حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

آموزش تنظیمات ویدیو NVR و DVR هایک ویژن

12

4 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش تنظیمات ویدیو NVR و DVR هایک ویژن

فهرست مطالب

در یک سیستم دوربین مداربسته قطعا یکی از موارد مهم و اساسی که باید به آن توجه ویژه‌ای شود تصاویر ضبط شده است. طبیعتا مهمترین خروجی در سیستم های دوربین مداربسته تصاویر ضبط شده آن است. بنابراین در راه اندازی یک سیستم دوربین مداربسته، یکی از مهمترین مواردی که باید مورد توجه قرار داد تنظیمات ضبط تصاویر است.

آشنایی با پارامتر های مهم در نحوه ضبط تصاویر اولین قدم در تنظیم بهینه و درست ضبط تصاویر در یک سیستم دوربین مداربسته است.  در شکل زیر تنظیمات ضبط تصاویر در دستگاه رکوردر DVR هایک ویژن نشان داده شده است. در ادامه با تنظیمات ویدیو NVR و DVR هایک ویژن با هایک ویژن لند همراه باشید.

تنظیمات DVR هایک ویژن

اولین نکته قابل توجه این است که در سیستم های رکوردر دوربین مداربسته هایک ویژن، می توان برای هر پورت دستگاه رکوردر به صورت مجزا تنظیمات انجام داد.

تنظیمات ویدیو NVR و DVR هایک ویژن

1.Front-end Resolution 

رزولوشن شناسایی شده دوربین توسط دستگاه رکوردر است. همچنین نرخ فریم بر ثانیه تصویر ارسال شده از دوربین نیز در این قسمت شناسایی می گردد. این تنظیمات از منوی OSD دوربین قابل تغییر است.

تنظیمات ویدیو NVR هایک ویژن

 2.Stream Type :

معمولا دوربین ها دارای دو یا تعداد بیشتری جریان تصویر هستند. این جریان های تصویر هر کدام برای مقاصد خاصی تنظیم می گردند. معمولا جریان تصویر اصلی (main stream) برای ضبط استفاده می شود چرا که جریان اصلی تصویر دوربین است و بیشترین کیفیت دوربین می باشد. در کنار جریان تصویر اصلی، جریان تصویر ثانویه نیز وجود دارد که دارای کیفیت و پارامترهای ضعیف‌تری به نسبت جریان تصویر اصلی است و برای نمایش ماتریسی تصاویر در یک صفحه و یا انتقال تصاویر و … کاربرد دارد.

تنظیمات DVR و NVR هایک ویژن

3.Video Type:

نوع ویدیو است که در این قسمت اگر دوربین توانایی ارسال صوت را داشته باشد می توان در این قسمت دریافت صدا را فعال یا غیرفعال نمود یعنی انتخاب کنیم همراه تصویر صدا باشد یا نباشد. توجه شود که همراه بودن صدا و تصویر برای جریان اصلی تصویر و جریان ثانویه آن باید به صورت مجزا پیکره بندی شود.تنظیم اولیه NVR و DVR هایک ویژن

4.Resolution:

یکی از مهمترین پارامترها در تنظیمات رکورد تصویر، رزولوشن ضبط تصاویر است. دستگاه رکوردر معمولا به صورت پیش فرض با توجه به رزولوشن دریافتی از دوربین، رزولوشن ذخیره سازی را انتخاب می کند که می توان بسته به نیاز آن را تغییر داد و پایین تر آورد.

آموزش تنظیمات اولیه دستگاه NVR

5.Bitrate Type:

در این قسمت امکان انتخاب Constant یا ثابت و Variable یا متغییر وجود دارد. با انتخاب Variable این اجازه به دستگاه رکوردر داده می شود تا در صورت امکان در ذخیره سازی بهینه سازی انجام دهد.

آموزش تنظیمات کلی ضبط دستگاه NVR و DVR هایک ویژن

6.Frame Rate:

این قسمت نرخ فریم بر ثانیه تصویر ضبط شده توسط رکوردر را مشخص می کند. این بخش با توجه به توانایی دستگاه در ضبط تصویر با توجه به رزولوشن انتخاب شده تنظیم می گردد. این که هر دستگاه در هر رزولوشن توانایی ضبط چند فریم بر ثانیه را دارد در دیتاشیت هر دستگاه قابل مشاهده است. معمولا انتخاب 12 تا 15 فریم در ثانیه برای کاربری های معمول توصیه می گردد.

تنظیمات DVR و NVR

7.Bitrate:

در این گزینه امکان انتخاب مقدار بین بیت ریت(rate) انتخابی و بیت ریت(rate) شخصی سازی شده توسط ما وجود دارد که به مدیریت پهنای باند و در نتیجه ذخیره سازی می انجامد.

تنظیمات اولیه DVR و NVR

8.Video Encoding:

در این قسمت نحوه دیکود کردن تصاویر دریافتی جهت ذخیره سازی مشخص می گردد که با توجه به دستگاه H264 و یا H265 می تواند باشد.

دیکود کردن تصاویر در رکوردر هایک ویژن

9. 265+/H.264+:

با انتخاب نوع دیکود تصاویر در بخش 8 این گزینه متناسبا قابل انتخاب است که حالت بهینه کدینگ انتخابی فعال باشد یا خیر؛ فعال نمودن این بخش به فشرده سازی بیشتر تصاویر و در نتیجه استفاده بهینه تر از هارد جهت ذخیره سازی کمک خواهد کرد. باید توجه داشت با فعال یا روشن نمودن این گزینه میزان فریم ریت(rate) متوسط کاهش یافته و ممکن است تصویر خیلی مناسب نباشد و در برخی از مدل ها ممکن است بعضی قابلیت های دوربین نیز غیرفعال شود که البته در هنگام فعال نمودن این گزینه پیغامی نشان داده می شود که کاربر را متوجه تغییرات کند.

آموزش کامل تنظیمات اولیه دوربین هایک ویژن

این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که تغییرات به روی main stream علاوه بر این که به روی تصویر زنده مشاهده شده تاثیر دارد به روی تصویر ضبط شده نیز موثر خواهد بود. اما با تغییر در جریان ثانویه تصویر، می توان تصویر پخش شده در حالت پخش چند تصویر در یک قاب و انتقال تصویر بر بستر شبکه را تغییر داد.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها