حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 3)

12

7 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 3)

فهرست مطالب

همانطور که در مقاله “آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 2) ” نرم افزارهای کاربردی رابط بین کاربر و سیستم های سخت افزاری در یک سیستم دوربین مداربسته هستند. این که نرم افزار یک سیست دوربین مداربسته کاربر پسند باشد، یکی از نکاتی است که تاثیر بزرگی بر تجربه استفاده از سیستم دوربین مداربسته دارد.یکی از نکات مهم در یک نرم افزار دوربین مداربسته کاربر پسند به روزرسانی مداوم نرم افزارها مطابق با ذائقه کاربر است. همچنین برطرف کردن مداوم ایرادهای احتمالی و اضافه کردن نیازهای جدید کاربران به نرم افزار دوربین مداربسته بسیار مهم و ضروری است. نرم افزار دوربین مداربسته هایک ویژن نرم افزاری کاربر پسند است که تمامی مشخصاتی که در این جا ذکر شد را دارد.

نرم افزار دوربین مداربسته هایک ویژن

نرم افزارهای کاربردی هایک ویژن یک نرم افزار دوربین مداربسته کاربر پسند است که در کنار سیستم حرفه‌ای دوربین مداربسته تولیدی این شرکت، کاربر می‌تواند با کمترین زحمت و آموزش به اطلاعات مورد نیاز خود در نرم افزار دسترسی پیدا کند و با آن کار کند.

کمپانی هایک ویژن همواره سعی در ارائه نرم افزارهای کاربر پسند جهت استفاده کاربران دارد. نسخه های نرم افزار ارائه شده این شرکت مدام به روز رسانی می شود، به روز رسانی هایی که گاهی به دلایل فنی و مشکلات است و گاهی با تغییر در نرم افزار سعی در پوشش نیاز کاربران خود دارد. این شرکت برای هر کنسول مورد استفاده کابران (مانند ویندوز، مک، اندروید و ios) نرم افزار خاص خود را طراحی کرده است. در این مقاله نرم افزار دوربین مداربسته نسخه ویندوز یعنی IVMS-4200 هایک ویژن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار ویندوز IVMS4200 دوربین مداربسته هایک ویژن

جدیدترین نرم افزار دوربین مداربسته هایک ویژن مورد استفاده در ویندوز، نسخه  IVMS-4200 V3 (ورژن 3) است، این نرم افزار نسخه به روز شده نسخه قبلی یعنی نرم افزار ورژن 2 (IVMS-4200 V2) می‌باشد. نرم افزار IVMS-4200 V2 نیز نرم افزاری قدرتمند بود که در زمان ارائه با استفبال زیادی روبرو شد، اما با گذشت زمان نیاز بود گرافیک نرم افزار تغییر کرده و بروز شود، همچنین با تغییر سیستم عامل کاربران به ویندوز 10 و 11 مشکلات کوچک نرم افزاری در آن وجود داشت که باید اصلاح می‌شد.

نرم افزار ivms 4200 ورژن 3 هایک ویژن از نظر ظاهر نرم افزار و برخی بخش‌های کاربرد با نرم افزار ivms 4200 ورژن 2 تفاوت زیادی دارد، اما به صورت کلی عملکرد نرم افزار و نحوه کلیک کارکرد مانند نرم افزار IVMS-4200 ورژن 2 است.

در این مقاله نحوه تنظیمات و ارتباط و ارتباط نرم افزار IVMS-4200 ورژن 3 با دستگاه DVR و NVR آموزش داده خواهد شد.

 

پیکربندی زیر ساخت شبکه

اولین قدم در راه اندازی نرم افزار IVMS-4200 ورژن 3 هایک ویژن جهت مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در بستر شبکه روی کامپیوتر ارتباط و تنظیم درست زیرساخت شبکه داده است. لازم است کامپیوتری که میخواهیم از طریق نصب نرم افزار روی آن با سیستم دوربین مداربسته خود ارتباط برقرار کنیم، با سیستم دوربین مداربسته ارتباط شبکه‌ای داشته باشد. این ارتباط می‌تواند به صورت ارتباط شبکه داخلی و یا اینترنتی باشد که هر کدام پیگربندی خاص خود را لازم دارد.

 

آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 3)

با استفاده از یک سیستم کامپوتری که نرم افزار IVMS-4200 ورژن 3 روی ان نصب شده است، می‌توان با  دوربین مداربسته هایک ویژن خود مطابق با تصویر بالا (از طریق آی پی اینترنتی و از راه دور و از طریق اینترنت و یا از طریق آی پی داخلی و در شبکه داخلی) ارتباط گرفت و تصاویر آن را مشاهده نمود.

در این مقاله تمرکز به روی آموزش نرم افزار IVMS-4200 ورژن 3 است و فرض بر این است پیکربندی شبکه برای ارتباط کامپیوتر با سیستم دوربین مداربسته به درستی انجام شده است. برای مشاهده آموزش  تنظیمات اولیه شبکه لازم است مقاله  آموزش اتصال NVR و DVR به کامپیوتر (بخش 1)  را مطالعه فرمائید و چک کنید که پیکربندی شبکه به درستی انجام شده باشد و از ارتباط درست آنها اطمینان حاصل نماییم.

آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 3)

دانلود نرم افزار

ابتدا آخرین نسخه به روزشده این نرم افزار را دانلود می کنیم.

دانلود نرم افزار ivms4200

وارد یکی از سایت هایی که حاوی لینک دانلود این نرم افزار است شده و آنرا دانلود می کنیم.

دانلود نرم افزار ivms4200

نصب نرم افزار

با دانلود نرم افزار مراحل نصب را آغاز کرده در صفحه اول لایسنس را قبول کرده و ادامه می دهیم و کلید next را می فشاریم.

مراحل نصب نرم افزار ivms4200

در صفحه بعد می توان مسیر نصب را مشخص کرد که در واقع بهتر است آن را تغییر ندهیم. همچنین در این صفحه می توان قسمت هایی را به صورت شخصی سازی شده مشخص کرد که نصب بشوند که البته مقادیر پیش فرض را برای کاربری های معمول نباید تغییر داد.

در پایین صفحه هم با توجه به مواردی که در کادر بالا تیک خورده اند فضای مورد نیاز جهت نصب نرم افزار محاسبه شده است و فضای خالی کلی موجود در درایو C که نرم افزار در آن نصب می شود نمایش داده شده است. روی install  کلیک کرده و نصب را آغاز می کنیم.

آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 3)

در ادامه کلید install را می فشاریم و منتظر می مانیم تا نرم افزار نصب گردد.

آموزش گام به گام نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

منتظر می مانیم تا مراحل نصب تکمیل گردد.

آموزش گام به گام نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

و در نهایت روی finish کلیک می کنیم.

آموزش گام به گام نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

چون create a desktop icon تیک خورده یک آیکون از این نرم افزار در دسکتاپ ساخته می شود. همچنین Launch Client تیک خورده است بعد از next وارد نرم افزار می شویم.

آموزش گام به گام نصب نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

در این صفحه ابتدا یوزرنیم (username) که می تواند هر اسمی باشد را برای نرم افزار تعیین می کنیم. سپس یک پسورد که باید حداقل 8 کارکتر باشد و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک یا ترکیب با عدد باشد به نرم افزار تخصیص می دهیم که قدرت رمز در این صفحه نمایش داده می شود.

در محله سوم اگر بخواهیم در ورودهای بعدی به نرم افزار رمز از ما سوال نشود تیک Auto-Login را می زنیم. در نهایت Log In کرده و وارد نرم افزار می شویم.

آموزش گام به گام راه اندازی نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

در صفحه بعد چند سوال پرسیده می شود که باید به آنها پاسخ دهیم تا در صورت فراموشی رمز از آن برای باز کردن نرم افزار استفاده شود.

آموزش گام به گام راه اندازی نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

در اولین ورود به نرم افزار به این صفحه وارد می شویم که لازم است تا تنظیمات دستگاه یا دستگاه های DVR و NVR را جهت ارتباط در بخش Device Management وارد کنیم.

آموزش گام به گام راه اندازی نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

در این صفحه اگر بخواهیم دستگاهی را در شبکه داخلی به نرم افزار اضافه کنیم online Device را انتخاب می کنیم. در کادر پایین دستگاه های موجود و آنلاین در شبکه نمایش داده می شود.

در صورتی که بخواهیم دستگاهی را در نرم افزار اضافه کنیم که با کامپیوتر ما در یک شبکه نیست مثلا ارتباط ما اینترنتی است یا مثلا بین ما و دستگاه های رکوردر روتری وجود دارد دیگر دستگاه ها در بخش آنلاین نمایش داده نخواهد شد. در این صورت روی گزینه add که بالای صفحه و در کنار Online Device  است انتخاب می کنیم.

آموزش گام به گام نصب نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

با موفقیت آمیز بودن مراحل اضافه کردن دستگاه، online بودن آن به وضوح مشخص است. در صورتی که هر یک از مسائل مربوط به اضافه کردن دستگاه اشتباهی وجود داشته باشد دستگاه آنلاین نخواهد بود.

آموزش نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن (ورژن 3)

آفلاین بودن دستگاه در شکل نشان داده شده است. توجه شود که در پایین صفحه سمت راست علت اشکال در اضافه کردن دستگاه نشان داده می شود.

برای اطمینان از اینکه مشکلی در مشاهده تصاویر وجود نخواهد داشت وارد قسمت group شده گروه ایجاد شده را چک میکنیم و اگر به هر دلیل با آنلاین بودن دستگاه گروه ساخته نشده بود add group را انتخاب می کنیم و گروه را می سازیم. جهت آموزش در این مثال، گروه را حذف کرده تا مجددا آن را بسازیم.

آموزش راه اندازی نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

در صفحه بعد گروه را با نام دستگاهی که add کردیم مجددا می سازیم.

آموزش گام به گام راه اندازی نرم افزار ivms 4200 هایک ویژن

در نهایت برای مشاهد تصاویر وارد control panel – main view می شویم.

نصب نرم افزار ivms4200 ورژن 3

در صفحه main view  روی فایل که نام آن همان دستگاه و گروهی است که ساختیم و در کادر سمت چپ دابل کلیک کرده و تصاویر پخش خواهند شد.

نصب نرم افزار ivms4200 ورژن 3

1 1 رای
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها