حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته تحت شبکه

12

10 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین های تحت شبکه هایک ویژن

فهرست مطالب

هایک ویژن یکی از شرکت های بزرگ چینی در زمینه تولید محصولات امنیتی است. این شرکت کار خود را از سال 2001 آغاز کرده است و بعد از گذشت تقریبا 20 سال توانسته با تولید محصولات ویژه ای چون دوربین های تحت شبکه  نیاز بسیاری از مشتریان خود را در زمینه تامین محصولات ایمنی رفع کند. مزایای دوربین های تحت شبکه هایک ویژن بسیار زیاد است و به گونه ای طراحی شده اند تا با ایجاد امنیت کامل در زمینه دوربین های مداربسته بتوانند در بخش های مختلف، اداری، مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند.

شاید یکی از مزایای دوربین های تحت شبکه هایک ویژن شرکت باتجربه آن باشد. سالهاست که این شرکت در حال طراحی محصولات بسیار با کیفیتی در این حوزه است و اکنون توانسته با ترکیب کردن هوش مصنوعی و همچنین فناوری های روز، محصولاتی بسیار مناسب را در کاربری های مختلف تولید کند. فعالیت اصلی این شرکت در تولید دوربین مداربسته هایک ویژن و تجهیزات وابسته است و شاید تنها شرکت متمرکز در ایران باشند که علاوه بر پروژه های کوچک مانند(خانه، واحدهای تجاری و…)، در پروژه های بزرگ (پالایشگاه، کارخانه بزرگ و…) نیز فعالیت های گسترده ای دارد.

دوربین های تحت شبکه هایک ویژن

از طرفی با گسترش روز افزون نیازها به سیستم های نظارت تصویری در اماکن و صنایع مختلف نیازها به این سیستم ها نیز تغییر کرده است. به عنوان مثال نویزپذیری دوربین های آنالوگ و حتی دوربین های توربو اچ دی از محیط و همچنین عدم کارایی مناسب و هزینه بر بودن پیاده سازی و کابل کشی دوربین های آنالوگ و توربو اچ دی در مکان های با وسعت زیاد و موارد گوناگون دیگر تولیدکننده های دوربین مدار بسته را به سمت طراحی و تولید دوربین های تحت شبکه و استفاده از مزایای آن جهت غلبه بر مشکلات ذکر شده سوق داده است.

دوربین تحت شبکه هایک ویژن

شرکت هایک ویژن با طراحی بروز محصولات خود تلاش کرده است تا محصولات مقاوم و بسیار خوبی را خصوصا در زمینه دوربین های تحت شبکه طراحی و تولید کند تا بتوانند در شرایط آب و هوایی و حوزه های مختلف بسیار کاربردی باشند. یکی از مزایای دوربین های تحت شبکه هایک ویژن، تنوع محصولات آن است که در بخش ها و حالت های مختلف کاربردهای گوناگونی دارند و ممکن است در یک سیستم دوربین مدار بسته حرفه ای مورد نیاز باشد.

مزایای دوربین های تحت شبکه هایک ویژن

  • نیاز به کابل کشی کمتر و بهینه تر در نسبت با دوربین های توربو اچ دی.
  • این دوربین ها می توانند به شکل مستقل تصاویر را در حافظه “دوربین” ذخیره کنند.
  • در یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه می توان دوربین ها را ناحیه بندی کرد و در آن ناحیه ها سوئیچ قرار داد و همه دوربین های متصل به آن سوئیچ را با یک کابل به سمت دستگاه رکورد هدایت کرد. و دیگر نیازی نیست از هر دوربین یک کابل تا محل رکوردر تصاویر پیاده سازی شود. می توان گفت این قابلیت یکی از اصلی ترین قابلیت های این نوع دوربین است چرا که با استفاده از این قابلیت امکان پیاده سازی سیستم های دوربین مدار بسته برای اماکن با وسعت بالا به راحتی امکان پذیر است.
  • در این مدل از دوربین ها امکان استفاده از لینک های رادیویی جهت ارتباط دوربین ها با دستگاه رکوردر برای مکان هایی که امکان کابل کشی از یک نقطه به نقطه دیگر وجود ندارد، میسر است. مثلا در مواردی که فاصله بین دوربین و دستگاه رکوردر چند کیلومتر است و یا مانعی مانند دره وجود دارد که کابل کشی را غیرممکن می سازد. همچنین می توان در صورت قابلیت پیاده سازی از لینک های فیبر نوری برای ارتباط های اصلی بین سوئیچ ها استفاده کرد که در این صورت ارتباط ها پایدارتر و با سرعت بسیار بالا خواهند بود.
  • با توجه به این که سیگنال ارتباطی بین تجهیزات در این دوربین ها دیجیتال است لذا از نویزهای محیط که ماهیتی آنالوگ دارند تاثیر نمی پذیرد. در واقع در برابر نویز مقاومند.
  • امکان داشتن سیستمی با قابلیت ارتقا بالا و بدون نیاز به کابل کشی و تغییرات زیاد در این مدل از دوربین های مدار بسته وجود دارد.

دوربین تحت شبکه هایک ویژن 2 مگاپیکسلی

زیرساخت و نحوه کارکرد دوربین های تحت شبکه

زیر ساخت و بستر انتقال داده در سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن همانند شبکه های داده با استفاده از کابل های شبکه که معمولا cat6 می باشد، انجام می‌شود. البته نقطه قوت این سیستم در نحوه ارتباط بین سوئیچ ها است که مثلا می توان از لینک های رادیویی، کابل شبکه، فیبر نوری و … جهت استفاده در مکان هایی که فاصله بین تجهیزات زیاد است و یا امکان کابل کشی وجود ندارد، استفاده کرده و همچنین می توان به راحتی سیستمی با قابلیت ارتقا بالا را پیاده سازی کرد.

در شبکه های داده سوئیچ های شبکه وظیفه ارتباط بین تجهیزات را بر عهده دارند. در سیستم های تحت شبکه به هر عنصر که وارد شبکه می شود یک آدرس IP اختصاص داده می شود که این آدرس آی پی اختصاصی می تواند به صورت دستی و توسط ادمین شبکه صورت پذیرد و یا به صورت اتوماتیک و از طریق DHCP سرور که در شبکه راه اندازی شده است انجام شود. در واقع در سیستم های دوربین مدار بسته تحت شبکه تجهیزات بر اساس این آدرس ها یکدیگر را در شبکه پیدا می کنند و با هم ارتباط می گیرند. شرکت هایک ویژن به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه دوربین مدار بسته، محصولات تحت شبکه کامل که توانایی پاسخگویی به تمام نیازهای کاربران در محیط های مختلف را دارند، تولید و به بازار ارائه کرده است. همچنین نرم افزارهای مفید جهت کاربری آسانتر تجهیزات که بسیار هم کاربرپسند هستند را در اختیار کاربران قرار داده است. از این رو می توان دوربین های تحت شبکه هایک ویژن را به عنوان یکی از گزینه های قابل اطمینان جهت استفاده در پروژه های بزرگ مورد بررسی قرار گیرد.

تولید و ارسال تصویر در دوربین های تحت شبکه

در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن سیگنال خروجی دوربین، سیگنالی دیجیتالی است که بر اساس پروتکل های استاندارد شبکه داده در دوربین مانند RTSP است که یک پروتکل انتقال صدا و تصویر بلادرنگ بین تجهیزات تحت شبکه است. هر دوربین تحت شبکه  دارای سیستم تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال است که در واقع این تبدیل در سیستم های توربو اچ دی در محل دستگاه رکوردر انجام می شود که یکی از تفاوت این دو سیستم دوربین مداربسته در این مورد است. هر برند تولید کننده تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه سعی در ارائه پروتکل خاص خود که بیشترین سازگاری با تجهیزاتش را داشته باشد، دارد اما یک پروتکل کلی بین همه دوربین های مدار بسته تحت شبکه با نام onvif وجود دارد که توسط اغلب دوربین ها پشتیبانی می گردد.

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

 

کیفیت و قابلیت دوربین های تحت شبکه هایک ویژن

کیفیت دوربین های تحت شبکه براساس رزولوشن و با واحد MP یا مگاپیکسل مشخص می شود. معمولا به دلیل این که دوربین های تحت شبکه از نویزهای آنالوگ محیطی تاثیر نمی پذیرند از اینرو می توان گفت در شرایط مشابه ممکن است کیفیت تصویر در دوربین های تحت شبکه بالاتر و بهتر باشد.

دوربین های تحت شبکه با توجه به این که توانایی پردازش  تصاویر را دارند دارای قابلیت های بیشتری در مقایسه با دوربین های توربو اچ دی هستند. قابلیت هایی مانند شمارش افراد، Heatmap  و … .

مزایای دوربین های تحت شبکه هایک ویژن

لنزهای مناسب و منحصر به فرد

لنزهای شرکت هایک ویژن به عنوان یکی از بهترین لنزهای موجود در جهان شناخته می شود. شرکت اولسن که یکی از سه شرکت بزرگ تولید کننده لنز در جهان است به صورت مستقیم در تولید تمام محصولات و دوربین های مدار بسته این شرکت حضور داشته و کیفیت لنزهای آن را بهبود بخشیده است.

دید در شب با فناوری EXIR

یکی از مزایای دوربین های تحت شبکه هایک ویژن، طراحی سیستم دید در شب آن توسط شرکت بزرگ Osram است که توانسته کیفیت دید در شب دوربین ها را تا 30 درصد افزایش دهد. ال ای دی های طراحی شده توسط این شرکت توانایی انتشار نور فوق العاده ای دارند و این فناوری می تواند نور بسیار بیشتری را در بردهای بیشتر فراهم کند. این فناوری باعث می شود نور در فرم های مستطیل شکلی منتشر شود که باعث کیفیت و افزایش نور محیط در شب می شود.

استفاده از فناوری POE

در اغلب دوربین های مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن از فن آوری POE استفاده شده است. در واقع این تکنولوژی انتقال همزمان داده و برق مورد نیاز دوربین با استفاده از یک کابل شبکه است. استاندارد POE مورد استفاده در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن IEEE802.3af و IEEE802.3at است. تفاوت این دو استاندارد در توان تامینی توسط سوئیج است. در استاندارد IEEE802.3af حداکثر توانی که سوئیچ می تواند در هر پورت ارائه دهد حدود 15 وات و جریان حدود 350 میلی آمپر است و در IEEE802.3at حداکثر توان ارائه شده سوئیچ در هر پورت حدود 25.5 وات و جریان 600 میلی آمپر است. لذا با توجه به استانداردی که بر اساس آن دوربین تحت شبکه ساخته شده است باید سوئیچ متناسب نیز انتخاب شود.

آنالیز نرم افزاری قوی تصاویر

سیستم تشخیص چهره در دوربین ها می تواند در محیط های شلوغ و یا بخش هایی که تردد در آنها بسیار زیاد است، مفید باشد. این فناوری با وجود سیستم هوش مصنوعی پیشرفته، می تواند چهره افراد را تشخیص داده و با حرکت و دنبال کردن آن، تمام تحرکات یک فرد را زیر نظر داشته باشد. با ایجاد این تکنیک و تبدیل آن به یک فناوری هوش مصنوعی کنترل های نظارتی بسیار پیشرفته تر شده اند.

شرکت هایک ویژن نیز به عنوان تولید کننده دوربین های هوشمند نظارتی، از یک فناوری ویژه برای سیستم های هوشمند خود استفاده کرده است. با این فناوری شما می توانید از قابلیت تشخیص و Track (دنبال کردن) سوژه در محیط های شلوغ نیز استفاده کنید.

دوربین های هوشمند این شرکت، همچنین با استفاده از فناوری هایی چون Line crossing، Intrusion Detection می توانند مانع ورود افراد غیرمجاز به محیط های خاص شوند که این نیز با فناوری هوش مصنوعی ایجاد شده است. یکی از فناوری های جالب به کار رفته در دوربین های هایک ویژن People Counting است. با این فناوری شما می توانید تعداد افراد وارد شده به یک محیط را تشخیص و بررسی کنید و در مدل های پیشرفته تر نیز برخی از فناوری ها مانند Heat Map گنجانده شده است تا ناظران بتوانند اطلاعاتی مربوط به تمرکز جمعیت در نقاط مختلف در یک محیط را نیز در نظر بگیرند.

مزایای دوربین های تحت شبکه هایک ویژن تنها به این موارد خلاصه نمی شود و این شرکت تلاش کرده است تا با تولید محصولات خود در رنج های قیمتی مختلف به همراه ویژگی های متعدد، تمام نیاز مشتریان خود را تامین نماید. محصولات این شرکت همچنین با داشتن کیفیت بسیار بالا بازدهی بسیار بالایی داشته و به دلیل استفاده از متریال های مناسب و باکیفیت می توانند در هر شرایط آب و هوایی به فعالیت خود ادامه دهد.

دستگاه های رکوردر تحت شبکه هایک ویژن

دستگاه های رکوردر دوربین های تحت شبکه یا NVR که مخفف Network Video Recorder  است. در این سیستم دوربین مدار بسته دستگاه رکوردر قابلیت اتصال به دوربین های تحت شبکه که آدرس آنها به درستی و در یک رنج  آی پی قرار دارد ارتباط گرفته و عمل ضبط تصاویر را انجام می دهد. در واقع در سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه تمام کارهای تولید تصویر، کدینگ و موارد دیگر در دوربین انجام می گیرد و دستگاه رکوردر این اطلاعات تولید شده را دریافت و روی هاردهای ذخیره ساز که در درون دستگاه رکورد نصب شده است ضبط و ذخیره می کند. قابل ذکر است دستگاه های NVR هایک ویژن قابلیت ارتباط با ذخیره سازهای تحت شبکه را نیز دارند.

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها