حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

چهار راه برای تشخیص دوربین مداربسته ی مخفی

12

8 دقیقه

اندازه فونت

12

0

تشخیص دوربین مداربسته مخفی |ارائه چهار راه کار

فهرست مطالب

در مقاله پیش روی این هفته هایک ویژن لند پس از بررسی دوربین مداربسته مخفی به ارائه چهار راه برای تشخیص دوربین مداربسته مخفی  می پردازیم.

برای افراد معمولی که برنامه زندگیشان در روزمرگی های مشخص خلاصه می شود، میکروفن های جهت دار، دوربین های کوچک مخفی و سایر تجهیزات نظارت تصویری تنها تجهیزات یک مامور مخفی در فیلم های سینمایی جاسوسی اند! البته میکروفن های جهت دار کاربرد جذاب دیگری جز جاسوسی دارند. تیم های مستند ساز حیات وحش از این میکروفن ها با برد قوی استفاده می کنند. این میکروفن ها یک دستگاه ضبط عالی برای ثبت صدای پرندگان و حتی خرناس یک خرس است!

در حال حاضر دوربین های کوچک و بسیار کوچکی وجود دارند که حتی با قیمت پایین می توان آنها را تهیه کرد. البته که این می تواند برای افراد سود جو یک امتیاز باشد.

در مقاله دیگر هایک ویژن لند با عنوان “دوربین مداربسته کوچک” ،در رابطه با دوربین های کوچک مخفی ،کاربردها و موارد استفاده از آنها به طور مفصل صحبت کردیم. این هفته می خواهیم چند راه ساده برای تشخیص دوربین مداربسته را به شما عزیزان آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از دوربین های مخفی

مالک آپارتمان های اجاره ای، برخی هتل ها و… در صورت سرقت و یا آسیب دیدن اموال خود  تصمیم به نصب این دوربین ها می گیرند. مثلا گاهی برای جلوگیری از دزدی توسط کارمندان خود این بهترین راه است. البته اگر با شرایط و موازین اخلاقی منافاتی نداشته باشد و به نحوی به حریم خصوصی افراد تجاوز نکند کاملا قانونی است.

از طرفی برخی افراد سود جو، مانند رقبای که وجدان کاری ندارند برای بهره بردن از ایده ها و امتیازات همفکران خود در این عرصه دست به این عمل غیر اخلاقی یعنی تعبیه دوربین های مخفی کوچک درمحل کسب و کار رقیب خود می کنند. ایده دزدی، اخاذی و شاید دلایل بسیاری دیگر از جنبه های غیر اخلاقی استفاده از این دوربین ها است. به عبارتی مردم بهانه های درست و غلط زیادی برای مورد استفاده قرار دادن این تجهیز دارند.

تشخیص دوربین مخفی

دوربین های مداربسته با لنز هایی در حد میلی متر!

سوال مهمی که شاید از خودتان بپرسید این است که چقدر احتمال دارد که در زندگی روزمره و خصوصی با تجهیزات نظارت تصوری مواجه شویم؟

من برای یافتن این پاسخ سایت های خارجی مورد بررسی قرار دادم. نظر سنجی جالبی در سایت Airbnb منتشر شده بود. Airbnb یک شرکت آمریکایی است که یک بازار آنلاین برای اقامت، عمدتاً خانه‌های مسکونی برای اجاره تعطیلات و فعالیت‌های گردشگری دارد.

طبق نتایج ، نظرسنجی از کاربران Airbnb نشان داد که 11٪ از پاسخ دهندگان با دوربین مخفی در اقامتگاه های اجاره ای مواجه شده اند.

این تعداد افراد در واقع توانسته بودند دوربین های مخفی را پیدا کنند. البته که همه ی افراد حوصله و دقت کافی برای گشتن تمام لوازم اتاق را ندارند علاوه بر این پیدا کردن این تجهیرات کار آسانی نیست.قطر لنز های این دوربین ها در حد و اندازه ی 2 میلی متر و یا کمی کوچکتر اند. معمولا به طور حرفه ای در مکان خود استتار می شوند.

دوربین های مداربسته با لنز هایی در حد میلی متر

علاه بر این  در ایران هم مدتی مسئله ای بسیار مهم مطرح شد که در داخل برخی اتاق های پرو دوربین هایی با اهداف نادرستی تعبیه شده اند. این مسئله موجب نگرانی و آزرده خاطر کردن افراد زیاده شده بود. پس راه حل برای رفع این مشکل امر بسیار مهم و ضروری است.

از کجا باید بدانید که شما تحت نظر یک فرد سودجو با افکار نادرست هستید؟در ادامه راه کار هایی ارائه می دهیم.

چهار راه برای تشخیص دوربین مداربسته مخفی

این تجهیزات در مکان های مختلفی جاسازی می شوند اعم از:  حمام ، اتاق خواب، آشکارسازهای دود ، پریز های برق،پیچ های و لوازم خانگی مانند مبل، تابلو ها، ساعت ها، گلدان ها و حتی اسباب بازی ها. برای تشخیص دوربین مداربسته مخفی راه کار هایی وجود دارد که در ادامه در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

 یک متخصص استخدام کنید.

یکی از آسان ترین و مطمئن ترین راه برای یافتن تجهیزات مخفی و پنهان این است که جستجو را به یک تکنسین واجد شرایط با تجهیزات حرفه ای بسپارید. امروزه تقریباً در هر شهری می توانید چنین کارشناسانی را بیابید.

تشخیص دوربین مداربسته مخفی

از مزایای ای روش می توان به نتایج قابل اعتماد و حداقل تلاش شخصی اشاره نمود. قیمت بالایی که این افراد به عنوان دستمزد می گیرند از معایب این راهکار باشد.

از تجهیزات اختصاصی استفاده کنید.

راهکار دوم شامل استفاده از تجهیزات مانند آشکار سازهای الکترومغناطیسی ، نوری و سایر تجهیزاتی از این قبیل می باشند. این تجهیزات می توانند در قیمت های ارزان و گران موجود باشند. شما میتوانید با تهیه این دستگاه ها اتاق خود را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین شما می توانید با استفاده از توانایی خود یکی از ساده ترین آشکار سازهای نوری را بسازید و از آن استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید چند عدد LED قرمز و یک فیلتر نور قرمز است و کمی مهارت در لحیم کاری.

طرز کار این دستگاه به این صورت است که نور  LEDرا به سمت محل مشکوک به وجود دوربین مخفی هدایت کنید و از طریق فیلتر نگاه کنید – هر لنز دوربینی که در دید باشد به عنوان یک نقطه روشن ظاهر می شود. به خاطر داشته باشید که برد چنین دستگاهی از ده متر تجاوز نخواهد کرد.

تشخیص دوربین مداربسته مخفی |ارائه چهار راه کار

اینکه شما می توانید به طور مستقل هر زمانی محیط خود را چک کنید فارغ از ساعت و یا روز از مزایای استغاده از این روش است. و اما معایب عبارت اند از: برد موثر کوتاه دستگاه، قیمت بالای تجهیزات حرفه ای و داشتن مهارت مورد نیاز برای مونتاژ دستگاه از این موارد است.

 

از گوشی هوشمند استفاده کنید.

گاهی اوقات می توانید بدون تجهیزات خاصی این کارها را انجام دهید و فقط  باید از دوربین گوشی هوشمند و چراغ قوه خود استفاده کنید.

چراغ ها را خاموش کنید و پرده ها را بکشید (اتاق باید تاریک باشد)، هم چراغ قوه و هم دوربین گوشی را روشن کنید. آنها را سمت جایی که فکر می کنید ممکن است وسیله ای مخفی باشد حرکت دهید. اگر سوء ظن شما درست باشد، یک تابش خیره کننده بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خواهید دید. اگر نمی توانید از دوربین و چراغ قوه تلفن هوشمند خود به طور همزمان استفاده کنید، از یک چراغ قوه جداگانه استفاده کنید.در برخی موارد، حتی می توانید بدون چراغ قوه این کار را انجام دهید. بسیاری از دوربین های جاسوسی از نور مادون قرمز برای فیلمبرداری در تاریکی استفاده می کنند.

تشخیص دوربین مداربسته مخفی

نور فروسرخ یا مادون قرمز برای چشم انسان نامرئی است اما برای دوربین گوشی هوشمند قابل مشاهده نیست. هنگام فیلمبرداری در تاریکی، منبع نور مادون قرمز بر روی صفحه نمایش به عنوان یک نقطه ضربان دار ظاهر می شود.

به خاطر داشته باشید که دوربین اصلی گوشی هوشمند شما ممکن است این کار را انجام ندهد، زیرا احتمالا دارای فیلتر نور IR است، بنابراین دوربین جلو یا سلفی گزینه بهتری است.

از مزایای این روش میتوان به رایگان بودن و عدم نیاز  به تجهیزات خاص اشاره نمود همچنین  در این روش به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارید .اینکه همه ی مدل های تلفن برای این کار مناسب نیستند و همچنین تشخیص دوربین های بدون تشعشع مادون قرمز توسط این روش امکان پذیر نیست، ازمعایب آن است.

استفاده از یک برنامه یا اپلیکیشن

بعضی از برنامه های موبایل برای یافتن دوربین های جاسوسی و سایر دستگاه های مخفی وجود دارند. دسته ای از این برنامه ها مطابق روشی که در بالا توضیح دادیم عمل کرده  دستگاه ها را با تابش خیره کننده لنز پیدا می کنند. به عنوان مثال می توان به Glint Finder اشاره کرد، که در هنگام برخورد نور چراغ قوه به لنز، تابش خیره کننده (یا درخشش) را تشخیص می دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، فقط باید مناطق را برای هر دستگاه مخفی بررسی کنید.

دسته ی دیگر، برنامه هایی اند که برای جستجوی دوربین های مخفی بی سیم طراحی شده اند. برای اینکه آنها کار کنند، باید به Wi-Fi محلی متصل شوید. پس از اسکن روتر، برنامه لیستی از دستگاه های متصل را نمایش می دهد. مواردی را که در مورد آنها کاملاً مطمئن نیستید، مانند تلفن هوشمند و لپ تاپ خود، بررسی کنید. یک ابزار اختصاصی می تواند به شما کمک کند تجهیزات عمومی را از مخفی بوسیله ی دستگاه های ردیابی، با شناسه تشخیص دهید.

هزینه های حداقل، لازم نبودن هیچ تجهیزاتی فراتر از یک گوشی هوشمند سازگار از مزایای این روش است.

معایب:برای خانه های هوشمند با بسیاری از دستگاه های متصل نا مناسب است.

برای وای فای هتل و سایر روترهای عمومی با بسیاری از دستگاه های متصل نامناسب است.

به طور کل نرم افزار تخصصی حد وسط بین تجهیزات حرفه ای و وسایل بداهه است. این احتمالا بهترین گزینه برای مسافران محتاط است، به شرطی که از یک برنامه قابل اعتماد استفاده کنند.

در انتها شما عزیزان می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما برای مشاوره و خرید تجهیزات نظارت تصویری اقدام بفرمایید.

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها