حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

دوربین مداربسته بیسیم چیست؟

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

دوربین مداربسته بیسیم چیست؟ + مزایا و معایب

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از مطالعه‌ی این مقاله بخوانید:

همزمان با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر، دوربین مداربسته وایرلس یا وای فای به سرعت گسترش یافته است. دوربین مداربسته بیسیم به راحتی قابل نصب بوده و برای نصب آن نیاز به متخصص خاصی احساس نمی‌شود.

این دوربین‌ها برای منتقل نمودن تصاویر نیازی به کابل کشی ندارند و در بعضی موارد به وسیله باتری تامین برق می‌شوند. به این معنا که دوربین مداربسته بیسیم برای این که تصویر و یا صدا را ضبط یا منتقل نماید نیازی به کشیدن کابل ندارد و از طرفی با متصل شدن به شبکه اینترنت جهانی، موجب ارتباط با آن از هر جای دنیا شده است.

این دوربین‌ها تمامی اطلاعات مربوط به صدا و تصویر را ابتدا به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده و آنها را به صورت بیسیم و با پروتکل‌هایی مانند وای فای به گیرنده ارسال می‌نمایند. دوربین مداربسته بیسیم به دلیل هزینه نصب پایین و سهولت در راه اندازی، انتخاب بسیار مناسبی برای برخی کاربری‌ها مانند نصب دوربین به صورت موقت در یک مکان و یا نیاز به تغییر مداوم جای دوربین می‌باشند.

باید این نکته را در نظر داشت که این دوربین‌ها برای این که به منبع تغذیه الکتریکی اتصال یابند، کماکان به برق نیاز دارند و این برق به وسیله کابل تأمین می‌گردد پس به صورت کلی نمی‌توان ارتباط کابل را در آن از بین برد اما مثلا اگر دوربینی دارای باتری داخلی باشد و یا تامین برق آن از طریق باتری باشد کاملا بدون نیاز به کابل است.

دوربین مداربسته بیسیم

1.دسته بندی دوربین مداربسته بیسیم

به طور کلی دوربین مداربسته بیسیم در دو دسته بندی کاملا متفاوت از نظر تکنولوژی قرار می‌گیرند. این دو دسته شامل دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ و دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال می‌باشد. در دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ منتقل نمودن تصاویر و اطلاعات به وسیله تبدیل کردن سیگنال‌های تصویر به سیگنال‌های رادیویی آنالوگ صورت می‌گیرد. استفاده از این دوربین‌ها در حال حاضر به خاطر پاره‌ای از معایب به کلی منسوخ شده است.

دومین دسته مربوط به دوربین مداربسته بیسیم دیجیتال که در حقیقت تحت شبکه دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن می‌باشد. در این دوربین‌ها انتقال اطلاعات به وسیله وای فای صورت می‌پذیرد. از طریق این دوربین‌ها و تکنولوژی وای فای است که می‌توان اطلاعات بیشتری را با سرعت بالا منتقل نمود.

این دوربین‌ها معمولا نسبت به آلودگی‌های نویز و سیگنالی حساسیت کمتری نشان می‌دهند. اما همچنان مشکلاتی که یک ارتباط وای فای می‌تواند داشته باشد نیز در آنها وجود دارد، ممکن است با پیشرفت تکنولوژی وظهور روش‌های جدید انتقال داده بیسیم این حوزه نیز متحول شود.

دوربین مدار بسته بیسیم

 

دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن

دوربین کیوب – با قابلیت اتصال وای فای

 

2.انواع دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم در انتقال اطلاعات از سرعت و پهنای باند بسیار بالایی برخوردار است. این دوربین دارای ویژگی و کارکردهای متفاوتی بوده و انواع مختلفی دارد:

2.1.دوربین مداربسته بیسیم مخفی

دوربین‌هایی که از نظر اندازه کوچک باشند و به راحتی امکان دیدن آن‌ها وجود نداشته باشد، دوربین مداربسته مخفی نامیده می‌شوند. دوربین مداربسته بیسیم مخفی قابلیت این را دارد که بدون کابل کشی مورد استفاده قرار بگیرد.

از قابلیت‌های خوبی که این گونه دوربین‌ها دارند این است که به راحتی می‌توانید در هر کجای دنیا که باشید تصاویر مکانی که دوربین مداربسته مخفی را در آن جا نصب نموده اید مشاهده کنید. هم چنین برای منتقل نمودن تصاویر باید از مودم وای فای استفاده کنید و دوربین مداربسته بیسیم مخفی را به مودم وصل نمایید.

استفاده از این نوع دوربین‌ها بدون مجوزهای قانونی غیر مجاز است و برای استفاده از آنها حتما باید از مراجع ذی صلاح مجوزهای لازم را دریافت نمود. البته که دسترسی به نوع دوربین‌ها برای همه در دسترس نیست.

شما کاربران گرامی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دوربین مداربسته مخفی مقاله ما در این رابطه را با عنوان “دوربین مدار بسته کوچک و مخفی” مطالعه نمایید.

دوربین مداربسته بیسیم مخفی

2.2.دوربین مداربسته وایرلس سیم کارت خور

در حقیقت به وسیله دوربین مداربسته بیسیم سیم کارت خور به راحتی می‌توانید هر نوع سیم کارتی که می‌خواهید به آن متصل کنید و از تصاویر موجود در دوربین‌ها لذت ببرید. این نوع از دوربین‌ها تصاویر را با سرعت زیادی انتقال می‌دهند و شما به راحتی با هر اپراتور سیم کارتی از قبیل ایرانسل، رایتل، همراه اول و … امکان راه اندازی دوربین و استفاده از آن را دارید.

این دوربین ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بدون نیاز به مودم و تنها با استفاده از سیم کارت اتصال به اینترنت و شبکه را برقرار نمایند. هم چنین دوربین مداربسته بیسیم سیم کارت خور دارای میکروفون و اسپیکر داخلی است. این دوربین‌ها به دلیل قابلیت‌های فراوانی که دارند نسبت به سایر دوربین‌‎های مداربسته قیمت بالاتری دارند.

دوربین مداربسته بیسیم سیم کارت خور

دوربین مداربسته بیسیم سیم کارت خور

2.3.دوربین مداربسته بیسیم چرخشی (با قابلیت حرکت)

این دوربین‌ها می‌توانند به وسیله کنترل کننده و یا به صورت اتوماتیک در جای خود به چرخش درآیند. معمولا این دوربین‌ها در مواردی که فرد تصمیم دارد به صورت همزمان تصاویر دوربین مداربسته را کنترل و نظارت کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین مدار بسته وای فای و چرخشی هایک ویژن دوربین مدار بسته وای فای و چرخشی هایک ویژن

2.4.دوربین مداربسته بیسیم رم خور

این دوربین‌ها درگاه Micro SD دارد و بدون نیاز به داشتن دستگاه DVR به راحتی می‌تواند تصاویر را ضبط نماید. دوربین‌های رم خور هم چنین هزینه‌های مربوط به نصب دوربین و نیاز به استفاده از هارد دیسک را کاهش می‌دهد.

این دوربین‌ها بسته به نوع، دارای امکانات مختلفی می‌باشد. دوربین مداربسته بیسیم رم خور با توجه به نوعی که دارد تا 128 گیگابایت حافظه داخلی را ساپورت می‌نماید. این حافظه چیزی در حدود 6 روز تا 1 ماه قابلیت ذخیره تصاویر را دارد.

در تصویر زیر یک  دوربین مداربسته هایک ویژن رم خور مدل DS-2CD2423G0-IW را مشاهده می‌کنید:

دوربین مداربسته بیسیم رم خور هایک ویژندوربین مداربسته بیسیم مموری خور هایک ویژن-مدل DS-2CD2423G0-IW

2.5.دوربین مداربسته وایرلس یا وای فای

این دوربین‌ها می‌توانند صدا و تصویر را بدون نیاز به کابل و با استفاده از شبکه وای فای انتقال دهند. دوربین‌های وای فای به جهت این که نیاز به کابل کشی ندارد، نصب راحت و هزینه پایینی دارد اما به خاطر تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین‌های سیم دار دارد. قابلیت خوبی که این دوربین دارد این است که در هر جایی که امکان نصب دیگر دوربین‌ها نباشد، دوربین مداربسته وایرلس نصب می‌شود.

3.دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن

معمولا در دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن، انتقال اطلاعات بدون نیاز به سیم و کابل کشی و تنها به وسیله وای فای یا شبکه انجام می‌شود. این دوربین‌ها برای  این که روشن شوند نیاز به منبع تامین کننده قوی برق مانند منبع تغذیه 12 ولت 1 آمپر را دارند، یکی از دلایل مهم این امر این است که این دوربین‌ها دارای دید در شب نیز می‌باشند که نیاز به تامین برق قوی را برای این دوربین‌ها بیشتر می‌کند.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با قابلیت دید در شب شما کاربران گرامی می‌توانید مقاله “بررسی دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن” را مطالعه نمایید.

دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن

در صورت نیاز به حذف کابل برق ورودی باید از باتری قدرتمند برای آنها استفاده کرد. به وسیله این دوربین می‌توان مقدار بالایی از اطلاعات را به سرعت انتقال داد. فرستنده‌های دیجیتال دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن تجهیزی هستند که تصویر و صدا را به صورت همزمان دریافت و قابلیت همزمان ضبط آنها و و انتقال آنها از طریق شبکه وای فای و نیز دسترسی به این تصاویر از طریق نرم افزار ivms را دارند.

هم چنین باید اضافه نمود که هزینه نصب این دوربین‌ها بسیار پایین می‌باشد و به همین دلیل است که بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار است. مدلی که تصویر آن را در شکل زیر می‌بینید دوربین هایک ویژن با قابلیت چرخش، ذخیره تصاویر در حافظه میکرو SD، دید در شب، دسترسی به تصاویر از طریق نرم افزار ivms اتصال به شبکه داده از طریق وای فای و کابل را دارد.

شما کاربران گرامی می‌توانید برای دانلود نرم افزار IVMS4200 ورژن 2 و ورژن 3 به قسمت نرم افزار سایت مراجعه نمایید. برای مشاوره و راهنمایی جهت انتخاب و خرید دوربین مداربسته مورد نظر خود بی سیم هایک ویژن از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن

دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن

 

مقالاتی که بهتر است که پس از این مقاله مطالعه نمایید:

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها