد هارد دستگاه و…  است.

 

نکات خواندن دیتاشیت دستگاه هایک ویژن

 

دستگاه‌های هایک ویژن با دو نوع تکنولوژی متفاوت تولید می‌شوند به این شکل که تکنولوژی دستگاه دی وی ار DVR مختص دوربین توربو اچ دی و تکنولوژی دستگاهNVR مختص دوربین‌های تحت شبکه است.( به دوربین های تحت شبکه دوربین دیجیتال و به دوربین توربو اچ دی دوربین آنالوگ هم می‌گویند.)

در حالت کلی دستگاه‌های دی وی ار مختص دوربین توربو اچ دی هایک ویژن شامل سه سری T_U_Q است و  دستگاه‌های ان وی  ار که مختص دوربین‌های دیجیتال‌اند شامل سه سری E_k_Q هستند. قابل ذکر است برای شناخت مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن، خواندن دیتاشیت دستگاه هایک ویژن بسیار حائز اهمیت است.

 

پارت نامبر دستگاه DVR هایک ویژن

 

در تصویر زیر به بررسی قسمت‌های مختلف پارت نامبر دستگاه دی وی آر (DVR) هایک ویژن با مدل DS–7216HQHI–K1 پرداخته‌ایم. همانطور که در تصویر مشهود است، تعداد هارد در دستگاه DVR هایک ویژن در انتهای پارت نامبر با حروف K و Q مشخص می‌شود.

به طور مثال اگر دستگاهی دو هارد داشته باشد، در انتهای پارت نامبر آن با K2 یا Q2 مشخص می‌شود. در سری جدید دستگاه‌های DVR هایک ویژن، پسوند M اضافه شده است که تعداد آن نشان دهنده‌ی تعداد هارد است. مانند DS-7216HQHI-M1/S یا DS-7216HQHI-M2/S.

نکات خواندن دیتاشیت دستگاه دی وی آر هایک ویژن مدل DS–7216HQHI–K1

 

پارت نامبر دستگاه NVR هایک ویژن

 

در تصویر زیر به بررسی قسمت‌های مختلف پارت نامبر دستگاه ان وی آر (NVR) هایک ویژن با مدل DS–7604NI–Q1\4P پرداخته‌ایم.

نکات خواندن دیتاشیت دستگاه  ان وی آر هایک ویژن مدل DS–7604NI–Q1/4P

امیدواریم در این مقاله به خوبی با مشخصات فنی دستگاه هایک ویژن آشنا شده باشید در صورت وجود هر گونه سوال در رابطه با سیستم‌های امنیتی می‌توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها