حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته لامپی

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

فهرست مطالب

اگرشما هم سیستم امنیتی در محیط موردنظرتان دارید، حتما  به این موضوع فکرکرده اید که چگونه دوربین مدار بسته ای داشته باشیم که مخفی باشد و دیگران متوجه حضور آن نشوند! اصولا از دید همگان پنهان باشد و فقط خودتان از وجود دوربین مداربسته اطلاع داشته باشید. اجازه بدهید در جواب این کنجکاوی ها به شما بگوییم بله امکان دارد! شباهت دوربین های مداربسته لامپی به لامپ های بزرگ و قدیمی تشخیص آن را از یک دیگر مشکل می سازد در نتیجه شما می توانید دوربین مداربسته ای در محیط مورد نظر خود نصب کنید بدون اینکه کسی متوجه حضورش باشد.

چه جالب! می توانیم دوربین مداربسته ای داشته باشیم که کسی متوجه وجود آن نباشد؟ جذاب به نظر می رسد نه؟ حتما ذهنتان را مشغول کرده است که کاربرد این دوربین ها چگونه است؟چطور می توانیم دوربین مداربسته لامپی تهیه کنیم؟ چه مقدار باید هزینه کنیم؟ اصلا این مدل دوربین ها چگونه کار می کنند که دیگران متوجه حضور آن ها نمی شوند؟ نصب آنها چگونه است؟ اصلا از لحاظ قانونی استفاده از این دوربین ها مجاز است؟

به طور مختصر در جواب این کنجکاوی ها باید به شما بگوییم این دوربین مداربسته می تواند تا حد زیادی پاسخگوی انتظارات شما باشد؛ البته که معایب خودش را دارد، اما درکل این دوربین ها با توجه به کاربردشان مثل مخفی بودن، بی سیم بودن، نصب راحت، دسترسی آن ها به وای فای ، سیم کارت، تلفن همراه و هزینه مقرون به صرفه آنها مورد توجه عموم واقع شده است.

ما قصد داریم در این مقاله شما را با دوربین مداربسته لامپی آشنا کنیم، در نتیجه شما می توانید برای رفع کامل کنجکاویتان با هایک ویژن لند همراه باشید.

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

محبوبیت روزافزون دوربین های امنیتی منجر به توسعه مدل های بیشتر و پیشرفته تر شده است بر همین اساس می توان گفت از بین تمامی سیستم های نظارت پیشرفته موجود در بازار، دوربین مداربسته لامپی هم مورد توجه واقع شده است. همانطوری که از اسم دوربین مدار بسته لامپی مشخص است طراحی ظاهری این دوربین ها مانند لامپ است.

در نتیجه تشخیص دوربین مداربسته لامپی از لامپ معمولی سخت است و اگر در محیطی نصب شود احتمالا کسی متوجه حضور دوربین مداربسته امنیتی شما نمی شود. بنابراین اگر قصد دارید از محیط خود محافظت کنید به طوری که کسی متوجه دوربین مداربسته شما نشود و با آسودگی کامل بتوانید آسایش خانواده و محل کسب و کارتان را تامین کنید، دوربین مداربسته لامپی یک ایده عالی برای شما است!

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

ویژگی های دوربین مداربسته لامپی

برای درک بهتر دوربین مداربسته لامپی، در زیر به برخی از ویژگی های دوربین مداربسته لامپی اشاره شده است:

  1. این دوربین ها به دلیل تصویر برداری 360 درجه، تا حد زیادی  نقطه کور ندارد.
  2. وجود یک عدد دوربین مداربسته لامپی یک سالن نسبتا بزرگ تا حدود 75 متر را با کیفیت بالا به طور کامل پوشش می دهد.
  3. این دوربین طراحی همچون دوربین مداربسته چشم ماهی دارد و دارای لنز واید (wide) است، به همین علت قابلیت تصویر برداری 360 درجه را دارد.
  4. به دلیل طراحی ساده این دوربین عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می دهد.
  5. عدم نیاز به استفاده از  DVR  و NVR  زیرا در این نوع دوربین یک پورت مخصوص برای نصب کارت حافظه طراحی شده است که از 32 گیگ تا 128 گیگ را پشتیبانی می کند.
  6. قابلیت اتصال به Wi-Fi و سیم کارت را دارد.
  7. در طراحی این دوربین امکان روشن و خاموش کردن لامپ دوربین از طریق نرم افزار موبایل (از راه دور) وجود دارد.
  8. در این دوربین قابلیت شنود و مکالمه وجود دارد.
  9. این دوربین قابلیت نگهداری فیلم و صدا را تا حداقل بیست روز را دارد.
  10. قابلیت دریافت هشدار به محض تشخیص حرکت یا صدا از طریق زنگ تماس یا ایمیل را دارد.
  11. این دوربین به راحتی و سریع نصب می شوند.

دوربین مداربسته لامپی 360 درجه 

این مدل دوربین ها دارای لنز پانوراما هستند. این دوربین‌ها قادرند محیط را با زاویه وسیع (wide) تصویر برداری کنند، چرا که اکثرا روی سقف نصب می شوند به همین علت لنز پانوراما به راحتی قادر است تصویر کامل یک اتاق را ضبط کند، همچنین تصویربرداری محیط را دور تا دور با زاویه 360 درجه انجام دهند. در همین راستا به دوربین های لامپی، دوربین های لامپی 360 درجه هم می گویند.

دوربین مداربسته لامپی 360 درجه

دوربین مداربسته لامپی سیم کارت خور

این دوربین طوری طراحی شده است که در آن محلی برای قرار گیری سیم کارت وجود دارد و شما به راحتی سیم کارتی که متصل به اینترنت هست را در آن محفظه قرار می دهید. در نهایت دوربین مداربسته لامپی به سیم کارت و اینترنت متصل می شود و می توانیم با گوشی های هوشمند از راه دورَ، محیط را کنترل و نظارت کنیم. همچنین این دوربین سیم کارتی ، جدید ترین نوع دوربین ها به شمار می آید چرا که با خرید این دوربین مداربسته از تهیه مودم نیز بی نیاز خواهید شد.

دوربین مداربسته لامپی سیم کارت خور

این دوربین ها با نام های دیگری همچون دوربین لامپی Wi-Fi، دوربین لامپی وایرلس و دوربین لامپی بیسیم در بازار وجود دارند.

دوربین مداربسته لامپی چرخشی

دوربین مداربسته لامپی چرخشی ویژگی های بیشتری نسبت به دوربین مداربسته لامپی معمولی دارد؛ مانند: چرخش 360 درجه (همانند اسپید دام)، قابلیت تصویربرداری دید در شب و سیستم گردش از راه دور. دوربین های مداربسته لامپی چرخشی(اسپید دام) قادر هستند تصاویر را تا مدت بیست روز ذخیره کنند. همچنین  می توانند تصاویر  رنگی در شب به ما ارائه بدهند، درست مانند دوربین های دید در شب رنگی. به همین علت به جرات می توانیم بگوییم در دسته دوربین مدار بسته لامپی، دوربین مداربسته لامپی چرخشی بسیار پر کاربردتر از سایر دوربین ها است.

قیمت دوربین مداربسته لامپیقیمت دوربین مداربسته لامپی

این مدل دوربین مداربسته قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای نسبت به کاربردشان دارد، شاید این موضوع نسبت به ویژگی هایی که دارد عجیب به نظر برسد، اما در مجموع جزو دوربین های مداربسته مقرون به صرفه به حساب می آیند.

معایب دوربین مداربسته لامپی

معایب دوربین مداربسته لامپی

اولین ایراد که در مورد دوربین مداربسته لامپی می توان به آن اشاره نمود، این است که :

  1. چنین مدل دوربین هایی هیچ دوامی در مکان های باز که در معرض باران، گرد و غبار است ندارند.
  2. بدنه پلاستیکی و ضعیف در برابر ضربات (البته در برابر ضربات فوق ضعیف تا حد کمی مقاوم هستند).
  3. عدم تصویربرداری با جزئیات، به علت تصویربرداری با لنز پانوراما تشخیص جزئیات تصویر تا حد زیادی دشوار است.
  4. عدم اتصال به NVR و DVR در نتیجه فضای ذخیره سازی محدودی دارند.
  5. تصویر برداری از محیطی که در آن شخص خبر ندارد، اخلاقی و قانونی نیست و عواقب خاص خود را دارد.

خاطر نشان می شویم این دوربین ها به دلیل امکانات متنوعی که دارند در دسته دوربین های مورد توجه قرار دارند، با این حال توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته لامپی به علت بی سیمی بودن و قیمت ارزان از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و همچنین عدم فضای ذخیره سازی کافی مشکلات خاص خودشان را دارند، در نتیجه قبل از اقدام به انتخاب این نوع دوربین ها حتما تحقیقات لازم را به عمل آورید.

در انتها یادآور می شویم شرکت پردازشگران ویرا صنعت، نمایندگی هایک ویژن و شرکتی معتبر در زمینه مشاوره و مجری سیستم های امنیتی و شبکه داده است. کارشناسان و مشاوران مجموعه ویرا صنعت خدمات مشاوره رایگان در زمینه سیستم های امنیتی ارائه می دهند؛ به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی و سفارش دوربین مدار بسته، با کارشناسان فروش شرکت ویرا صنعت تماس بگیرید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها