حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت|هایک ویژن

فهرست مطالب

نیاز به سیستم‌های نظارت تصویری در اماکن مختلف روز به روز در حال افزایش است. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران داشتن دوربین مداربسته ارزان است تا بتوانند با کمترین هزینه به سیستم نظارت تصویری در مکان مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. در ابتدا باید توجه کنیم که خرید هر تجهیز و خدمات صرفا به دلیل ارزان بودن می‌تواند منجر به زیان مصرف کننده شود و در اینجا ما به دنبال مهندسی خرید و در حقیقت خرید بهترین سیستم ممکن متناسب با نیاز و با بهترین قیمت هستیم.

دوربین مدار بسته به دلیل تنوع بالا در مدل‌ها و نیز متفاوت بودن کارایی هر یک از مدل‌ها می‌تواند منجر به سردرگمی برخی از کاربران شود. این که چه مدلی از دوربین‌ها‌ می‌تواند نیاز مورد نظر ما را برطرف سازد، اینکه چه دستگاه رکوردر یا DVR  و NVR می‌تواند نیاز ما را برطرف کند از پارامترهای اصلی در صرفه جویی هزینه در یک سیستم نظارت تصویری است.

اشتباه رایج در خرید دوربین مدار بسته ارزان

یکی از اشتباهایی که اغلب کاربران هنگام تهیه یک سیستم نظارت تصویری مرتکب آن می‌شوند، خرید دوربین مدار بسته ارزان بدون توجه به کارایی‌های آن است. ممکن است یک سیستم نظارت تصویری صرف اینکه ارزان باشد کیفیت لازم برای رصد محیط مورد نظر ما را نداشته باشد. ممکن است یک دوربین مدار بسته صرف ارزان بودن دارای استحکام کافی برای استفاده در مکان مورد نظر ما نباشد. بسیاری از این دست موارد می‌تواند منجر به خرید اشتباه ما هنگام تهیه یک سیستم نظارت تصویری شود.

شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر در این جهت میتوانید مقاله “اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته” ما را مطالعه نمایید.

دوربین مدار بسته ارزان چه دوربینی است؟

با توجه به توضیح بالا دوربین مدار بسته‌ای را دوربین مدار بسته ارزان می‌دانیم که هم دارای قابلیت‌های مورد نظر ما باشد و هم هزینه آن معقول و  مناسب باشد. از جمله قابلیت‌های اولیه‌ای که هر کاربر از سیستم نظارت تصویری خود انتظار دارد، نرم افزار کاربردی کارآمد، پشتیبانی مناسب نرم افزاری و سخت افزاری و … است. طبیعتا نمی‌توان یک سیستم نظارت تصویری که  قابلیت‌های اشاره شده را ندارد ولی ارزان است را دوربین مدار بسته ارزان دانست.

دوربین مداربسته ارزان

 قابلیت‌های سخت افزاری یک سیستم دوربین مدار بسته موثر در قیمت

از نظر سخت افزاری سیستم‌های دوربین مدار بسته به دو گروه سیستم‌های دوربین مدار بسته تحت شبکه و سیستم‌های دوربین مدار بسته توربو اچ دی تقسیم می‌شوند.

توربو اچ دی دوربین مداربسته ارزان تر است یا تحت شبکه؟

دوربین‌های تحت شبکه به صورت کلی دوربین‌هایی با کیفیت ساخت، تصویر و … بالاتری به نسبت دوربین‌های توربو اچ دی هستند. این امر منجر به بالا بودن نسبی قیمت دوربین‌های تحت شبکه به نسبت دوربین‌های توربو اچ دی شده است. البته لازم به ذکر است که هر یک از این سیستم‌ها برای محیط مخصوص خود تولید و طراحی شده‌اند.

مثلا اگر بخواهیم از دوربین‌های تحت شبکه که برای محیط‌های پر نویز، بزرگ و صنعتی تولید و طراحی شده‌اند در یک مکان با وسعت کوچک استفاده کنیم ممکن است به نسبت هزینه بیشتری در مقایسه با سیستم توربو اچ دی پرداخت کنیم. این پرداخت بیشتر هزینه به دلیل آن است که حال به دلیل نیاز خاص ما و یا به دلیل انتخاب دلخواه و یا اشتباه ما مجبور به پرداخت هزینه‌ای شده‌ایم که می‌توانستیم آن را مدیریت کنیم.

گاهی جدای از این که، سیستم توربو اچ دی و یا تحت شبکه مورد استفاده ما است، مدل دوربین طوری انتخاب می‌شود که منجر به تحمیل اضافه هزینه می‌شود. به عنوان مثال در مکانی که نیاز به یک زاویه باز و دید وسیع است و نیاز و امکان تغییر در آن مکان مورد نظر ما وجود ندارد بهتر است از دوربین گران‌تر وریفوکال که دارای لنز متغیر است استفاده کنیم. شاید با استفاده از این دوربین هم بتوانیم تصویر خوبی از محیط دریافت کنیم اما ما هزینه قابلیت سخت افزاری را پرداخت کرده‌ایم که به آن نیازی نداریم.

با توجه به موارد ذکر شده انتخابی درست است که می‌تواند منجر به صرفه جویی در هزینه ما شود، و نه اینکه صرفا سیستم نظارت تصویری را برای خود انتخاب کنیم که ارزان باشد. قطعا با انتخاب یک دستگاه ارزان قیمت بدون بررسی باید منتظر مشکلاتی که در آینده بروز خواهد کرد باشیم.

قابلیت‌های نرم افزاری یک سیستم دوربین مدار بسته موثر در قیمت

دوربین‌های مداربسته علاوه بر سخت افزاری که دارند دارای نرم افزارهایی هستند که سخت افزار آنها را کنترل و نهایتا عملکرد درست سیستم را منجر می‌شوند. سیستم‌های دوربین مدار بسته مانند همه سیستم‌های کامپیوتری دارای پردازنده‌هایی هستند که با استفاده از الگوریتم‌های خاص برنامه نویسی شده اند تا کار خاصی را به درستی انجام دهند.

هر چه سیستم نظارت تصویری ما دارای الگوریتم‌های هوشمندی باشد دارای عملکرد مناسب‌تری خواهد بود. این که سیستم نظارت تصویری ما از چه نرم افزارهایی برای عملکرد خود استفاده می‌کند و در مقابل چه توانمندی‌هایی را به سیستم نظارت تصویری ما اضافه می‌کند می‌تواند برای کاربر مهم و در هزینه یک سیستم دوربین مدار بسته موثر است.

قابلیت‌هایی که یک سیستم نظارت تصویری می‌تواند داشته باشد از قابلیت‌های ساده تر مانند تشخیص حرکت، تشخیص عبور از خط و … را شامل می‌شود، تا قابلیت‌های سطح بالاتری مانند نقشه گرمایی (Heat Map) محیط، قابلیت شمارش افراد، تشخیص چهره، قابلیت دنبال کردن هوشمند سوژه و ….

ممکن است وجود یک قابلیت در سیستم دوربین مدار بسته منجر به بسیاری فواید برای کاربر شود. مثلا قابلیت تشخیص عبور از خط و تشخیص نفوذ که در همه سیستم‌های نظارت تصویری برندی مانند هایک ویژن وجود دارد می توانند برای مواردی مانند نظارت بر یک مکان بسیار کارایی داشته باشد.

انتخاب برند معتبر دوربین مدار بسته

یکی از موارد بسیار مهم در خرید سیستم نظارت تصویری که می‌تواند تاثیر زیادی نیز به روی قیمت تمام شده آن داشته باشد، این است که سیستم نظارت تصویری خود را از چه برند و تولید کننده‌ای خریداری کنیم. که محصولات هر یک از تولید کنندگان مختلف سیستم‌های دوربین مداربسته دارای ویژگی‌های مخصوص خود است. برندهای دوربین مدار بسته قبلا در یک مقاله مفصل توضیح داده شده است که می توانید مقاله ما در این زمینه را با عنوان “10 برند برتر دوربین مداربسته در جهان“مطالعه فرمایید.

خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت|هایک ویژن

در انتخاب برند مناسب برای سیستم نظارت تصویری خود در نظر داشته باشیم که باید به چه مواردی توجه کنیم. یکی از این موارد قیمت هر یک از دوربین ها است. البته باید در تناسب قیمت با محصول نیز دقت کرد که تنوع در مدل‌ها، خدماتی که در ادامه و بعد از تهیه سیستم نظارت تصویری نیاز است، پایداری نرم افزاری و سخت افزاری تجهیزات و میزان خرابی آنها و … از مواردی هستند که می‌توانند به ما کمک کنند تا دوربین مدار بسته ارزان و مقرون به صرفه و البته با کارایی مناسب خود را پیدا کنیم. دقت داشته باشید داشتن هر چیز ارزان و بدون کارایی و یا با کارایی کم در حقیقت از بین برند سرمایه است.

امیدواریم در جهت راهنمایی شما برای خرید یک دوربین مداربسته ارزان اما با کیفیت راهنمایی های لازم را به عمل آورده باشیم. شما عزیزان می توانید برای مشاوره و خرید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها