حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین-مدار-بسته-کوچک

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین مدار بسته کوچک و مخفی چیست؟| هایک ویژن لند

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از شروع این مقاله مطالعه کنید:

اخیرا دوربین‌های مدار بسته به عنوان یک سیستم مبتنی بر تکنولوژی به زندگی و محیط کسب و کار انسان‌ها اضافه شده است. با رشد تکنولوژی‌های تلفن همراه و اینترنت همراه سیستم‌های دوربین مدار بسته‌ کوچک نیز با رشد خیره کننده‌ای همراه بوده است. این دوربین‌ها در بسیاری از موارد به عنوان یک سیستم نظارتی و مکمل منافع خوبی را برای صاحبان این سیستم‌ها در بر داشته است. دوربین مداربسته‌ مخفی فیلم‌های فول اچ دی واقعی را ضبط می‌کند و تصاویر با کیفیت بالا می‌گیرد. این تجهیزات نظارتی عالی برای اتاق، خانه، محل کار شما است و همچنین می‌تواند به عنوان دوربین مراقبتی یا دوربین پرستار بچه استفاده شود.

دوربین مدار بسته کوچک

با افزایش کاربرد و اضافه شدن موارد کاربرد دوربین‌های مدار بسته انواع مختلفی از این دوربین‌ها تولید و به بازار عرضه شده است. تنوع در ابعاد دوربین یکی از بخش‌هایی است که تولید کننده‌های سیستم‌های دوربین مدار بسته بر آن تاکید داشته و سعی در تولید هرچه متنوع‌تر دوربین‌های مدار بسته با ابعاد مختلف داشته‌اند. در برخی مکان‌ها با توجه به موقعیت و کاربرد نیاز است دوربین دارای ابعادی بزرگ بوده و به راحتی دیده شود و در مکان‌هایی نیز بنا به طراحی محیط و یا موارد دیگر نیاز است دوربین مدار بسته قابل رویت نباشد.

دوربین مدار بسته مخفیاستفاده از دوربین مداربسته مخفی در مکان‌های غیر قابل رویت

در این مسیر مانند هر تجهیز دیگری سیستم‌های دوربین مدار بسته اگر با نیتی نا صحیح به کارگیری شوند ممکن است این سیستم‌ها نیز به همین صورت مورد سوء استفاده قرار گیرند. استفاده سوء از سیستم‌های دوربین مدار بسته و اختلال در آرامش فکری افراد جرم تلقی شده و می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد.

1.اجزای دوربین مدار بسته مخفی کوچک

یک دوربین مدار بسته از بخش‌های مختلف مانند بدنه، لنز، برد اصلی و تغذیه، بخش مربوط به دید در شب، پروژکتورها و یا‌LED های IR و … تشکیل شده است. بخش بزرگی از فضای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته بدنه آن است. نکته مهم در مورد دوربین‌های مدار بسته این است که بخش اصلی یک دوربین مدار بسته که وظیفه تولید تصویر بر اساس نور محیط را به عهده دارد برد کوچکی است که تراشه‌های کوچکی روی آن کار گذاشته شده است. اگر ما برخی کارایی‌های دوربین را بنا به شرایط بهره برداری از آن حذف کنیم یک برد و لنز کوچک باقی می‌ماند.

اجزای دوربین مدار بسته مخفی کوچک

دوربین‌های مداربسته‌ای که دارای ابعاد کوچکی هستند و به تناسب کارایی آنها نیز محدودتر از دوربین‌های مرسوم است را با عنوان دوربین مدار بسته کوچک می‌شناسیم. این دوربین‌ها می‌تواند به اندازه ای کوچک شوند که از دید کاربر در نگاه اول مخفی باقی می‌مانند. این دوربین‌ها برای مکان‌هایی که مثلا بناست به نیاز طراحی محیط، موقعیت‌شان نباید زیاد نمایان باشد گزینه خوبی جهت استفاده است.

دوربین‌هایی مانند دوربین لنز درب ورودی، دوربین‌های کوچک داخل آیفون‌ها و … از این دست دوربین‌ها هستند. دوربینهایی که می‌توانند به بهبود شرایط زندگی افراد و ایجاد امنیت برای آنها نقش مهمی را ایفا کند. به عنوان مثال شما اگر دارای سیستم دوربین مدار بسته هایک ویژن هستید، با نصب نرم افزار  ivms4500 به روی گوشی تصاویر دوربین‌ها را مشاهده می‌کنید.

دوربین مدار بسته کوچک دوربین چشمی روی درب ورودی منزل

می‌توانید با کار گذاشتن یک دوربین چشمی روی درب ورودی منزل و قرار دادن حالت ضبط تصویر به روی حساس به حرکت، به راحتی تصویر فردی که در نبود شما به پشت درب منزل مراجعه کرده‌است را مشاهده کنید. نکته جالب اینکه شما می‌توانید با تعریف آلارم و فعال نمودن آن روی نرم افزار نصب شده روی گوشی تلفن آلارم مراجعه افراد پشت درب منزل‌تان را به صورت یک پاپ آپ (مانند نوتیفیکیشن دریافت پیام در واتس آپ) دریافت کنید (هر چند مدتی است به علت تحریم‌ها این سرویس در ایران از کار افتاده است).دوربین مدار بسته کوچک دوربین چشمی روی درب ورودی منزل

در این جا یکی از کاربردهای دوربین مدار بسته کوچک را ذکر کردیم. به هر حال استفاده نامناسب از این تجهیزات مانند جاسوسی و رصد غیر قانونی افراد نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

برخی کاربری‌هایی مانند استفاده از این دوربین‌ها به عنوان دوربین‌های مخفی نیز وجود دارد. البته این کاربردهایی‌ست که به صورت معمول و برای همه مردم مجاز نیست و بیشتر در موارد امنیتی و پلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که دوربین‌هایی با این کاربرد، دوربین‌های خاص و بسیار کوچک هستند که به راحتی در دسترس نیستند و استفاده عمومی از آن جرم محسوب می‌گردد. تولیدکنندگان این دوربین‌های امنیتی در جهان کاملا مشخص هستند و موارد خرید و فروش آنها معمولا توسط دولت‌ها و نهادهای امنیتی هر کشور رصد می‌شود.

2.کیفیت دوربین مدار بسته کوچک

در دوربین‌های مدار بسته کوچک به دلیل محدودیتی که به خاطر ابعاد دارند شاید نتوان هر تکنولوژی به روز تولید تصویر با کیفیت و یا چیپ‌های آن را مورد استفاده قرار داد و لذا معمولا دوربین‌های مدار بسته کوچک کیفیت بالایی ندارند. هر چند در مدل‌های به روزتر این مشکل کمی مرتفع‌تر شده است اما به صورت کلی نباید از دوربین‌های مدار بسته کوچک انتظار کیفیت دوربین‌های معمول موجود در بازار را داشت.

3.موارد کاربرد دوربین های مدار بسته‌ کوچک

همان طور که اشاره شد برخی نیاز‌ها وجود دارند که تنها با استفاده از دوربین‌های کوچک می‌تواند به آنها پاسخ داد؛ مواردی مانند: دوربین مداربسته کوچک برای منزل ، دوربین مداربسته کوچک برای ماشین و…

3.1.دوربین مداربسته‌ کوچک برای منزل

یکی از کاربردهای این دوربین‌های خاص استفاده از دوربین مدار بسته کوچک برای مشاهده افراد پشت درب منزل است. طرز قرار گیری این دوربین‌ها در لنز درب ورودی مانند تصویر زیر است:

دوربین-مدار-بسته-کوچک

3.2.دوربین مداربسته‌ کوچک برای ماشین

استفاده از دوربین مدار بسته کوچک در خودرو برای مشاهده اطراف خودرو و نقاط کور و کاهش سوانح خصوصا در خودروهای بزرگ – این نوع دوربین‌ها امروزه در خودروهای پیشرو نصب و مورد استفاده قرار گرفته است و انتظار می‌رود به زودی همه خودروها نصب این نوع تجهیزات را به صورت یک الزام در تولیدات خود وارد کنند.

دوربین مداربسته‌ کوچک

استفاده از دوربین مدار بسته کوچک در تجهیزاتی که برخی کاربری‌های صنعتی مانند کنترل داخل خطوط لوله بزرگ گاز و آب و… . استفاده در تجهیزاتی مانند حفاری زمین و کوه و… که علاوه بر داشتن محدودیت فضا و کوچک بودن در نقاطی که داشتن تصویر هر چند با کیفیت کم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

دوربین-مدار-بسته-کوچک

استفاده از دوربین مدار بسته ‌کوچک و بسیار کوچک در کاربری‌های پزشکی که می‌تواند کمک کننده به حل  بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های پزشکی گردد.

دوربین مدار بسته کوچک و مخفی چیست؟| هایک ویژن لند

و بسیاری نیازها و کاربری‌های دیگر که رشد هرچه بیشتر این حوزه از تکنولوژی می‌تواند به حل بیشتر مشکلات در آنها منجر شود. هرچند برخی موارد سوء استفاده از دوربین‌های کوچک نیز گزارش شده است که گاهی بحث توسعه استفاده از آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد که نیاز به فرهنگ سازی استفاده از آنها از طرف مراجع ذی صلاح را دارد.

4.آیا دوربین های مدار بسته‌ کوچک نیاز به سیم کشی دارند؟

قطعا برای اتصال دوربین به سیستم رکوردر نیاز است از دوربین مدار بسته تا محل دستگاه رکوردر کابل وجود داشته باشد. از آنجایی که بنا به نیاز کوچک بودن، این دوربین‌ها اغلب دوربین‌های آنالوگ و یا توربو اچ دی هستند، نیاز به کابل دارند. البته که برخی مدل‌های دوربین کوچک تحت شبکه نیز اخیرا وارد بازار شده‌اند که انتظار می رود جای دوربین‌های کوچک کنونی را خواهند گرفت. در هر صورت به جز دوربین‌های خیلی خاص که دارای مصرف کمی بوده و دارای باتری داخلی است، اغلب دوربین‌های موجود چه آی پی و چه دوربین‌های توربو اچ دی نیاز به کابل تامین برق برای روشن شدن دوربین دارند.

5.دوربین های مدار بسته‌ کوچک دارای حافظه داخلی هستند؟

برخی از دوربین‌های مدار بسته کوچک تحت شبکه دارای اسلات کارت حافظه برای قرار دادن مموری کارت جهت ضبط تصاویر به روی آنها می‌باشند. در موارد خاص و در برخی مدل‌های خاص آنها نیز دوربین داری حافظه داخلی برای ضبط تصاویر است.

دوربین های مدار بسته‌ کوچک

به طور کل دوربین های کوچک با توجه به مطالب گفته شده بسیار پر کاربرد هستند اما به دلایل امنیتی و غیر اخلاقی استفاده از آنها اغلب صورت نمی‌گیرد.

برای مشاوره، خرید و یا اجرای پروژه سیستم نظارتی و شبکه داده با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مقالاتی که بهتر است پس از مطالعه این مقاله بخوانید:


 

مقالات مرتبط

Avatar

بررسی دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن

ادامه مطلب

Avatar

تشخیص دوربین مداربسته مخفی |ارائه چهار راه کار

ادامه مطلب

Avatar

دوربین مداربسته بیسیم چیست؟|مزایا و معایب

ادامه مطلب

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها