حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا

12

10 دقیقه

اندازه فونت

12

0

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا

فهرست مطالب

در حال حاضر، دوربین های مداربسته کاربردهای زیادی دارند. در کنار کارکرد آنها در حوزه های حفاظتی، در بیشتر مشاغل و کسب و کارها شاهد استفاده از دوربین به عنوان یک وسیله نظارتی و حراستی هستیم. باید تأکید نمود که این دوربین ها در بخش حفاظتی و حراستی، کاربرد بیشتری دارند. از مهم ترین کاربردهای انواع دوربین مداربسته می توان به استفاده از آنها در کارخانه های تولیدی و صنعتی برای جلوگیری از وقوع خطرات جانی، جلوگیری از جرم و جنایت در فضاها و مکان های عمومی و کنترل نمودن ترددها و ترافیک اشاره کرد.

در این راستا برای پاسخ گویی به این نیاز بزرگ، تولید کنندگان زیادی پا به عرصه ظهور گذاشتند؛ با توجه به رشد سریع تکنولوژی شرکت هایی که نتوانستند خود و تولیداتشان را با آن تطبیق دهند از این بازار خارج شدند. اما در مقابل شرکت هایی هم بودند که در این بازار سردمداران این پیشرفت چشمگیر و خیره کننده بودند که روزانه با صرف هزاران نفر متخصص و گروه تحقیق و توسعه توانستند به بزرگان و یکه تازان این بازار در سطح جهان تبدیل شوند. دو شرکتی که فروش آنها بخش بزرگی از گردش مالی صنعت سیستم های نظارت تصویری را تشکیل می دهد و محصولات آنها نه تنها در کشور ایران بلکه در کل دنیا به پرفروش ترین ها و پرکاربرد ترین ها تبدیل شده است شرکت هایک ویژن و شرکت داهوا می باشند. این دو شرکت متعلق به کشور چین هستند و کارخانه آنها نیز در خود چین مستقر است. در ادامه به مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا که قدرتمندترین کمپانی های جهان در زمینه تولید دوربین مداربسته تحت شبکه و توربو اچ دی هستند خواهیم پرداخت.

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا

مقایسه دوربین هایک ویژن با داهوا همانند مقایسه نمودن دو خودروی به نام و مطرح بی ام دبلیو و بنز است. هر دوی این خودروها محصول و تولید یک کشور می باشند، اما با توجه به این که سلیقه افراد متفاوت است، برخی بی ام دبلیو را می پسندند و بعضی از افراد خواهان خرید بنز می باشند. در ارتباط با مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا نیز به همین ترتیب است. برخی معتقد هستند که هایک ویژن بهتر است و برخی بنا بر سلیقه و نظر شخصی شان داهوا را انتخاب می نمایند اما به صورت کلی به دلیل پیشرفت های اخیر مثلا از سال 2017 تا 2021 شرکت هایک ویژن را در رقابت با رقیب خود کمی در جایگاه بهتری قرار داده است. برند داهوا و هایک ویژن از مطرح ترین برندهای جهانی و در زمره پرفروش ترین و بهترین دوربین های مداربسته جهان می باشند. استفاده از دوربین های مداربسته هایک ویژن و داهوا در پروژه های مختلف، موجب بهبود کیفیت آن پروژه ها شده است. همانند بسیاری از خریدها، در زمینه خرید دوربین مداربسته نیز، افراد به دنبال یافتن با کیفیت ترین و بهترین برند می باشند.

هر دو برند مطرح و جهانی هایک ویژن و داهوا انواع مدل های صنعتی، بولت، دام، مینیاتوری، دوربین چرخشی و … را تولید می نمایند. این دو برند، فعالیت خودشان را به صورت حرفه ای از سال 2001 آغاز نمودند و تاکنون با یکدیگر رقابت بسیار نزدیکی داشتند، به گونه ای که هر زمان یک برند نوآوری پیشرفته ای را ایجاد می کند، برند دیگر بلافاصله، مشابه آن فناوری و چه بسا بهتر از آن را تولید می کند. به همین خاطر است که این دو برند در بازار بسیار شناخته شده می باشند.

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا از نظر فروش، کیفیت تصاویر و تکنولوژی

اگر به مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا از نظر فروش بپردازیم، دوربین مداربسته هایک ویژن دو برابر دوربین مداربسته داهوا در بازارهای جهانی فروش دارد و همین امر، نقطه قوتی برای برند هایک ویژن به شمار می رود. محصولاتی که هایک ویژن تولید می نماید، دارای ساخت بالای کیفیت و هم چنین قیمت مناسبی هستند و به همین دلیل است که فروش بسیار بالایی در بازارهای جهانی دارند. در همین راستا برند داهوا نیز در فکر بازارهای جهانی بوده و در تلاش است که فعالیت خود را در اروپا و به ویژه آمریکا افزایش دهد. کیفیت تصویر در هر دو دوربین بسیار خوب است اما باید خاطر نشان ساخت که تصاویر در دوربین هایک ویژن بسیار واقعی تر از داهوا است، در حالی که دوربین داهوا به تصاویر خود رنگ و آب بیشتری اضافه می نماید و در پاره ای موارد کشیدگی تصاویر در این دوربین به چشم می خورد.

مقایسه کیفیت تصویر در دوربین هایک ویژن و داهوا

مقایسه کیفیت تصویر دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2032-I(تصویر بالا) و تصویر دوربین داهوا مدل IPC-HFW4300S(تصویر پایین)

با توجه به مقایسه آخرین و به روز ترین تولیدات این دو شرکت در رقابت خروجی تصویر و در مقام مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا  از نظر تصویر خروجی می توان برند هایک ویژن را برتر از برند داهوا دانست.

دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین مداربسته هایک ویژن

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا از نظر تکنولوژی ساخت

در خصوص مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا از نظر تکنولوژی،  شرکت هایک ویژن محصولات خود را از سال 2014 به بعد با تکنولوژی HDTVI تولید کرد. این تکنولوژی فعلا بهترین تکنولوژی برای تولید تصویر آنالوگ HD است که در ابتدا توسط یک کمپانی آمریکایی ارائه و توسط شرکت هایک ویژن گسترش یافت و مورد استفاده قرار گرفت. در مقابل دوربین های داهوا از تکنولوژی HDCVI در تولید سیگنال آنالوگ HD خود استفاده می کند که به طریقی تکنولوژی انحصاری خود داهوا در این زمینه است.

دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا از نظر سخت افزار

سیستم های نظارت تصویری در دنیا به دو شکل آنالوگ HD و یا همان توربو اچ دی و همچنین دوربین های تحت شبکه تولید و ارائه می شوند. در سیستم توربو اچ دی که تقریبا تکلیف مشخص است و یک سیگنال آنالوگ با استفاده از بستر کابل کواکسیال قرار است تا دستگاه رکوردر مرکزی ارسال و در آنجا به داده دیجیتال تبدیل و ذخیره می شود. پس ممکن است از نظر فنی در بهره برداری در سیستم دوربین مدار بسته توربو اچ دی تفاوتی بین دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا نباشد اما به برتری کامل کاربر پسند بودن رابط کاربری در سیستم دوربین مدار بسته هایک ویژن باید اعتراف کرد.

تفاوت اصلی از نظر بهره برداری این دو برند در سیستم های دوربین مدار بسته تحت شبکه و خصوصا در سیستم های بزرگ و با تعداد دوربین بالاتر خود را نشان خواهد داد. در سیستم های بزرگ و روبه گسترش و با تعداد زیاد دوربین مدار بسته هستند و از محصولات هایک ویژن در آن استفاده شده است یک به هم پیوستگی و هماهنگی مناسبی در سیستم مشاهده می گردد که خیلی کم دچار مشکل شده و به راحتی بعد از راه اندازی کارکرد مورد نیاز را ارائه می دهد. این می تواند به دلیل قوی و حرفه ای بودن تکنولوژی و ساختار این سیستم در انتقال و پردازش داده باشد. البته داهوا نیز با ارائه سیستم های به روز تر و بهبود یافته تر خود همواره سعی نموده در زمینه دوربین های مدار بسته تحت شبکه نیز محصولات قدرتمند و با کیفیت ارائه دهد که به صورت کلی می توان به برتری نسبی برند هایک ویژن در زمینه دوربین مدار بسته تحت شبکه اشاره کرد.

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا از نظر نرم افزار کاربردی

امروزه و خصوصا با رشد بالای سیستم های گوشی هوشمند همراه و شبکه های داده، در سیستم دوربین مدار بسته نرم افزار کاربردی که کاربر بتواند با استفاده از آن با سیستم دوربین مدار بسته خود ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کند جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. در این راستا کمپانی های هایک ویژن و داهوا همواره سعی در ارائه نرم افزارهای کاربردی کاربر پسند تر و بهینه تر داشته اند. می توان هر دو آنها را در این زمینه موفق دانست و کاربران رضایت نسبی در استفاده از آنها داشته اند. برند هایک ویژن همواره سعی نموده برای مکان های بزرگ و با شبکه پیچیده راه کار هایی مناسب و کارا ارائه دهد. در این مسیر نرم افزارهای خود را طوری طراحی و ارائه کرده است که از یک کاربر ساده تا یک کاربر حرفه ای با سیستم بزرگ و پیچیده به راحتی نیازش در نرم افزار برطرف خواهد شد.

هایک ویژن بهتر است یا داهوا؟

دوربین های مداربسته هایک ویژن و داهوا از نظر کیفیت، بسیار نزدیک به یکدیگر می باشند. هر دو دوربین دارای تنوع زیادی در محصولات می باشند. مقایسه دوربین هایک ویژن با داهوا از نظر قیمت، نشان می دهد که دوربین مداربسته هایک ویژن قیمت بالاتری از دوربین مداربسته داهوا داشته و داهوا در بازارهای جهانی 10 درصد ارزان تر به فروش می رسد. در داخل بازار ایران نیز هر دو گارانتی معتبری دارند و از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به خوبی و در یک سطح پشتیبانی می شوند. هم چنین سیستم HD این دوربین ها بسیار محبوبیت دارند و در بیشتر سیستم های XVR و HVR پشتیبانی می شوند.

در حال حاضر دو دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و اگر برای خرید دوربین، اولویت اول شما کیفیت بالاست و قیمت چندان در اولویت نیست، هایک ویژن گزینه بسیار مناسبی می باشد و در صورتی که به دنبال دوربینی با قیمت مناسب تر و کیفیت پایین تری هستید، بدون شک داهوا انتخاب بهتری است.

دوربین مداربسته هایک ویژن بخریم یا داهوا؟

دوربین های مداربسته معمولا برای محافظت از مجتمع های مسکونی، خانه ها و در آسانسور، جلوگیری از جرم و جنایت در مکان های عمومی، استفاده از آنها در کارخانه های تولیدی و صنعتی برای جلوگیری از وقوع خطرات جانی و … به کار می روند. در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار رقابتی دوربین وجود دارد که توجه به کیفیت دوربین از نظر تصویر و رزولوشن، دید درشب، بحث زوم و … ضرورت پیدا می کند. در میان برندهای گوناگون موجود در بازار، نام دو برند جهانی و مطرح به چشم می خورد که بسیار طرفدار دارند.

هر دوی این برندها، از سال 2001 شروع به فعالیت نمودند و با ارائه نمودن محصولات دیجیتال خود به بازارهای جهانی، درصدد تصاحب بازار برآمدند. دوربین هایک ویژن مزیت کیفیت بالای تصویر و وضوح آن، مقاومت فیزیکی، بالا بودن طول عمر و دامنه دید بسیار وسیع تا شعاع 80 متر را دارد. نصب این دوربین بسیار سریع و راحت بدون هیچ گونه دردسری انجام می پذیرد و از نظر طراحی بسیار مناسب و زیبا است. این دوربین به خاطر کیفیت بالایی که دارد، با قیمتی به مراتب بالاتر از دوربین مداربسته داهوا به فروش می رسد.

دوربین مداربسته هایک ویژن بخریم یا داهوا؟

دوربین مداربسته هایک ویژن

در مقابل دوربین داهوا مشکل طراحی ساده و فاقد خلاقیت این دوربین و خصوصا محدودیتی که در پهنای باند ارسال تحت شبکه تصاویر ایجاد می نماید از معایب آن محسوب می شود. اما قیمت مناسب تر می تواند یک دلیل برتری برای برند داهوا در میان مشتریانی که به دنبال سیستم دوربین مدار بسته ارزان قیمت هستند، باشد.

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا

دوربین مداربسته داهوا

در انتها با مقایسه این دو برند مطرح دوربین مداربسته و انتخاب مدل مورد نظر با توجه به نیاز خود با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها