حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن

12

9 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه‌ی این مقاله بخوانید:

یکی از اصلی ترین دلایل نصب و راه اندازی یک سیستم دوربین مدار بسته در یک مکان ضبط تصاویر و مراجعه به آنها در صورت لزوم است. هنگامی که برای بررسی واقعه‌ای که اتفاق افتاده است به دوربین مدار بسته مراجعه می‌کنیم. انتظار داریم به راحت‌ترین روش ممکن و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه برسیم بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن به دلیل کاربر پسند بودن منو و نرم افزار‌های کاربردی این دستگاه امری بسیار ساده و به سادگی قابل انجام است.

روش‌های مختلفی جهت ارتباط کاربر با دستگاه برای بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن وجود دارد. تفاوتی ندارد که کاربر به چه روشی به دستگاه خود وصل شده باشد. چرا که به آسانی می‌توانیم از تصاویر ضبط شده بک آپ تهیه کنیم و در صورت لزوم از آن استفاده کنیم که می‌تواند امری جذاب و قابل توجه باشد.

1.روش‌های بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن

برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. روش اول ارتباط محلی از طریق ارتباط با استفاده از مانیتور متصل به دستگاه است. روش دوم استفاده از موس جهت کنترل، استفاده از کامپیوتر و نرم افزار کاربردی ivms4200 و یا استفاده از گوشی هوشمند و استفاده از نرم افزار ivms4500 می‌باشند.

در این جا روش بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن با استفاده از روش‌های مختلف آموزش داده خواهد شد. در ابتدا استفاده از روش اتصال محلی مانیتور به DVR/NVR هایک ویژن و با استفاد از موس متصل به دستگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 1.1.با استفاده از مانیتور محلی و موس متصل به دستگاه هایک ویژن ورژن4

ابتدا وارد DVR/NVR شده و رمز عبور را وارد می‌کنیم. از منوی دستگاه با استفاده از کلیک راست وارد منو شده و سپس وارد بخش Playback  می‌شویم.

شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر در رابطه با Playback، مقاله ما با عنوان “مشاهده تصاویر ضبط شده نرم افزار IVMS4500” را با کلیک روی این لینک مطالعه نمایید.

بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن

بعد از اینکه وارد بخش پلی بک در DVR/NVR هایک ویژن شدیم مراحل زیر را جهت مشاهده تصاویر ضبط شده دنبال می‎‌کنیم.

آموزش بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

همان‌طور که می‌بینیم در ابتدا دوربینی را که می‌خواهیم تصویر ضبط شده آن را ببینیم انتخاب می‌کنیم. سپس از میان تاریخ‌ها، تاریخ مورد نظر را انتخاب کرده تا تصاویر آن پخش گردد. پایین صفحه تصاویر یک ستون آبی رنگ مشاهده می‌کنیم که با حرکت دادن آن می‌توانیم به تصاویر ساعت‌های مختلف دست پیدا کنیم. همانطور که می‌بینیم در مرحله 5 تصویر بالا می‌توانیم با انتخاب این که صفحه چه بازه‌ای از زمان را به ما نمایش دهد، دقت بازه دلخواه خود را انتخاب کنیم.

بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن

بعد از اینکه متوجه شدیم د رتصاویر ضبط شده چه مقدار از تصاویر را نیاز داریم تا از آن بک آپ روی حافظه جانبی خود برداریم در ادامه و در مرحله 2 تصویر بالا وارد بخش خروجی گرفتن از دستگاه می‌شویم.

آموزش بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن -

در بخش خروجی گرفتن از ویدئو برای بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن مانند تصویر بالا با انتخاب دوربین یا دوربین‌های مدنظر خود گزینه search را برای اینکه دستگاه، ویدئو مورد نظر را برای ما خارج کند انتخاب می‌کنیم. در تصویر بعد تنظیمات انجام شده برای دریافت تصاویر دوربین 1 در یک بازه مشخص یک دقیقه‌ای دیده می‌شود.

آموزش بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

مانند تصویر بالا بعد از انتخاب search دستگاه فایل مورد نظر ما را یافته و به ما نمایش می‌دهد.

آموزش بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

حال می‌توانیم با استفاده از علامت نشان داده شده در مرحله 2 تصویر بالا، فیلمی که جدا شده است را مشاهده کنیم. در مرحله 3 می‌توانیم با زدن علامت قفل مانع از حذف شدن این بخش از تصویر در DVR یا NVR شویم.

در ادامه انجام مراحل بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن به نقطه‌ای رسیدیم که فیلم مورد نظر را داریم و نیاز است آن را از دستگاه خارج کنیم. ابتدا فایل یا فایل‌های مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

سپس گزینه Export بالای صفحه را انتخاب و ادامه می‌دهیم. در مرحله بعد در مورد این که آیا لاگ تصویر هم همراه تصویر خروجی گرفته شود از ما سوال می‌گردد که ما ok را انتخاب کرده و ادامه می‌دهیم.

آموزش بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

در ادامه و در مرحله آخر حافظه جانبی که به دستگاه وصل کردیم برای ما باز می‌شود. به عنوان مثال ما در آن ابتدا یک فایل ساخته و سپس برای قرار دادن فیلم در آن فایل وارد فولدر ساخته شده می‌شویم.

آموزش بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

در تصویر بعد به فایل ساخته شده نامی را اختصاص می‌دهیم.

 

آموزش بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

در انتها وارد فایل ساخته شده می‌شویم و برای نهایی شدن بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن به روی OK کلیک می‌کنیم. حالا فایلی که ما می‌خواستیم وارد حافظه جانبی یا فلش مموری ما شده است.

1.2.بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن با استفاده نرم افزار ivms4200

برای بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن در این روش در ابتدا لازم است ارتباط بین کامپیوتر و دستگاه رکوردر به درستی برقرار شده باشد. برای انجام این کار مقاله ما تحت عنوانتنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن که مربوط به ارتباط DVR و یا NDR با کامپیوتر است را مطالعه نمایید.

در ادامه و بعد از ارتباط صحیح لازم است نرم افزار نصب شده و تصاویر DVR و یا NVR به روی آن آورده شود. برای این کار آموزش نرم افزار ivms v2 و آموزش نرم افزار ivms v3 را مطالعه نمایید.

بعد از مشاهده تصاویر دوربین‌های مدار بسته با استفاده از نرم افزار نسبت به مشاهده و دانلود فیلم‌های ذخیره شده اقدام می‌نماییم. در این مقاله بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن با استفاده از نرم افزار ivms ورژن 3 را شرح می‌دهیم. برای این کار در نرم افزار ivmsv2  وارد نرم افزار شده و در نرم افزار از بخش control panel بخش Remote Playback  را انتخاب می‌کنیم.

بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن

در پنجره Remote Playback ابتدا دستگاهی را که می‌خواهیم تصویر ضبط شده دوربین آن را مشاهده کنیم انتخاب می‌کنیم. ممکن است شما در نرم افزارتان به یک دستگاه متصل باشد پس از میان دوربین‌های همان دستگاه دوربین یا دوربین‌های مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

با انتخاب تقویم پایین‌تر از دوربین‌ها تاریخ و ساعت مورد نظر خود را تعیین می‌کنیم. سپس search را انتخاب می‌کنیم تا نرم افزار تصاویر ضبط شده در بازه زمانی مورد نظر ما را از دستگاه رکوردر به داخل نرم افزار وارد کند.

بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

تصویر بالا مراحل انتخاب دوربین و زمان مورد توجه ما برای بازپخش تصاویر را نشان می‌دهد. سپس پخش را انتخاب کرده و با حرکت به روی ستون پایین صفحه بین ساعت‌های مختلف تصویر ضبط شده حرکت می‌کنیم تا تصویر مورد نظر خود را بیابیم.

بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

در این مرحله ما می‌توانیم با حرکت در بازه زمانی آبی رنگ پایین صفحه (با استفاده از کلیک چپ به روی نوار آبی و نگه داشتن کلیک چپ و کشیدن نوار به سمت چپ و راست می‌توان سوژه مورد نظر را یافت.

توجه شود گاهی ممکن است شما نیاز داشته باشد بازه زمانی که پایین تصویر می‌توانید حرکت دهید بازتر شده و بتوانید دقیق‌تر روی تصاویر حرکت کنید. مثلا نوار زیر تصویر به جای این که یک روز کامل را به ما نمایش دهد کلا نیم ساعت را نمایش دهد تا بتوانیم جستجوی دقیق‌تری داشته باشیم. برای این کار پایین تصویر سمت راست یک علامت + و –  وجود دارد که با انتخاب آنها می‌توان بازه زمانی را بیشتر و یا کمتر کرد.

آموزش بک آپ گیری DVR/NVR هایک ویژن

همچنین می‌توان با انتخاب آیکون مرحله 3 تصویر بالا دقیقا انتخاب کرد که تصویر ضبط شده چه زمانی دقیقا پخش شود. بعد از این که ما توانستیم سوژه مورد نظر خود در میان تصاویر را پیدا و زمان ابتدا و انتهای آن را تشخیص دهیم می‌توانیم با کلیک راست به روی صفحه و انتخاب Download بازه زمانی مورد نظر خود را دانلود کنیم. در ادامه مراحل زیر را دنبال می‌کنیم.

بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن با استفاده نرم افزار

بعد از انتخاب گزینه دانلود در صفحه باز شده اگر کل تصاویر را نیاز داریم در همان سر برگ اول تیک همه تصاویر را و سپس گزینه دانلود را انتخاب می کنیم و منتظر می مانیم تا دانلود تکمیل گردد.

بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن با استفاده نرم افزار

اما اگر به عنوان مثال چند دقیقه از تصویر ضبط شده را نیازداریم مانند تصویر زیر مراحل زیر را دنبال می‌کنیم. همان طور که مشاهده می‌شود، می‌توانیم چهار بازه زمانی متفاوت را انتخاب کنیم. در نهایت دانلود را انتخاب و منتظر تکمیل دانلود ویدئو‌ها می‌شویم.

بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

با انتخاب دانلود در تصویر بالا منتظر اتمام فرآیند دانلود می‌شویم. هنگامی که دانلود فایل به اتمام می‌رسد یک لینک که لینک محل ذخیره فایل دانلود شده است. در پایین صفحه سمت راست به ما نمایش داده می‌شود. با کلیک به روی آن وارد فولدر فایل دانلود شده می‌شویم. دقت داشته باشید این لینک تنها چند ثانیه نمایش داده می‌شود. اگر در این بازه به روی آن کلیک نکنید باید خودتان به فولدر محل ذخیره فیلم مراجعه کنید.

دقت کنید چون ما قبل از دانلود و در تصویر قبل (مرحله 6) تیک گزینه دانلود پلیر را برنداشته‌ایم یک پلیر نیز از دستگاه جهت پخش تصاویر دانلود می‌گردد که می‌توان از آن برای پخش تصویر دانلود شده استفاده کنیم. این پلیر مخصوص هایک ویژن است.

بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

نمای زیر، تصویر فیلم دانلود شده را نشان می‌دهد:

بک آپ گیری DVRNVR هایک ویژن

در این تصویر می‌توانید محل ذخیره پیش فرض فیلم‌های دانلود شده نرم افزار ivms4200 را ببینید. در نهایت شما می‌توانید با این روش ساده و به راحتی از اطلاعات خود بک آپ بگیرید تا در صورت بروز مشکل اطلاعات خود را از دست ندهید. تیم هایک ویژن لند آماده است تا پاسخ گوی شما عزیزان باشد. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط بوده و راهنمایی بگیرید.

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه‌ی این مقاله بخوانید:


مقالات مرتبط

Avatar

مشاهده تصاویر ضبط شده نرم افزار IVMS4500

ادامه مطلب

Avatar

تنظیمات اولیه DVR و NVR هایک ویژن

ادامه مطلب

Avatar

آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 2)

ادامه مطلب

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها