حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته

12

8 دقیقه

اندازه فونت

12

0

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته |بررسی 4 مورد و ارائه راه حل

فهرست مطالب

چرا دوربین مداربسته فیلم را ضبط نمی کند؟ دلایل زیادی علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته هستند مختصرا میتوان به عواملی مانند مشکل در هارد دوربین، اشکال در اتصالات دوربین مداربسته، در منبع تغذیه و یا ایجاد مشکل در تنظیمات دستگاه اشاره نمود. در این مقاله به بررسی هر یک از این مشکلات و ارائه راه حل می پردازیم.

یقینا اولین انتظاری که ما از یک سیستم دوربین مدار بسته داریم این است که در صورت لزوم و در صورت نیاز بتوانیم تصاویر وقایعی که در محیط در گذشته اتفاق افتاده را به راحتی در اختیار داشته باشیم. گاهی ممکن است با تصور این که ما در محیط خود سیستم دوربین مدار بسته پیاده سازی کرده ایم و می توانیم درصورت نیاز به آن مراجعه کنیم، به سراغ سیستم خود رفته ایم و متوجه شده ایم که تصویر مورد نظر ما در سیستم موجود نیست و در واقع تصویر ضبط نشده است.

گاهی این تصور که تصویر ضبط نشده است کاملا درست است و مشکلی در ضبط تصاویر وجود دارد که ما امکان دسترسی به تصاویر گذشته محیط خود در سیستم دوربین مدار بسته را نداریم، چون اصلا ضبط نشده است!

گاهی نیز این تصور کاملا اشتباه است و سیستم به درستی در حال رکورد تصویر است و دلیل دیگری باعث عدم دسترسی ما تصاویر ضبط شده است. در این مقاله عواملی که ممکن است منجر به عدم دسترسی ما به تصاویر ضبط شده در یک سیستم دوربین مدار بسته میگردند و یا عواملی که سبب ضبط نکردن دوربین مداربسته می شوند را مورد بررسی قرار می دهیم.

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته

چرا دوربین مداربسته فیلم را ضبط نمی کند ؟

گاهی ممکن است اتفاق افتاده باشد که ما در سیستم دوربین مداربسته خود تصویر زنده و حال حاضر تصاویر دوربین خود را داریم. اما وقتی برای مشاهده تصاویر به قسمت پخش تصاویر ضبط شده مراجعه می کنیم با عبارت “تصویر ضبط شده موجود نیست” و یا عبارت های مشابه روبرو می شویم که همه‌ی این موارد نشان از ضبط نکردن دوربین مداربسته است. برای علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته سناریوهایی ممکن است در این بین وجود داشته باشد که در ادامه بررسی می شود.

تنظیمات ضبط نکردن دوربین مداربسته

بررسی دلایل ضبط نکردن دوربین مداربسته

دلایل متعددی باعث بروز این مشکل خواهند شد که به طور مختصر می توان به مشکل در هارد دوربین، اشکال در اتصالات دوربین مداربسته، مشکل در منبع تغذیه و یا ایجاد مشکل در تنظیمات دستگاه  اشاره نمود که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

هیچ یک از دوربین ها تصویر ضبط شده ندارند

در صورتی که در هیچ یک از دوربین های مدار بسته تصویر ضبط شده ای را ندارند در این صورت اولین گزینه ای که می توان متصور شد مشکل در قطعه ذخیره ساز یا هاردی است که در ابتدا و در نصب اولیه دستگاه در آن نصب شده است.

قبل از ادامه لازم است اطلاعاتی را در مورد هارد ها یادآوری کنیم. هارد تجهیزی است به منظور محلی برای ذخیره اطلاعات به دستگاه رکوردر تصویر اضافه شده است و از یک دیسک چرخان و هد هایی که بر روی بازی مکانیکی سوار است تشکیل شده است. در یک دستگاه رکوردر تصویر به دلیل وجود قسمت های مکانیکی بیشترین مصرف توان مربوط به قطعه ذخیره ساز است. وجود موتوری که دیسک داخل هارد را با سرعت بالا به عنوان مثال 7500 دور در دقیقه می چرخاند و همچنین قسمت های مکانیکی هد هارد، مصرف توان الکتریکی این قطعه را در مقایسه با برد های الکترونیکی موجود در دستگاه DVR و NVR بسیار بیشتر کرده است. همچنین وجود بخش های مکانیکی در هارد خرابی در این قطعه را از بقیه تجهیزات موجود در دستگاه رکوردر بیشتر کرده است.

بررسی مشکل در هارد دستگاه ذخیره تصاویر – رکوردر

با توجه به توضیح بالا در صورتی که در هیچ یک از دوربین ها تصویر ضبط شده وجود نداشته باشد آنگاه برای پیدا کردن دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته باید به بررسی هارد بپردازیم. در این مرحله به بخش storage یا هارد دیسک در منوی دستگاه رکوردر مراجعه کرده و سلامت هارد را بررسی می کنیم. مثلا در دستگاه DVR برند هایک ویژن با استفاده از آی پی دستگاه وارد کنسول دستگاه شده و در قسمت configuration  و سپس در قسمت Storage  وضعیت هارد را بررسی می کنیم.

تنظیمات ضبط نکردن دوربین مداربسته

همان طور که در تصویر بالا دیده می شود در این دستگاه هارد در حالت Normal قرار دارد که نشانگر وضعیت عادی هارد و سلامت آن است. در صورتی که هر چیزی مانند Initialization و یا Abnormal و یا هر چیزی که نشانگر وضعیت غیر عادی هارد باشد در این قسمت نوشته شود نشانگر مشکل در هارد است که منجر به عدم ضبط تصاویر در دوربین مدار بسته شده و باید بررسی گردد. در این صورت باید مواردی زیر باید بررسی شود:

هارد به وسیله کابل داده به برد اصلی دستگاه وصل شده و همچنین یک کابل وظیفه تامین برق هارد از برد را به عهده دارد. در قدم اول سالم بودن و متصل و محکم بودن سوکت این کابل ها باید بررسی گردد. چراکه گاهی به علت محکم نبودن این کابل ها ممکن است هارد  عملکرد درستی نداشته باشد.

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته |بررسی 4 مورد و ارائه راه حل

در صورت بررسی اتصال کابل های هارد قدم بعدی برای کشف علت ضبط نکردن دوربین مداربسته بررسی منبع تغذیه دستگاه است. از آنجایی که بیشترین مصرف توان الکتریکی در یک رکوردر تصویر مربوط به هارد است و لذا در صورت آسیب دیدن منبع تغذیه ممکن است دستگاه رکوردر روشن شود و حتی تصاویر را پخش نماید اما عمل ضبط تصویر انجام نگیرد. در این مواقع با تعویض منبع تغذیه دستگاه رکوردر مشکل حل خواهد شد.

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته |بررسی 4 مورد و ارائه راه حل

تا به این جا علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته در صورت سالم نبودن هارد و در صورتی که در تنظیمات دستگاه مشاهده کنیم که وضعیت هارد نرمال نیست بررسی شد. حال گاهی ممکن با وجود عدم ضبط تصاویر و مراجعه به بخش مشاهده وضعیت هارد متوجه می شویم هارد سالم است و علت ضبط نکردن تصاویر دوربین مدار بسته چیز دیگری است. برای بررسی موارد دیگر علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی مشکل در صورت سالم بودن هارد 

در صورتی که دستگاه رکوردر با سالم بودن هارد باز هم تصاویر را ضبط نمی کند موارد دیگر که بیشتر به تنظیمات مربوط است باید بررسی گردد. گاهی ممکن است ما در تنظیمات ضبط، تصویر دوربین خاصی را غیر فعال کرده باشیم. یا برنامه ضبط تصاویر طوری تنظیم شده است که برای ساعات و یا لحظاتی ضبط تصویر متوقف می گردد. گاهی هم ممکن است مثلا ما تنظیمات ضبط را روی تشخیص حرکت تنظیم کرده ایم اما تشخیص حرکت آن دوربین غیر فعال باشد. برای همه این موارد باید در تنظیمات به دنبال حل مشکل بود و با تنظیم درست مشکل حل و ضبط تصاویر آغاز می گردد.

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته |بررسی 4 مورد و ارائه راه حل

تصویر بالا که تنظیمات ضبط دستگاه DVR هایک ویژن است. همان طور که در تصویر مشخص است در بخش 1 نشان داده شده است اگر ما تیک فعال سازی ضبط را برداریم و یا به عبارتی ضبط تصویر را غیر فعال کنیم این دوربین که دوربین شماره 1 می باشد به طور کلی ضبط نخواهد کرد. در بخش 2 تصویر ما، ضبط تصویر را در روز دوشنبه به طور کلی متوقف کرده ایم. در نتیجه ما روز دوشنبه تصویر ضبط شده ای نداریم. همچنین در بخش 3 تصویر بالا روز سه شنبه را ضبط بر اساس تشخیص حرکت قرار داده ایم، در این صورت در صورت عدم تحرک در برابر دوربین و یا غیر فعال بودن تشخیص حرکت در بخش تنظیمات رویداد تصویری ضبط نخواهد شد.

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته |بررسی 4 مورد و ارائه راه حل

همانطور که در شکل نیز دیده می شود مواردی مانند عدم فعال سازی تشخیص حرکت، عدم انتخاب فضای تشخیص حرکت و یا صفر انتخاب کردن میزان حساسیت تشخیص حرکت دوربین از کار افتاده و متعاقبا اگر ضبط تصاویر بر اساس تشخیص حرکت تنظیم شده باشد ضبط تصویر متوقف می گردد.

بررسی مشکل در صورت سالم بودن هارد و درست بودن تنظیمات 

گاهی ما متوجه می شویم تصویر ضبط شده در زمان مورد نظر ما در حافظه دستگاه وجود ندارد و با بررسی همه موارد از درست بودن همه چیز مطمئن می شویم. در اغلب این موارد با بررسی هایی که بعدا صورت گرفته است متوجه شده ایم به علت کم  بودن ظرفیت هارد قرار گرفته شده در  سیستم دوربین مدار بسته تصاویر تنها برای چند دقیقه و چند ساعت ذخیره شده و باعث شده ما احساس کنیم ضبط تصاویر دچار مشکل است.

در نهایت شما می توانید با بررسی موارد گفته شده این مقاله مشکل ضبط نکردن دوربین مداربسته خود را حل نمایید و یا برای گرفتن مشاوره جهت راهنمایی بیشتر در این رابطه با کارشناسان ما در تماس باشید.

.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها