حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

پورت های دستگاه رکوردر DVR و NVR هایک ویژن

12

5 دقیقه

اندازه فونت

12

0

پورت های دستگاه رکوردر DVR و NVR هایک ویژن

فهرست مطالب

با توجه به این که کمپانی هایک ویژن همواره سعی در به روزرسانی دستگاه های خود داشته و نیز سعی نموده محصولات و دوربین مداربسته هایک ویژن خود را به صورت مداوم و پیوسته کاربر پسندتر کند، از این رو خروجی های مختلفی را در دستگاه های رکوردر خود برای استفاده مختلف کاربران قرار داده است.

دستگاه های رکوردر هایک ویژن به دو دسته کلی تحت شبکه NVR و دستگاه های توربو اچ دی (با ورودی سیگنال آنالوگ) یا DVR تقسیم می شوند. در این مقاله این دو دسته به صورت مجزا بررسی خواهند شد.

دستگاه های رکوردر تحت شبکه (NVR)

به صورت کلی یک سیستم دوربین تحت شبکه از تعدادی تجهیزات که توانایی ارتباط با شبکه داده با استفاده از توپولوژی های شبکه مانند IP-V4 و سوئیچ های شبکه را دارند؛ تشکیل شده است.

این تجهیزات شامل دوربین ها و رکوردر های تحت شبکه و تجهیزات جانبی سیستم مانیتورینگ و ذخیره سازی و … است. رکوردر تحت شبکه به عنوان عضوی از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه از طریق کابل شبکه خود به شبکه داده دوربین ها متصل می‌شود. در این بخش از مقاله فقط خروجی های NVR  مورد بحث قرار می گیرد.

پورت‌های خروجی دستگاه رکوردر (NVR)

پورتهای خروجی دستگاه رکوردر NVR در شکل زیر نشان داده شده است:

نمایی از پورت های یک رکوردر تحت شبکه

 

1- پورت های LAN که از طریق آنها دستگاه رکوردر می تواند به شبکه داده متصل گردد. همانطور که در شکل مشخص است در این مدل از دستگاه رکوردر دو عدد پورت LAN وجود دارد که دستگاه می تواند همزمان به دو شبکه با رنج(Range) آی پی های مختلف وصل گردد.

2- خروجی دستگاه جهت اتصال به اسپیکر

3- خروجی HDMI جهت اتصال به مانیتور با تلویزیون که کیفیت خروجی تصویر تا 4k را در اختیار کاربر قرار می دهد.

4- پورت USB

5- خروجی تصویر VGA جهت اتصال به مانیتور که کیفیت تصویر تا 1080 را در اختیار کاربر قرار می دهد.

6- پورت سریال

7- ورودی آلارم

8- ترمینال ارت

9- منبع تغذیه

10- ورودی برق شهری 100 تا 240 ولت

11- خروجی آلارم

12- خروجی آلارم موجود در برخی از مدل ها

13- پورت سریال RS232

14- ورودی صدا

توجه شود که در دستگاه های رکوردر تحت شبکه با دو پورت شبکه، ست کردن دو پورت دستگاه در یک رنج شبکه میسر نخواهد بود و در صورت داشتن تنها یک شبکه یکی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل های ساده و ارزانتر رکوردر تحت شبکه هایک ویژن، پورت شبکه یک عدد است و دستگاه رکوردر و دوربین ها باید در یک رنج آی پی باشند و دسترسی به دستگاه از طریق آی پی متفاوتT از رنج آی پی دوربین ها میسر نخواهد بود.

در مدل های مرسوم NVR های هایک ویژن تعداد یک خروجی تصویر VGA و یک خروجی تصویر HDMI  است که در برخی مدل های سطح بالاتر این خروجی ها را می توان به صورت مجزا مدیریت نمود و ماوس را به دلخواه در اختیار یکی از خروجی‌ها قرار داد. در ورژن های ساده تر این مدل از رکوردر ها، تصاویر خروجی پورت VGA و پورت HDMI تکراری از یکدیگر هستند.

همچنین ورودی و خروجی های آلارم نیز ممکن است در برخی از مدل ها وجود نداشته باشد لذا قبل از انتخاب در صورت نیاز به کاربری خاص از دستگاه رکوردر بهتر است دیتاشیت (Data Sheet) آن مطالعه گردد.

دستگاه رکوردر توربو اچ دی ( DVR)

در سیستم دوربین های توربو اچ دی، عملکرد به این صورت است که از هر دوربین توربو اچ دی یک کابل کواکسیال مجزا تا دستگاه مرکزی رکوردر کشیده می شود و با استفاده از کانکتور BNC به ورودی آنالوگ پشت دستگاه متصل می گردد.

پورت های خروجی دستگاه رکوردر (DVR)

در دستگاه نشان داده شده در شکل زیر قسمت 1 ورودی های دستگاه نشان داده شده است. تصاویر دریافتی دستگاه قابل دریافت بر بستر شبکه داده، خروجی VGA و HDMI  است.

نمایی از پورت های یک رکوردر توربو اچ دی

1- ورودی تصویر

2- ورودی صدا

3- خروجی صدا

4- خروجی VGA

5- خروجی HDMI

6- پورت usb

7- پورت شبکه-LAN

8- پورت سریال RS485

9- ورودی تغذیه

10- کلید روشن وخاموش

11- ترمینال ارت

در مدل های جدیدتر دستگاه های برند هایک ویژن تکنولوژی  POC که توانایی انتقال برق دوربین بر بستر کابل کواکسیال تصویر است، در پورت های تصویر دستگاه وجود دارد که با اتصال دوربینی که این قابلیت را دارد و بدون استفاده از آداپتور با منبع تغذیه مجزا برای دوربین روشن شده و تصویر نشان داده می شود.

در مدل های مختلف دستگاه رکوردر DVR ممکن است تعداد ورودی صدا دستگاه متفاوت باشد. البته به این صورت که در دستگاه های مدل HU هایک ویژن در رکوردر 16، 8 و 4 تعداد ورودی صدا همان 4 پورت است که صدا را به روی تصاویر ورودی کانال 1 تا 4 منتقل می کند.

در مدل های دیگر DVR هایک ویژن تعداد ورودی صدا یک عدد است که آن را به روی تصویر ورودی کانال یک منتقل می کند. هرچند در مدل های به روز DVR هایک ویژن قابلیت دریافت صدا بر بستر کابل کواکسیال دوربین وجود دارد. به این ترتیب در صورت موجود بودن این قابلیت در دوربین، می توان از همه ورودی ها، تصویر به همراه صدا را دریافت کرد.

دستگاه های DVR  هایک ویژن دارای یک پورت خروجی تصویر VGA و یک خروجی تصویر HDMI است؛ که تصویر خروجی آنها تکرار یکدیگر می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها