حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

بهترین دوربین مداربسته ضد آب

فهرست مطالب

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا می توانیم دوربین مدار بسته ای داشته باشیم که بتواند در شرایط محیطی سخت دوام بیاورد؟ در جواب به این سوال باید با اطمینان عرض کنیم بله این امکان وجود دارد که شما بتوانید دوربینی داشته باشید تا در شرایط محیطی نامطلوب به خوبی به  کار خود ادامه دهد؛ پس پیشنهاد می کنم مقاله امروز هایک ویژن لند را از دست ندهید .

امروزه با رشد جوامع و تراکم زندگی انسان ها نیاز به پایش تصاویر محیط زندگی به یکی از  ملزومات تبدیل شده است. در نتیجه نیاز انسان ها  به پایش تصاویر در محیط های پیرامونی نیز افزایش یافته است. تصاویر دیوارهای اطراف یک مجموعه، تصاویر ورودی و خروجی ها و … از نقاطی هستند که نیاز به مانیتور کردن تصاویر آنها می تواند ضروری باشد؛ پس دوربین هایی که جهت انجام تصویر برداری در محیط های یاد شده نصب شده اند در محیط بیرونی و در معرض عوامل طبیعی مانند باران، برف، گرد و غبار و … قرار دارند.

دوربین مداربسته ضد آب

از این رو یکی از ویژگی های دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن دوام آن در شرایط محیطی نامطلوب است این دوربین ها باید بتوانند در شرایط محیطی مختلف عملکرد مناسب خود را داشته باشند و در برابر این شرایط محیطی مقاوم باشند؛ به طور مثال با توجه به کاربردی که این دوربین ها می توانند داشته باشد به راحتی قابل استفاده در مراکز حاوی رطوبت از جمله استخرها و یا مکان هایی مشابه آن هستند.

دوربین های مختلف با درجه های متفاوت از مقاومت در برابر آب و گردوغبار با عنوان دوربین مداربسته ضد آب و ضد گرد غبار توسط تولید کننده های مختلف مانند هایک ویژن طراحی و تولید شده اند که با توجه به میزان گرد و غبار و رطوبت و متناسب با هزینه مشتریان بتوانند بهترین دوربین مداربسته ضد آب را مطابق با شرایط خود انتخاب کنند.

دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

“چگونه می توان تشخیص داد که دوربین امنیتی موردنظر ما نسبت به آب یا گرد و غبار مقاوم است یا خیر؟”
این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ داده ویژگی های یک دوربین مداربسته ضد آب را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم.

اهمیت مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ آب 

می توان گفت یکی از دلایل تخریب و از بین رفتن دوربین ها خصوصا دوربین های تحت شبکه نفوذ آب به داخل آنها و یا نفوذ آب به کانکتورهای آنها است.

بهترین دوربین مداربسته ضد آب

از طرفی گردو غبار نیز می تواند با نفوذ به داخل دوربین و نشستن به روی برد الکترونیکی آن منجر به کاهش عمر مفید دوربین ها گردد. از این رو یکی از مشخصه های مهم در یک دوربین مدار بسته میزان مقاومت آن در برابر نفوذ گردوغبار و آب است. خصوصا در مواقعی که دوربین در محیط با رطوبت بالا و گردوغبار زیاد نصب می گردد عدم دقت به مقاومت عایقی دوربین می تواند منجر به از دست رفتن هزینه ها گردد.

همان طور که قبلا هم ذکر شد برای اطمینان از مقاوم بودن دوربین مداربسته ضد آب نسبت به گرد و غبار و آب به رتبه بندی IP یا به عبارت دیگر “استاندارد عایقی دوربین ها” مراجعه می کنیم.

استاندارد عایقی دوربین ها

در این زمینه استاندارد IEC60509 در مورد درجه حفاظت تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در برابر نفوذ آب و گرد وغبار است. این استاندارد میزان حفاظت را به صورت IPXX نشان می دهد.

همانطور که در عکس زیر مشخص است دوربین های حاوی استاندارد IP با دو مشخصه سنجیده می شوند.

جدول استاندارد عایق دوربین ها

در واقع دو حرف اول یعنی IP مخفف عبارت Ingress Protection است و دو عدد در ادامه IP برای هر دستگاه ذکر می شود که خصوصیت عایقی آن را نمایش می دهد. این اعداد بر اساس توانایی تجهیز در مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مطابق با جدول های این استاندارد مشخص می گردد.

عدد اول در IPXX  مطابق با جدول زیر مشخص می گردد. این عدد بین 0 تا 6 می باشد.

0

نیاز به آزمایش نیست

1

اجسام جامد خارجی با قطر ۵۰ میلی‌متر یا بیشتر

2

اجسام جامد خارجی با قطر ۱۲٫۵ میلی‌متر یا بیشتر

3

اجسام جامد خارجی با قطر ۲٫۵ میلی‌متر یا بیشتر

4

اجسام جامد خارجی با قطر ۱٫۰ میلی‌متر یا بیشتر

5

حفاظت شده در برابر نفوذ گرد و غبار

6

ضد گرد و غبار

امروزه اغلب دوربین های تولید شده خصوصا برای محیط های بیرونی برای داشتن طول عمر مناسب و عملکرد خوب باید در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم باشند و لذا عدد اول در دوربین ها معمولا عدد 6 می باشد.

عدد دوم در عبارت IPXX  مطابق با جدول زیر مشخص می گردد. این عدد بین 0 تا 8 خواهد بود.

0

محافظت نشده

1

چکیدن آب

چکیدن آب (ریزش عمودی قطرات آب) اثر مضری نخواهند گذاشت.

2

چکیدن آب هنگام کج‌شدگی تا ۱۵°

اگر محفظه تا ۱۵° نسبت به حالت عادی کج شود چکیدن عمودی آب اثر زیان‌باری نمی‌گذارد.

3

آب افشانده‌شده

ریزش آب به صورت افشانه تا زاویهٔ ۶۰° از حالت عمودی اثر زیان‌باری ندارد.

4

پاشیدن آب

پاشش آب روی محفظه از هر جهتی روی آن اثر زیان‌بار نمی‌گذارد.

5

جت‌های آب

آب افشانده‌شده با یک افشانک (6.3 میلی‌متر) بر روی محفظه از هر جهتی اثر زیان‌بار نخواهد داشت.

6

جت‌های قوی آب

آب افشانده‌شده با جت‌های قوی (افشانهٔ 12.5 mm) بر روی محفظه از هر جهتی اثر زیان‌بار نخواهد داشت.

7

غوطه‌وری تا 1 متر

در شرایط تعیین‌شده برای غوطه‌وری از نظر زمان و فشار، نفوذ آب به میزان زیان‌بار به درون محفظه ناممکن خواهد بود (تا 1 متر غوطه‌وری).

8

غوطه‌وری بیش از 1 متر

تجهیز برای غوطه‌وری دائم در آب در شرایط یادشده توسط سازنده مناسب است. معمولاً این به معنای آن است که وسیله آب‌بندی شده است. با این وجود، در برخی تجهیزات، به معنای آن است که آب می‌تواند نفوذ کند اما اثر زیان‌باری ندارد.

امروزه معمولا دوربین ها با استاندارهای کد 5 به بالا یعنی بین 5 تا 8 ساخته می شوند.

با این توضیحات روی دوربین های مدار بسته معمولا کد مثلا IP65، IP66، IP67 و IP68 نوشته می شود که با توجه به آن به میزان توانایی دوربین در مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف نشان داده شده است.

دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

همانطور که در شکل بالا مشخص است تولید کننده با درج IPXX که در شکل بالا IP67 است میزان درجه حفاظت در برابر گرد و غبار و آب این دوربین را مشخص می کند.

به طورکلی یک دوربین ضد آب با درجه IP66  هنگام قرار گرفتن در معرض مستقیم عناصر خارجی محافظت می شود اما اگر در محیط هایی زندگی می کنید که هر لحظه در انتظار باران های موسمی هستید بهتر است دوربینی انتخاب کنید که دارای IP بالاتری باشد؛ در غیر این صورت اگر محل زندگی و یا کار خود در محیطی معمولی واقع شده است به IP کمتر هم می توان بسنده کرد.

به طور مثال محل هایی که در معرض پاشش مستقیم و غیر مستقیم آب قرار دارند مانند کارواش ها بالا بودن درجه IP مورد توجه بیشتری قرار می گیرد معمولا در این مکان ها دوربین با IP68  مناسب است.

بهترین دوربین مداربسته ضد آب

در پایان باید حتما توجه داشت که این رتبه بندی در جهت هرچه بهتر انتخاب دوربین در محیط با ویژگی های مدنظر کمک میکند در صورت اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب دوربین میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید .

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها