حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین استارلایت

12

9 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین استارلایت چیست؟

فهرست مطالب

 اگر به دنبال دوربین مداربسته هستید شاید واژه دوربین مداربسته استارلایت به گوشتان خورده باشد. امکان دارد پیش خود بگویید یعنی دوربین مداربسته نور ستاره ای؟!

اشتباه نمی کنید! همانطور که در شب نور ستاره ها واضح و دقیق هستند، می توان به نحوی گفت این دوربین ها با چنین تکنولوژی پیشرفته ای یعنی فناوری استارلایت دوربین مداربسته، که به دوربین های مداربسته استارلایت معروف شده اند، امکان دید در شب رنگی را برای کاربران خود مهیا می کند.

دلایل زیادی وجود دارد که هر فرد به دنبال چنین دوربین هایی با تکنولوژی دید در شب رنگی باشد. یکی از دلایل عمده و مهمی که از هر دوربین مداربسته ای انتظار می رود جلوگیری از سرقت است. از نقطه نظر کاربران بسیار مهم است که دوربین مدار بسته ای داشته باشیم که بتواند در تاریکی تصویری نسبتا واضح و کارآمدی ضبط نماید تا بتوان در مواقع ضروری به آن مراجعه و از آن استفاده کرد.

چرا بعضی از مشتریان عزیز دوربین مداربسته استارلایت که توانایی دید در شب رنگی را فراهم می کند، یعنی تصاویری را ارائه می دهد که هم با کیفیت هستند و هم رنگی، را انتخاب می کنند؟ با مقاله این هفته هایک ویژن لند همراه باشید.

در این مقاله ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد:
دوربین مداربسته استارلایت چیست؟ دید در شب یعنی چه و چرا لازم است؟ دوربین مداربسته استارلایت چگونه عمل می کند؟ دوربین های استارلایت داهوا چه خصوصیاتی دارند؟ دوربین های استارلایت هایک ویژن دارای چه ویژگی هایی هستند؟

دوربین مداربسته استارلایت چیست

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین های دید در شب چه ویژگی هایی دارند و اصلا برای چه چیز لازم اند؟
شاید ساعت ها در گوگل جستجو کرده و به جواب های مشابهی رسیده باشید؛ بگذارید پاسخ به این سوالتان را خلاصه و کارآمد توضیح دهیم.

دوربین های دارای فناوری دید در شب امروزه بحث برانگیز و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند، از آنجایی شروع به محبوب شدن کرده اند که صاحبان کسب و کار متوجه شدند هنگامی که  به بررسی تصاویر تصویربرداری شده توسط دوربین مداربسته خود می روند، در شب با تصاویر سیاه و غیرقابل تشخیص مواجه می شوند. اینکه با وجود دوربین در منازل ، فروشگاه ها و یا کارخانه ها، افراد هنوز به اندازه کافی احساس امنیت نداشته باشند و کسب و کار و جان مال خود را در خطر ببینند یکی از این دلایل است.

دوربین مداربسته استارلایت چیست

تفاوت تصویر در دوربین معمولی و دوربین دارای فناوری استارلایت

از طرفی با گسترش تکنولوژی این دوربین ها، در برخی موارد احساس نیاز بیشتری می شد. به طور مثال مستندسازان و افرادی که در زمینه ساخت مستند از طبیعت و مواردی این چنینی فعالیت می کردند، هنگام تصویربرداری در شب نمی توانستند زیبایی های طبیعت، تعامل و روابط جانوران و حیوانات مختلف را به درستی ثبت و به مخاطبان خود ارائه دهند. پس یکی از دلایل دیگر، طبیعت و به تصویر کشیدن زیبایی های آن حتی در شب هنگام بود.

از این رو شرکت های معتبر در زمینه نظارت تصویر و امنیت، تصمیم گرفتند به تولید دوربین هایی با این ویژگی بپردازند.در ایران برند های زیادی برای دوربین مداربسته وجود دارد که هایک ویژن، جزو یکی از بهترین آنهاست. کیفیت و قیمت مناسب آن سرآمد برندهای دیگر است.

فناوری دید در شب دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن از سه تکنولوژی پیروی می کنند:

  1. تکنولوژی (مادون قرمز) IR
  2. تکنولوژی Exir
  3. تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته(starlight)

دوربین های مداربسته دید در شب با تکنولوژی IR ،از نور اینفرد (مادون قرمز) استفاده می کنند. این فناوری به صورتی عمل می کند که در شب و روشن شدن حالت دید در شب دوربین، سنسور های تعبیه شده در داخل سیستم دوربین مداربسته با جمع آوری نورهایی که در گستره ی بینایی چشم انسان نیست و تشدید آنها، تصاویر را با کیفیت بیشتری ضبط می کنند.

به بیانی دیگر این فناوری با افزایش نور محیط، کاهش رنگ ها در تصویر و افزایش نور پس زمینه، تصاویر را تصویربرداری و در فضای ذخیره خود نگهداری می کنند.

این تصاویر سیاه و سفید هستند. برخی افراد مایلند که این تصاویر در شب هنگام، رنگی باشند. از این رو تکنولوژی استارلایت در دوربین مداربسته قدم به عرصه این کسب و کار بزرگ گذاشت.

استارلایت دوربین مداربسته

دوربین های استارلایت که به دید در شب رنگی معروف اند در واقع مدل پیشرفته تر مدل های قدیمی دید در شب هستند. این دوربین ها سنسور های به خصوصی دارند که آنها را در جهت گرفتن تصاویر و فیلم های رنگی توانا می سازد برای شناخت بیشتر این تکنولوژی همراه ما باشید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تکنولوژی IR  و EXIR مقالات دیگر ما با نام های” بهترین دوربین مداربسته دید در شب + تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته داهوا ” و ” بررسی دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن ” که در سایت هایک ویژن لند خدمت شما ارائه شده است را مطالعه نمایید.

دوربین استارلایت چیست؟

دوربین مداربسته استارلایت، دارای ساختار بخصوصی است. از اجزای مهمی که باعث ایجاد کاربری هرچه بیشتر این دوربین ها می شود، می توان سنسور های خاص و با ویژگی های منحصر به فرد آن را نام برد.

تکنولوژی دوربین مداربسته استارلایت

ساختار سنسورها، در یک دوربین مداربسته ی معمولی، به صورت  Front – illuminated structure است . به طور کلی سیلیکون (ساختار اجزای دوربین از جنس آن است.) علاوه بر اینکه بستری است برای قرار گرفتن قطعات و تراشه ها ، همچنین ماده ای است که با توجه به ویژگی ذاتی خود، سبب می شود فوتون ها به انرژی الکتریکی تبدیل شده و تصویر تشکیل شود. بنابراین ساده‌ترین راه‌حل برای ایجاد نواحی حساس به نور در سیلیکون، زیرلایه و چیدن وسایل الکترونیکی بر روی آن است.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در تکنولوژی Front – illuminated structure  بین میکرو لنز(چیپ لنز رنگی) و فوتو دیود لایه ای با نام wiring قرار گرفته است.

تکنولوژی دوربین مداربسته استارلایت

وقتی فوتو دیود در مکانی ست که چندین لایه بر روی آن قرار دارد، میزان نوری را که به آن می رسد کاهش می یابد این مشکل در تکنولوژی دیگری که برای دوربین های مداربسته استارلایت استفاده شده است رفع شد. در تکنولوژی back – illuminated structure  که در دوربین های مداربسته استارلایت مشاهده می شود این لایه wiring حذف شده است و در نتیجه نور بیشتر و با زاویه شکست کمتری(به صورت مورب) به سطح لنز می رسد.

ویژگی های دوربین مداربسته استارلایت

علاوه بر ساختار متفاوت لنزها در دوربین استارلایت، می توان به چند ویژگی دیگر تکنولوژی استارلایت که در وضوح تصویر آن نقش مهمی دارد اشاره نمود:

دیافراگم

در دوربین های مداربسته، دیافراگم، همانند دریچه ای عمل می کند که میزان نور عبوری از لنز را تنظیم می کند. واحد تغییر اندازه دیافراگم با f نمایش داده می شود.

گستره f1.4  تا f2.2  متغیر است. بیشتر دوربین های مداربسته دارای دیافراگم f1.2 یا f1.4 هستند. دیافراگم بالا می تواند روی وضوح تصویر تاثیرگذار باشد.

دیافراگم دوربین استارلایت

دو مدل از دوربین های دارای فناوری دید در شب رنگی را در عکس زیر مشاهده می کنید.

دوربین مداربسته استارلایت هایک ویژن

این دوربین ها دارای لنز با دیافراگم f1.0  هستند. شما می توانید با مراجعه به دیتاشیت محصول، گزینهaperture ،که نشان دهنده دیافراگم است را مشاهده کنید.

سرعت شاتر

یکی از موارد مهمی که در مثلث نوردهی (عکاسی) مهم است سرعت شاتر است.

سرعت شاتر در دوبین استارلایت

در واقع سرعت شاتر، میزان زمان دسترسی دوربین به نور را تنظیم می کند. سرعت بالای شاتر، موجب ایجاد یک تصویر تار می شود. در دوربین های مداربسته، کند بودن سرعت شاتر موجب می شود نور بیشتری به سطح سنسور برسد و در نتیجه تصویر، با کیفیت بالاتری ضبط می شود.

سرعت شاتر در دوبین استارلایت

تصویر زیر به خوبی نشان دهنده این موضوع است.

سرعت شاتر در دوبین استارلایت

توانایی از بین بردن نویز 

دوربین های استارلایت با طراحی خاص لنزهایشان که توانایی از بین بردن نویز تصویر را دارد، می تواند تصویری با کیفیت بالا ارائه دهد.

برای آشنایی با نویز تصویر و تاثیرات و راهکارهای رفع آن مقاله دیگر ما با عنوان”انواع نویز در دوربین مداربسته و روش های برطرف کردن نویز“را مطالعه نمایید.

برد دید در شب 

بالا بودن برد دید در شب به دوربین اجازه می دهد تا سوژه ها را در فاصله های دور را نیز تشخیص داده و تصویر آنها را ثبت کنند.

معایب دوربین مداربسته استارلایت

دوربین مداربسته استارلایت علاوه بر مزایایی که دارند، داری معایبی هم هستند. این معایب عبارتند از:

  • برای دیدن جزئیات مناسب نیست. پس برای تشخیص چهره و شناسایی و خواندن پلاک ماشین ها دوربین های مناسبی نیستند.
  • از نظر هزینه ای که برای تهیه آنها پرداخت می شود، باید گفت، دوربین های استارلایت، گران قیمت تر هستند.
  • این دوربین ها دارای لنزهایی خاص و حساس هستند و احتمال خراب شدن قطعات آنها به نسبت زیاد است.

معرفی برندهای دوربین مداربسته استارلایت

در ادامه به معرفی دو برند مطرح دوربین مداربسته در ایران می پردازیم و ویژگی های آنها را می شماریم.

دوربین های استارلایت داهوا                          

  • همانند دوربین های استارلایت هایک ویژن، این برند محبوب دیگر، می تواند در لوکس(واحد نور) کم تصویر واضح را ضبط کند.
  • دوربین های استارلایت داهوا توانایی ضبط تصاویر را باکیفیت1080 و 4k   را دارند.

دوربین های استارلایت داهوا

دوربین  بولت 4 مگاپیکسل داهوا مدل DH-IPC-HFW2431TP-ZS-S2 با برد دید در شب 60 متر و دارای تکنولوژی دید در شب رنگی است.

دوربین های استارلایت داهوا

دوربین دام 5 مگاپیکسل داهوا مدل DH-HAC-HDBW1500RP-Z با برد دید در شب 30 متر و دارای دید در شب رنگی است.

دوربین های استارلایت هایک ویژن                               

در اینجا دو مدل از دوربین های استارلایت هایک ویژن را معرفی می کنیم. شما می توانید ویژگی های آنها را در جدول زیر مشاهده کنید.

مدل دوربین DS-2CD1327G0-L DS-2CD1047G0-L
نوع کاربری دام-سقفی بولت-دیواری
تکنولوژی دید در شب استارلایت استارلایت
کیفیت تصویر 2MP 4MP
اندازه دیافراگم F1.0 F1.0
حداقل روشنایی(واحد: لوکس) 0.001 Lux 0.0014Lux
برد نور سفید 30متر 30متر

در نهایت تیم ما به شما توصیه می کند، اگر به دنبال جزئیات در تصاویر خود هستید، دوربین استارلایت مناسب شما نیست! ما راهکار بهتر با هزینه کمتری برای شما سراغ داریم:

دوربین مداربسته معمولی خود را طوری تنظیم کنید تا به هیچ وجه به حالت دید در شب نرود و به جای آن نور محیط را زیاد کنید؛ با این روش، در شب تصاویری ضبط شده دارید که وضوح و کیفیت آنها (البته بستگی به لنز دوربینتان دارد) بالاست و این تصاویر جزئیات زیادی دارند.

امیدواریم تیم هایک ویژن لند با ارائه اطلاعاتی در زمینه دوربین های مداربسته، هر چه بیشتر در جهت امنیت و حفاظت شما گام بردارد و شما عزیزان را در جهت انتخاب بهتر و راحت تر دوربین های امنیتی راهنمایی کرده باشد.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها