حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین فضای باز

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین فضای باز هایک ویژن

فهرست مطالب

مزایای نصب دوربین مدار بسته بر کسی پوشیده نیست. محوطه های بزرگ از هر نوع مانند کارگاهی، نمایشگاهی و … از جمله مکان هایی هستند که به علت وسعت زیاد حراست از آنها بدون بهره برداری از ابزارهایی مانند دوربین مدار بسته کار دشواری است.  دوربین فضای باز که مناسب برای محوطه های بزرگ است باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند کارایی مناسب خود در این محیط را ارائه دهد. در حقیقت نمی توان با استفاده از دوربین های مرسومی که در مکان های معمولی استفاده می کنیم انتظار داشته باشیم همان کارایی را به ما ارائه دهد. در اولین قدم برای اینکه متوجه شویم چه نوع دوربین مدار بسته ای برای محوطه ها و محیط های باز مناسب هستند باید بدانیم این نوع محیط دارای چه خصوصیاتی هستند. اینکه در محیط های باز و محوطه های بزرگ معمولا چه انتظارهایی از یک سیستم نظارت تصویری وجود دارد. کدام نقاط دارای اهمیت بالاتری هستند و باید به روی آنها تمرکز بیشتری داشت. البته که گاهی کاربری های خاصی وجود دارد که می تواند استفاده از برخی مدل های دوربین را برای محیط های باز و محوطه های بزرگ توجیه کند که در حالت معمول نباید از آنها در این محیط ها استفاده گردد. شرکت هایک ویژن به عنوان تولید کننده برتر سیستم های نظارت تصویری در دنیا برای پاسخ به این نیاز تجهیزات با کیفیت مناسب تولید و راه کارهایی را ارائه داده است.

شرایط محیط های بزرگ وفضای باز

محوطه های بزرگ مکان هایی هستند که معمولا توسط یک دیوار، فنس، سیم خاردار و یا … از محیط اطراف خود جدا شده اند. در این محوطه ها تجهیزاتی مانند خودروها، تجهیزات کارگاهی، ادوات صنعتی و …. نگهداری می شوند. گاهی ممکن یک محوطه مانند کارگاه های سنگ تراشی و یا کارگاه معدنی از یک محیط دارای سقف و یک محوطه باز تشکیل شده باشد. در این قسمت سعی شد که منظور از محوطه های بزرگی که ممکن است نیاز به سیستم نظارت تصویری داشته باشند را بیان کنیم. در ادامه شرایط خاص حاکم بر این مکان ها را باید بررسی کنیم تا مطابق آن بتوانیم مدل های مناسب دوربین فضای باز را برای آنها به درستی انتخاب کنیم.

دوربین فضای بازدوربین مدار بسته برای فضای باز

در مکان های وسیع و محوطه های بزرگ بیشتر برقراری امنیت، کنترل عدم ورود افراد غیر مجاز، پایش تصویری تجهیزات مستقر برای متوجه شدن حوادثی مانند اتش سوزی در مراحل اولیه و … مورد توجه است. معمولا در این محیط ها یک یا چند اپراتور مسئول حراست از محیط هستند. همچنین به دلیل وسعت محیط ممکن است برجک های مراقبتی برای حفاظت از محیط در اطراف محوطه ساخته شده باشد که با استقرار افراد در آنها ورود افراد غیر مجاز از مکان هایی که در دید نیستند را پایش کنند و یا اینکه لازم باشد مسئولین حراست مدام در حال گشت زنی در محیط باشند تا از وقوع اتفاق و حوادث در مراحل اولیه جلو گیری کنند.

با توجه به موارد شرح داده شده در بالا حراست از محوطه های بزرگ و محیط های گسترده مانند کارگاه ها، کارخانه ها، انبارها، مراکز دپو محصول و … امری دشوار و نیازمند چند نیروی انسانی است. توضیح اینکه تجربه نشان داده است کارهایی که کاملا به عملکرد نیروی انسانی وابسته هستند همواره با خطای انسانی که جزء جدانشدنی کارهای انسان ها هستند می تواند منشا خطرات جبران ناپذیری شود. بهترین گزینه این است که بجای اینکه برای حراست از این محیط ها از نیروی انسانی بیشتر استفاده کنیم از برخی سیستم ها مانند سیستم نظارت تصویری با قابلیت های خاص در کنار نیروی انسانی کمتر ولی ماهر تر می توان به سطح خیلی بالاتری از امنیت دست پیدا کرد.

دوربین فضای باز هایک ویژن

بیشترین دغدغه برای حراست از اماکن وسیع حراست از آنها هنگام تاریکی و شب است. این به دلیل وسعت بالای محیط است. در چنین محوطه هایی تقریبا امکان این که کل محوطه را در تاریکی و به وسیله پرژکتورها روشن کنیم هم از نظر امنیتی و هم از نظر اقتصادی شاید مقرون به صرفه و به صلاح نباشد.

دوربین هایک ویژن برای نظارت تصویری محوطه

برند هایک ویژن برای پاسخ به نیاز به دوربین های محیطی برای محوطه های باز راهکارهایی را ارائه کرده است. دوربین های مناسب برای محیط دارای برد دید در شب بالایی هستند. مثلا برد دید در شب حدود 80 متر که محدوده ای حدود 20 تا 30 متری دوربین را به خوبی در حالت دید در شب روشن می کند. همچنین دوربین هایی با قابلیت دریافت تصاویر رنگی در نور کم نیز اخیرا توسط کمپانی هایک ویژن ارائه شده است که می تواند کمک برای استفاده در محوطه های بزرگ بسیار مفید باشد.

دوربین های هایک ویژن در مدل های مختلف بولت(دیواری) با دید در شب های قوی برای استفاده در محیط به عنوان دوربین های با لنز ثابت توصیه می شوند. البته توصیه می شود بیشتر از دوربین های با لنز 4 میلی متر و با کیفیت 4 مگا پیکسل به بالا در این نوع محیط ها استفاده گردد. استفاده از لنز 4 میلیمتر به آن دلیل است که مثلا اگر از دوربین های با زاویه بازتر مثل دوربین با لنز 2.8 میلیمتر استفاده شود تصویر خیلی گسترده خواهد شد و ممکن است به دلیل گستردگی خیلی بالاعمق تصویر کمی داشته باشد که نهایتا تصویر خوبی خصوصا در هنگام نیاز به بزرگنمایی ارائه ندهد. همچنین دوربین های محوطه به دلیل اینکه نیازاست محیطی گسترده را مانیتور کنند لذا بهتر است دارای کیفیت بالا باشند. کیفیت بالا این دوربین خا موجب می شود که در هنگام استفاده بتوان خروجی قابل قبول از آنها دریافت نمود.

همچنین به دلیل وجود اپراتور و حراست در این مکان ها استفاده از دوربین های اسپید دام می تواند برای ارتقاء امنیت بسیار مفید باشد. دوربین اسپید دام به عنوان یک دوربین مکمل در کنار دوربین های با لنز ثابت میتواند بازوی توانمند نگهبانان در حراست از یک محیط باشند.

قابلیت های دوربین هایک ویژن مناسب برای محوطه

دوربین های برند هایک ویژن دارای قابلیت های بسیاری است که در اینجا به بررسی قابلیت های دوربین های هایک ویژن مناسب برای محوطه های بزرگ می پردازیم.

اولین قابلیت تشخیص حرکت است که دوربین می تواند هر حرکت در محدوده دید خود را تشخیص و آن را اطلاع دهد. از آنجایی که ممکن است بسیاری از حرکت ها مثل تکان خوردن برگ درختان و … برای ما اهمیت نداشته باشد لذا این قابلیت زیاد توصیه نمی شود.

قابلیت دیگر تشخیص عبور از خط است که در آن یک خط مجازی مثلا به روی دیوارهای اطراف در تصویر دوربین رسم می کنیم که در صورت عبور شئ از جهتی که ما تعیین کرده ایم از خط مجازی عبور کند دوربین هشداری صادر می کند.

قابلیت دیگر تشخیص نفوذ است که می توان با رسم یک کادر در محیط اگر شئ یا چیزی از هر جهت به آن نفوذ کرد برای ما هشدار صادر شود. این که دوربین چه هشداری را صادر کند نیز قابل برنامه ریزی است که می توان آن را تنظیم کرد.

در صورتی که از دوربین اسپید دام در محیط استفاده شود می توان از قابلیت های مناسب این دوربین ها مانند ردیابی سوژه و … استفاده کرد. همچنین میتوان دوربین اسپید دام را با دوربین های لنز ثابت لینک کرد تا در صورت صدور هشدار توسط یکی از دوربین ها دوربین اسپید دام روی ناحیه ای که ما تعریف کرده ایم زوم کرده و تصویر سوژه در آن محیط را دنبال و یا به ما نمایش دهد.

یکی از نکاتی که در نصب و راه اندازی دوربین در محیط های بزرگ باید به آن اشاره کرد این است که بهتر است دوربین هایی را در جلوی درب وروردی نصب کرد که توسط آنها بتوان پلاک و نوع خودروهای ورودی و خروجی و بار آنها را در سیستم نظارت تصویری ذخیره نمود. همچنین بهتر است دوربینی در جلوی درب ورودی  افراد نصب شود و چهره افراد ورودی و خروجی را ثبت نماید. پشت درب ورودی نیز از نقاط مهم می تواند باشد که باید توسط سیستم نظارت تصویری پایش شود.

برای مشاوره و تهیه دوربین مداربسته هایک ویژن و تجهیزات نظارت تصویری  و شبکه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها