حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

کابل دوربین مدار بسته آنالوگ و توربو اچ دی

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

کابل دوربین مدار بسته آنالوگ و توربو اچ دی

فهرست مطالب

سیگنال ارتباطی بین تجهیزات دوربین مدار بسته آنالوگ و یا مدل به روز شده آن یعنی توربو اچ دی سیگنالی آنالوگ است که این سیگنال آنالوگ با فرکانس های مختلف تولید و ارسال می گردد. بستر مناسب برای انتقال سیگنال آنالوگ کابل های مسی هستند. کابل دوربین مدار بسته آنالوگ و توربو اچ دی از این نوع می باشید که مناسب ترین آنها برای سیگنال های آنالوگ ویدئو کابل کواکسیال است که نسبت به کابل های دیگر مسی، پهنای باند بیشتری را در اختیار قرار می دهد.

این کابل در ابتدا برای استفاده در شبکه های ابتدایی کامپیوتر طراحی  و تولید شد و هدف آن انتقال سیگنال های فرکانس بالا بر بستر کابل مسی بوده است. کابل کواکسیال به دلیل تنوعی که دارند می تواند سیگنال های آنالوگ با طیف گسترده ای از فرکانس ها را حمل کند. کابل های کواکسیال که در بین عموم گاهی با عنوان کابل آنتن نیز از آن یاد می شود انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربری های خاص خود را دارد. کابل هایی که برای دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند نوعی از کابل کواکسیال هستند که معمولا روش هایی برای مهار نویزی که ممکن است از محیط وارد کابل شده و سیگنال عبوری را تحت تاثیر قرار دهند در آنها پیش بینی شده است.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر از انواع کابل هایی که در این زمینه استفاده می شوند مقاله “معرفی انواع کابل دوربین مداربسته” هایک ویژن لند را مطالعه نمایید.

کابل دوربین مدار بسته آنالوگ و توربو اچ دی

کابل کواکسیال دارای یک مغزی مسی است که توسط یک عایق فوم که به صورت همگن و متقارن توسط یک غلاف بافته شده فلزی یا شیلد که اغب از جنس مس است، پوشیده شده است. همه این مجموعه یک پوشش پلاستیکی در برگرفته شده است. البته در کابل های دوربین مدار بسته و در انواع مختلف کابل کواکسیال ممکن است یک یا دو لایه پوششی از نوار فلزی نازک مانند آلومینیوم به لایه های این کابل اضافه شود.

به کابلی که دارای یک لایه از این نوار پوششی باشد کابل فویل دار و در صورتی که دارای دو لایه از این نوار پوششی باشد به آن کابل دابل فویل می گویند. در برخی کابل های کواکسیال که معمولا از آنها برای انتقال سیگنال در فواصل طولانی تر استفاده می گردد از دو لایه شیلد که بین آنها از فویل وجود دارد، استفاده شده است که به این کابل ها دابل شیلد می گویند. این شیلد بافته شده حول مرکز در کابل کواکسیال دارای تعداد مشخصی تار مسی است که در کابل های مختلف می تواند متفاوت باشد. تعداد تارهای بافته شده در یک کابل کواکسیال می توانند منشا تفاوت در بین کابل ها گردد و هر چه کابل دارای شیلد با بافت ضخیم تری باشد در مهار نویز موفق تر خواهد بود.

کابل دوربین مدار بسته آنالوگ و توربو اچ دی

تفاوت اصلی کابل های کواکسیال علاوه بر ساختار و موجود بودن شیلد و فویل آنها در سطح مقطع مغزی مس که در مرکز کابل قرار دارد نیز می باشد. به نوعی این مغزی مس کابل است که محل عبور سیگنال داده است و تفاوت اصلی در عملکرد را ایجاد می کند.

ساختار کابل کواکسیال همراه با مغزی و شیلد در شکل زیر نشان داده شده است:

ساختار کابل کواکسیال همراه با مغزی و شیلد

در شکل زیر کابل کواکسیال با شیلد و فویل نشان داده شده است:

ساختار کابل کواکسیال با شیلد و فویل

در شکل بعد نیز تصویر کابل دابل فویل که برای مهار بیشتر نویز است نشان داده شده است

کابل دابل فویل

در  شکل بعد کابل دابل شیلد نشان داده شده است

کابل دابل شیلد

تا به اینجا انواع کابل کواکسیال بر اساس نوارهای محافظ نویز مانند فویل و شیلد بررسی گردید. در ادامه به بررسی انواع کابل دوربین بر اساس سطح مقطع می پردازیم.

سطح مقطع مغزی کابل کواکسیال

کابل های کواکسیال به چند دسته RG58، RG59، RG6 و RG11 تقسیم می شوند. تفاوت کابل های کواکسیال از این دیدگاه به تفاوت در سطح مقطع کابل ها مربوط می شود. کابل RG11 از همه کابل ها دارای سطح مقطع بیشتری است و می تواند مسافت طولانی تری نسبت به بقیه کابلهای کواکسیال، سیگنال را انتقال دهد. مسافتی که کابل RG11 می تواند سیگنال را عبور دهد حدود 1100 متر است.

کابل RG6 کابلی است که توانایی انتقال سیگنال تا فاصله حدود 500 متر را دارد. کابل RG59 نازکترین کابل کواکسیال با مغزی مفتول برای دوربین مدار بسته است که سیگنال تصویر را تا فاصله حدود 100 متر انتقال می دهد. در نهایت کابل RG58 است که این نوع کابل کواکسیال دارای مغزی افشان است و سیگنال را تا فواصل حدود 80 متر انتقال می دهد.

سطح مقطع مغزی کابل کواکسیال

به طور کل اگر همه این کابل ها بخواهند برای سیستم دوربین مدار بسته به عنوان کابل دوربین استفاده شوند باید مواردی مانند وجود شیلد اضافه و یا وجود فویل در آنها رعایت گردد. معمولا کابلی که به عنوان کابل دوربین تولید و مورد استفاده قرار می گیرد دارای شیلد بیشتری به نسبت کابل هایی که برای سیستم های تلوزیونی تولید می شوند، می باشد.

پهنای باند کابل کواکسیال

پهنای باند کابل کواکسیال حداکثر 10Mbps است. این کابل که در گذشته در شبکه های کامپیوتری خصوصا توپولوژی رینگ  یا حلقه کاربرد داشته است. این کابل بستری فراهم می کند و به این که دستگاه متصل آن با چه سرعتی داده را ارسال می کند بستگی دارد. با طراحی و تولید کابل شبکه استفاده از این کابل ها در شبکه های کامپیوتری کنار گذاشته شد و بیشتر برای استفاده در انتقال سیگنال های آنالوگ مورد استفاده قرار گرفته شده است. به صورت کلی این کابل ها نسبت به کابل هایی با زوج به هم تابیده شده دارای پهنای باند پایین تری هستند.

پهنای باند کابل کواکسیال

کانکتور های مورد استفاده برای اتصال کابل کواکسیال به تجهیزات، که خصوصا در زمینه سیستم های دوربین مدار بسته به کار گرفته می شوند با نام BNC (مخفف عبارت Bayonet Neill–Concelman ) شناخته می شوند.

فیش bnc

در استفاده از کانکتور های BNC باید دقت نمود که محکم نبودن اتصال کانکتور ها، می تواند موجب مشکل گردد در صورتی که محل اتصال قطعه اتصال با هادی سیم به درستی محکم نشده باشد ایجاد نویز در تصویر خروجی دوربین مداربسته می کند.

در مقایسه با کابل های شبکه استفاده از سیستم های آنالوگ که از کابل کواکسیال در آنها استفاده می شود می توان نویز پذیری بیشتر در کابل کواکسیال را نام برد. در استفاده از کابل کواکسیال باید به نویز پذیری آن دقت نمود. به عنوان مثال اگرکابل کواکسیال در مجاورت فلز یا محیطی که نویز در آن زیاد است به کار برده می شود حتما باید در داخل لوله فلکسی استفاده گردد چرا که نویز آنالوگ به آسانی روی سیگنال عبوری از این کابل تاثیر می گذارد. همچنین در این محیط ها باید از کابل های دارای شیلد و فویل اضافه هستند استفاده گردد. در صورتی که فاصله نیز زیاد باشد باید از کابل های با مقطع مس مغزی بزرگتر مانند باید استفاده شود.

با انتخاب درست و مناسب کابل های مورد استفاده در سیستم نظارت تصویری خود می توانید از بروز انواع مشکلاتی که گاها در تصاویر خروجی دوربین مداربسته خود مشاهده می کنید جلوگیری کنید. در این جهت برای مشاوره و خرید با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها