حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

پشتیبانی-دوربین-هایک-ویژن

12

15 دقیقه

اندازه فونت

12

0

پشتیبانی دوربین هایک ویژن چگونه است؟

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه این مقاله مطالعه نمایید:

قطعا یکی از دغدغه‌های کاربران سیستم‌های نظارت تصویری هایک ویژن نحوه خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن است. اگر ازکاربران سیستم‌های هایک ویژن هستید و یا قصد تهیه و استفاده از آنها را دارید، آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که شرایط پشتیبانی دوربین هایک ویژن چگونه است؟ به عبارتی آیا اصلا خود شرکت هایک ویژن و همچنین شرکت‌هایی که محصولات هایک ویژن را توزیع و اجرا می‌کنند، پس از فروش محصولاتش خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد؟ اگر از کاربران جدید سیستم‌های نظارت تصویری هستید و یا قصد خرید آن‌را دارید شاید جالب باشد بدانید که اصولا چه خدماتی و پشتیبانی‌هایی برای یک سیستم نظارت تصویری لازم دارید.

برای پاسخ به سوالات بالا باید هم از دید شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و هم از دید کاربران به این موضوع توجه کنیم. از دید یک شرکت ارائه دهنده خدمات نظارت تصویری، یک شرکت برای اینکه بتواند پشتیبانی قابل قبولی را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهد باید پارامترهایی در دسترس باشند.

اولین مورد این است که خود محصول از نظر ذاتی و طراحی مشکل نداشته باشد وگرنه شرکت پشتیبانی دهنده موظف به ارائه خدمات پیوسته و مداوم و گاهی خسته کننده به مشتریان خود است. از طرف دیگر به دلیل خرابی پی در پی سیستم‌ها، مشتریان نیز کم کم از این وضعیت خسته می‌شوند. از نظر هزینه نیز نیروی انسانی ارائه دهنده خدمت باید آموزش دیده باشد و نیز توانایی حل مشکل و برطرف نمودن دغدغه‌های مشتریان را داشته باشد که این نیز به معنی هزینه است. متاسفانه با افزایش برندهای ضعیف دوربین مدار بسته که حتی نرم افزارهای مناسب برای ایجاد رابط کاربری بین تجهیزات و کاربران را ندارند هیچ گاه قادر نخواهند بود تجربه بهره‌برداری از یک سیستم دوربین مدار بسته با سطح بالا را تجربه نمایند از این‌رو همواره به دنبال دستیابی به یک سیستم با کاربری قابل قبول نیازمند دریافت خدمات هستند که تجربه نشان می‌دهد معمولا بدین صورت قابل دستیابی نخواهد بود.

با توضیح ارائه شده در بخش بالا، شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی دوربین مدار بسته هنگامی در مسیر خود موفق خواهد بود که از برند با مشخصات و قدرت سخت افزاری و نرم افزاری خوب استفاده کند. برند هایک ویژن به دلیل تیم بزرگ تحقیق و توسعه‌ای که دارد توانسته تقریبا بهتر از بسیاری از برندهای موجود مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری خود را توانسته برطرف نماید.

1.ارائه خدمات پشتیبانی شرکت‌های تامین کننده برند هایک ویژن

در پاسخ به اینکه خدمات پشتیبانی شرکت‌هایی که برند هایک ویژن را ارائه می‌دهند چگونه است؟ باید اینطور پاسخ داد که به دلیل اینکه خود سیستم‌های نظارت تصویری هایک ویژن در تولیدشان از استانداردهای بالایی استفاده شده است از این‌رو شرکت ارائه دهنده با کمترین زمان و هزینه قادر خواهد بود تا پشتیبانی مطلوب را در این زمینه ارائه دهد. این امر هم برای شرکت خدمات دهنده و هم برای مصرف کننده سودمند خواهد بود.

در پاسخ به این سوال ارائه خدمات پشتیبانی شرکت‌های تامین کننده برند هایک ویژن از دید گاه مشتریان باید بگوییم که هر شرکت معتبری موظف است پس از فروش محصولاتش، خدمات پس از فروش را ارائه دهد؛ شرکت هایک ویژن هم که در زمینه دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری، برند مطرح و معتبری است از این قاعده مستثنا نیست و این امر را در تولیدات به روز و با کیفیت خود نشان داده است. بنابراین کافی است مشتری شرکت تامین کننده‌ای را انتخاب کند که از نظر پیشنه کار، معتبر بودن و … که بسیاری از مشتریان اشراف کاملی به روی آن دارد با انتخاب شرکت تامین کننده درست از پشتیبانی دوربین هایک ویژن در سطح بالا و قابل قبول بهره‌مند شود.

2.پشتیبانی محصولات دیجیتال

تجهیزات نظارت تصویری که در گذشته در دسته‌بندی تجهیزات الکترونیکی قرار می‌گرفتند و سیستم‌هایی بودند که در کنار سیستم‌های جریان ضعیف برقی و زیر نظر کارشناسان برق پیاده‌سازی می‌شدند.

امروزه با تغییرات بزرگی مانند دیجیتال سازی تصاویر و انتقال آنها در شبکه داده مثلا اینترنت (چه در سیستم‌های توربو اچ دی و چه در سیستم‌های تحت شبکه) در سیستم‌های نظارت تصویری به وجود آمده است این تجهیزات را می‌توان در دسته بندی تجهیزات شبکه داده نیز قرار داد. این در حالی است که همچنان طراحی درست یک سیستم دوربین مدار بسته به ساختار الکتریکی نیز وابستگی بسیاری دارد.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت سیستم‌های دوربین مدار بسته‌ای به درستی طراحی، پیاده‌سازی و پشتیبانی می‌شوند که شرکت تامین کننده و اجرا کننده آن هم دانش خوبی از سیستم‌های الکتریکی داشته باشد و هم دانش خوبی از شبکه‌های داده و پیاده‌سازی و طراحی آنها را در اختیار داشته باشد. در این صورت در طراحی، هم بخش الکتریکال و هم بخش زیرساخت شبکه داده در یک سیستم دوربین مدار بسته در کنار هم در نظر گرفته شده خواهد شد.

در تامین محصولات دیجیتال به دلیل تخصصی شدن هر روزه آنها، پشتیبانی از محصولات دیجیتال پس از فروش آنها یکی از مهم ترین وظایف شرکت‌های مختلف فعال در این زمینه به حساب می‌آید. زمانی که کاربران یک محصول دیجیتال همچون دوربین‌های مدار بسته، آنها را تهیه می‌کنند؛ از شرکت فروشنده انتظار پشتیبانی طولانی مدت داشته و ترجیح می‌دهند تا در زمان بروز هرگونه خرابی نرم افزاری (بیشتر مربوط به دانش شبکه داده) یا سخت افزاری (بیشتر مربوط به دانش سیستم‌های الکتریکی)، به صورت مستقیم به سراغ شرکت تامین کننده بروند. شرکت هایک ویژن که تولید کننده و عرضه کننده دوربین‌های هایک ویژن است از طریق نمایندگان خود در سرتاسر دنیا، محصولاتش که شامل گارانتی می‌باشند را به فروش می‌رساند. امروز ما قصد داریم تا در این مقاله در مورد پشتیبانی دوربین هایک ویژن با شما صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

البته در این بخش سعی شد یکی از دیدهای مناسب برای انتخاب یک تامین کننده، طراح و مجری سیستم دوربین مدار بسته شرح و ارائه شود. نکته مهمی که لازم است اینجا یادآوری شود این است که مشتریان برای پیاده‌سازی  و اجرا سیستم خود و تامین هزینه‌های آن باید مطمئن شوند که شرکت تامین کننده از دانش کافی در زمینه سیستم‌های الکتریکی و همچنین شبکه داده برخوردار باشد.

3.پشتیبانی‌های مورد نیاز سیستم دوربین مدار بسته هایک ویژن

تاکنون افراد زیادی از ما سوال پرسیده‌اند که خدمات مورد نیاز سیستم دوربین مدار بسته کدام اند؟ بی‌شک خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش را می‌توان به عنوان مهم‌ترین خدماتی که صاحبین سیستم‌های دوربین مداربسته به آنها نیاز دارند، به حساب آورد.

به صورت کلی دوربین‌های مداربسته همچون دیگر محصولات دیجیتال، از قطعات مکانیکی و الکترونیکی مختلفی تشکیل شده‌اند. استفاده از قطعات مختلف باعث شده تا امکان خرابی این محصول وجود داشته باشد. به طبع این تجهیزات دارای قطعات الکتریکی، مانند برد، سنسور و.. با گذر زمان دارای خرابی و یا از کار افتادگی می‌شوند. همچنین احتمال خرابی در دوربین‌های گردان که قطعات مکانیکی سبب گردش آنها در زاوایای تعریف شده است، بالاتر می‌باشد.

گارانتی دوربین هایک ویژن

قبل از شرح مسئله در این بخش، بهتر است خدمات مورد نیاز کاربران سیستم‌های دوربین مدار بسته که در طول سالیان فعالیت در این زمینه بدست آمده است را در دسته‌ها و بخش‌های مجزا و مرتبط دسته بندی کنیم. بهترین دسته بندی که متخصصان این شرکت برای پشتیبانی‎‌های مورد نیاز سیستم‎‌های دوربین مدار بسته بدست آمده به این شرح است:

3.1.پشتیبانی سخت افزاری

نیاز کاربران به پشتیبانی از خرابی‎‌های سخت افزاری و اشکالاتی که ممکن است در این زمینه به وجود بیاید. مثلا سیستم نویزدار شده است و یا منابع تغذیه مدام در حال سوختن هستند، دوربین‌ها در حالت‌های خاص خاموش می‌شوند و ارسال ویدئو متوقف می‌شود و … از این دست خرابی‌ها می‌باشند.

3.2.نیاز کاربران به رفع مشکلات نرم افزاری

در این بخش نیاز کاربر به رفع مشکلاتی که به نرم افزار تجهیزات وابسته است و لازم است که پشتیبانی کننده توان و دانش رفع آن‌را داشته باشد.

مشکلاتی مانند نیاز سیستم به ارتقاء نرم افزاری و یا به عبارتی آپ گرید کردن فریمور دستگاه، استفاده از نرم افزارهای به روز نظارت تصویری مانند ورژن مناسب نیاز کاربر نرم افزار IVMS در برند هایک ویژن؛ چرا که در ورژن‌های قدیمی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که منجر به مشکلاتی برای کاربر می‌شود و با به روز کردن نسخه نرم افزار این مشکل برطرف می‌شود.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با نرم افزار IVMS بهتر است مقالات ما در این زمینه را از طریق این لینک مطالعه نمایید.

3.3.پاسخ به نیازهای توسعه‌ای سیستم نظارت تصویری

بعد از پیاده‌سازی یک سیستم دوربین مدار بسته مطمئنا با گذشت زمان ممکن است نیازهایی برای کارفرما مطرح شود که درابتدای طراحی و پیاده‌سازی مورد توجه نبوده است. البته که یک طراح خوب به دلیل وظیفه‌ای که دارد به کارفرمای خود برای داشتن دیدی شفاف‌تر از یک سیستم نظارت تصویری و آینده‌نگری‌های آن نقش مهمی را خواهد داشت.

کاربران که از پشتیبانی کننده سیستم دوربین مدار بسته اجرا شده انتظار دارند که بتواند با استفاده از دانش و تجربه خود و با بهره گیری از قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سیستم دوربین مدار بسته پیاده سازی شده خواسته‌های کارفرمایی خود را با کمترین هزینه و با بهترین راهکار رفع نماید و او را در این مسیر تنها نگذاشته و در کنارش باشد. قطعا این خواسته حق کارفرما است و شرکت تامین‌کننده، طراح و مجری یک سیستم دوربین مدار بسته باید خود را در این زمینه ملزم بداند.

دراینجا نیز یکی دیگر از موارد مهم که کاربر در انتخاب شرکت تامین‌کننده، طراح و مجری یک سیستم نظارت تصویری باید مد نظر قرار دهد نیز ارائه شد و آن این است که آیا شرکت مذکور برنامه و طرحی برای ارائه خدمات ذکر شده در بالا به کاربران خود را دارد ویا خیر. تشخیص این امر هوشمندی مشتریان و انتخاب با دانش آنها را می‌طلبد.

در ادامه توضیحات ارائه شده، شرکت‌های تامین کننده دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن اگر استراتژی خود را بر پایه ارائه خدمت به مشتریان بنا نهاده باشد به دلیل اینکه کمپانی هایک ویژن همواره در فکر طراحی و تولیدات به روزی است که از نظر سخت‌افزاری قدرتمند باشند و نرم افزارهای آنها قابل ارتقا است و همچنین راهکارهای ارتقا و توسعه در آنها پیش بینی شده است.

شرکت هایک ویژن همواره پشتیبانی دوربین هایک ویژن و دستگاه هایک ویژن را به صورت تمام وقت با طراحی سیستمی شامل متخصصان فنی، به صورت تمام وقت پوشش‌دهی می‌کند. اگر شما از محصولات تولید شده توسط این شرکت استفاده می‌کنید، با پشتیبانی می‌توانید مشکلات و خرابی‌های احتمالی را به صورت کامل رفع سازید.

4.علت خرابی دوربین هایک ویژن

دیگر مسئله‌ای که شما برای استفاده از خدمات پشتیبانی دوربین هایک ویژن باید به آن توجه داشته باشید، علت خرابی است. به صورت کلی دلایل مختلفی را می‌‎توان برای خرابی دوربین‌های مدار بسته مطرح کرد. خرابی این محصول در دو دسته فیزیکی و نرم‌افزاری می‌توان تقسیم کرد. هر کدام از این خرابی‌ها یک سری دلایل ایجاد خاص دارند. البته که قطعا مانند همه تجهیزات الکتریک، الکترونیکی و کالاهای دیجیتال خرابی‌های فیزیکی و شکستگی‌های مختلف شامل گارانتی نخواهند شد.

در این بخش نیز بهتر است خرابی‌های یک سیستم دوربین مدار بسته را در دسته‌بندی‌های مختلف تحلیل کنیم تا به نقطه‎‌ای قابل قبول در این زمینه دست یابیم.

خرابی های دوربین مدار بسته را می‎‌توان در دسته بندی‌های زیر قرار داد:

4.1.مشکلات و خرابی‌های ناشی از مشکل در سخت افزار و نرم افزار خود دوربین و تجهیز

این خرابی‌ها که معمولا شامل گارانتی هستند به دلیل مشکلاتی است که کاربر در به وجود آمدن آن نقش زیادی نداشته. مثلا به یکباره نرم افزار سیستم یا سخت افزار بدون هیچ عارضه بیرونی با مشکل مواجه شده و نیاز به سرویس دارد. البته در صورتی که از برندهای معتبرتر استفاده کنید به دلیل اینکه روی این مسائل تحلیل و بررسی صورت گرفته است کمتر با این مشکلات مواجه خواهید شد. شاید این دلیل یکی از مهمترین دلایلی باشد که پرداخت هزینه بیشتر برای در اختیار داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته با کیفیت‌تر را به خوبی توجیه می‌کند.

4.2.خرابی‌های ناشی از استفاده از لوازم جانبی نا مرغوب

استفاده از لوازم جانبی نامرغوب مانند منابع تغذیه ضعیف، کابل‌های نامناسب و … می‌باشد. استفاده از این تجهیزات نه تنها منجر به وقوع خرابی در سیستم و نیاز بیشتر به پشتیبانی می‌شوند، بلکه می‌توانند مشکلات جبران ناپذیری را به سیستم تحمیل کنند که منجر به کاهش طول عمر آن شود. مثلا سوختن یک منبع تغذیه قطعا می‌تواند منجر به آسیب‌هایی هر چند جزئی به  دوربین‌ها شود که این مسئله ممکن است در کوتاه مدت قابل لمس نباشد.

در نتیجه، اگر شما از پاورهای خراب یا مشکوک استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را تعویض نمایید. آسیب فیزیکی را می‌توان به عنوان دیگر علت خرابی دوربین هایک ویژن شناسایی کرد. خیلی از اوقات افراد خواسته یا ناخواسته به دوربین خود به صورت فیزیکی آسیب وارد می‌کنند. در این شرایط احتمال شکستن لنزها یا سایر قسمت‌های مهم دوربین وجود دارد.

4.3.خرابی‌های ناشی از مشکل در طراحی و پیاده سازی

گاهی اوقات است که ما هم از تجهیزات به روز و خوب سیستم‌نظارت تصویری استفاده می‌کنیم و همچنین لوازم جانبی مرغوب نیز انتخاب کردیم. اما طراح محترم به دلیل اینکه دانش کافی از بایدها و نبایدهای یک سیستم دوربین مدار بسته را نداشته است طراحی اشتباهی را انجام داده و یا تجهیزاتی را انتخاب کرده که مناسب نیاز کاربر نیستند هرچند که از نظر کیفیت وضعیت خوبی دارند.

لذا در نهایت در این صورت سیستمی به جای باقی خواهد ماند که به دلیل عدم قرارگیری درست تجهیزات مناسب در محل خود منجر به خرابی‌های پی در پی خواهد شد که متاسفانه اغلب دیگر کاری از دست کسی برای اصلاح آن بر نخواهد آمد و در نهایت خسارت سنگینی را متوجه کارفرما خواهد کرد.

5.تعمیر و گارانتی دوربین هایک ویژن

تیم پشتیبانی دوربین هایک ویژن، بر اساس اطلاعات ارائه شده در مراجع معتبر تا 5 سال از محصولاتشان پشتیبانی می‌کنند. داشتن گارانتی 5 ساله باعث شده تا محبوبیت محصولات تولید شده توسط هایک ویژن افزایش پیدا کند.

همواره رضایت کاربران برای تیم پشتیبانی دوربین هایک ویژن اهمیت زیادی دارد. این شرکت به کیفیت نهایی محصولاتش اهمیت زیادی داده و همواره به دنبال ارتقا سطوح کیفیتی محصولاتش می‌باشد. پس در نتیجه ارائه گارانتی برای محصولات خود را در راستای تکمیل این سطح رضایت قرار داده است.

در ایران، شرکت‌هایی پشتیبانی از سیستم دوربین مدار بسته را در دستور کارخود قرار داده‌اند .شرکت‌هایی مانند پارس ارتباط افزار و اخیرا نیز مادایران به عنوان نماینده رسمی وارد کننده محصولات هایک ویژن در ایران از طریق نمایندگان رسمی خود، خدمات پس از فروش را برای این محصول ارائه می‌دهد. دوربین‌های مداربسته هایک ویژن و دستگاه‌های آن در ایران معمولا به مدت 24 ماه یا 2 سال شامل گارانتی  از طرف شرکت‌های گارانتی کننده مانند پارس ارتباط هستند.

توجه داشته باشید تهیه این محصولات هایک ویژن فقط از طریق نمایندگان رسمی، شامل خدمات پس از فروش و گارانتی محصول می‌شوند. پس حتما دقت نمایید محصولات هایک ویژن را حتما از نمایندگان رسمی آن در ایران تهیه نمایید.

به عنوان نماینده رسمی وارد کننده محصولات هایک ویژن در ایران از طریق نمایندگان رسمی خود، خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد.دوربین‌های مداربسته هایک ویژن و دستگاه‌های آن در ایران به مدت 24 ماه یا 2 سال شامل گارانتی  پارس ارتباط است.

پشتیبانی دوربین هایک ویژن

توجه داشته باشید که تهیه محصولات هایک ویژن فقط از طریق نمایندگان رسمی، شامل خدمات پس از فروش و گارانتی محصول می‌شوند. پس حتما دقت نمایید که محصولات هایک ویژن را فقط از نمایندگان رسمی آن در ایران تهیه نمایید.

6.شرایط گارانتی محصولات هایک ویژن

  1. دستگاه‌ها و دوربین‌های پلمپ شده اصل می‌باشند. قبل از خرید از پلمپ بود محصولات اطمینان حاصل فرمایید.
  2. محصولات هایک ویژن شامل گارانتی اصل یعنی پارس ارتباط و ماد طلایی به مدت 24 ماه(2سال) در ایران است.
  3. تجهیزات جانبی محصولات اعم از آداپتور،کابل poe، پایه نگهدارنده و … شامل گارانتی نمی‌شوند.

7.هزینه پشتیبانی سیستم دوربین مدار بسته

هزینه نهایی که شما باید برای پشتیبانی دوربین هایک ویژن و دستگاه‌های آن پرداخت کنید می‌تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتورهای خاص متغیر باشد. هر کدام از این عوامل به نحوی خاص قیمت نهایی پشتیبانی و تعمیر را تحت تاثیر خود قرار می‌‍‌دهند. اولین و مهم ترین فاکتوری که شما باید به آن توجه داشته باشید نوع خرابی دوربین است. اگر دوربین شما گارانتی داشته باشد، نباید هیچ هزینه‌ای را پرداخت کنید یا اینکه هزینه پرداختی شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. ولی، زمانی که گارانتی دوربین تمام شده باشد، شما باید هزینه تعمیر را پرداخت نمایید.

توجه کنید همانطور که در بخش‌های مختلف این مقاله اشاره شد انتخاب درست تجهیزات، طراحی و پیاده‌سازی درست در ابتدای کار می‌تواند هزینه کاربر را به خدمات پشتیبانی به مقدار زیادی کاهش دهد.

همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد محصولات دارای گارانتی پارس ارتباط پس از بروز هرگونه مشکلات شامل گارانتی، به صورت رایگان تعمیر می‌شوند و در صورتی که مدت اعتبار این گارانتی گذشته باشد با توجه به نوع خرابی و مشکل ایجاد شده هزینه آن به طبع متفاوت می‌باشد.

8.کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، وضعیت پشتیبانی دوربین هایک ویژن در حالت خوب و مناسبی قرار گرفته است. از آنجایی که هایک ویژن یکی از مشهور ترین و معروف ترین برندهای بین المللی فعال در زمینه ساخت دوربین‌های مداربسته و سنسورهای مختلف به حساب می‌آید، همواره از مشتریان حمایت کرده و در صورت بروز مشکل، به راحتی نیاز کاربرانش را رفع می‌نماید.

این برند با تحقیق و توسعه مداوم و گسترده روی محصولات خود توانسته رضایت بسیاری از تامین‌کننده و پشتیبانی کننده و کاربران این سیستم‌های نظارت تصویری را جلب کند. لازم به ذکر است به دلیل متنوع بودن مدل‌های دوربین مدار بسته که در بازار وجو دارند نیاز است که یک متخصص در این حوزه به کاربران در انتخاب، طراحی و پیاده‌سازی آن کمک کند تا کاربر بتواند تجربه لذت از یک سیستم دوربین مدار بسته با قابلیت اطمینان بالا و دارای پشتیبانی مناسب را تجربه کند. توجه به علت و نوع خرابی برای استفاده از خدمات پشتیبانی یک مسئله ضروری به حساب می‌آید. البته که تیم پشتیبانی هایک ویژن فقط در زمینه ارائه خدمات تعمیراتی فعالیت نکرده و خدمات آموزشی وسیعی را برای توسعه سیستم‌های پیاده‌سازی شده را نیز ارائه می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها