حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مدار بسته هایک ویژن با قابلیت ضد خوردگی و استفاده زیر آب

12

6 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین ضدخوردگی و زیر آب هایک ویژن

فهرست مطالب

در این مقاله به معرفی دوربین ضدخوردگی و زیر آب هایک ویژن و موارد استفاده از آنها می پردازیم. امروزه مزایای استفاده از سیستم های نظارت تصویری در بخش های مختلف مانند شهری، جاده، صنعت و … بر کسی پوشیده نیست. در برخی نواحی مانند مناطق صنعتی ممکن است شرایط آب و هوایی شرایط طبیعی نداشته باشد. مثلا در محیطی که هوای اسیدی دارد ممکن است نیاز ضروری وجود داشته تا تصویر مناطق خاصی را رصد و پایش کنیم. و یا حتی ممکن است نیاز باشد از وقایعی در زیر آب تصویر برداری شود مثلا زیر آب دریا که هم شور است و هم تمام شرایط برای ایجاد خوردگی و پوسیدگی تجهیزات را دارد.

همانطورکه میدانید دوربین ها از بردهای الکترونیکی حساسی ساخته شده اند که مقدار کم رطوبت هم می تواند به آنها آسیب رسانده و منجر به از بین رفتن آنها شود. در این موارد دوربین های معمولی موجود در بازار پاسخگوی این نیاز نیست. در حقیقت احتیاج به دوربینی است که از نظر فیزیکی دارای بدنه ی خاصی باشد که برد دوربین را از محیط اطراف ایزوله کند و مانع نفوذ عوامل جوی به برد دوربین شود.

نمک، رطوبت و آلودگی های شیمیایی می توانند تاثیر زیادی در طول عمر یک تجهیز الکترونیکی داشته باشند. خصوصا اگر ما تجهیز الکترونیکی داشته باشیم که مدام در معرض چنین شرایطی باشد. گاهی لازم است در شرایط محیطی نامناسب مانند وجود آلودگی، رطوبت و نمک در محیط، نظارت تصویر را داشته باشیم. در چنین شرایطی دوربین های مدار بسته، متناسب با تصویری که لازم است از محیط دریافت کنند معمولا در  معرض این شرایط قرار می گیرند. برند های مطرح دنیا در زمینه فعالیت دوربین مداربسته دوربین هایی با کاربرد های خاص تولید می کنند تا پاسخگوی از این قبیل نیاز ها باشند.

دوربین مدار بسته هایک ویژن با قابلیت ضد خوردگی و استفاده زیر آب

دوربین ضدخوردگی و زیر آب هایک ویژن

دوربین ضدخوردگی و زیر آب هایک ویژن از جمله دوربین های با کاربری خاص تولیدی شرکت هایک ویژن است. این مدل از دوربین ها دارای بدنه استیل هستند که در برابر خوردگی و در شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم هستند. شرایطی مانند اسکله ها و سکوهای دریایی که دارای محیطی با رطوبت و اسیدیته بالا و همچنین نمک فراوان اند. دوربین های ضد خوردگی و دوربین های ضد انفجار هایک ویژن در محیط های به شدت خطرناک مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مدار بسته ضد خوردگی هایک ویژن

دوربین ضدخوردگی و زیر آب هایک ویژن با بدنه استیل ساخته شده از فولاد ضد زنگ 316L به اندازه کافی در برابر شرایط بد محیطی مقاوم هستند. استفاده از این بدنه در طراحی دوربین مداربسته مقاوم در برابر خوردگی، آنها را نه تنها برای استفاده در برابر هوای شور دریا بلکه برای محیط های شیمیایی خطرناک، زیر آب دریا و سایر محیط های خورنده بالا مناسب می کند.

فولاد ضد خوردگی 316L

فلز استنلس استیل زنگ نزن 316L  یک آلیاژ فولادی ضد خوردگی، ضد زنگ است. به دلیل ساختار تکفاز آستنیت آن این فولاد در دمای طبیعی محیط قابل جذب شدن به آهنربا نیست. علت نامیده شدن این فولاد به 316L برای این فولاد زنگ نزن طبق مصوبیه ی استاندارد نامگذاری AISI/SAE است و همچنین استانداردهای ASTM برای این فولاد استنلیس استیل همین نام را استفاده کرده اند.

این فولاد به دلیل داشتن ترکیبات نیکل و کروم دارای قابلیت های فیزیکی منحصر به فردی است. فولاد 316L به نسبت فولاد 316 دارای درصد پایین تری از کربن است. به صورت کلی مقاومت در برابر خوردگی در فولاد 316L بالاتر است.

مقاومت به خوردگی فولاد استنلس استیل زنگ نزن 316L دربسیاری از کاربردهای تولید تجهیزات پزشکی و جراحی و اتاق عمل مورد استفاده قرار گرفته است. و در ساخت ایمپلنت های فلزی و بیومتریال های فلزی این فولاد بسیار پر کاربرد و مورد توجه است.

انواع مدل های دوربین ضد خوردگی

شرکت هایک ویژن دوربین های ضد خوردگی خود را در مدل های بولت، دام و اسپید دام تولید کرده است. دوربین های معمول و مرسوم که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند دوربین دام، بولت و اسپید دام هستند که شرکت هایک ویژن دوربین های ضد خورندگی در هر سه مدل دام، بولت و اسپید دام تولید و ارائه کرده است.

دوربین اسپید دام ضد خوردگی هایک ویژن

در شکل زیر دوربین ضدخوردگی و زیر آب هایک ویژن مدل اسپید دام نشان داده شده است. این دوربین مدل DS-2DT6425X-AELY(T5) هایک ویژن است. در ادامه برخی مشخصات این دوربین شرح داده خواهد شد.

دوربین ضد خوردگی هایک ویژن مدل DS-2DT6425X-AELY(T5)

دوربین اسپید دام هایک ویژن با قابلیت ضد خوردگی مدل DS-2DT6425X-AELY(T5)

این دوربین داری قابلیت بزرگنمایی 25 X بوده و دارای قابلیت 140dB WDR، 3D DNR، HLC می باشد. از کدینگ H.265+/H.265 را پشتیبانی کرده و همچنین دارای قابلیت فوکوس سریع می باشد.

دوربین دام ضد خوردگی هایک ویژن

دوربین دام ضد خوردگی نیز از دیگر محصولات ضد خوردگی تولیدی شرکت هایک ویژن است. این دوربین مناسب برای محیط های مسقف که نیاز به یک زاویه باز از محیط داریم توصیه می شود. البته که این دوربین در مدل های با زاویه محدود تر نیز تولید شده است. تصویر این دوربین در شکل زیر نشان داده شده است، این دوربین مدل DS-2XC6142FWD-IS(C) هایک ویژن می باشد.

دوربین ضد خوردگی هایک ویژن مدل DS-2XC6142FWD-IS(C)

دوربین دام هایک ویژن با قابلیت ضد خوردگی مدل DS-2XC6142FWD-IS(C)

دوربین بولت ضد خوردگی هایک ویژن

این دوربین برای محیط بیرونی که در معرض آلودگی های شیمیایی است مناسب می باشد. محیطی مانند اسکله ها، عرشه های کشتی، سکوهای نفتی و … از موارد کاربری دوربین بولت ضد خوردگی هایک ویژن می باشند.  تصویر یک نمونه از دوربین بولت ضد خوردگی درشکل زیر نشان داده شده است، این دوربین مدل DS-2XC6685G0(D) هایک ویژن که یک دوربین وریفوکال موتورایز است می باشد.

DS-2XC6685G0(D)دوربین ضد خوردگی هایک ویژن مدل

دوربین بولت هایک ویژن با قابلیت ضد خوردگی مدل DS-2XC6685G0(D)

دوربین بولت زیر آب هایک ویژن

البته برخی مدل های دوربین های ضد خوردگی مخصوص استفاده در زیر آب دریا هستند. این دوربین ها به سبب نیاز به تصویر برداری از وقایع زیر آبی دریاها که محیطی با آب شور و خوردگی بالا هستند تولید و ارائه شده اند با استفاده از دوربین های زیر آبی هایک ویژن می توان به راحتی اتفاقات زیر آب را با استفاده از دوربین های مدار بسته رصد و تصاویر آنها را ذخیره کرد. در شکل زیر تصویر دوربین زیر آب هایک ویژن را مشاهده می کنید.

دوربین زیر آب هایک ویژن

برخی از مشخصات این دوربین در ادامه شرح داده می شود.

این دوربین دارای بدنه فولادی ضد زنگ 316 L است. دارای عمر طولانی به نسبت دوربین IP68 بوده و قابل استفاده در زیر آب و تا عمق 15 متر می باشد. مانند همه دوربین های هایک ویژن از کدینگ فشرده سازی H.265+/H.265/H.264+/H.264 پشتیبانی می کند که منجر به صرفه جویی بسیاری در فضای ذخیره سازی و کاهش پهنای باند مورد نیاز می گردد.

این دوربین داری فن آوری Dark Fighter است که به دوربین این قابلیت را می دهد تا در نور کم نیز بتواند تصویر رنگی از محیط را ارائه دهد که می تواند برای محیط کم نور زیر دریا گزینه مناسبی باشد. همچنین این دوربین دارای قابلیت WDR حرفه ای و قوی است که می تواند در شرایط نور زمینه خیلی شدید و نامتقارن تصویری قابل قبول را ارائه دهد.

شما عزیزان میتوانید برای مشاوره و خرید دوربین مداربسته با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها