حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته حرارتی

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین مداربسته حرارتی هایک ویژن

فهرست مطالب

برخی اوقات کاربر دوربین مداربسته نیاز دارد علاوه بر پایش تصویر محیط، پایش های جانبی دیگری را برای تکمیل فرایند نظارت خود اضافه کند. در واقع در مواردی صرفا پایش تصویر نیاز کاربر را برطرف نمی سازد و بهتر است ابزار مناسب دیگری در این راستا به سیستم های نظارتی اضافه گردند.

یکی از این ابزارهای پایش تصویر بر اساس درجه حرارت آنها است. کاربری هایی همچون تشخیص موجودات زنده در یک محیط، تشخیص و دریافت آلارم در صورت تغییر ناگهانی دمای یک محیط و رسیدگی به آن قبل از بروز حادثه از این موارد است.

دوربین مداربسته حرارتی چیست

با اضافه شدن دوربین های حرارتی به سیستم و دریافت خروجی های مناسب از آن می توان به میزان قابل توجهی به کارایی سیستم دوربین مداربسته خود افزود. توانایی هایی مانند پخش آلارم در اتاق مانیتورینگ و همچنین لینک کردن محل آلارم با دوربین های اسپید دام، تا با زوم کردن خودکار و سریع دوربین اسپید دام روی موقعیت مورد نظر، توانایی مدیریت بحران به وجود آمده بالاتر رود.

جالب است بدانید برند هایک ویژن دوربین های حرارتی دو لنزی طراحی و ارائه کرده است که توانایی تصویربرداری معمول اپتیکال و حرارتی را دارد. در حقیقت دوربین دو تصویر همزمان ارائه می دهد یکی تصویر معمول برای مشاهد محیط و دیگری تصویر بر اساس دمای اجسام در محیط، که به این صورت ما افزایش کارایی و عملکرد با کمترین تغییرات و هزینه بهینه را خواهیم داشت.

تفاوت تصویر دوربین مداربسته حراراتی هایک ویژن با دوربین مداربسته معمولی

دوربین مداربسته حرارتی چیست؟

هر چیزی که دارای دما بالاتر از صفر مطلق باشد، دارای گرما است و از خود امواج مادون قرمزی متناسب با درجه حرارتی که دارد ساطع می کند. این امواج مادون قرمز چون در طیفی که چشم انسان قادر به دیدن آن باشد نیست پس ما آنها را نمی بینیم و برای مشاهده آنها تجهیزاتی لازم است. تجهیزاتی که بتوانند در بین انواع طیف نوری و الکترومغناطیسی محیط، نور مورد نظر ما که دارای فرکانس خاص خود است را فیلتر و به ما نمایش دهد. به دوربینی که به این قابلیت مجهز است، دوربین مداربسته حرارتی می گویند.

.ساختار داخلی دوربین مداربسته حرارتی هایک ویژن

ساختار داخلی یک دوربین مداربسته دستی

 در حقیقت اساس کار دوربین مداربسته حرارتی بر پایه فیلتر و جمع آوری نور مادون قرمز ساطع شده از طرف اشیا است این در حالی است که اساس کار دوربین های معمول، جمع آوری نورهایی از محیط است که در طیف دید انسان می باشند. برای آشنایی با سنسور این نوع دوربین ها به مقاله ” حسگر تصویر دوربین مداربسته ” مراجعه کنید.

سنسور دوربین مداربسته حرارتی هایک ویژن

سنسور دوربین مداربسته حرارتی

عملکرد دوربین مداربسته حرارتی در سیستم های امنیتی

می دانیم یکی از اهداف اصلی یک سیستم دوربین مداربسته ایجاد امنیت در محیط است. یکی از چالش های بزرگ سیستم های دوربین مداربسته در راستای هدفی که برای آن مورد استفاده قرار گرفته اند تصویر مبهم از محیط در زمان هایی که نور محیط خیلی کم است، می باشد.

از طرفی در شرایط بد آب و هوایی یا دود ناشی از حریق، عملا بخش بزرگی از کارایی سیستم های دوربین مداربسته از دست می رود. این در حالی است که در این شرایط امنیت ما به کمترین حالت ممکن خود می رسد چرا که ما دیدی از محیط اطراف خود که ملزم به ایجاد امنیت در آن هستیم نداریم. دغدغه دیگر کاربران که دوربین مداربسته حرارتی می تواند به خوبی به آن پاسخ دهد، تغییرات دمای تجهیزات در یک محیط است که می تواند برای یک مجموعه اهمیت بالایی داشته باشد.

این که اگر در تجهیزات نصب شده در یک مکان تغییرات دما داشته باشند که این تغییرات خطرناک باشند، دوربین این تغییرات را به مرکز کنترل اعلام و قبل از وقوع حادثه می توان جلوی وقوع حادثه را گرفت. در این صورت دوربین های حرارتی هایک ویژن گزینه مناسب برای رفع این نیاز هستند.

شما می توانید دو مدل از دوربین مداربسته حرارتی هایک ویژن را در تصویر زیر مشاهده کنید:

دوربین مداربسته حرارتی هایک ویژن

مزایای دوربین مداربسته حرارتی هایک ویژن

  • داشتن تصویر در هر شرایط آب و هوایی ممکن:

در شرایطی مانند دود، مه، سایه، نور کم و شرایطی مانند این ما تصویر را از دست نداده و همچنان تصویر محیط را مشاهده می کنیم.

  • ارسال آلارم های با دقت بالا و خطای کم:

این دوربین می تواند در شرایط بد آلارم های مورد نیاز را ارسال نماید.

  • تصویربرداری پیشرفته
  • مجهز به حسگر های پیشرفته
  • توانایی بالا در پایداری و ادامه عملکرد در نوسان ولتاژ ورودی تا 20 درصد درحالی که دوربین های معمول 10 درصد است.

دوربین های حرارتی هایک ویژن دارای قابلیتی هستند که با استفاده از آن، دوربین جزئیات بیشتری از محیط را در اختیار کاربر قرار می دهد. در این قابلیت تصویر حرارتی با تصویر نوری ادغام شده و ابزار قدرتمندی برای تشخیص سوژه های پنهان شده و همچنین آشکارسازی شرایط غیرعادی در اختیار قرار می دهند. در واقع این دوربین، دو دوربین معمولی و حرارتی تجمیع شده در یک دوربین است که در این صورت هزینه بهینه خواهد شد. این دوربین ها دارای تکنولوژی تنظیم محور برای تمرکز هر دو تصویر به روی یک نقطه هستند.

موارد کاربری دوربین های مداربسته حرارتی هایک ویژن

با توجه به توضیحات ارائه شده دوربین مداربسته حرارتی در مکان هایی مانند حفاظت از محیط، اندازه گیری دما و تشخیص آتش کارایی فراوانی دارد. از طرفی نسل پیشرفته این دوربین ها توانایی تصویربرداری در شرایط بد محیطی مانند مه، گرد و غبار، دود و … و همچنین توانایی آشکارسازی چیزهای پنهان شده را داشته و این امر موجب شده که این دوربین ها گزینه مناسبی برای حفاظت از محیط و مراکز حساس باشند.

برخی از سری های دستی و کوچک این دوربین ها که بسیار شکیل نیز هستند، گزینه خوبی برای آشکارسازی افزایش دمای یک نقطه و پیگیری قبل از وقوع حادثه و نیز بازرسی های الکتریکی و مکانیکی از محیط های صنعتی و تجهیزات می باشند.

دوربین مداربسته حرارتی دستی هایک ویژن

دوربین های حرارتی هایک ویژن دارای قابلیت هایی مانند AGC  (قابلیت تنظیم خودکار نور) هستند. این قابلیت به دوربین مداربسته کمک می کند که محدوده دینامیکی تصویر را تنظیم کند تا به تصویر کمک کند روشنایی متعادل را حفظ نماید.

قابلیت دیگر  DDE (بهبود خودکار دیجیتال تصویر) است. در این قابلیت بر اساس الگوریتمی مشخص و متناسب با محیط تصویربرداری، جزئیات بیشتری را در تصویر روی صفحه نمایش می دهد.

قابلیت DNR (کاهش نویز دیجیتال سه بعدی) تعداد پیکسل های از دست رفته و اشتباه در آنها را به حداقل می رساند.

در انتها شما کاربران عزیز می توانید با توجه به ویژگی و کاربری دوربین های مداربسته حرارتی مدل مورد نظر خود را انتخاب و برای خرید آن اقدام نمایید. شما عزیزان می توانید برای مشاوره و خرید با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها