حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

12

13 دقیقه

اندازه فونت

12

0

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

فهرست مطالب

ممکن است شما برای تامین امنیت محیط کسب و کار یا محل زندگیتان تصمیم به پیاده سازی دوربین مداربسته گرفته باشید تا بتوانید از هرگونه خطرات احتمالی بکاهید این عالی است! شما تصمیم بسیار درستی گرفتید؛ قطعا به این دلیل است که شما نیز به مزایای بی شمار استفاده از دوربین مداربسته در محیط کسب و کار و زندگی خود آگاهی دارید.

اما در این اینجا نکته حائز اهمیت این است که ممکن است شما هم دچار اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته شوید. زیرا در خرید و انتخاب دوربین مداربسته باید هوشمند باشید. با توجه به شرایط محیط، انتظار شما از سیستم امنیتی، متراژ فضا و همچنین با توجه به بودجه شما انتخاب و خریداری دوربین مداربسته باید به درستی انجام شود تا بتوان از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته جلوگیری کرد. زیرا با توجه به تخصصی و متنوع بودن انواع دوربین مداربسته خیلی طبیعی است که در انتخاب و خرید این تجهیزات اشتباه کنیم. به طور مثال دوربین هایی که اصلا مناسب کارخانه نیستند در کارخانه نصب شوند، یا دوربین های مناسب فضاهای بزرگ را به اشتباه در فضاهای کوچک نصب کنیم.

بنابراین در این مقاله هایک ویژن لند قصد داریم به اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته بپردازیم تا بتوانیم دوربین مناسبی را با توجه به شرایط کنونی خود انتخاب کنیم. همچنین در جلوگیری اشتباه رایج در انتخاب دوربین مداربسته موثر واقع شویم.

اشتباهات رایج در انتخاب دوربین مداربسته

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

وقتی دوربین مداربسته‌ای در محیط موردنظر خود نصب می‌کنید مدت زمان زیادی نمی‌گذرد که شما متوجه کارایی آن در محیط مورد نظر خود می شوید. متاسفانه در بعضی از موارد دستیابی حتی به بخش کوچکی از انتظارات شما هم امکان پذیر نمی‌باشد. یکی از علت های بزرگ این موضوع اشتباهات رایج در طراحی، خرید و نصب دوربین مداربسته است. برای اینکه بتوانیم دوربین مداربسته مورد نظرمان را تهیه کنیم، باید بتوانیم اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته را  تجزیه و تحلیل کنیم سپس با هوشمندی کامل از اشتباه رایج در انتخاب دوربین مداربسته جلوگیری کنیم. در این مسیر قطعا نیاز به مشاوره از افراد متخصص در این حوزه می تواند کمک بزرگی نماید تا بتوان با بهینه ترین هزینه به بهترین سیستم دست پیدا کنیم.

در ادامه به تعدادی از اشتباهاتی که در این مسیر ممکن است وجود داشته باشد می پردازیم.

اشتباه رایج در انتخاب دوربین مداربسته

در نظر نگرفتن نیازهای کاربر

عمده ترین اشتباه رایج در انتخاب دوربین مداربسته که عموما در خرید دوربین با آن مواجه می شویم، قیمت دوربین های مداربسته می باشد. زیرا عموما ترجیح می دهیم دوربین مداربسته‌ای با قیمت پایین خریداری کنیم تا بتوانیم در هزینه هایمان صرفه جویی کنیم. در نتیجه با دوربین نامرغوب و کیفیت پایینی روبرو می شویم که هیچ بازدهی ندارد. بنابراین دوربین های بیشتر و بیشتری اضافه می شود و متحمل ضررهای مالی می‌شویم.

درنظر نگرفتن نیاز کاربر و انتخاب اشتباه دوربین مداربسته

در مقابل این اشتباه نقطه عکس هم وجود دارد که بعضا تصور می کنیم هرچه قیمت دوربین بالاتر باشد بازدهی فوق العاده‌ای برای محیط مورد نظرمان به ارمغان می آورد. قابل توجه است که در اینجا هم دچار اشتباهات رایج در انتخاب دوربین مداربسته می شویم. زیرا در بعضی از محیط ها اصلا لازم به استفاده از دوربین با امکانات کامل و قیمت هنگفت نیست. در نتیجه صرف پول بیشتر، باعث نا امیدیمان می شود. چرا که استفاده از دوربین گران قیمت همیشه نمی تواند متناسب با نیازهای ما باشد.

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

در این باره می توان اشاره کرد راهکار این اشتباه رایج در انتخاب دوربین مدار بسته چنین است که حتما باید به یاد داشته باشید خرید بر اساس نیازتان باشد نه هزینه؛ توصیه می کنیم در این باره قبل از تصمیم گیری نهایی با مشاوران و طراحان خبره مشورت کنید تا بتوانید از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری کنید.

انتخاب دوربین با لنز نامناسب

یک دیگر از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته که عموما با آن مواجه می شویم، لنز دوربین مداربسته است. زیرا لنز یکی از قطعات اصلی دوربین می باشد که در خروجی تصویر تاثیر مستقیم دارد. هدف از انتخاب لنز مناسب برای دوربین مداربسته در واقع بهبود کارایی بهتر از سیستم دوربین مداربسته است. یعنی مشاهده تصاویر باکیفیت براساس نیاز. اما بعضا با انتخاب لنز اشتباه نمی توانند انتظارات خود را از دوربین مداربسته بر طرف کنند.

لنز دوربین مداربسته

به طور مثال زمانی که جزئیات تصویر برایتان اهمیت دارد بهتر است که لنز با میلی متر بیشتری و در نتیجه تصویر با بزرگنمایی بالاتر را انتخاب کنید و اگر فضای دید بیشتر تصویر برایتان اهمیت داره لنز با میلی متر کمتر و در نتیجه زاویه دید وسیع تر را انتخاب کنیم. در اینجا به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری این اشتباه رایج در انتخاب دوربین مدار بسته بهتر است که با توجه به انتظاراتی که از دوربین دارید؛ همچنین توجه به شرایط مکانی که شما قصد دارید در آن دوربین داشته باشید. لنز مورد نظر دوربین خود را انتخاب کنید تا با چنین اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته مواجه نشوید.

استفاده از دوربین اسپید دام (گردان) و یا چشم ماهی

دوربین اسپید دام یکی از قوی ترین دوربین مداربسته جهت بررسی جزئیات است. این دوربین ها چرخش 360 درجه عمودی و 180 درجه افقی دارند. به خوبی می توانیم درک کنیم که چقدر این دوربین ها فوق العاده هستند.

اما استفاده از دوربین اسپید دام در محیط های نامناسب یک اشتباه رایج است زیرا دلیل خوبی نیست به این منظور که دوربین های خوبی هستند؛ حتما مناسب شما هم است. زیرا شرایط خاص خودشان را دارند.

دوربین های مداربسته اسپید دام تنها یک جهت را در هر لحظه پوشش می دهند به همین دلیل توانایی پوشش تمامی نقاط را در یک لحظه ندارند؛ همچنین این دوربین به یک اپراتور برای تنظیم و مانیتورینگ دوربین نیاز دارد؛ به عنوان مثال نمی توان این دوربین ها را در محیطی نصب کرد که اپراتور ندارد، زیرا نیازمند اپراتوری است که دوربین را مدیریت کند و زوایای مناسب را با آن رصد کند در غیر این صورت تقریبا بلااستفاده می شود.

البته گاهی مکان و یا نیازهایی وجود دارد که برای رصد آنها تنها دوربین های اسپید دام توانا هستند و علی رغم نداشتن اپراتور جهت کنترل دوربین از آنها استفاده می شود که این امر نیازمند داشتن دانش کافی در این حوزه است. بنابراین یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته، خرید دوربین های اسپید دام در محیط بدون اپراتور است.

در بیشتر مواقع برای محیط های گسترده نیاز به نصب چندین دوربین اسپید دام است، انتخاب تنها یک دوربین مداربسته اسپید دام، یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین است. بنابراین توجه داشته باشید دلیلی ندارد چون دوربین های اسپید دام دوربین های خوبی هستند حتما مناسب محیط شما هم است.

استفاده از دوربین اسپیددام

یکی دیگر از اشتباهات استفاده از دوربین های چشم ماهی در یک محیط با تصور این که این دوربین به دلیل زاویه دید مناسبی که دارد توانایی تصویربرداری به جای چند دوربین را دارد اما در صورتی که در واقع اینطور نیست و دوربین مداربسته چشم ماهی و دوربین های اسپید دام معمولا به عنوان دوربین مکمل در کنار دوربین های دیگر کارایی دارند.

ما در مجموعه هایک ویژن لند توصیه می کنیم برای جلوگیری از این اشتباه رایج در انتخاب دوربین مداربسته حتما محیطی که قصد دارید درآن دوربین مداربسته نصب کنید را بسنجید. همچنین به متراژ فضا هم توجه کافی داشته باشید و از مشاوره ما در این زمینه جهت دستیابی به هدف خود استفاده کنید.

خرید دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم تقریبا این روزها رایج شده است. اما به جرات می توانیم بگوییم انتخاب دوربین مداربسته بی سیم یکی از اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌شوند.به شما توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان این دوربین ها را خریداری نکنید تا دچار این اشتباه نشوید.

نصب دوربین مدار بسته بی سیم

شاید دلایل خوبی برای انتخاب دوربین مداربسته بی سیم داشته باشید مثل نصب راحت آنها که احتیاج به کابل کشی ندارد، یا قیمت مناسب این نوع دوربین ها، اما اکیدا به شما یادآور می شویم که تا حد امکان دوربین های با سیم را انتخاب کنید. زیرا خروجی تصاویر دوربین های مدار بسته بی سیم تا حد قابل توجهی دارای مشکل مانند قطع شدن تصویر و یا بریدگی و گسستگی است. به طور کلی خروجی تصاویر دوربین های بی سیم فوق محدود است؛ همچنین معایب دیگری که در این مقاله فرصت اشاره به آن وجود ندارد. سعی کنید برای جلوگیری از این اشتباه حتما قبل خرید در مورد آنها تحقیق کنید.

انتخاب دوربین مداربسته با رزولوشن نامناسب

زمانی که قصد داریم دوربین مداربسته‌ای تهیه کنیم، باید چندین نکته مورد توجه قرار بدهیم که یکی از این نکات، رزولوشن مناسب دوربین مداربسته است. رزولوشن دوربین ها باید متناسب با نیاز و هدفی که ما از دوربین داریم انتخاب شود.

به عنوان یک مثال ساده در این رابطه با این موضوع می توان گفت زمانی که قصد داریم در محیطی مانند طلا فروشی، صرافی ها، بانک ها، دوربین مداربسته‌ای را نصب کنیم که احتیاج به پلاک خوانی یا رصد دقیق چهره داریم رزولوشن 2 مگاپیکسل به بالا نیاز داریم. در نتیجه باید دوربینی با رزولوشن بالا تهیه کنیم. در حقیقت باید انتخاب ما بالاترین رزولوشن ممکن باشد زیرا اگر دوربین با رزولوشن پایین تهیه کنیم به راحتی دچار اشتباه می شویم زیرا دوربینی تهیه کردیم که با انتظارات ما مطابقت ندارد.در نتیجه عملا برایمان کارایی ندارد.

رزولوشن دوربین مداربسته

همچنین اگر احتیاج به جزئیات تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته نداریم و فقط نیاز به پایش اجسام بزرگ داریم، مانند پارکینگ ها و … بهتر است دوربین مداربسته‌ای با رزولوشن پایین تر تهیه کنیم. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که دوربین با رزولوشن بالا مناسب هر محیطی نیست. باید بتوانیم به طور هوشمندانه‌ای در انتخاب دوربین مداربسته دقیق عمل کنیم. همچنین در راستای بهینه سازی هزینه موفق عمل کنیم واز اشتباهات رایج جلوگیری کنیم.

دوربین مداربسته با رزولوشن نامناسب

یکی از موثرترین راهکار برای جلوگیری از این اشتباه، استفاده از علم طراح است. زیرا طراح با دانشی که دارد می تواند تشخیص دهد چه دوربینی با چه نوع رزولوشنی مناسب محیط شما است.

به طور مثال اگر یک مجموعه را در نظر بگیریم که دارای پارکینگ، لابی، مغازه و ورودی است هر کدام از این محیط ها رزولوشن خاص خودش را می خواهد. طراح می تواند طراحی کند چه دوربینی با چه رزولوشنی مناسب هر محیط است. هیچوقت دوربینی که رزولوشن بالا دارد را در پارکینگ نصب نمی‌کند زیرا رزولوشن بالا مناسب ورودی و لابی است. در این زمینه طراح سعی می کند با در نظر گرفتن نوع نیاز، بودجه ، انتظارت کاربر و با توجه به محیط، دوربین مناسب شرایط را انتخاب کند تا دچار اشتباه نشویم.

فضای ذخیره سازی DVR و NVR  نامناسب

در سیستم امنیتی علاوه بر اینکه دوربین مداربسته پایش تصاویر را انجام می دهد و در مانیتور نمایش می دهد یکی از بزرگترین نیازها ذخیره سازی تصاویر است تا بتوانیم درمواقع لزوم به آنها رجوع کنیم و از آنها استفاده کنیم. در نتیجه می توانیم درک کنیم ذخیره سازی فضا بسیار حائز اهمیت است.

می توان گفت معیار فضای ذخیره سازی بازدهی زمانی است، فضای ذخیره سازی یعنی هاردی که در دستگاه کار گذاشته می شود، در این راستا به موضوعی باید اشاره کنیم که DVR و NVR های مختلفی در بازار وجود دارند که می توانند از تعداد هارد دوربین مداربسته پشتیبانی کنند در نتیجه باید دی وی ار(DVR)و ان وی ار (NVR) مناسبی را انتخاب کنیم تا با توجه به نیازمان بتواند ذخیره سازی انجام دهد.

زمانی که احتیاج به فضای ذخیره سازی گسترده داریم باید دستگاهی را انتخاب کنیم تا بیشترین تعداد هارد ممکن را بتواند پشتیبانی کند به طور مثال 4 عدد هارد را بتواند پشتیبانی کند. در اینجا اگر دی وی ار و ان وی ار نامتناسب با نیازمان انتخاب کنیم دچار اشتباه می شویم؛ در بعضی موارد هم فضای زیادی احتیاج نداریم در نتیجه احتیاج به هزینه بیشتری نداریم و بهینه عمل می کنیم و دستگاه دی وی آر یا ان وی آر را تهیه می کنیم که فقط یک هارد را پشتیبانی می کند و پاسخگوی نیازمان است.

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه شود انتخاب هارد با حجم فضای کافی است. به طور مثال بر اساس نیازمان هارد 4 ترا انتخاب می کنیم ولی بر اساس نیاز دیگری 8 ترا انتخاب می کنیم تا بتوانیم از سیستم امنیتی به طور صحیح استفاده کنیم و از اشتباه رایج در انتخاب دوربین مدار بسته جلوگیری کنیم. چنین انتخاب درستی از طراح سرچشمه می گیرد و تا حدود زیادی مانع از بروز این چنین اشتباهات می شوند؛ زیرا نیاز های شما را می سنجند و حتی نیازهای آینده را پیش بینی می کنند.

به طور مثال در زمان حال احتیاج به فضای ذخیره سازی محدودی دارید ولی در آینده ممکن است نیاز به فضای ذخیره سازی گسترده داشته باشید در نتیجه طراح با دانش خود، نیاز آینده شما را پیش بینی می کند و فضای ذخیره سازی به شما پیشنهاد می دهد که در هر حال پاسخگو نیاز شما باشد در نتیجه می توان گفت فضای ذخیره سازی مهم ترین مسئله ای است که در زمان انتخاب دوربین باید به آن توجه بسیاری شود و باید سعی کنیم با آگاهی کامل به انتخاب آن بپردازیم.

عدم پیش بینی قابلیت ارتقا در دوربین مداربسته

یکی از رایج ترین و بدترین اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته عدم پیش بینی قابلیت ارتقا در دوربین مدار بسته است.به طور مثال عدم پیش بینی ارتقا لنز، هارد، تعداد دوربین، رزولوشن، برایمان ضرر قابل توجهی دارد زیرا ممکن است در این لحظه رزولوشن پایین و فضای ذخیره سازی محدود مناسب شرایط ما باشد اما چندی بعد برایمان کافی نباشد. بنابراین مجبور هستیم سیستم امنیتی جدیدی را طراحی کنیم که این کار اصلا بهینه نیست و خیلی پر خرج به نظر می رسد. در نتیجه بسیار مهم است که سیستم امنیتی شما از هر لحاظ قابلیت ارتقا داشته باشد تا هم به صرفه تر باشد و همچنین بتواند انتظارات شما را با کیفیت مورد قبول به انجام برساند. یکی از اصولی ترین راهکارها وجود طراحی است که بتواند قابلیت لزوم ارتقا سیستم امنیتی شما را پیش بینی کند.

سخن آخر

همانطور که توضیح دادیم سیستم امنیتی یک مجموعه بسیار حائز اهمیت است. تا جای ممکن باید جلوی اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته را گرفت تا کیفیت مطلوب مورد انتظار ما به دست آید در نتیجه شما باید حدالامکان قبل از اقدام به تهیه و خرید  دوربین مداربسته تحقیقات لازم را انجام و کار را به فرد ماهر بسپارید، زیرا طراح بر اساس نیاز شما و انتظار شما از سیستم امنیتی و همچنین با در نظر گرفتن بودجه شما سیستم امنیتی را طراحی می‌کند در نتیجه شما می توانید با آسودگی خاطر امنیت محیط مورد نظرتان را تامین کنید.

شرکت پردازشگران ویرا صنعت، نمایندگی هایک ویژن و شرکتی معتبر در زمینه مشاوره و مجری سیستم های امنیتی و شبکه داده است،کارشناسان و مشاوران مجموعه ویرا صنعت خدمات مشاوره رایگان در زمینه سیستم های امنیتی ارائه می دهند. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی و سفارش دوربین مداربسته، با کارشناسان فروش شرکت ویرا صنعت تماس بگیرید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها