حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

0
سبد خرید خالی است.
۸۸۵۲۹۱۰۷021

از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

12

9 دقیقه

اندازه فونت

12

0

آموزش تنظیمات ساعت دستگاه‌‌ DVR و NVR هایک ویژن |سه روش

فهرست مطالب

مقالاتی که بهتر است پیش از شروع این مقاله مطالعه نمایید:

ساعت در سیستم نظارت تصویری یکی از مهمترین قسمت‌هایی است که به عنوان نکته‌ای که همواره باید مورد توجه قرار گیرد باید به آن دقت کرد. شاید سوال پیش آید که تنظیم نبودن ساعت دستگاه چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؟ نکته اینجاست که تنظیم نبودن ساعت دستگاه منجر به این خواهد شد که تصویر ضبط شده دستگاه که بر اساس ساعت انجام می‌شود دچار مشکل شود. در برخی موارد ساعت دستگاه با خاموش و روشن شدن بهم میریزد. دقت کنید داشته باشد در این صورت باتری مادربورد دستگاه خراب شده و باید تعویض شود. همچنین می‌توان در صورتی که دستگاه دارای ارتباط با اینترنت باشد، تنظیم ساعت اینترنتی را فعال کرد تا خیال ما از این بابت راحت باشد.

در این مقاله به آموزش تنظیمات ساعت دستگاه‌‌ DVR و NVR هایک ویژن خواهیم پرداخت لطفا با ما همراه باشید.

تنظیمات ساعت در دستگاه‌های رکوردر (ضبط کننده) تصاویر یکی از مهمترین بخش‌های این تجهیزات است چرا که بازیابی درست اطلاعات (تصاویر) ذخیره شده در این تجهیزات بر اساس ساعت ذخیره شده آنها انجام می‌گیرد.

گاهی اوقات بر اساس شرایط طرح مثلا کار کردن چند دستگاه با هم و ارتباط آنها با یکدیگر، دقیق و یکسان بودن مداوم ساعت همه دستگاه‌ها امری ضروری است. نیاز است تا همه دستگاه‌ها در زمان معینی ساعت‌های خود را بر اساس یک معیار تنظیم کنند تا همواره ساعت و تاریخی یکسان داشته باشند.

بر این اساس بخشی با نام NTP در دستگاه‌های DVR و NVR هایک ویژن وجود دارد که با استفاده از تنظیمات آن یک سرور تنظیم زمان را به دستگاه معرفی می‌کنیم. همچنین تعیین می‌کنیم در چه بازه‌های زمان کار تنظیم ساعت انجام گیرد. سرور‌های مختلفی در جهان سرویس NTP را ارائه می‌دهند که کاربر با توجه به بررسی‌های خود یک سرور را انتخاب می‌کند. اما سروری که درست جواب داده و پیاده سازی شده است در این مقاله معرفی می‌گردد وگرنه این سرویس با هر سرور کارآمد دیگری قابل پیاده سازی است. البته که در شبکه‌های حرفه‌ای تر از تنظیم ساعت داخلی استفاده می‌شود و همه تجهیزات در شبکه داخلی ساعت خود را با آن سرور هماهنگ می‌کنند.

در دستگاه‌های رکوردر هایک ویژن DVR و NVR دسترسی به تنظیمات ساعت از طریق تمام کنسول‌های ارتباطی آن مانند اتصال محلی به دستگاه، استفاده از مانیتور متصل به دستگاه، نرم افزار مشاهده تصاویر روی کامپیوتر(ivms4200)، نرم افزار مشاهده تصاویر روی گوشی (ivms4500) و همچنین استفاده از مرورگر و آدرس ip دستگاه میسر است. برای آموزش نحوه تنظیم ساعت در انواع کنسول ارتباطی در این مقاله با هایک ویژن لند همراه باشید.

شما کاربران گرامی می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم افزار ivms4200 ورژن 2 و نرم افزار ivms4200 ورژن 3 و نرم افزار ivms4500 با کلیک بر روی نام آنها مقالات ما در این موارد را مطالعه نمایید.

1.تنظیمات ساعت دستگاه‌‌ DVR و NVR هایک ویژن

اولین کاری که باید در هنگام روشن شدن دستگاه DVR/NVR انجام دهیم تنظیم ساعت آن است. در حال حاضر دستگاه‌های رکوردر مختلفی در بازار موجود هستند که قرار است در این مقاله روش‌های مختلف نحوه تنظیمات ساعت دستگاه‌ های DVR و NVR هایک ویژن را با هم مرور کنیم:

1.1.روش اول: تنظیم ساعت با استفاده از مانیتور متصل به دستگاه

هنگامی که با استفاده از اتصال محلی مانیتور به دستگاه DVR یا NVR با استفاده از کابل VGA و یا HDMI با دستگاه رکوردر ارتباط داریم، در این صورت با استفاده از موس متصل به دستگاه روی صفحه کلیک راست کرده و وارد منو دستگاه می شویم:

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

سپس با وارد کردن رمز دستگاه وارد منو شده و وارد قسمت Configuration می‌شویم. در این بخش تنظیمات اصلی دستگاه قابل دسترس است.

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

در بخش Configuration وارد قسمت تنظیمات شبکه (Network) شده و در آن سربرگ NTP را انتخاب می‌کنیم. این در صورتی است که دستگاه ما ارتباط درست و مطمئنی با اینرنت دارد. برای ارتباط شبکه درست با اینترنت باید آی پی و subnet mask دستگاه در رنج مودم و یا روتری باشد که با آن در ارتباط است، Gateway آی پی مودم و یا روتر وارد شده باشد و حتما DNS (مانند 8.8.8.8) تنظیم شده باشد.

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

در این مثال از ip یک سرور با ip:103.31.224.224 و با پورت 123 استفاده شده است.

در بخش General  به تنظیمات ساعت دسترسی خواهیم داشت و می توانیم با اصلاح ساعت در این قسمت ساعت دستگاه را تنظیم کنیم. سپس با انتخاب گزینه Apply در سمت راست پایین صفحه تنظیمات روی دستگاه اعمال می شود.

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

همچنین جهت تنظیمات مربوط به ساعت تابستانی و زمستانی (جدید و قدیم) نیز می توان در قسمت پیکره بندی در قسمت general و قسمت DST این نتظیمات را انجام داد.

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

در دستگاه‌های با فریم ویر (Frameware) جدید نیز روند به همین شکل است با این تفاوت که با کلیک راست به روی صفحه و وارد کردن رمز در بالای تصاویر آیکن‌هایی ظاهر خواهد شد که علامت چرخ دنده مربوط به Configuration است و ادامه روند نیز مشابه با موارد فوق است.

1.2.روش دوم: تنظیم ساعت با استفاده از مرورگر

در این روش ابتدا اگر با دستگاه رکوردر تصاویر در یک شبکه داخلی بودیم با استفاده از ip دستگاه و اگر ارتباط از طریق اینترنت بود با استفاده از ip استاتیک و پورت وب دستگاه وارد کنسول ارتباطی دستگاه می‌شویم. لازم به ذکر است در صورت نیاز به ارتباط از طریق اینترنت پورت وب دستگاه از طریق مودم باید فوروارد شده باشد.

در این مثال پورت دستگاه تغییر و 81 انتخاب شده است و لذا در شبکه داخلی نیز باید پورت دستگاه را وارد نمود. در صورت داشتن مودم‌های حرفه‌ای می‌توان در مودم، پورتی متفاوت را به بخش wan اختصاص داد و آن‌را به روی پورت 80 دستگاه فوروارد کرد که در این صورت نیازی به تغییر پورت داخلی دستگاه نیست. Ip دستگاه در این مثال 192.168.1.50 است که به دلیل تغییر در پورت دستگاه به صورت http://192.168.1.50:81 نوشته می‌شود.

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

با وارد کردن یوزر نیم و پسورد دستگاه در این بخش وارد کنسول دستگاه می‌شویم.

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

در قسمت Configuration بخش system می‌توان ساعت سیستم را تغییر داد. همچنین در صورت دقیق بودن ساعت و تاریخ رایانه‌ای که با استفاده از آن به دستگاه رکوردر متصل شده ایم، می‌توان تیک Sync. Whit computer time را اعمال کرد تا دستگاه ساعت و تاریخ و ناحیه زمانی خود را با کامپیوتر همزمان کند.

تنظیمات ساعت دستگاه‌‌های DVR و NVR هایک ویژن

تنظیمات NTP با استفاده از اتصال مرورگر

پس از ورود به نرم افزار به روشی که از قبل اشاره شد وارد سربرگ Time settingمی‌شویم.

برای اینکار ابتدا تنظیم ساعت را با استفاده از NTP سرور انتخاب می‌کنیم. سپس در قسمت‌های مربوط مانند شکل زیر اطلاعات مورد نیاز مانند آدرس آی پی سرور و یا آدرس اینترنتی سرور مورد نظر به همراه پورت آن را وارد می‌کنیم. همچنین بازه‌هایی که باید دستگاه ساعت خود را با سرور مورد نظر همزمان کند مشخص می‌کنیم.

تنظیمات NTP

1.3.روش سوم: تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

هنگامی که با استفاده از نرم افزار ivms4500 با دستگاه رکوردر تصاویر در ارتباط هستیم (باید دقت نمود در هنگام فوروارد کردن دستگاه جهت مشاهده در اینترنت پورت وب دستگاه حتما فوروارد شود) می‌توان با استفاده از دسترسی محدودی که در روی نرم افزار به تنظیمات دستگاه وجود دارد ساعت دستگاه رکوردر را تنظیم کرد.

نسخه اندروید:

در نرم افزار ابتدا وارد منو نرم افزار می‌شویم:

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

و سپس وارد بخش devices می‌شویم:

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

سپس در مرحله بعد دستگاهی که می‌خواهیم ساعت آن‌را تنظیم کنیم انتخاب می‌کنیم و وارد بخش مشخصات دستگاه می‌شویم.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

در قسمت پایین نرم افزار سمت راست دایره‌ای محتوی سه نقطه وجود دارد که آن‌را انتخاب می‌کنیم. صفحه‌ای حاوی دسترسی از راه دور به تنظیمات و دسترسی از راه دور به کنترلر(Controller) برای ما باز می‌شود که دسترسی به تنظیمات را انتخاب می‌کنیم.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

در مرحله بعد به دسترسی تنظیمات محدودی که به آن اشاره شد وارد می‌شویم و در این قسمت تنظیم ساعت دستگاه را انتخاب می‌کنیم.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

در مرحله بعد صفحه ای باز می شود که اطلاعات ساعت و تاریخ دستگاه را به ما نشان می‌دهد و بخشی با عنوان synchronize with phone وجود دارد که با انتخاب آن ساعت دستگاه با ساعت گوشی هوشمند همراه ما که ساعت دقیقی دارد همزمان شده و تنظیم می‌گردد.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

نسخه سیستم عامل ویندوز:

در نرم افزار نرم افزار ivms4200 هایک ویژن مخصوص سیستم عامل ویندوز جهت تنظیم ساعت اینترنتی دستگاه DVR که قبلا دستگاه در آن اضافه شده است و نرم افزار با دستگاه ارتباط داشته و تصاویر را پخش می‌کند وارد قسمت control panel و سپس وارد قسمت device management می‌شویم.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

در این بخش وارد سربرگ device شده و دستگاهی که می‌خواهیم تنظیم ساعت اینترنتی آن را انجام دهیم انتخاب می‌کنیم.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

در این صورت بسته به مدل و firmware دستگاهی که به آن می‌خواهیم ارتباط داشته باشیم و نیز ورژن نرم افزار ivms که نصب کرده ایم، صفحه‌ای پیش روی ما باز می‌شود. ابتدا دستگاه‌هایی که دارای  firmware‌های‌ قدیمی تراند را شرح می‌دهیم.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌کنیم در بخش system وارد قسمت Time شده و سپس ntp را فعال و آدرس، پورت و بازه تنظیم را وارد می‌کنیم. در این مثال DST نیز که ساعت زمستانی است تنظیم شده است که البته حدودی است و در صورت نیاز به استفاده مقادیر آن را با استفاده از تقویم دقیق کنید.

دسترسی به تنظیمات دستگاه در نرم افزار ivms4200 با firmware  جدید

در صورت اتنخاب remote configuration در این مدل دو گزینه ارئه خواهد شد. General  و Advanced  که با انتخاب General  صفحه‌ای مشابه صفحه تنظیمات در استفاده از مرورگر برای ما باز خواهد شد. دقت داشته باشید در صورتی که می‌خواهد از طریق اینترنت به صفحه تنظیمات در نرم افزار ivms4200 دسترسی داشته باشید باید حتما پورت وب دستگاه را هنگام پورت فورواردینگ فوروارد نمایید.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

مطابق تصویر بالا گزینه General را انتخاب می‌کنیم. به راحتی می‌توان در این بخش ساعت اینترنتی دستگاه را تغییر داد. در صورتی که گزینه Advanced را انتخاب نمائید به برخی تنظیمات دسترسی دارید که تنظیم ساعت جزء آنها نیست.

تنظیم ساعت با استفاده از نرم افزار ivms4500

سخن آخر:

امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله تنظیم ساعت دستگاه‌های DVR/NVR هایک ویژن که دغدغه بسیاری از کاربران این سیستم‌ها است را برآورده کرده باشیم. دقت کنید که یکی از مواردی که بهتر است هر چند وقت یک بار روی سیستم نظارت تصویری خود چک کنیم ساعت دستگاه است چرا که تنظیم نبودن ان می‌تواند منجر به قابل دستیابی نبودن تصاویر ضبط شده گردد.

 

مقالاتی که بهتر است پس از مطالعه این مقاله مطالعه نمایید:

 

0 0 رای ها
امتیاز کاربران به مقاله
3 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها